abonnement Unibet Coolblue
pi_197669827
Welkom in Het Positiviteitstopic met cijfers en grafieken!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden.

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers:
https://www.bddataplan.nl/corona/

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Het doel van dit topic is positief nieuws onderbouwen met cijfers. Het volgen van positief nieuws dat ook gewoon waar is, kan veel schelen voor je gemoedstoestand.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_197669838
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999


Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562


Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727


Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 30.251
  woensdag 27 januari 2021 @ 15:46:22 #3
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197669949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Dat dikgedrukte is ook wel reden om er eentje open te trekken natuurlijk *O*

En voor een nieuwe baan doen we dat ook wel natuurlijk *O*
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  woensdag 27 januari 2021 @ 17:58:28 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197671571
En ook weer een nieuw medicijn dat kan helpen
https://www.nu.nl/coronav(...)-tegen-covid-19.html
pi_197671656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Een stukjestikker hier ^O^. Kun je misschien in het centrale topic eens vertellen hoe de redactie van het AD in deze crisis te werk gaat? En dan met name met de verwijten in het achterhoofd dat de media altijd negatief zou zijn en het door sommigen zelfs als marionetten van de overheid (censuur etc) wordt gezien.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 18:28:41 #6
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197672056
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:47 schreef Stephen1985 het volgende:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen! Omwille van de ruimte heb ik het helaas moeten inkorten. Had gisteren ook best wat deskundigen gesproken die verwachten dat rond de zomer alles weer zo goed als normaal is.

Overigens was dat meteen ook mijn laatste coronaverhaal voor de krant. Begin aankomende maandag met een nieuwe functie. Blijf vooral dit topic met veel belangstelling volgen, natuurlijk ;)
Wat een heerlijk artikel, dank daarvoor! Jammer dat je geen stukjes meer schrijft, maar wel blij om te zien dat je blijft!

@Da_Sandman Ik maak me daar ook schuldig aan, maar ik zou er graag meer over leren. Ik merk dat als ik een artikel lees op een moment dat er allerlei slechte berichten geweest zijn ik het zie als iets negatiefs, terwijl als ik hetzelfde bericht lees wanneer ik me positiever voel ik het op een heel andere manier interpreteer. Voor jou ook in elk geval bedankt dat je me eerlijk houdt! :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:19:11 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197672817
En Sanofi gaat Pfizer vaccins maken zo tegen de zomer. Dus tegen die tijd hebben we in de EU een stuk meer.

https://www.welingelichte(...)r-maken-voor-eu.html
  woensdag 27 januari 2021 @ 19:54:02 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197673510
Voor wie hem gemist had zo aan het eind van het topic, hierbij nog mijn post van vanmiddag met de LCPS-cijfers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197675232
Het was weer een mooie dag O+
pi_197677386


De GGD heeft gisteren meer dan 10.000 mensen gevaccineerd. Hopelijk blijft die stijgende lijn doorzetten.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_197680316
Hopen dat vandaag tussen de 4000 en 5000 blijft in ieder geval! Donderdag en vrijdag ook altijd redelijk hoog, waarna we in het weekend weer keihard kunnen dalen.
pi_197680428
Als het de komende drie dagen onder de 5000 blijft dan gaan we écht de goede kant op!
pi_197680563
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:51 schreef Shaar12 het volgende:
Als het de komende drie dagen onder de 5000 blijft dan gaan we écht de goede kant op!
Dat is een ding wat zeker is!

Ik vind het ook wel mooi om te zien dat we ondertussen per dag meer vaccineren dan besmettingen hebben. We zijn aan alle kanten bezig om het virus in te halen en de pas af te snijden.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:15:21 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197680665
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is een ding wat zeker is!

Ik vind het ook wel mooi om te zien dat we ondertussen per dag meer vaccineren dan besmettingen hebben. We zijn aan alle kanten bezig om het virus in te halen en de pas af te snijden.
Da's ook een mooie manier om ernaar te kijken ja. ^O^
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197680716
https://twitter.com/AFP/s(...)sars-cov-2-1373.html

Hoppa, en weer goed nieuws!
Tot nu toe blijkt elk vaccin te werken tegen de 3 huidige varianten die rondgaan.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:52:06 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197681102
Meer dan 80 miljoen vaccinaties nu wereldwijd.

Aantal active cases hangt ook al een tijdje tussen 25 en 26 miljoen. Zou mooi zijn als dat ook gaat dalen binnen afzienbare tijd.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:57:26 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197681185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is een ding wat zeker is!

Ik vind het ook wel mooi om te zien dat we ondertussen per dag meer vaccineren dan besmettingen hebben. We zijn aan alle kanten bezig om het virus in te halen en de pas af te snijden.
Kan moeilijk erg positief zijn over het gehele vaccinatiegebeuren :') Het is een aanfluiting. Gisteren in een column in het AD (dacht ik) gelezen dat voor één verzorghuis, meerdere vaccinaties worden gezet door verschillende huisartsen omdat behandeld arts verschilt of de groep waartoe iemand behoort (80+/ 90+ wel/niet mobiel etc) anders is. Kortom, een rommel!
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 10:00:11 #18
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197681225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Kan moeilijk erg positief zijn over het gehele vaccinatiegebeuren :') Het is een aanfluiting. Gisteren in een column in het AD (dacht ik) gelezen dat voor één verzorghuis, meerdere vaccinaties worden gezet door verschillende huisartsen omdat behandeld arts verschilt of de groep waartoe iemand behoort (80+/ 90+ wel/niet mobiel etc) anders is. Kortom, een rommel!
Ok, en dit kom je in het positiviteitstopic melden omdat?
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:08:39 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197681337
quote:
12s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok, en dit kom je in het positiviteitstopic melden omdat?
Omdat dit het beste topic in deze reeks is en het altijd met veel plezier lees :P maar van het vaccineren word ik iets minder blij, offtopic haha

Positieve noot dan maar: de koffie is klaar c_/
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 januari 2021 @ 10:24:54 #20
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197681538
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Omdat dit het beste topic in deze reeks is en het altijd met veel plezier lees :P maar van het vaccineren word ik iets minder blij, offtopic haha

Positieve noot dan maar: de koffie is klaar c_/
Tsja, het is een ontzettend lastige logistiek proces dat nu onder een vergrootglas wordt gelegd. Dat wekt ergernis op.

Ik kijk er zelf in grote lijnen naar. Er is een breed schema en tegen de zomer zal de grootste groep echt geweest zijn.

Ethisch gezien vind ik de discussie om te beginnen bij ouderen of mensen die in het ziekenhuis komen wel interessant. Want als je begint bij ouderen redt je echt mensenlevens, als je begint bij mensen die mogelijk in het ziekenhuis komen zou de maatschappij in theorie verder open kunnen omdat de zorg niet overvraagd wordt. Wat mogelijk op termijn weer levens red. Zeker in periode van vaccin schaarste (dat nog wel een maandje of 6 duurt) is dat een interessante discussie.
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:45:45 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197681881
Mijn cijfers komen vandaag laat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197681931
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:45 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn cijfers komen vandaag laat.
Nemen de ziekenhuizen niet op die je elke dag belt?
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:50:19 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197681939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:49 schreef koemleit het volgende:

[..]

Nemen de ziekenhuizen niet op die je elke dag belt?
Haha, nee, heb een heel druk programma op mijn werk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197681946
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Kan moeilijk erg positief zijn over het gehele vaccinatiegebeuren :') Het is een aanfluiting. Gisteren in een column in het AD (dacht ik) gelezen dat voor één verzorghuis, meerdere vaccinaties worden gezet door verschillende huisartsen omdat behandeld arts verschilt of de groep waartoe iemand behoort (80+/ 90+ wel/niet mobiel etc) anders is. Kortom, een rommel!
Niet het juiste topic ;) Je moet het positief zien. Er zitten vaccins in, elke dag meer. Elk vaccin betekent over 3 weken 50% minder vatbaar voor het virus en over 6 weken 95% minder vatbaar.

Het is gewoon een kwestie van perspectief, al met al maken die paar weken echt niet meer uit op het totaal. In 2025 lachen we hier om ;)
pi_197681954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:49 schreef koemleit het volgende:

[..]

Nemen de ziekenhuizen niet op die je elke dag belt?
Hij is door zijn beltegoed heen _O-
pi_197681979
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Meer dan 80 miljoen vaccinaties nu wereldwijd.

Aantal active cases hangt ook al een tijdje tussen 25 en 26 miljoen. Zou mooi zijn als dat ook gaat dalen binnen afzienbare tijd.
Het aantal nieuwe cases per dag is ook behoorlijk aan het afnemen, je ziet dat het virus echt op alle fronten aan kracht aan het inboeten is. Ik weet niet of dit tijdelijk of blijvend is, ik denk zelf het eerste omdat we pas aan het begin staan van de vaccinaties.

Ik denk wel dat we het ergste gehad hebben ondertussen, langzaam zullen de vaccins de overhand krijgen.
pi_197682229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:57 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Kan moeilijk erg positief zijn over het gehele vaccinatiegebeuren :') Het is een aanfluiting. Gisteren in een column in het AD (dacht ik) gelezen dat voor één verzorghuis, meerdere vaccinaties worden gezet door verschillende huisartsen omdat behandeld arts verschilt of de groep waartoe iemand behoort (80+/ 90+ wel/niet mobiel etc) anders is. Kortom, een rommel!
'Normaal' werkt het systeem zoals we in Nederland hebben wel goed, en men heeft ervoor gekozen vast te houden aan dat systeem, ipv een grootschalige landelijke actie op te zetten. Daardoor krijg je natuurlijk wel dit soort praktijken af en toe. Maar maakt het veel uit dat in een verzorgingstehuis een paar verschillende artsen prikken zetten? Ik kan me ook voorstellen dat die oude mensen liever door iemand geprikt worden waar ze vertrouwt mee zijn. Iedereen krijgt echt wel zijn prik (als die wilt), maar de media zal wel alle fouten en foutjes onder een vergrootglas leggen (zoals ze ook gewoonlijk doen, en wat ook wel hun taak is natuurlijk, het kan namelijk altijd beter). Maar elke vaccinatie is een prik in de goede richting.
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:13:09 #28
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197683253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hij is door zijn beltegoed heen _O-
Da's helemaal niet waar. :(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197683341
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

'Normaal' werkt het systeem zoals we in Nederland hebben wel goed, en men heeft ervoor gekozen vast te houden aan dat systeem, ipv een grootschalige landelijke actie op te zetten. Daardoor krijg je natuurlijk wel dit soort praktijken af en toe. Maar maakt het veel uit dat in een verzorgingstehuis een paar verschillende artsen prikken zetten? Ik kan me ook voorstellen dat die oude mensen liever door iemand geprikt worden waar ze vertrouwt mee zijn. Iedereen krijgt echt wel zijn prik (als die wilt), maar de media zal wel alle fouten en foutjes onder een vergrootglas leggen (zoals ze ook gewoonlijk doen, en wat ook wel hun taak is natuurlijk, het kan namelijk altijd beter). Maar elke vaccinatie is een prik in de goede richting.
Probleem dat ik er mee heb is dat er niet goed over nagedacht wordt. Of in ieder geval lijkt te worden. En ik ben het met je eens: Normaal werkt het heel erg goed. Griepprikken werken als een malle, tenminste, de logistiek er om heen. Echter, dit is iets bijzonders en gebeurt normaal gesproken niet, dus moet je ook een bijzondere aanpak nemen.

That's all. Is alles de schuld van Hugo? Nee, zeker niet. Maar op het gebied van wie vaccineert wie wanneer en waar, dat had wel wat beter gekund. Eindresultaat zal ongeveer wel hetzelfde zijn.
pi_197683462
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2021 22:37 schreef MyTiredFeet het volgende:
[ afbeelding ]

De GGD heeft gisteren meer dan 10.000 mensen gevaccineerd. Hopelijk blijft die stijgende lijn doorzetten.
In totaal zijn er zelfs 11.894 gezet *O*

Bijna 200.000 eerste prikken, dat is ongeveer 1,4% van wat we moeten gaan zetten om alle volwassenen te vaccineren.

Voor het gevoel kruipt het, maar laten we vooral niet vergeten dat we 20 dagen geleden nog op 0 stonden en 40 dagen geleden nog niet eens een goedgekeurd vaccin was! We zitten nog geen 12 maanden van de eerste bekende besmetting af en we hebben al een vaccin wat actief gebruikt wordt. Ik vind dat echt, ondanks alle vertragingen en terechte kritiek daarop, echt een prestatie van formaat. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd houd ik mijzelf voor. Als we straks meer leveringen krijgen, meer ervaring hebben en meer priklokaties dan gaan we als een raket. Nu al zetten we er minstens 10.000 per dag en dat loopt al op.
pi_197683581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:18 schreef Freudie het volgende:

[..]

Probleem dat ik er mee heb is dat er niet goed over nagedacht wordt. Of in ieder geval lijkt te worden. En ik ben het met je eens: Normaal werkt het heel erg goed. Griepprikken werken als een malle, tenminste, de logistiek er om heen. Echter, dit is iets bijzonders en gebeurt normaal gesproken niet, dus moet je ook een bijzondere aanpak nemen.

That's all. Is alles de schuld van Hugo? Nee, zeker niet. Maar op het gebied van wie vaccineert wie wanneer en waar, dat had wel wat beter gekund. Eindresultaat zal ongeveer wel hetzelfde zijn.
Iedereen is wel wat te verwijten. En ik heb wel wat dingen die ik de overheid (en dan dus vooral Rutte en de Jonge) verwijt. Maar ik vind dat ze de vaccinaties gewoon goed oppakken. Het is toch nooit mogelijk om iedereen te plezieren.

Kritiek is altijd makkelijk, en vaak ook echt wel terecht, maar laten we niet vergeten dat we deze situatie nog nooit meegemaakt hebben en we balanceren op hele slappe koorden.

We doen het rustig maar gestaag, en dat vind ik goed. Om wat voorbeelden te geven van andere landen die we hier niet zien en horen:
- in Zwitserland is een man gevaccineerd en overleden terwijl bekend was dat hij allergisch was, het vaccin heeft hem niet doen overlijden maar onzorgvuldig was het wel
- in Denemarken zijn tientallen mensen overleden, ze bleken te zwak om het vaccin te ontvangen maar kregen het toch
- in België werden bezoekers van tehuizen stiekem gevaccineerd
- in diverse landen treden nu hoog geplaatste mensen af omdat ze voorgedrongen hebben
- in Duitsland hadden ze meer dan voldoende plekken om te prikken, maar geen vaccins
- in Spanje loopt de hele boel vast in onder andere Madrid, er zijn geen vaccins meer

en zo kan ik nog wel doorgaan. Jullie begrijpen waar ik heen wil, het is ontzettend positief dat wij dit soort dingen niet horen over ons land.
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:55 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197683619
Datum Aantal personen dat is gevaccineerd door de GGD’en Totaal aantal gevaccineerden door de GGD’en (vanaf 6 januari 2021)
27 januari 11.963 totaal 140.205
26 januari 11.477 totaal 128.242
25 januari 9.921 totaal 116.593
24 januari 9.766 totaal 106.672
23 januari 9.638 totaal 96.906
22 januari 9.951 totaal 87.268
21 januari 9.979 totaal 77.317
20 januari 9.969 totaal 67.388

Er zit iig een stijgende lijn in.
Volgens NICE op de ic nog 643 personen, daar zit dus mooi een dalende lijn in.

[ Bericht 8% gewijzigd door deedeetee op 28-01-2021 12:44:04 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:38:46 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197683661
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:35 schreef deedeetee het volgende:
Datum Aantal personen dat is gevaccineerd door de GGD’en Totaal aantal gevaccineerden door de GGD’en (vanaf 6 januari 2021)
27 januari 11.963 140.205
26 januari 11.477 128.242
25 januari 9.921 116.593
24 januari 9.766 106.672
23 januari 9.638 96.906
22 januari 9.951 87.268
21 januari 9.979 77.317
20 januari 9.969 67.388

Er zit iig een stijgende lijn in.
Volgens NICE op de ic nog 643 personen, daar zit dus mooi een dalende lijn in.
Ah ja het gaat exponentieel zo te zien.

Nou heb altijd begrepen dat dat dan rete hard gaat.

Volgende maand kroegen open!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 28 januari 2021 @ 12:42:11 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197683724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah ja het gaat exponentieel zo te zien.

Nou heb altijd begrepen dat dat dan rete hard gaat.

Volgende maand kroegen open!
Als de kroegen dan toch nog een tijd dicht moeten blijven, dan ook maar gewoon tot 1 Juno en dan een knalfeest!
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 13:03:19 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197684129
Klein persoonlijk positief dingetje. Mijn pa (69 jaar en medische indicatie) die nogal brommerig en skeptisch deed over de vaccins de afgelopen twee maanden, vertelde mij zojuist dat hij toch maar besloten heeft het prikje te nemen zodra hij de oproep krijgt.
Ik ben daar echt heel opgelucht over :)
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:25:53 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197685392
Goedemiddag, Hierbij - toch op tijd gelukkig - mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 28 januari: 645 (absolute daling 6; relatieve daling 0,9%);
- woensdag 27 januari: 651 (absolute daling 23; relatieve daling 3,4%);
- dinsdag 26 januari: 674 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 25 januari: 664 (absolute daling 16; relatieve daling 2,4%);
- zondag 24 januari: 680 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 23 januari: 673 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- vrijdag 22 januari: 674 (absolute daling 3; relatieve daling 0,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 28 januari: 1.595 (absolute daling 53; relatieve daling 3,2%);
- woensdag 27 januari: 1.648 (absolute daling 57; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 26 januari: 1.705 (absolute daling 15; relatieve daling 0,9%);
- maandag 25 januari: 1.720 (absolute stijging 53; relatieve stijging 3,2%);
- zondag 24 januari: 1.667 (absolute stijging 34; relatieve stijging 2,1%);
- zaterdag 23 januari: 1.633 (absolute daling 51; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 22 januari: 1.684 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197685439
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:25 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij - toch op tijd gelukkig - mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 28 januari: 645 (absolute daling 6; relatieve daling 0,9%);

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 28 januari: 1.595 (absolute daling 53; relatieve daling 3,2%);
Mooie daling weer, zeker in de ziekenhuizen, gaat weer mooi richting de 1500. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197685503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:25 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij - toch op tijd gelukkig - mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen, gebaseerd op de LCPS-cijfers.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 28 januari: 645 (absolute daling 6; relatieve daling 0,9%);
- woensdag 27 januari: 651 (absolute daling 23; relatieve daling 3,4%);
- dinsdag 26 januari: 674 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,5%);
- maandag 25 januari: 664 (absolute daling 16; relatieve daling 2,4%);
- zondag 24 januari: 680 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- zaterdag 23 januari: 673 (absolute daling 1; relatieve daling 0,1%);
- vrijdag 22 januari: 674 (absolute daling 3; relatieve daling 0,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 28 januari: 1.595 (absolute daling 53; relatieve daling 3,2%);
- woensdag 27 januari: 1.648 (absolute daling 57; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 26 januari: 1.705 (absolute daling 15; relatieve daling 0,9%);
- maandag 25 januari: 1.720 (absolute stijging 53; relatieve stijging 3,2%);
- zondag 24 januari: 1.667 (absolute stijging 34; relatieve stijging 2,1%);
- zaterdag 23 januari: 1.633 (absolute daling 51; relatieve daling 3,0%);
- vrijdag 22 januari: 1.684 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,0%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Dit zijn hele mooie cijfers :)
pi_197685722
Mooie daling voor de 2e dag op rij!
pi_197685795
Kijkkk, lijkt erop dat de daling in de ziekenhuizen eindelijk begint! En moet je nagaan, dat zijn dus op basis van de cijfers van 2 weken geleden. Laat staan dus over 2 weken (met deze cijfers)!
pi_197685828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:52 schreef Noordzijde het volgende:
Kijkkk, lijkt erop dat de daling in de ziekenhuizen eindelijk begint! En moet je nagaan, dat zijn dus op basis van de cijfers van 2 weken geleden. Laat staan dus over 2 weken (met deze cijfers)!
Ik ga vast solliciteren in een andere branche!.
ik werk in een ziekenhuis, maar daar is over een maand niks meer te doen als dat zo doorgaat
pi_197686449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik ga vast solliciteren in een andere branche!.
ik werk in een ziekenhuis, maar daar is over een maand niks meer te doen als dat zo doorgaat
De komende maanden kan je als prikker goed geld verdienen :P
pi_197686452
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
dinsdag: 6.412
woensdag: 7.142
donderdag: 9.737
vrijdag: 8.169
zaterdag: 7.383
zondag: 6.657
maandag: 5.499

totaal: 50.999


Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822

totaal: 39.562


Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727


Besmettingcijfers dinsdag 26 tot en met maandag 1 februari:
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:) 31.061
pi_197686555
Een trendbreuk op donderdag! Normaal stijgen we (licht), nu dalen we licht.

Het gaat de goede kant op lieve mensen O+
pi_197686624
Resumerend lijkt alles nu wel echt de goede kant op te gaan. Ga maar na: de vaccins werken tegen mutaties (in ieder geval Pfizer en Moderna), in Israël worden de effecten van vaccineren steeds duidelijker en hier dalen de cijfers gestaag en beginnen we eindelijk een beetje fatsoenlijk te prikken.

Niemand heeft een glazen bol, maar ik denk oprecht dat we een mooi voorjaar tegemoet gaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door Stephen1985 op 28-01-2021 15:40:44 (.) ]
pi_197686790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:38 schreef Stephen1985 het volgende:
Resumerend lijkt alles nu wel echt de goede kant op te gaan. Ga maar na: de vaccins werken tegen mutaties (in ieder geval Pfizer en Moderna), in Israël worden de effecten van vaccineren steeds duidelijker en hier dalen de cijfers gestaag en beginnen we eindelijk een beetje fatsoenlijk te prikken.

Niemand heeft een glazen bol, maar ik denk oprecht dat we een mooi voorjaar tegemoet gaan!
Ik denk dat het voorjaar wellicht nét te vroeg en te optimistisch is. Ik denk wel dat wel een stuk leuker voorjaar gaan hebben dan we vorig jaar hadden, ik denk vergelijkbaar met een groot deel van de zomer 2020. Zelf denk ik dat we vanaf juni grotendeels verlost zullen zijn van de maatregelen en alle ellende. Dus meer richting einde voorjaar/begin zomer.

Heel realistisch, het weer doet ook een hoop. En de maand februari voorspellen ze kou en ellende, veel binnen zitten en weinig ventileren. Zo half maart wordt het weer beter en hebben we meer geprikt, ik denk dat we dan echt grote stappen gaan maken.

Ik ben al heel blij als 8 februari de basisscholen opengaan, dat is heel belangrijk voor onze kinderen.
pi_197686854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:38 schreef Stephen1985 het volgende:
Resumerend lijkt alles nu wel echt de goede kant op te gaan. Ga maar na: de vaccins werken tegen mutaties (in ieder geval Pfizer en Moderna), in Israël worden de effecten van vaccineren steeds duidelijker en hier dalen de cijfers gestaag en beginnen we eindelijk een beetje fatsoenlijk te prikken.

Niemand heeft een glazen bol, maar ik denk oprecht dat we een mooi voorjaar tegemoet gaan!
Helemaal eens! Ik heb wel een plexiglazen bol en daar zie ik het volgende.
Er ontstaat een enorme acceleratie in verdere versoepelingen.

Zodra de oudere, kwetsbare groep is ingeënt, zullen de ziekenhuisopnames (het enige echte probleem van Corona) flink afnemen. Vervolgens zullen de maatregelen onder druk van de maatschappij steeds meer losgelaten worden. Dit lijdt wel tot exponentiele toename in besmettingen, maar niet in meer ziekenhuisopnames. Uiteindelijk zorgt de combinatie van vaccins en natuurlijke immuniteit in mei, juni ervoor dat de besmettingen ook in snel tempo verdwijnen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197686905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:54 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Helemaal eens! Ik heb wel een plexiglazen bol en daar zie ik het volgende.
Er ontstaat een enorme acceleratie in verdere versoepelingen.

Zodra de oudere, kwetsbare groep is ingeënt, zullen de ziekenhuisopnames (het enige echte probleem van Corona) flink afnemen. Vervolgens zullen de maatregelen onder druk van de maatschappij steeds meer losgelaten worden. Dit lijdt wel tot exponentiele toename in besmettingen, maar niet in meer ziekenhuisopnames. Uiteindelijk zorgt de combinatie van vaccins en natuurlijke immuniteit in mei, juni ervoor dat de besmettingen ook in snel tempo verdwijnen.
Hier wil ik wel voor tekenen :)
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 15:57:53 #49
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197686916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:54 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Helemaal eens! Ik heb wel een plexiglazen bol en daar zie ik het volgende.
Er ontstaat een enorme acceleratie in verdere versoepelingen.

Zodra de oudere, kwetsbare groep is ingeënt, zullen de ziekenhuisopnames (het enige echte probleem van Corona) flink afnemen. Vervolgens zullen de maatregelen onder druk van de maatschappij steeds meer losgelaten worden. Dit lijdt wel tot exponentiele toename in besmettingen, maar niet in meer ziekenhuisopnames. Uiteindelijk zorgt de combinatie van vaccins en natuurlijke immuniteit in mei, juni ervoor dat de besmettingen ook in snel tempo verdwijnen.
En vergeet ook niet het seizoenseffect hoor.... vanaf April zo'n beetje nemen de influenza / Sars verkoudheidsvirussen sowieso enorm af. Dat in combinatie met alle zaken die jij hier schetst verwacht ik ook dat het dan in rap tempo gaat opzouten! :D
pi_197687183
Mooie cijfers vandaag, zowel qua besmettingen als bezetting in IC en kliniek.

De grafieken van vandaag:

De getallen t/m 22 januari lijken nu compleet te zijn. Van maandag 18 t/m 20 januari was er slechts een kleine afname, en dan op 21 januari een duidelijke sprong naar beneden, de dagen daarna lijkt het verder naar beneden te gaan, wel nog even wachten wat de correcties van komende dagen zullen brengen.


Wat betreft de dagcurves is er weinig bijzonders te vermelden. De patronen lijken in het algemeen nog veel op die van eerdere dagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')