abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220472835
Ik snap die overdreven negativiteit niet zo. De films hebben uiteindelijk maar een fractie van de boeken kunnen meenemen, dus een serie lijkt me juist een veel betere vorm om het verhaal echt goed uit te werken.

Achteraf kun je wel zeggen dat het vanaf het begin een serie had moeten zijn, maar toen wist natuurlijk ook niemand dat Harry Potter zo gigantisch zou worden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:04:41 #177
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220472978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:36 schreef visno het volgende:
Ik snap die overdreven negativiteit niet zo. De films hebben uiteindelijk maar een fractie van de boeken kunnen meenemen, dus een serie lijkt me juist een veel betere vorm om het verhaal echt goed uit te werken.

Achteraf kun je wel zeggen dat het vanaf het begin een serie had moeten zijn, maar toen wist natuurlijk ook niemand dat Harry Potter zo gigantisch zou worden.
Die recast van snape :')
  FOK!Fotograaf dinsdag 31 maart 2026 @ 11:07:32 #178
364681 over_hedge
pi_220472995
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:04 schreef jigggy het volgende:

[..]
Die recast van snape :')

Ja de zelfde snape casten als in de films is vrij lastig :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:52:41 #179
436222 Japepk
Padvinder
pi_220475930
De Potterhead in mij vind het gewoon jammer dat zo'n kenmerkend karakter als Snape uiteindelijk wordt gebruikt om de divibokaal binnen te slepen. Het karakter dat bij uitstek wordt beschreven als bleek, grauw, wit. Het is dan ook nog eens het karaker dat tot het laatste hoofdstuk wordt neergezet als de stereotype slechterik, het is een karakter wat ook onsympathieke dingen doet als kinderen pesten. Dat is nu dus allemaal een zwart persoon. Los van het feit dat dit karakter wordt gepest om zijn uiterlijk, wat die verhaallijn dus uiterst racistisch maakt. Wellicht is het daarom te doen, maar nodig is het niet.

Er zijn donkere karakters in de Harry Potter lore, waarom die niet meer op de voorgrond zetten? Dean Tomas heeft zelfs een achtergrondverhaal in de boeken/toverwereld wat eigenlijk nauwelijks aan bod komt. Uitgelezen kans om op deze manier de serie rijker te maken.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')