abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 25 januari 2021 @ 09:23:24 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197626820
POLL

Even een simpele poll. Reageren mag, maar niet verplicht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 januari 2021 @ 09:51:06 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197627210
Uiteraard te debiel voor woorden. Hoewel het gros van de rellers waarschijnlijk niet eens weet waarom er überhaupt gereld wordt, vooral van die leeghoofden die weer een kans zagen om dingen te slopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 25 januari 2021 @ 09:51:45 #3
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197627217
Weg met de avondklok en weg met de relschoppers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197627247
Dit kan echt niet Johan
pi_197627266
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197627274
"ik was er zelf bij" verzonnen stemmen :')
  maandag 25 januari 2021 @ 09:58:15 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197627302
Na ja als ze strenger zouden optreden tegen de al geldende regels was dit niet nodig geweest.
Het bedrijfsverzamelgebouw achter me zit voor de helft vol, er staan weer files.

Dat hoeft niet, ik snap best dat je soms naar je werk moet maar al het kantoor werk kan vanuit huis.
Echt mensen maar met maximaal 2 over de vloer.

En ook even geen mensen van buitenaf hier naar toe laten komen.

Dus het hoeft niet maar de mensen gedragen zich zo dat het niet anders gaat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197627312
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
En voor de rest van de samenleving niet :'). We are all in the same shit.
pi_197627330
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

En voor de rest van de samenleving niet :'). We are all in the same shit.
Ook. Maar als jij het gewend bent om op straat te hangen na 21 uur 's avonds of vrienden te bezoeken, dan slaat dit harder toe.

In elk geval moeten de maatregelen worden afgebouwd om de bevolking te redden van wanhoop en vereenzaming.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197627332
Rellen kunnen echt niet.

En de avondklok met de huidige tijden als gevolg van slap D66 stempeltje drukken mist grotendeels zijn doel.

In plaats van 's avonds na het eten nog even bij tante langs te gaan, heb je met een avondklok om 21.00 uur prima de tijd om dan maar gewoon een uurtje eerder naar tante te gaan en daar te eten. Het doel om bezoek bij mensen thuis tegen te gaan wordt hiermee slechts zeer beperkt bereikt. Maar ja, met verkiezingen in aantocht moesten bepaalde politici natuurlijk nog wel eerst hun stempel drukken.

Het huidige compromis is een farce. De avondklok had uiterlijk 20.00u in moeten gaan, of gewoon helemaal niet.
pi_197627360
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
Wat gestoord denken is dit. Dus omdat je het niet eens ben met een maatregel, reageer je je af op anderen die in hetzelfde schuitje zitten door ruiten kapot te gooien, auto’s in de brand te steken, of om een ziekenhuis te belagen?

Je bent niet goed bij je hoofd als je ook maar enig begrip voor dat uitschot hebt.
pi_197627378
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat gestoord denken is dit. Dus omdat je het niet eens ben met een maatregel, reageer je je af op anderen die in hetzelfde schuitje zitten door ruiten kapot te gooien, auto’s in de brand te steken, of om een ziekenhuis te belagen?

Je bent niet goed bij je hoofd als je ook maar enig begrip voor dat uitschot hebt.
Nee, hoor je mij dat zeggen dat ik dat okay vind? Maar ik snap het ergens wel, en ik vind het vooral een belangrijk signaal. Want als mensen zo wanhopig zijn dat ze dit als enige mogelijkheid op vermaak en saamhorigheid zien, dan heb je als overheid gewoon fouten gemaakt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197627426
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nee, hoor je mij dat zeggen dat ik dat okay vind?
Nee, maar dat zeg ik toch niet?

Ik vind het gestoord als je begrip kan opbrengen voor dat uitschot.
pi_197627449
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:06 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik toch niet?

Ik vind het gestoord als je begrip kan opbrengen voor dat uitschot.
Ik zeg alleen dat ik het begrijp. We hebben volgens mij nog nooit zulke rellen gehad. De overheid moet de hand dus in eigen boezem steken. Als je hele leven je wordt afgenomen, natuurlijk draai je dan op een gegeven moment door.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_197627518
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik het begrijp. We hebben volgens mij nog nooit zulke rellen gehad. De overheid moet de hand dus in eigen boezem steken. Als je hele leven je wordt afgenomen, natuurlijk draai je dan op een gegeven moment door.
Je hele leven wordt afgenomen? Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en PlayStation met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.
pi_197627543
De heftigheid van de rellen is natuurlijk niet oké, maar ik kan er ergens wel begrip voor opbrengen en ben stiekem ook wel blij dat er iets van verzet is tegen een maatregel die nergens op slaat. Wanneer zoveel mensen nog (verplicht) naar de werkvloer moeten komen en dit niet wordt aangepakt, terwijl het een feit is dat daar veel besmettingen plaatsvinden, is zo'n avondklok naar mijn mening niet goed te praten. Ook hekel ik de politiefuiken die er toch waren, ondanks dat dit niet zou gebeuren. Krijg daar een eng gevoel bij.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:15:50 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627552
Ik wil de mensen die gisteravond mijn auto hebben overgeslagen enorm bedanken.
Wat een helden zijn jullie!

#sarcasme

Geinspireerd op dat meisje dat de man een held noemt die eerst haar fiets op straat pleurt, maar dan "netjes" terug zet. Het woord held is gedevalueerd.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:16:52 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627566
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:15 schreef Randier het volgende:
De heftigheid van de rellen is natuurlijk niet oké, maar ik kan er ergens wel begrip voor opbrengen en ben stiekem ook wel blij dat er iets van verzet is tegen een maatregel die nergens op slaat. Wanneer zoveel mensen nog (verplicht) naar de werkvloer moeten komen en dit niet wordt aangepakt, terwijl het een feit is dat daar veel besmettingen plaatsvinden, is zo'n avondklok naar mijn mening niet goed te praten. Ook hekel ik de politiefuiken die er toch waren, ondanks dat dit niet zou gebeuren. Krijg daar een eng gevoel bij.
Iets van verzet? Waarbij ze dan de gedupeerde winkels plunderen en de nog harder gedupeerde horeca terrassen slopen?
Ja, die zullen het enorm in dank afnemen dat ze voor hen hebben "geprotesteerd".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:17:19 #19
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197627571
De avondklok is een resultaat van voortschrijdend inzicht en het omzeilen van de adviezen door veel mensen. Het is mogelijk niet het beste antwoord maar beter in te voeren dan andere voorgedragen opties.

Rellen is echt uit den boze en zeker deze vooropgezette rellen, mensen spreken gewoon af om te gaan rellen. Wat mij betreft zijn dit geen protesten maar rellen en die mogen ook zo worden aangepakt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197627575
Ronduit belachelijk, dat je een andere mening hebt prima. Maar dat op deze manier laten merken vind ik op geen enkele manier acceptabel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 januari 2021 @ 10:19:10 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627593
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
De gastjes die hier gisteren in t centrum aan t slpopen waren, deden dat vast niet vanwege corona, vanwege hun vrijheid of vanwege politieke onvrede. Het was hetzelfde harde kern type dat destijds naar Eindhoven kwam met konininnedag, omdat ze hoorden dat er te weinig politie beschilbaar was: Puur om te slopen en te rellen.

Doe nou niet alsof er ook maar IETS van een nobel motief was hiervoor.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197627600
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
Die rellen worden echt niet gehouden door mensen die strijden tegen de maatregelen hoor. Dit is tuig dat gewoon een opening ziet om eens lekker te slopen. Als je echt daadwerkelijk begrip hebt voor mensen die ruiten in slaan van ziekenhuizen en auto's in de fik zetten, dan ben je niet goed in je hoofd en onderdeel van het probleem.
pi_197627620
✔ Winkelruiten vernield.
✔ Andermans bezittingen vernield.
✔ Teststraat vernield.
✔ Een ziekenhuis aangevallen.

En dan zijn er nog mensen die zeggen het te begrijpen? Gooi jezelf weg :N
  maandag 25 januari 2021 @ 10:21:33 #24
451005 Grems
Clown World
pi_197627626
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je hele leven wordt afgenomen? Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en PlayStation met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:21:41 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627632
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:17 schreef Herkauwer het volgende:
De avondklok is een resultaat van voortschrijdend inzicht en het omzeilen van de adviezen door veel mensen. Het is mogelijk niet het beste antwoord maar beter in te voeren dan andere voorgedragen opties.

Rellen is echt uit den boze en zeker deze vooropgezette rellen, mensen spreken gewoon af om te gaan rellen. Wat mij betreft zijn dit geen protesten maar rellen en die mogen ook zo worden aangepakt.
Ik denk dat we idd heel duidelijk het protest (van anti-virus mensen, waar ik t niet mee eens ben en wat gisteren al afgeraden was omdat ze dit hadden verwacht) en de rel (de bewuste rel-mensen die daarvoor contact zochten en samen zijn gegaan) uit elkaar moeten houden.

Het eerste (protest) was niet heel slim gisteren, maar dara kan ik nog iets van begrip voor opbrengen.
Het tweede (de rel) was niet te begrijpen erg......
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:22:29 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627640
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:19 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Die rellen worden echt niet gehouden door mensen die strijden tegen de maatregelen hoor. Dit is tuig dat gewoon een opening ziet om eens lekker te slopen. Als je echt daadwerkelijk begrip hebt voor mensen die ruiten in slaan van ziekenhuizen en auto's in de fik zetten, dan ben je niet goed in je hoofd en onderdeel van het probleem.
Precies. Onvrede met een avondklok kan ik begrip voor opbrengen, maar dat had dit van gisteren NIETS mee van doen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197627642
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je hele leven wordt afgenomen? Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en PlayStation met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.
Geen excuus om te rellen, maar dit bagatelliseer je nu wel. Je mag bijvoorbeeld niet je vader EN moeder zien, je mag niet sporten, je mag niet naar kantoor komen, culturele ontspanning is niet meer mogelijk, en je kan je vrienden niet meer zien. En vanwege de corona komen er amper leuke nieuw films/series voor op TV, en laten we over de Playstation 5 maar helemaal niet beginnen :P.

Het heeft echt wel flink wat impact met zich mee hoor. Een nachtklok is gewoon weer er een dingetje bovenop.
pi_197627649
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Iets van verzet? Waarbij ze dan de gedupeerde winkels plunderen en de nog harder gedupeerde horeca terrassen slopen?
Ja, die zullen het enorm in dank afnemen dat ze voor hen hebben "geprotesteerd".
Ja, er lopen altijd rotte appels tussen die de boel nog even verder laten escaleren. Dat gezegd hebbende: ook vandaag was weer in het nieuws dat de kloof tussen rijk en arm steeds groter wordt. Ik kan me best indenken dat je als kansarme jongere geen reet geeft om een filiaal van de familie Jumbo.
pi_197627667
Dat mokkel met die hoofdwond omdat dat waterkanon ervoor koos dat haar tegen de wand aankwakken leuker zou zijn dan een furry natspetteren _O_

Die kerel met een hap uit z'n been van de politiehond _O_

Relschoppers die klappen krijgen _O_

Utrecht _O_

Ik hoop dat ze allemaal opgepakt worden, het liefst terwijl ze op hun werk zijn _O_
-nee-
pi_197627697
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Geen excuus om te rellen, maar dit bagatelliseer je nu wel. Je mag bijvoorbeeld niet je vader EN moeder zien, je mag niet sporten, je mag niet naar kantoor komen, culturele ontspanning is niet meer mogelijk, en je kan je vrienden niet meer zien. En vanwege de corona komen er amper leuke nieuw films/series voor op TV, en laten we over de Playstation 5 maar helemaal niet beginnen :P.

Het heeft echt wel flink wat impact met zich mee hoor. Een nachtklok is gewoon weer er een dingetje bovenop.
Natuurlijk overdrijf ik lichtelijk, maar sommigen doen alsof hun hele leven kapot is.
pi_197627698
Allemaal oppakken en de bak in. Je blijft van andermans spullen af.
pi_197627708
quote:
8s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:21 schreef Drxx het volgende:
✔ Winkelruiten vernield.
✔ Andermans bezittingen vernield.
✔ Teststraat vernield.
✔ Een ziekenhuis aangevallen.

En dan zijn er nog mensen die zeggen het te begrijpen? Gooi jezelf weg :N
Ik zeg niet dat er überhaupt een gedachte zit achter een aanval op een ziekenhuis, maar jongeren krijgen al het hele jaar de schuld van besmettingen, terwijl zorgpersoneel eindeloos wordt opgehemeld. Dat dit frictie veroorzaakt had men kunnen voorzien.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 10:29:35 #33
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_197627739
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:27 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er überhaupt een gedachte zit achter een aanval op een ziekenhuis, maar jongeren krijgen al het hele jaar de schuld van besmettingen, terwijl zorgpersoneel eindeloos wordt opgehemeld. Dat dit frictie veroorzaakt had men kunnen voorzien.
Serieus? En dan is het oke dat ze dit gedrag gaan vertonen? :{
Er is toch ergens ernstig iets mis gegaan als ik zie dat er gewoon nog mensen zijn die dit een logische reactie vinden hoor ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 25 januari 2021 @ 10:30:45 #34
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197627760
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik denk dat we idd heel duidelijk het protest (van anti-virus mensen, waar ik t niet mee eens ben en wat gisteren al afgeraden was omdat ze dit hadden verwacht) en de rel (de bewuste rel-mensen die daarvoor contact zochten en samen zijn gegaan) uit elkaar moeten houden.

Het eerste (protest) was niet heel slim gisteren, maar dara kan ik nog iets van begrip voor opbrengen.
Het tweede (de rel) was niet te begrijpen erg......
Helemaal mee eens. Dat ik het niet met ze eens ben wil niet zeggen dat ze niet mogen protesteren. Maar rellen ben ik altijd op tegen.

Tenzij je een regering wil overgooien, dan moet je vooral doen wat er nodig is. Maar ga me niet met droge ogen beweren dat dit nu nodig is en dat het grootste gedeelte van Nederland hier achterstaat. De rellen zijn een zeer klein deel die zegt te spreken voor een groot deel.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197627762
Hoeveel protesten zijn er al geweest in het afgelopen jaar waarbij mensen wel geweldloos en op 1,5 meter afstand hun onvrede hebben laten blijken? En wat heeft dat dan gebracht? Het heeft natuurlijk totaal geen effect als je alleen met een spandoekje mag wapperen en op een pannetje gaat slaan..

Nee ik keur geweld tegen onschuldige ondernemers en hulpverleners niet goed, maar ik ben wel 'blij' dat er een extremer signaal de boventoon voert. Alleen als de overheid nu maatregelen gaat versoepelen omdat er zoveel protest is, dan is natuurlijk het hek van de dam. Beide manieren van protesteren helpt dus geen ene moer..

Het nadeel is ook nog dat er alleen maar 'schapen' of 'wappies' zijn als je de grootste schreeuwers moet geloven. Volgens mij is er nog een gigantische middenmoot die én gelooft dat er een virus is, maar ook gelooft dat de huidige maatregelen disproportioneel zijn en dat er kritischer gekeken moet worden naar effecten en gevolgen van maatregelen.
pi_197627789
quote:
8s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:21 schreef Drxx het volgende:
✔ Winkelruiten vernield.
✔ Andermans bezittingen vernield.
✔ Teststraat vernield.
✔ Een ziekenhuis aangevallen.

En dan zijn er nog mensen die zeggen het te begrijpen? Gooi jezelf weg :N
✔ MKB dicht
✔ Horeca dicht
✔ Mondkapplicht
✔ Avondklok

En dan zijn er nog mensen die zeggen het niet te begrijpen? Verhuis naar China of Noord-Korea.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:35:09 #37
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197627824
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:30 schreef Thrilled het volgende:
Hoeveel protesten zijn er al geweest in het afgelopen jaar waarbij mensen wel geweldloos en op 1,5 meter afstand hun onvrede hebben laten blijken? En wat heeft dat dan gebracht? Het heeft natuurlijk totaal geen effect als je alleen met een spandoekje mag wapperen en op een pannetje gaat slaan..

Nee ik keur geweld tegen onschuldige ondernemers en hulpverleners niet goed, maar ik ben wel 'blij' dat er een extremer signaal de boventoon voert. Alleen als de overheid nu maatregelen gaat versoepelen omdat er zoveel protest is, dan is natuurlijk het hek van de dam. Beide manieren van protesteren helpt dus geen ene moer..

Het nadeel is ook nog dat er alleen maar 'schapen' of 'wappies' zijn als je de grootste schreeuwers moet geloven. Volgens mij is er nog een gigantische middenmoot die én gelooft dat er een virus is, maar ook gelooft dat de huidige maatregelen disproportioneel zijn en dat er kritischer gekeken moet worden naar effecten en gevolgen van maatregelen.
En die gigantische middenmoot wordt nu niet meer gehoord noch serieus genomen door dit soort uitwassen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:35:40 #38
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197627833
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:30 schreef Thrilled het volgende:
Het heeft natuurlijk totaal geen effect als je alleen met een spandoekje mag wapperen en op een pannetje gaat slaan..

Het heeft volgens mij juist veel meer zin, dan rellen of vandalisme.
Juist als het vreedzaam gaat, dan ligt de focus van alle media op het onderwerp en wie weet wat dat allemaal teweegbrengt. Ik zeg niet dat het makkelijk is of snel gaat, maar het is wel de goede weg.
Het zou wat zijn, iedereen die ergens gaat protesteren krijgt maar gelijk zijn zin, omdat iemand het ergens niet mee eens is.

Als je geweld gebruikt, gaat de focus daar naartoe en kijkt (hopelijk) iedereen vol afschuw daarnaar. En verliest het het onderwerp en de noodzaak van de demonstratie. En gaat het idd veelal nog maar om de extreme mensen, terwijl de vredelievende protester helemaal vergeten wordt incl het onderwerp.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:36:44 #39
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197627851
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:24 schreef Marsenal het volgende:
Dat mokkel met die hoofdwond omdat dat waterkanon ervoor koos dat haar tegen de wand aankwakken leuker zou zijn dan een furry natspetteren _O_

Die kerel met een hap uit z'n been van de politiehond _O_

Relschoppers die klappen krijgen _O_

Utrecht _O_

Ik hoop dat ze allemaal opgepakt worden, het liefst terwijl ze op hun werk zijn _O_
Denken dat deze mensen werk hebben. :')
pi_197628045
Heel goed. Eindelijk een extremer tegengeluid. Dit is jammer maar helaas de enige manier dat deze mensen zich gehoord gaan voelen. Ben je kritisch over het coronabeleid wordt je namelijk monddood gemaakt en belachelijk gemaakt, ook genegeerd bij wijze van spreken. Tijdens persconferenties wordt er ook laconiek meegedeeld dat je nog maar even moet volhouden. Nog 2 weken geduld mensen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197628076
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het heeft volgens mij juist veel meer zin, dan rellen of vandalisme.
Juist als het vreedzaam gaat, dan ligt de focus van alle media op het onderwerp en wie weet wat dat allemaal teweegbrengt. Ik zeg niet dat het makkelijk is of snel gaat, maar het is wel de goede weg.
Het zou wat zijn, iedereen die ergens gaat protesteren krijgt maar gelijk zijn zin, omdat iemand het ergens niet mee eens is.

Als je geweld gebruikt, gaat de focus daar naartoe en kijkt (hopelijk) iedereen vol afschuw daarnaar. En verliest het het onderwerp en de noodzaak van de demonstratie. En gaat het idd veelal nog maar om de extreme mensen, terwijl de vredelievende protester helemaal vergeten wordt incl het onderwerp.
Ik ben het niet eens met je stelling dat vreedzaam protesteren effect heeft. Ja de media doet verslag van het feit dat er geprotesteerd wordt, maar ik heb niet de indruk dat de overheid hier enig gehoor aan geeft.

Maar wat doe je dan wél als het volk het niet eens is met de richting die de overheid op wil, maar de overheid luistert niet naar het volk?
pi_197628115
Pers moet ook eens zijn verantwoordelijkheid nemen, na persconferentie Rutte / de Jonge waarin avondklok werd beargumenteerd, komt het NOS achtuurjournaal doodleuk met de mededeling dat het kabinet geen argumenten heeft voor de avondklok.
Het was een en al weerzin tegen de avondklok in de journaals. Tegelijkertijd het opjutten tegen dit kabinet dat blijkbaar na 10 jaar weg moet volgens de pers, lok je dit soort gewelddadige demonstraties uit.

Mensen, de avondklok is wél beargumenteerd, kijk eens verder dan het journaal.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:54:32 #43
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628156
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heel goed. Eindelijk een extremer tegengeluid. Dit is jammer maar helaas de enige manier dat deze mensen zich gehoord gaan voelen. Ben je kritisch over het coronabeleid wordt je namelijk monddood gemaakt en belachelijk gemaakt, ook genegeerd bij wijze van spreken. Tijdens persconferenties wordt er ook laconiek meegedeeld dat je nog maar even moet volhouden. Nog 2 weken geduld mensen.
Jij denkt dat de stenengooiers kritisch waren op t corona-beleid? :') Naief.
De kritische mensen worden nu niet meer gehoord hierdoor.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628165
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:29 schreef senesta het volgende:

[..]

Serieus? En dan is het oke dat ze dit gedrag gaan vertonen? :{
Er is toch ergens ernstig iets mis gegaan als ik zie dat er gewoon nog mensen zijn die dit een logische reactie vinden hoor ;(
Zo zie ik het ook met die gasten in de Schilderswijk die naar Syrië afreizen om zich bij IS aan te sluiten. Ik zeg niet dat het per se logisch is, en al helemaal niet dat het OK is, maar ik kan het ergens wel begrijpen. Mensen zouden er goed aan doen zich een beetje in te leven in de problematiek van jongeren die dit doen.
pi_197628171
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:32 schreef Nober het volgende:

[..]

✔ MKB dicht
✔ Horeca dicht
✔ Mondkapplicht
✔ Avondklok

En dan zijn er nog mensen die zeggen het niet te begrijpen? Verhuis naar China of Noord-Korea.
Ik vind het ook kut voor de ondernemers, en die kapjes vind ik ook irritant. Maar als dat ons door een pandemie moet helpen dan het zij zo. Of een avondklok gaat helpen? Geen idee, ben geen viroloog. (Jij ook niet fyi.) Vind ik het ver gaan en jammer? Natuurlijk.

Maar wie wordt geholpen met rellen, brandstichting en vernieling? Hoe kan je als intelligent wezen begrip opbrengen voor het bedreigen van medisch personeel? Dit is gewoon terrorisme.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:55:34 #46
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628177
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je stelling dat vreedzaam protesteren effect heeft. Ja de media doet verslag van het feit dat er geprotesteerd wordt, maar ik heb niet de indruk dat de overheid hier enig gehoor aan geeft.
Ik zou eerder zwichten voor een onderbouwd kritiek met zorgen, dan voor iemand met een steen. Daarvoor buigen, dan is het hek van de dam. Dan denkt "dat volk" dat ze alles kunnen maken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:00 #47
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628185
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:55 schreef Drxx het volgende:

Hoe kan je als intelligent wezen begrip opbrengen voor zulke figuren?
Niet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:56:24 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628195
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heel goed. Eindelijk een extremer tegengeluid.
Ik zal de rekening doorsturen, ok?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628220
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik zou eerder zwichten voor een onderbouwd kritiek met zorgen, dan voor iemand met een steen. Daarvoor buigen, dan is het hek van de dam. Dan denkt "dat volk" dat ze alles kunnen maken.
Ik ook, maar dat doet volgens mij elk weldenkend mens. Maar wat doe je als je ondanks onderbouwde kritiek (stelselmatig) niet gehoord wordt en er een gevoel van onmacht ontstaat? Volgens mij ontstaat er dan een 'slippery slope' naar geweldadige protesten en voor je het weet bestorm je ineens een Capitol Hill..
pi_197628223
Ik denk dat het kabinet er goed aan zou doen om nogmaals een persconferentie te houden, om 19.00 uur, met nogmaals duidelijk de argumenten voor de avondklok en de toekomstvisie. Plaatje erbij van de kaasplakjes.

Ik hoop zelf op een situatie, als het maar niet beter wordt, om een avondklok te hebben en méér mogelijkheden overdag, zoals winkels open. Dat heb je in Belgie.
  maandag 25 januari 2021 @ 10:59:53 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197628241
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:48 schreef Thrilled het volgende:

Ik ben het niet eens met je stelling dat vreedzaam protesteren effect heeft. Ja de media doet verslag van het feit dat er geprotesteerd wordt, maar ik heb niet de indruk dat de overheid hier enig gehoor aan geeft.

Maar wat doe je dan wél als het volk het niet eens is met de richting die de overheid op wil, maar de overheid luistert niet naar het volk?
Anders stemmen met z'n allen. Zelf de politiek in gaan als je het echt voor het zeggen zou willen hebben.
Maar het is vooral in stemgedrag lijkt me zo.

Zoals gezegd, ik ben niet van mening dat een protest altijd of in overvloede altijd maar een wijziging moet betekenen van de keuzes die de regering maakt. Absoluut niet.
pi_197628247
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:27 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er überhaupt een gedachte zit achter een aanval op een ziekenhuis, maar jongeren krijgen al het hele jaar de schuld van besmettingen, terwijl zorgpersoneel eindeloos wordt opgehemeld. Dat dit frictie veroorzaakt had men kunnen voorzien.
Wat is dit nou voor onzin? En zo iemand heeft ook gewoon stemrecht :')
  maandag 25 januari 2021 @ 11:00:37 #53
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628253
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:58 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik ook, maar dat doet volgens mij elk weldenkend mens. Maar wat doe je als je ondanks onderbouwde kritiek (stelselmatig) niet gehoord wordt en er een gevoel van onmacht ontstaat?
Wij zijn als 1 van de laatste landen met een avondklok bezig. Wij hebben t totaal niet slecht gehad. Waarom? Omdat onze regering luisterde en een beroep deed op de welwillendheid van t volk. En het verstand. Er werd wel degelijk geluisterd. En er werden afwegingen gemaakt.

Wat dat betreft hebben ze daar nu geen reden meer voor.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628280
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:00 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin? En zo iemand heeft ook gewoon stemrecht :')
Klopt. Vervelend he?
pi_197628283
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:58 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het kabinet er goed aan zou doen om nogmaals een persconferentie te houden, om 19.00 uur, met nogmaals duidelijk de argumenten voor de avondklok en de toekomstvisie.
Dat is toch juist het probleem.. dat er geen draagvlak is voor een avondklok, ondanks de argumenten die ze aandragen?

Ik was zaterdag de hele dag het huis aan het opruimen van m'n overleden moeder: met een man of 6 spullen uitzoeken, spullen weggooien, meubels slopen en naar de stort rijden. 's Avonds een hapje eten met z'n allen, maar allemaal om kwart voor 9 weg want daarna mochten we niet meer op de weg zijn.

Een avondklok slaat nergens op.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:02:20 #56
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_197628288
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:13 schreef Saekerhett het volgende:
Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.
Ho ho... onderschat niet:
- Netflix-aanbod wordt niet voldoende aangevuld
- Langere wachttijden bij thuisbezorgd.nl
pi_197628290
keihard de knuppel erover. lijkt me de enige juiste reactie.
pi_197628291
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:32 schreef Nober het volgende:

[..]

✔ MKB dicht
✔ Horeca dicht
✔ Mondkapplicht
✔ Avondklok

En dan zijn er nog mensen die zeggen het niet te begrijpen? Verhuis naar China of Noord-Korea.
Nee inderdaad. Weet je wat we doen, de Horeca en de winkels hebben het al zo zwaar, we slopen die hele kankerzooi. Wat een idioten leven er in dit land :')
pi_197628305
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wij zijn als 1 van de laatste landen met een avondklok bezig. Wij hebben t totaal niet slecht gehad. Waarom? Omdat onze regering luisterde en een beroep deed op de welwillendheid van t volk. En het verstand. Er werd wel degelijk geluisterd. En er werden afwegingen gemaakt.

Wat dat betreft hebben ze daar nu geen reden meer voor.
Zij hebben het wellicht totaal wel slecht gehad?
  maandag 25 januari 2021 @ 11:04:15 #60
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197628327
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heel goed. Eindelijk een extremer tegengeluid. Dit is jammer maar helaas de enige manier dat deze mensen zich gehoord gaan voelen. Ben je kritisch over het coronabeleid wordt je namelijk monddood gemaakt en belachelijk gemaakt, ook genegeerd bij wijze van spreken. Tijdens persconferenties wordt er ook laconiek meegedeeld dat je nog maar even moet volhouden. Nog 2 weken geduld mensen.
Ik geniet nog net zo van iedere dag als ik voor de COVID-crisis deed. Ik geniet van mn huis, lange wandeling in het bos, m'n werk (wel vaak vanuit huis), ik zie veel vrienden (aldanniet één voor één), etc.

Het is begrijpelijk dat het voor sommigen lastig is die momenteel geen werk hebben (maar wel een prima vergoeding). Maar waarom zijn die paar uurtjes naar buiten zo essentieel voor sommigen?
  maandag 25 januari 2021 @ 11:05:20 #61
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628348
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:02 schreef Randier het volgende:

[..]

Zij hebben het wellicht totaal wel slecht gehad?
Die rellers van gisteren?

De hardst geraakte zijn de ZZP'ers en de Horeca.
Dat eerste kan ik niet beoordelen, maar gezien de leeftijd van de meeste gastjes op de filmpjes lijkt me dat niet.
Dat tweede zeker niet, anders zouden ze geen horeca aanvallen.

Iedereen heeft t zwaar, de ene meer dan de ander inderdaad.
Maar die relkleuters van gisteren deden het echt niet om daar voor te strijden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628434
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:04 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik geniet nog net zo van iedere dag als ik voor de COVID-crisis deed. Ik geniet van mn huis, lange wandeling in het bos, m'n werk (wel vaak vanuit huis), ik zie veel vrienden (aldanniet één voor één), etc.

Het is begrijpelijk dat het voor sommigen lastig is die momenteel geen werk hebben (maar wel een prima vergoeding). Maar waarom zijn die paar uurtjes naar buiten zo essentieel voor sommigen?
Het gaat niet meer om de technische details van de maatregelen.. het is maar een mondkapje, het is maar een paar uurtjes binnen zitten, het is maar een beetje afstand houden..

Het wordt steeds meer principieel: de bemoeienis van de overheid op iets waardoor de gehele samenleving moet boeten en er neven-effecten ontstaan ontstaan die heftiger en ingrijpender zijn (en waarschijnlijk een langere nasleep hebben) en niet opwegen tegen de klappen die Corona uitdeelt.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:12:10 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197628466
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Rellen kunnen echt niet.

En de avondklok met de huidige tijden als gevolg van slap D66 stempeltje drukken mist grotendeels zijn doel.

In plaats van 's avonds na het eten nog even bij tante langs te gaan, heb je met een avondklok om 21.00 uur prima de tijd om dan maar gewoon een uurtje eerder naar tante te gaan en daar te eten. Het doel om bezoek bij mensen thuis tegen te gaan wordt hiermee slechts zeer beperkt bereikt. Maar ja, met verkiezingen in aantocht moesten bepaalde politici natuurlijk nog wel eerst hun stempel drukken.

Het huidige compromis is een farce. De avondklok had uiterlijk 20.00u in moeten gaan, of gewoon helemaal niet.
Als mensen zich zouden houden aan thuis werken en maximaal 2 mensen op bezoek was die helemaal niet nodig.
Als ie dan toch moet is 18:00 een betere tijd, zoals in Frankrijk.
Hou je de visite tegen en mensen die toch denken naar kantoor te willen gaan moeten rekening houden met hun reistijd of ze wel op tijd binnen zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 25 januari 2021 @ 11:14:56 #64
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197628517
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:04 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik geniet nog net zo van iedere dag als ik voor de COVID-crisis deed. Ik geniet van mn huis, lange wandeling in het bos, m'n werk (wel vaak vanuit huis), ik zie veel vrienden (aldanniet één voor één), etc.

Het is begrijpelijk dat het voor sommigen lastig is die momenteel geen werk hebben (maar wel een prima vergoeding). Maar waarom zijn die paar uurtjes naar buiten zo essentieel voor sommigen?
Mijn levensvreugde is maar miniem gedaald inderdaad.
Zie mijn vrienden nog gewoon, werk thuis (met Normaal Breda <> Amsterdam als woon/werk, dus ideaal), kan gaan wandelen etc.

Het enige wat ik mis is de Efteling en uit eten tov nu.
Maar dat komt wel weer, de meeste restaurant doen toch afhalen of bezorgen tegenwoordig.

Ik besef me wel goed dat anderen die anders ervaren.
Als je thuissituatie al niet prettig is dan is dat niet zo geweldig natuurlijk.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197628644
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die rellers van gisteren?

De hardst geraakte zijn de ZZP'ers en de Horeca.
Dat eerste kan ik niet beoordelen, maar gezien de leeftijd van de meeste gastjes op de filmpjes lijkt me dat niet.
Dat tweede zeker niet, anders zouden ze geen horeca aanvallen.

Iedereen heeft t zwaar, de ene meer dan de ander inderdaad.
Maar die relkleuters van gisteren deden het echt niet om daar voor te strijden.
Je hebt ook in Nederland meerdere kansarme wijken waar jongeren een gat in de dag slapen en pas 's avonds laat samenkomen. In principe zijn hun levens grotendeels gecancelled door zo'n avondklok. Daar kun je schijt aan hebben, maar hoe groot denk je dat de kans is voor Ali uit de Schilderswijk om zich een beetje te ontwikkelen in Nederland? Veel burgers zijn vanaf hun geboorte al klaar hoor.

Maar sowieso zijn we keihard geweest voor jongeren, die we sinds de zomer tot dé schuldigen van de stijgende besmettingsgraad hebben gedoopt. Ook zijn we keihard voor mensen met een uitkering en maken we jacht op mensen met kleurtjes die wellicht een toeslagje teveel hebben gekregen. Niets van dit boeit het merendeel van onze samenleving. Meneer Rutte mag gewoon aanblijven.

Uiteindelijk ontstaan dit soort rellen niet zomaar. Het is een samenballing van zaken. Wanneer je een aanzienlijke groep van de bevolking stelselmatig denigreert en benadeeld is dit wat er van komt. Rellen, opstandingen, en natuurlijk mensen die het vanuit hun torentje gaan zitten veroordelen.

Tot slot is het wmb onzin dat ZZPers en Horecaondernemers het hardst zijn getroffen. Denk eens aan al die jongeren / kinderen die niet normaal meer naar school kunnen en daardoor achterstanden oplopen. Die hebben in tegenstelling tot ondernemers nog niet eens een kans gekregen en zullen die wellicht ook niet krijgen wanneer de rekening voor dit alles wordt gepresenteerd. Zoals ook al vaak is benoemd is het aantal faillissementen daarnaast zelden lager geweest dan nu. Maar worden jongeren / kinderen ondersteund of gecompenseerd voor wat ze nu missen?
pi_197628695
Ik blijf erbij dat de pers veel invloed heeft in het wel of juist niet opjutten van de samenleving. Daar moet veel meer aandacht voor komen. Het zijn niet Facebook en Google die alles bepalen, het is de pers die de meeste invloed heeft, we zien zoveel journalisten voorbijkomen op radio en tv, veel te veel eigenlijk. Die planten bij ons de gedachten in, de meningen, en die voeden ook agressie.
pi_197628697
De beelden waren echt hilarisch, vooral met het waterkanon, masr verder is het natuurlijk diep triest
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:26:54 #68
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628712
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:22 schreef Randier het volgende:

[..]

Je hebt ook in Nederland meerdere kansarme wijken waar jongeren een gat in de dag slapen en pas 's avonds laat samenkomen. In principe zijn hun levens grotendeels gecancelled door zo'n avondklok. Daar kun je schijt aan hebben, maar hoe groot denk je dat de kans is voor Ali uit de Schilderswijk om zich een beetje te ontwikkelen in Nederland? Veel burgers zijn vanaf hun geboorte al klaar hoor.

Maar sowieso zijn we keihard geweest voor jongeren, die we sinds de zomer tot dé schuldigen van de stijgende besmettingsgraad hebben gedoopt. Ook zijn we keihard voor mensen met een uitkering en maken we jacht op mensen met kleurtjes die wellicht een toeslagje teveel hebben gekregen. Niets van dit boeit het merendeel van onze samenleving. Meneer Rutte mag gewoon aanblijven.

Uiteindelijk ontstaan dit soort rellen niet zomaar. Het is een samenballing van zaken. Wanneer je een aanzienlijke groep van de bevolking stelselmatig denigreert en benadeeld is dit wat er van komt. Rellen, opstandingen, en natuurlijk mensen die het vanuit hun torentje gaan zitten veroordelen.
Ik kan t voor een groot deel met je eens zijn. Tot aan het daadwerkelijk voor de lol komen rellen als uitlaatklep. En je kan niet anders dan dit veroordelen, want net als bij een hond moet je hem niet belonen als ie bijt.

Neemt niet weg dat hier een heel groot ander probleem aan ten grondslag ligt, wat opgelost moet worden en niet stelselmatig genegeerd moet worden.

quote:
Tot slot is het wmb onzin dat ZZPers en Horecaondernemers het hardst zijn getroffen. Denk eens aan al die jongeren / kinderen die niet normaal meer naar school kunnen en daardoor achterstanden oplopen. Die hebben in tegenstelling tot ondernemers nog niet eens een kans gekregen en zullen die wellicht ook niet krijgen wanneer de rekening voor dit alles wordt gepresenteerd.
Ik heb zo'n 5 leraren in m'n vriendenkring en die geven aan dat dit niet werkt idd.
Maar die geven ook aan dat 1 jaar overdoen geen ramp gaat zijn in je leven ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:27:46 #69
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628725
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
De beelden waren echt hilarisch, vooral met het waterkanon, masr verder is het natuurlijk diep triest
Ik vond het filmpje hier door de straat met het op hol geslagen witte paard dat zonder ruiter rondrende heel mooi, filmisch bijna. Ware het niet dat het akelig en triest was.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628738
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:12 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als mensen zich zouden houden aan thuis werken en maximaal 2 mensen op bezoek was die helemaal niet nodig.
Als ie dan toch moet is 18:00 een betere tijd, zoals in Frankrijk.
Hou je de visite tegen en mensen die toch denken naar kantoor te willen gaan moeten rekening houden met hun reistijd of ze wel op tijd binnen zijn.
Het kan ook nog 18:00 worden, en die kans is echt reeel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197628755
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik kan t voor een groot deel met je eens zijn. Tot aan het daadwerkelijk voor de lol komen rellen als uitlaatklep. En je kan niet anders dan dit veroordelen, want net als bij een hond moet je hem niet belonen als ie bijt.

Neemt niet weg dat hier een heel groot ander probleem aan ten grondslag ligt, wat opgelost moet worden en niet stelselmatig genegeerd moet worden.
[..]

Ik heb zo'n 5 leraren in m'n vriendenkring en die geven aan dat dit niet werkt idd.
Maar die geven ook aan dat 1 jaar overdoen geen ramp gaat zijn in je leven ;)
Voor een enkele persoon maakt een jaar extra niet zoveel uit inderdaaf. Voor een groot deel van de generatie echter wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:31:42 #72
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628787
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het kan ook nog 18:00 worden, en die kans is echt reeel.
Die kans is na gisteren idd meer reeel geworden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:33:11 #73
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628801
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor een enkele persoon maakt een jaar extra niet zoveel uit inderdaaf. Voor een groot deel van de generatie echter wel.
Ik ben het er volledig mee eens dat te weinig wordt stilgestaan bij de psychologische effecten van alle maatregelen, en vrijwel alleen met de economische. Meer dan een "Let op je buurman" hoor je niet. Ik weet ook niet of de nadelige gevolgen van een avondklok opwegen tegen de positieve. Ik ben er geen voorstander van.

Maar dat van gisteren kan ik op geen enkele manier goedpraten.
Een stap te ver.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628842
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben het er volledig mee eens dat te weinig wordt stilgestaan bij de psychologische effecten van alle maatregelen, en vrijwel alleen met de economische. Meer dan een "Let op je buurman" hoor je niet. Ik weet ook niet of de nadelige gevolgen van een avondklok opwegen tegen de positieve. Ik ben er geen voorstander van.

Maar dat van gisteren kan ik op geen enkele manier goedpraten.
Een stap te ver.

Mijn reactie ging over de leerachterstanden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:37:49 #76
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628873
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn reactie ging over de leerachterstanden
Daar mag meer aandacht voor komen, maar die zijn niet onoverkomenljk zoals ik net al aangaf.
Ja de leraren geven aan dat online onderwijs niet goed geregeld is, op landelijk niveau.
Omdat veel scholen zoiets hadden van "Ok voor 2 maanden..." en er nooit voor zijn gaan zitten om t goed te regelen. Chaos.
Daar zal zeker aandacht voor moeten komen. Maar een verloren jaar is in te halen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197628890
Er is zelfs een ziekenhuis belaagd:
Ziekenhuis Enschede belaagd door relschoppers
https://www.telegraaf.nl/(...)gd-door-relschoppers
pi_197628898
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Daar mag meer aandacht voor komen, maar die zijn niet onoverkomenljk zoals ik net al aangaf.
Ja de leraren geven aan dat online onderwijs niet goed geregeld is, op landelijk niveau.
Omdat veel scholen zoiets hadden van "Ok voor 2 maanden..." en er nooit voor zijn gaan zitten om t goed te regelen. Chaos.
Daar zal zeker aandacht voor moeten komen. Maar een verloren jaar is in te halen.
Onoverkomelijk is bijna niks, wel problematisch als het een deel van een generatie betreft
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197628960
Toch raar dat ze claimen op te komen voor vrijheid, maar dat je ze voor 21.00 uur s'avonds niet hoort :')

Nee als t donker is en na de avondklok komen ze na buiten, het is net echt letterlijk ongedierte.
Misschien zijn ze ook wel te lelijk om hun bakkes overdag in volle daglicht te tonen, dat kan ook natuurlijk.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 25 januari 2021 @ 11:43:18 #80
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628975
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Onoverkomelijk is bijna niks, wel problematisch als het een deel van een generatie betreft
Ah, nee ok. Nu snap ik dat deze jongeren gister met messen gingen gooien en stenen door ruiten wierpen. Ze wilden heel graag naar school.

Ik snap je punt, echt wel. En daar is zeker te weinig aandacht voor (maar hey, je hebt een land in crisis te runnen .... soms moet je ff pas op de plaats maken... tenzij je KLM heet :{ ). Maar dan nog praat het gisteren niet goed.
Er zou nog altijd een moment moeten zijn waarop je dat mes vast hebt (in de ochtend voordat je op de trein stapt, of op t moment dat je t los wil laten naar een agent) waarbij je moreel besef een seintje geeft "dit is niet oke".

En daarbij is dit soort volk voor mij echt te ver heen. De mensen die genot scheppen in de vernieling. Ik heb geen idee hoe je die nog kan helpen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:44:01 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197628985
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:42 schreef TLC het volgende:
Toch raar dat ze claimen op te komen voor vrijheid, maar dat je ze voor 21.00 uur s'avonds niet hoort :')

Nee als t donker is en na de avondklok komen ze na buiten, het is net echt letterlijk ongedierte.
Misschien zijn ze ook wel te lelijk om hun bakkes overdag in volle daglicht te tonen, dat kan ook natuurlijk.
Ze hadden wel allemaal netjes hun mondkapje op.
Dacht dat ze daar ook tegen demonstreerden? ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  User die overal opduikt 2022 maandag 25 januari 2021 @ 11:44:29 #82
186611 Haags
pi_197628995
Die rellen slaan nergens op.

Ben tegen de avondklok
Zonder wrijving geen glans
  maandag 25 januari 2021 @ 11:46:25 #83
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_197629021
Eigenlijk heb ik maar één woord voor: sneu
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_197629029
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ah, nee ok. Nu snap ik dat deze jongeren gister met messen gingen gooien en stenen door ruiten wierpen. Ze wilden heel graag naar school.

Ik snap je punt, echt wel. En daar is zeker te weinig aandacht voor (maar hey, je hebt een land in crisis te runnen .... soms moet je ff pas op de plaats maken... tenzij je KLM heet :{ ). Maar dan nog praat het gisteren niet goed.
Er zou nog altijd een moment moeten zijn waarop je dat mes vast hebt (in de ochtend voordat je op de trein stapt, of op t moment dat je t los wil laten naar een agent) waarbij je moreel besef een seintje geeft "dit is niet oke".

En daarbij is dit soort volk voor mij echt te ver heen. De mensen die genot scheppen in de vernieling. Ik heb geen idee hoe je die nog kan helpen.
De reden van de rellen is niet de sluiting van scholen hoir, maar ondat ze het rellen leuk vinden. Er moet echter een excuus zijn om te kunnnen rellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:48:18 #85
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197629047
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De reden van de rellen is niet de sluiting van scholen hoir, maar ondat ze het rellen leuk vinden. Er moet echter een excuus zijn om te kunnnen rellen.
Dat is exact wat ik zeg.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197629258
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik zeg.
Mooi, dit soort volk is niet te redden. Het is accepteren of iets doen wat sociaal niet geaccepteerd wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:04:04 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197629286
Ik was er zelf bij. Toch 4,3% van Fok.
pi_197629641
Ook belachelijk dat andere mensen hun troep moeten opruimen terwijl de vernielers waarschijnlijk nog in hun eigen bed liggen weg te rotten om daarna hun uitkering te innen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Spellchecker maandag 25 januari 2021 @ 12:28:49 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_197629642
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:15 schreef Randier het volgende:
De heftigheid van de rellen is natuurlijk niet oké, maar ik kan er ergens wel begrip voor opbrengen en ben stiekem ook wel blij dat er iets van verzet is tegen een maatregel die nergens op slaat. Wanneer zoveel mensen nog (verplicht) naar de werkvloer moeten komen en dit niet wordt aangepakt, terwijl het een feit is dat daar veel besmettingen plaatsvinden, is zo'n avondklok naar mijn mening niet goed te praten. Ook hekel ik de politiefuiken die er toch waren, ondanks dat dit niet zou gebeuren. Krijg daar een eng gevoel bij.
Gewoon thuis blijven, dan heb je daar geen last van.
pi_197629664
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:28 schreef TLC het volgende:
Ook belachelijk dat andere mensen hun troep moeten opruimen terwijl de vernielers waarschijnlijk nog in hun eigen bed liggen weg te rotten om daarna hun uitkering te innen.
Tja het leven is niet eerlijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197629673
De uitkering trouwens die ze krijgen van vadertje staat waartegen ze zo 'protesteren', van 'boehoe :'( ze nemen ons onze vrijheid af maar toch bedankt voor het gratis geld'
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197629713
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197629731
Ben opgegroeid in 1 van de wijken waar het hommeles was gisterenavond, had op die leeftijd precies hetzelfde gedaan.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:41:22 #94
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197629820
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:35 schreef Steven_Stil het volgende:
Ben opgegroeid in 1 van de wijken waar het hommeles was gisterenavond, had op die leeftijd precies hetzelfde gedaan.
Ga dan de straten op, geen probleem.
Maar waarom moet alles kapot?
pi_197629859
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Ga dan de straten op, geen probleem.
Maar waarom moet alles kapot?
In zo'n grote groep straatjeugd lopen er altijd wel een paar tussen die geen grenzen kennen en doordraaien.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:45:02 #96
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197629865
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:44 schreef Steven_Stil het volgende:

In zo'n grote groep straatjeugd lopen er altijd wel een paar tussen die geen grenzen kennen en doordraaien.
Jij geeft aan hetzelfde te hebben gedaan. Onder welke groep val jij dan?
  maandag 25 januari 2021 @ 12:46:46 #97
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_197629885
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:44 schreef Steven_Stil het volgende:
In zo'n grote groep straatjeugd lopen er altijd wel een paar tussen die geen grenzen kennen en doordraaien.
Dus da's een "jammer dan" voor de mensen die hun auto hebben zien uitbranden?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_197629896
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Jij geeft aan hetzelfde te hebben gedaan. Onder welke groep val jij dan?
Ik hoorde bij de straatjeugd die grootste deel van de tijd op straat doorbracht, zo'n avondklok hadden we gezien als een poging om de wijk over te nemen.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:48:32 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197629905
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:47 schreef Steven_Stil het volgende:

Ik hoorde bij de straatjeugd die grootste deel van de tijd op straat doorbracht, zo'n avondklok hadden we gezien als een poging om de wijk over te nemen.
"de wijk over te nemen" incl vernielingen?
of puur beetje straathangen / politie uitdagen?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 12:52:34 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_197629957
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
Jij bent ook wel totaal gestoord he

Wel hilarisch ook dat je waarschijnlijk loopt te janken om de ondernemer die genaaid wordt door de 'roverheid' maar winkels die geplunderd worden gister is allemaal prima.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197629967
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:46 schreef kasper het volgende:

[..]

Dus da's een "jammer dan" voor de mensen die hun auto hebben zien uitbranden?
Dat zijn jouw woorden.
pi_197629982
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Ga dan de straten op, geen probleem.
Jawel, dat is wel een probleem en dat is het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:54:35 #103
236264 crew  capricia
pi_197629991
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
Je zou het prima vinden als jouw auto in vlammen op ging, jouw bedrijf geplunderd? Of alleen die van een ander..
Definitely not CIA
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 12:54:42 #104
5428 crew  miss_sly
pi_197629994
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
Jij vindt de rellen en vernielingen prima?
Ook als ze jouw spullen in de fik steken en vernielen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197630006
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:01 schreef Randier het volgende:

[..]

Klopt. Vervelend he?
Ja maar een democratie is er voor iedereen, dus ook voor de minder intelligente mensen onder ons.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197630019
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"de wijk over te nemen" incl vernielingen?
of puur beetje straathangen / politie uitdagen?
Dat laatste was meestal het geval, wanneer er werd ingegrepen ontspoorde het weleens.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:56:46 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197630031
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, dat is wel een probleem en dat is het probleem.
Het mag idd niet, maar ik vind het een veel beter alternatief dan de rellen.

Ga de straten op, riskeer een boete of straf en klaar.
  maandag 25 januari 2021 @ 12:57:51 #108
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_197630050
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:53 schreef Steven_Stil het volgende:

Dat zijn jouw woorden.
Nee, het was een vraag.
Geef eens een atnwoord.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_197630067
quote:
3s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:57 schreef kasper het volgende:

[..]

Nee, het was een vraag.
Geef eens een atnwoord.
Je stelt een vraag waarin je zelf het antwoord al geeft
pi_197630078
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het mag idd niet, maar ik vind het een veel beter alternatief dan de rellen.

Ga de straten op, riskeer een boete of straf en klaar.
Het mag wel, maar toch laat burgemeester Jorritsma de boel neerknuppelen omdat hij denkt een afweging te mogen maken tussen het grondwettelijk recht enerzijds en de inhoud van de demonstratie anderzijds, en dat niet voor het eerst.

Het is de staat die stelselmatig met het onrechtmatige geweld begint.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 januari 2021 @ 13:00:44 #111
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_197630100
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Je stelt een vraag waarin je zelf het antwoord al geeft
Prima, en geef jij nu eens antwoord op die vraag.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_197630129
quote:
4s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:00 schreef kasper het volgende:

[..]

Prima, en geef jij nu eens antwoord op die vraag.
Het is gewoon pech net zoals een hevige hagelbui of boom op je auto.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:04:03 #113
319979 Fok-it
All is well
pi_197630163
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het is gewoon pech net zoals een hevige hagelbui of boom op je auto.
Jij vergelijkt een boom op een auto met iemand die welwillend een auto in de hens steekt ja? Nou ik kan me inderdaad voorstellen dat jij niet veel verder dan de straat bent gekomen inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197630164
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:27 schreef Randier het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er überhaupt een gedachte zit achter een aanval op een ziekenhuis, maar jongeren krijgen al het hele jaar de schuld van besmettingen, terwijl zorgpersoneel eindeloos wordt opgehemeld. Dat dit frictie veroorzaakt had men kunnen voorzien.
Oh haha, dus dat is het, ze krijgen geen aandacht :D het zijn ook net kleine kleutertjes he, als ze geen aandacht krijgen gaan ze janken :'( aww moet je ook een veer in je reet gestopt krijgen ? is het dan goed ? :*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 25 januari 2021 @ 13:05:04 #115
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_197630178
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef Steven_Stil het volgende:

Het is gewoon pech net zoals een hevige hagelbui of boom op je auto.
Zou jij deze mening ook toegedaan zijn wanneer het jouw auto was geweest?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_197630186
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij vergelijkt een boom op een auto met iemand die welwillend een auto in de hens steekt ja? Nou ik kan me inderdaad voorstellen dat jij niet veel verder dan de straat bent gekomen inderdaad
Jochie je weet helemaal niets van me en dat wil ik graag zo houden.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:07:02 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_197630210
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:05 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Jochie je weet helemaal niets van me en dat wil ik graag zo houden.
Natuurlijk

Fatsoenlijke mensen hoeven niks met uitschot zoals jij te maken te hebben. Daar komt die hele verongelijkte houding ook vandaan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197630212
quote:
5s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:05 schreef kasper het volgende:

[..]

Zou jij deze mening ook toegedaan zijn wanneer het jouw auto was geweest?
Je kunt je erg boos maken over zoiets maar daar heb je alleen jezelf mee.
pi_197630215
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:55 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja maar een democratie is er voor iedereen, dus ook voor de minder intelligente mensen onder ons.
Ah ja, omdat ik zeg dat ik me goed kan indenken dat bepaalde mensen het zat zijn en gaan rellen, ben ik minder intelligent. Uiteindelijk is dit natuurlijk de reden waarom mensen überhaupt gaan rellen hé. Ze voelen zich in de steek gelaten, gefrustreerd, weggezet, etc.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:08:06 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_197630224
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:07 schreef Randier het volgende:

[..]

Ah ja, omdat ik zeg dat ik me goed kan indenken dat bepaalde mensen het zat zijn en gaan rellen, ben ik minder intelligent. Uiteindelijk is dit natuurlijk de reden waarom mensen überhaupt gaan rellen hé. Ze voelen zich in de steek gelaten, gefrustreerd, weggezet, etc.
Ja laten we ze dan maar als heldere lichten behandelen inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197630229
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het is gewoon pech net zoals een hevige hagelbui of boom op je auto.
pi_197630236
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Natuurlijk

Fatsoenlijke mensen hoeven niks met uitschot zoals jij te maken te hebben. Daar komt die hele verongelijkte houding ook vandaan
Persoonlijke aanvallen zijn een teken van grote zwakte en nogmaals je weet helemaal niets van me.
pi_197630249
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef TLC het volgende:

[..]

Oh haha, dus dat is het, ze krijgen geen aandacht :D het zijn ook net kleine kleutertjes he, als ze geen aandacht krijgen gaan ze janken :'( aww moet je ook een veer in je reet gestopt krijgen ? is het dan goed ? :*
Waar lees jij iets over aandacht? En vanwaar de personal touch in je opmerkingen?

Ik benoem dat één groep eindeloos wordt opgehemeld en dat de andere groep constant de boosdoener wordt genoemd, en dat dit voor frictie kan zorgen. Lijken mij gewoon feiten.
pi_197630283
Joh ik snap dat iedereen een mening heeft over doe avondklok en onze regering maar als je deze maatregelen al een reden vind om te rellen dan ben je gewoon niks gewend. Wat een stel mieten en losers op die straten.

Als er écht een reden is om te rellen, zal ik het laten weten.
-nee-
pi_197630297
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Natuurlijk overdrijf ik lichtelijk, maar sommigen doen alsof hun hele leven kapot is.
Dat is ook zo, puur door die tering 1.5m en andere beperkingen. Zo zien al m'n vrienden het ook bijna, en ondernemers, etc.

Ik snap waarom men het doet en ik heb er vertrouwen in dat we door de vaccins volgende jaar weer normaal zonder beperkingen mogen leven, maar als dat (waar ik echt niet van uitga) niet gebeurt, dan kan dit land echt in de stront zakken.

Niet door rellen, maar zoals ik eerder zij, dan verhuis ik naar Taiwan en nog bedankt voor het betalen van m'n studies waardoor dat kan met belastinggeld. Tot nooit.

Het zal niet, maar dan mag je de digitale economie lekker zonder mij als informaticus gaan zitten herbouwen. Misschien wil een werkloze student kunstgeschiedenis nog helpen, die kan immers toch niet emigreren naar een van de landen met nu al niet of nauwelijks beperkingen.

Nogmaals, ik heb vertrouwen in volgend jaar, maar anders is dat hoe ik zo protesteren. Legaal en als genoeg veelgevraagde young professionals het doen veel effectiever ook nog dan een avondje een paar ruiten slopen.
#WeesGeenWhales
pi_197630300
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het mag idd niet, maar ik vind het een veel beter alternatief dan de rellen.

Ga de straten op, riskeer een boete of straf en klaar.
Als het je oprecht te doen is omdat je de maatregelen te ver vindt gaan (wat ik trouwens wat betreft een gedeelte van de relschoppers betwijfel, die zochten gewoon een excuus om rotzooi te schoppen) dan is dat denk ik alleen efficient zodra het aantal mensen dat een regel collectief afdankt boven een bepaald kritsch percentage komt. Anders ben je gewoon de zoveelste in een rij van inmiddels al duizenden mensen die een boete heeft gekregen, daar doet een overheid niets mee.
pi_197630311
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja laten we ze dan maar als heldere lichten behandelen inderdaad.
Veel van die gefrustreerde jongeren hebben hun koppie er prima bij, maar zijn en worden nu tot het uiterste gekrenkt. Zeker in de 'slechte' wijken.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:13:24 #128
319979 Fok-it
All is well
pi_197630331
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:12 schreef Randier het volgende:

[..]

Veel van die gefrustreerde jongeren hebben hun koppie er prima bij,
Ja nog gekker. :')

Maar blijf maar goedpraten knul. Misschien wordt je vandaag ook uitgenodigd voor een appgroep
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197630343
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:09 schreef Randier het volgende:

[..]

Waar lees jij iets over aandacht? En vanwaar de personal touch in je opmerkingen?

Ik benoem dat één groep eindeloos wordt opgehemeld en dat de andere groep constant de boosdoener wordt genoemd, en dat dit voor frictie kan zorgen. Lijken mij gewoon feiten.
Goede reden om een ziekenhuis aan te vallen

We zullen ze krijgen die gemene zorgverleners.

Nee, ik snap niets van die geweld, en dit heeft niets meer met demonstreren tegen maatregelen te maken. Dit zijn de standaard relschoppers/voetbalhooligans die zich te pletter vervelen, en zich nu aansluiten voordoen als demonstranten.
pi_197630380
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja nog gekker. :')

Maar blijf maar goedpraten knul. Misschien wordt je vandaag ook uitgenodigd voor een appgroep
Gaap. Ik zie de mening die ik hier etaleer ergens de komende dagen wel geaccepteerd worden wanneer Diederik Gommers 'm ook etaleert.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:19:28 #131
5428 crew  miss_sly
pi_197630433
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het mag wel, maar toch laat burgemeester Jorritsma de boel neerknuppelen omdat hij denkt een afweging te mogen maken tussen het grondwettelijk recht enerzijds en de inhoud van de demonstratie anderzijds, en dat niet voor het eerst.

Het is de staat die stelselmatig met het onrechtmatige geweld begint.
En dus mogen mensen die het daar niet mee eens zijn jouw auto, winkel of andere bezittingen komen vernielen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:19:35 #132
319979 Fok-it
All is well
pi_197630435
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:16 schreef Randier het volgende:

[..]

Gaap. Ik zie de mening die ik hier etaleer ergens de komende dagen wel geaccepteerd worden wanneer Diederik Gommers 'm ook etaleert.
Die is een stuk genuanceerder dan jij bent dus dat zie ik nooit van mijn leven gebeuren
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:21:35 #133
5428 crew  miss_sly
pi_197630475
Speel de bal, niet de man
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197630506
Nou, ik vind dat wel behoorlijk onfatsoenlijk van die relschoppers :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_197630523
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dus mogen mensen die het daar niet mee eens zijn jouw auto, winkel of andere bezittingen komen vernielen?
Nee, maar je mag wel je verzetten tegen een onrechtsstatelijke staat en als die geweld gaat gebruiken mag dat met geweld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:26:03 #136
5428 crew  miss_sly
pi_197630551
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar je mag wel je verzetten tegen een onrechtsstatelijke staat en als die geweld gaat gebruiken mag dat met geweld.
Als dat mag met geweld, dan ook tegen jouw eigendommen. Je kunt dan niet met twee maten meten en bepalen dat ze wel geweld moen gebruiken tegen andermans eigendommen, maar niet tegen de jouwe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197630628
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als dat mag met geweld, dan ook tegen jouw eigendommen. Je kunt dan niet met twee maten meten en bepalen dat ze wel geweld moen gebruiken tegen andermans eigendommen, maar niet tegen de jouwe.
Ik vind dat het geweld gericht moet zijn tegen het onrecht in kwestie. Die maat is altijd hetzelfde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197630641
Lastig...

Ookal ben ik het niet eens met de reden, demonstreren is een recht.
Rellen en dingen vernielen dan weer niet.

Demonstranten gewoon toestaan zolang ze vreedzaam zijn, en rellers hard aanpakken.

Alleen dan een vrouw die geen dreiging vormt volledig in de vernieling te helpen met een waterkanon, dat gaat weer te ver, er zijn genoeg mensen zo zwaar verminkt en zelfs gedood :N
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:31:49 #139
319979 Fok-it
All is well
pi_197630675
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar je mag wel je verzetten tegen een onrechtsstatelijke staat en als die geweld gaat gebruiken mag dat met geweld.
Politie reageert op geweld. Niet andersom
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197630682
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:29 schreef Refragmental het volgende:

Alleen dan een vrouw die geen dreiging vormt volledig in de vernieling te helpen met een waterkanon, dat gaat weer te ver, er zijn genoeg mensen zo zwaar verminkt en zelfs gedood :N
Het zag er idd buitenproportioneel uit, aan de andere kant: dat waterkanon werd niet voor niks ingezet en mevrouw moet tot treurens toe de gelegenheid gehad hebben om zich uit de voeten te maken vóórdat het waterkanon überhaupt in actie kwam.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:32:47 #141
5428 crew  miss_sly
pi_197630690
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind dat het geweld gericht moet zijn tegen het onrecht in kwestie. Die maat is altijd hetzelfde.
Dan kun je de rellen van gisteren niet prima vinden, aangezien het geweld gericht was tegen winkels, horecagelegenheden, bushokjes, ziekenhuizen...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197630701
Ik was echt niet enthousiast over de avondklok, maar nu ie er eenmaal is moet je je er ook gewoon aan houden. Laat staan dat je dit instrument misbruikt om dan maar als volslagen losgeslagen primitievelingen te gaan rellen, plunderen. Die mogen ze stuk voor stuk achterhalen, zwaar straffen en een kruisje op het strafblad geven. Leuk voor je toekomstige carrierekansen maar die heb je dan dik verdiend.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197630730
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Politie reageert op geweld. Niet andersom
Nee, als jij met een pelotonnetje ME aankomt om een demonstratie te beeindigen dan is dat staatsgeweld. Dat mag slechts bij uitzondering.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het zag er idd buitenproportioneel uit, aan de andere kant: dat waterkanon werd niet voor niks ingezet en mevrouw moet tot treurens toe de gelegenheid gehad hebben om zich uit de voeten te maken vóórdat het waterkanon überhaupt in actie kwam.
Niet relevant, als het niet nodig is dan mag het niet en is het gewoon een poging tot zware mishandeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197630761
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het zag er idd buitenproportioneel uit, aan de andere kant: dat waterkanon werd niet voor niks ingezet en mevrouw moet tot treurens toe de gelegenheid gehad hebben om zich uit de voeten te maken vóórdat het waterkanon überhaupt in actie kwam.
Een waterkanon is op die afstand zowat een dodelijk wapen.
Omdat een persoon niet (goed) luistert of een verkeerde niet-gewelddadige beslissing maakt mag NOOIT een reden zijn om iemand potentieel levenslang te verminken of zelfs de dood in te jagen.
Zolang de persoon zich vreedzaam gedraagt is de inzet van mogelijk dodelijke wapens wat mij betreft simpelweg niet toegestaan. De impact is gewoon veel te groot voor het vermeend vergrijp.
pi_197630799
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:29 schreef Refragmental het volgende:

Alleen dan een vrouw die geen dreiging vormt volledig in de vernieling te helpen met een waterkanon, dat gaat weer te ver, er zijn genoeg mensen zo zwaar verminkt en zelfs gedood :N
Op het moment dat je een waterkanon op je krijgt afgevuurd is er op zijn minst al een paar keer verzocht om te vertrekken, laat staan dat ze daar uberhaupt niet mocht zijn omdat de demonstratie verboden was. Met andere woorden, wie niet horen wil moet maar voelen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197630801
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:29 schreef Refragmental het volgende:
Lastig...

Ookal ben ik het niet eens met de reden, demonstreren is een recht.
Rellen en dingen vernielen dan weer niet.

Demonstranten gewoon toestaan zolang ze vreedzaam zijn, en rellers hard aanpakken.

Alleen dan een vrouw die geen dreiging vormt volledig in de vernieling te helpen met een waterkanon, dat gaat weer te ver, er zijn genoeg mensen zo zwaar verminkt en zelfs gedood :N
Jammer dan had die vrouw maar moeten luisteren. Ik heb er echt om gelachen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630817
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Op het moment dat je een waterkanon op je krijgt afgevuurd is er op zijn minst al een paar keer verzocht om te vertrekken, laat staan dat ze daar uberhaupt niet mocht zijn omdat de demonstratie verboden was. Met andere woorden, wie niet horen wil moet maar voelen.
En dat is letterlijk gebeurd. Gelukkig is er een foto van voir mijn vermaak
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630822
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Op het moment dat je een waterkanon op je krijgt afgevuurd is er op zijn minst al een paar keer verzocht om te vertrekken, laat staan dat ze daar uberhaupt niet mocht zijn omdat de demonstratie verboden was. Met andere woorden, wie niet horen wil moet maar voelen.
Dan zijn er andere middelen om iemand weg te krijgen. Een waterkanon op zo'n korte afstand is buitensporig en het had heel anders af kunnen lopen.
pi_197630834
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een waterkanon is op die afstand zowat een dodelijk wapen.
Omdat een persoon niet (goed) luistert of een verkeerde niet-gewelddadige beslissing maakt mag NOOIT een reden zijn om iemand potentieel levenslang te verminken of zelfs de dood in te jagen.
Zolang de persoon zich vreedzaam gedraagt is de inzet van mogelijk dodelijke wapens wat mij betreft simpelweg niet toegestaan. De impact is gewoon veel te groot voor het vermeend vergrijp.
Dat mag, die mening heb ik en velen met mij niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630835
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jammer dan had die vrouw maar moeten luisteren. Ik heb er echt om gelachen
Niet luisteren is voor jou dus reden genoeg om voor het leven verminkt te zijn?
In een fascistische politiestaat misschien wel, niet in een vrije democratie waar lijfstraffen verboden zijn.
pi_197630846
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niet luisteren is voor jou dus reden genoeg om voor het leven verminkt te zijn?
In een fascistische politiestaat misschien wel, niet in een vrije democratie waar lijfstraffen verboden zijn.
Die kans bestaat inderdaad.
Gevalletje eigen schuld.

Dit soort lui zijn zowiezo niet meer te redden, maar een alternatief is sociaal niet geaccepteerd, maar zou wel mijn mening zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630879
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kun je de rellen van gisteren niet prima vinden, aangezien het geweld gericht was tegen winkels, horecagelegenheden, bushokjes, ziekenhuizen...
Dat doe ik dan ook niet. Dat had ook niet zoveel met de protesten te maken maar waren jongeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197630884
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dan zijn er andere middelen om iemand weg te krijgen. Een waterkanon op zo'n korte afstand is buitensporig en het had heel anders af kunnen lopen.
Naar die andere middelen is echt wel gegrepen, je zet niet zomaar een waterkanon op iemands hoofd zonder waarschuwing. Daarnaast, als die mevrouw gewoon thuis op de bank was blijven zitten zoals een normaal mens doet ipv de regels aan je laars te lappen was er ook niks gebeurd.

En als we het dan hebben over "Het had ook makkelijk anders af kunnen lopen": Die messen, stenen en golfballen die demonstranten gooiden hadden ook verkeerd kunnen landen op bijvoorbeeld het hoofd van een journalist.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197630905
Ik moet de complimenten geven aan de reaguurders van GeenStijl.
De laatste maanden worden we constant getracteerd over frontnieuws inzake de burgeroorlogen in de oerhollandse (vaak Christelijke) dorpen. Bommen en granaten vliegen door de lucht.
Nederland is zo langzamerhand één grote kruitdampwolk muv de Haagse Schildersbuurt, zo lijkt het wel.
En ook de recente schermutselingen, plunderingen en brandstichtingen zijn vrijwel unaniem veroorzaakt door ogenschijnlijk chapters van Pegida.
Maar je houdt het niet voor mogelijk: De oorzaken van deze veldslagen worden via de meest onmogelijke u-bochten toch weer op het bordje van de BLM en Akwasi activisten gelegd.
"Ja maar BLM op de dam toen en toen.....".
Het kan aan mij liggen, maar ik zag toen geen auto's in de fik staan. En geen winkelplunderingen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:45:04 #155
5428 crew  miss_sly
pi_197630906
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet. Dat had ook niet zoveel met de protesten te maken maar waren jongeren.
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het prima. De overheid gaat veel te ver en op onrechtsstatelijke wijze en dan is het een keer genoeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197630930
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat was dit ook
Er was geen enkele andere mogelijkheid voor de politie om iets te doen aan een vrouw die weg loopt en geen dreiging is? :?
De enige optie was een waterkanon van korte afstand met mogelijk zware verminking tot gevolg?
pi_197630954
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Er was geen enkele andere mogelijkheid voor de politie om iets te doen aan een vrouw die weg loopt en geen dreiging is? :?
De enige optie was een waterkanon van korte afstand met mogelijk zware verminking tot gevolg?
Blijkbaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630958
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik moet de complimenten geven aan de reaguurders van GeenStijl.
De laatste maanden worden we constant getracteerd over frontnieuws inzake de burgeroorlogen in de oerhollandse (vaak Christelijke) dorpen. Bommen en granaten vliegen door de lucht.
Nederland is zo langzamerhand één grote kruitdampwolk muv de Haagse Schildersbuurt, zo lijkt het wel.
En ook de recente schermutselingen, plunderingen en brandstichtingen zijn vrijwel unaniem veroorzaakt door ogenschijnlijk chapters van Pegida.
Maar je houdt het niet voor mogelijk: De oorzaken van deze veldslagen worden via de meest onmogelijke u-bochten toch weer op het bordje van de BLM en Akwasi activisten gelegd.
"Ja maar BLM op de dam toen en toen.....".
Het kan aan mij liggen, maar ik zag toen geen auto's in de fik staan. En geen winkelplunderingen.
Dat is dezelfde kromme redenatie als dat politici als Wilders en Baudet in eerste instantie hun mond hielden over wat er in Urk, Amsterdam en Eindhoven gebeurd was en pas volledig op het orgel gingen toen er blijkbaar ook Marokkaanse relschoppers waren ontdekt in de Schilderswijk :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197630962
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dat is letterlijk gebeurd. Gelukkig is er een foto van voir mijn vermaak
Dan mogen we de sloperijen ook wel als vermaak zien, toch?
I'll give you something to do
pi_197630970
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:47 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan mogen we de sloperijen ook wel als vermaak zien, toch?
Ik heb met popcorn naar de filmpjes gekeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197630972
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Blijkbaar
Mag de politie met scherp schieten?
pi_197630992
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mag de politie met scherp schieten?
Ongetwijfeld, overreageren zijn we niet vies van in deze crisis.
I'll give you something to do
pi_197631003
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Naar die andere middelen is echt wel gegrepen, je zet niet zomaar een waterkanon op iemands hoofd zonder waarschuwing. Daarnaast, als die mevrouw gewoon thuis op de bank was blijven zitten zoals een normaal mens doet ipv de regels aan je laars te lappen was er ook niks gebeurd.

En als we het dan hebben over "Het had ook makkelijk anders af kunnen lopen": Die messen, stenen en golfballen die demonstranten gooiden hadden ook verkeerd kunnen landen op bijvoorbeeld het hoofd van een journalist.
Het punt is dat je op zo'n korte afstand sowieso niet een waterkanon op iemand's hoofd zet. Er zat blijkbaar een eencellige achter de knoppen.
pi_197631008
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mag de politie met scherp schieten?
Ze hebben een wapen met echte kogels dus ja onder voorwaarden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197631016
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mag de politie met scherp schieten?
Moet je alleen niet raar opkijken wanneer er terug geschoten gaat worden.
pi_197631035
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:50 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Moet je alleen niet raar opkijken wanneer er terug geschoten gaat worden.
Ik kijk nergens meer raar vanop
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:51:12 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631036
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:50 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Moet je alleen niet raar opkijken wanneer er terug geschoten gaat worden.
Goh, wat doen we weer stoer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631058
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, wat doen we weer stoer.
Ja joh er zijn ook helemaal geen wapens in omloop in dat soort groepen.
pi_197631060
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Die is een stuk genuanceerder dan jij bent dus dat zie ik nooit van mijn leven gebeuren
Wanneer men elders demonstreert tegen Poetin of voor Black Lives Matters en het loopt uit de hand, voelt het merendeel dat hier nú post dat "de knuppel er gewoon overheen moet" ineens wél empathie. Dan zegt men wat ik hier in principe ook zeg: rellen is niet OK, maar ik begrijp het wel, want die lui worden onderdrukt en vechten zich vrij. Wat een prima mening is, en meer dan genuanceerd genoeg.

Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk hoe jongeren in zogenaamde achterstandswijken door het leven moeten en ik kan me goed voorstellen dat dat op een gegeven moment, zeker nu met corona wat zorgt voor nóg grotere verschillen tussen mensen, tot deze explosie komt. De problemen bij deze jongeren zijn groot en worden - ook hier - eindeloos gebagatelliseerd. Alsof het OK is dat je met een enorme achterstand begint als je daarnaast maar een Playstation hebt staan. Overigens hou ik ook rekening met het feit dat jonge mensen sowieso sneller domme dingen doen.

Ik denk ook dat iedereen die zich een beetje bekommerd om deze jeugd dit had zien aankomen, maar je inleven in een ander, iets proberen te begrijpen, zijn stervende kwaliteiten in onze samenleving.
pi_197631073
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik vind rellen prima, dat is wat anders dan willekeurige vernielingen en plundering is helemaal belachelijk. Dat is ook iets geimporteerds.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197631074
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze hebben een wapen met echte kogels dus ja onder voorwaarden.
Deze vrouw was blijkbaar zich dusdanig op zo'n manier aan het gedragen dat er naar laatste redmiddelen werd gegrepen.
Vindt jij dat er op deze vrouw geschoten had mogen worden?
pi_197631084
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Deze vrouw was blijkbaar zich dusdanig op zo'n manier aan het gedragen dat er naar laatste redmiddelen werd gegrepen.
Vindt jij dat er op deze vrouw geschoten had mogen worden?
Geen idee ik was niet bij de situatie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197631088
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:49 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het punt is dat je op zo'n korte afstand sowieso niet een waterkanon op iemand's hoofd zet. Er zat blijkbaar een eencellige achter de knoppen.
Prima joh, we zullen voortaan eerst een commissie instellen op dit soort momenten :')

Als je gewoon luistert naar wat ordehandhavers van je vragen ipv telkens maar het randje op te zoeken krijg je geen waterkanon op je knar. Dat is het hele punt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:54:29 #174
5428 crew  miss_sly
pi_197631091
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind rellen prima, dat is wat anders dan willekeurige vernielingen en plundering is helemaal belachelijk. Dat is ook iets geimporteerds.
En het verschil tussen rellen en vernielen en plunderen zit hem volgens jou precies waarin?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197631102
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:52 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Ja joh er zijn ook helemaal geen wapens in omloop in dat soort groepen.
Als ook maar 1 iemand schiet dan is het einde rellen, en juist dat willen ze. Dus schieten zie ik ze niet doen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 13:55:49 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_197631108
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:52 schreef Randier het volgende:

[..]

Wanneer men elders demonstreert tegen Poetin of voor Black Lives Matters en het loopt uit de hand, voelt het merendeel dat hier nú post dat "de knuppel er gewoon overheen moet" ineens wél empathie. Dan zegt men wat ik hier in principe ook zeg: rellen is niet OK, maar ik begrijp het wel, want die lui worden onderdrukt en vechten zich vrij. Wat een prima mening is, en meer dan genuanceerd genoeg.

Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk hoe jongeren in zogenaamde achterstandswijken door het leven moeten en ik kan me goed voorstellen dat dat op een gegeven moment, zeker nu met corona wat zorgt voor nóg grotere verschillen tussen mensen, tot deze explosie komt. De problemen bij deze jongeren zijn groot en worden - ook hier - eindeloos gebagatelliseerd. Alsof het OK is dat je met een enorme achterstand begint als je daarnaast maar een Playstation hebt staan. Overigens hou ik ook rekening met het feit dat jonge mensen sowieso sneller domme dingen doen.

Ik denk ook dat iedereen die zich een beetje bekommerd om deze jeugd dit had zien aankomen, maar je inleven in een ander, iets proberen te begrijpen, zijn stervende kwaliteiten in onze samenleving.
Oh met je laatste zin ben ik het zeker eens. Maar ik denk om andere redenen dan jij.

En als je denkt dat BLM met veel empathie wordt begroet op FOK! zit je hier nog niet zo lang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197631113
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee ik was niet bij de situatie
Huh!!!? Net was je er zo zeker van dat het terecht was dat mevrouw werd neergemaaid met een waterkanon vanaf korte afstand. Waarom nu opeens die nuance?
pi_197631118
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Prima joh, we zullen voortaan eerst een commissie instellen op dit soort momenten :')

Als je gewoon luistert naar wat ordehandhavers van je vragen ipv telkens maar het randje op te zoeken krijg je geen waterkanon op je knar. Dat is het hele punt.
Iedere druif kan inschatten wat er gebeuren kan als je van zo dichtbij een waterkanon gebruikt op een hoofd bij een muur. Maar kennelijk valt het allemaal onder eigen schuld en maakt het niet veel uit dus wie er in die wagen zit. De lat ligt blijkbaar nogal laag en van jou mag hij dus nog lager.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:56:55 #179
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631126
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Deze vrouw was blijkbaar zich dusdanig op zo'n manier aan het gedragen dat er naar laatste redmiddelen werd gegrepen.
Vindt jij dat er op deze vrouw geschoten had mogen worden?
Waterkanon is geen vuurwapen, he? En voor inzet was er gewaarschuwd. Meermaals. En het is niet alsof je een waterkanon over het hoofd kan zien of zo.

Ik was er niet bij verder en ik weet niet of de inzet terecht was, dat moet sowieso altijd achteraf onderzocht worden maar je analogie loopt nogal mank.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631143
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Oh met je laatste zin ben ik het zeker eens. Maar ik denk om andere redenen dan jij.

En als je denkt dat BLM met veel empathie wordt begroet op FOK! zit je hier nog niet zo lang
BLM is hier misschien een verkeerd voorbeeld ja :P
pi_197631144
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:48 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met je stelling dat vreedzaam protesteren effect heeft. Ja de media doet verslag van het feit dat er geprotesteerd wordt, maar ik heb niet de indruk dat de overheid hier enig gehoor aan geeft.

Maar wat doe je dan wél als het volk het niet eens is met de richting die de overheid op wil, maar de overheid luistert niet naar het volk?
Ik weet niet wat je onder 'het volk' rekent, maar wat als de meerderheid die maatregelen wil? Moet de regering dan gehoor geven aan een demonstrerende minderheid?
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 13:58:20 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631145
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Huh!!!? Net was je er zo zeker van dat het terecht was dat mevrouw werd neergemaaid met een waterkanon vanaf korte afstand. Waarom nu opeens die nuance?
Mevrouw had ook gewoon de sommeringen kunnen opvolgen, play stupid games, win stupid prizes.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631155
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ook maar 1 iemand schiet dan is het einde rellen, en juist dat willen ze. Dus schieten zie ik ze niet doen
Je hebt blijkbaar een nogal beperkt beeld van de situatie in bepaalde wijken.
pi_197631172
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:56 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Iedere druif kan inschatten wat er gebeuren kan als je van zo dichtbij een waterkanon gebruikt op een hoofd bij een muur. Maar kennelijk valt het allemaal onder eigen schuld en maakt het niet veel uit dus wie er in die wagen zit. De lat ligt blijkbaar nogal laag en van jou mag hij dus nog lager.
Klopt, in dit soort gevallen vertrouw ik op het oordeel van de ordehandhaver, die daar op een zondagmiddag stenen, messen, golfballen etc op zichzelf en zijn collega's afgevuurd ziet worden omdat een groep relschoppers het blijkbaar niet eens is met een maatregel. Maar ik val in herhaling, die mevrouw heeft echt niet zomaar ineens een waterkanon op zich afgevuurd gekregen voordat niet minsten een aantal keer dringend is verzocht om te verdwijnen. En dat doet de ordehandhaving juist om uberhaupt niet de schijn tegen te willen krijgen dat ze buitensporige middelen inzetten. Da's het fijne aan Nederland, in China en Rusland was zo'n vrouw waarschijnlijk al meteen ondersteboven geschoten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197631173
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Prima joh, we zullen voortaan eerst een commissie instellen op dit soort momenten :')

Als je gewoon luistert naar wat ordehandhavers van je vragen ipv telkens maar het randje op te zoeken krijg je geen waterkanon op je knar. Dat is het hele punt.
Waterkanon vanaf korte afstand kan dodelijk zijn, vooral wanneer gericht op hoofd. En voor zover ik weet is dodelijk geweld door politie alleen toegestaan in uitzonderlijke gevallen, dit was er niet zo 1.
Het blijft me verbazen hoe makkelijk mensen dit goed praten. "Als je niet luistert verdien je het om mogelijk levenslang verminkt te zijn, ookal gedraag je je vreedzaam", past in een fascistische of communistische politiestaat... niet in een vrije democratie.
pi_197631267
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Klopt, in dit soort gevallen vertrouw ik op het oordeel van de ordehandhaver, die daar op een zondagmiddag stenen, messen, golfballen etc op zichzelf en zijn collega's afgevuurd ziet worden omdat een groep relschoppers het blijkbaar niet eens is met een maatregel. Maar ik val in herhaling, die mevrouw heeft echt niet zomaar ineens een waterkanon op zich afgevuurd gekregen voordat niet minsten een aantal keer dringend is verzocht om te verdwijnen. En dat doet de ordehandhaving juist om uberhaupt niet de schijn tegen te willen krijgen dat ze buitensporige middelen inzetten. Da's het fijne aan Nederland, in China en Rusland was zo'n vrouw waarschijnlijk al meteen ondersteboven geschoten.
Maar het klopt niet. Ze zetten wél buitensporige middelen in. Ook de politie is aan gehouden aan het restrictief inzetten van geweld. Dat is hier niet gebeurd. Er waren zoveel andere mogelijkheden en ook de politie maakt kennelijk inschattingsfouten.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:08:15 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631286
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waterkanon vanaf korte afstand kan dodelijk zijn, vooral wanneer gericht op hoofd. En voor zover ik weet is dodelijk geweld door politie alleen toegestaan in uitzonderlijke gevallen, dit was er niet zo 1.
Het blijft me verbazen hoe makkelijk mensen dit goed praten. "Als je niet luistert verdien je het om mogelijk levenslang verminkt te zijn, ookal gedraag je je vreedzaam", past in een fascistische of communistische politiestaat... niet in een vrije democratie.
Een lange lat vanaf korte afstand kan ook dodelijk zijn. Stupiditeit ook.

Als je meermaals te verstaan is gegeven dat de limiet bereikt is, dat je weg moet gaan en dat de ME er staat en een waterkanon actief is en je blijft dan gewoon staan dan neem je dus bewust het risico dat er gevolgen voor jou kunnen zijn.

Dat mag je framen zoals je wil maar ook in een democratie, of juist in een democratie, word je geacht je aan de wet te houden en niet alleen als het jou goed uitkomt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631337
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waterkanon vanaf korte afstand kan dodelijk zijn, vooral wanneer gericht op hoofd. En voor zover ik weet is dodelijk geweld door politie alleen toegestaan in uitzonderlijke gevallen, dit was er niet zo 1.
Het blijft me verbazen hoe makkelijk mensen dit goed praten. "Als je niet luistert verdien je het om mogelijk levenslang verminkt te zijn, ookal gedraag je je vreedzaam", past in een fascistische of communistische politiestaat... niet in een vrije democratie.
Ja wtf idd, was doelbewust gericht op bovenlichaam/hoofd. Als het nou op de benen was, of per abuis in een groep kun je nog zeggen soit. Maar met alle tijd om te richten... wtf

Ik hoop dat hier het laatste woord nog niet over gevallen is.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:13:46 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631363
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja wtf idd, was doelbewust gericht op bovenlichaam/hoofd. Als het nou op de benen was, of per abuis in een groep kun je nog zeggen soit. Maar met alle tijd om te richten... wtf

Ik hoop dat hier het laatste woord nog niet over gevallen is.
ZIjn jullie experts hoe een waterkanon werkt eigenlijk? Weet iemand hier hoe accuraat je een waterkanon kan richten of gokken we maar een beetje?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631394
Zijn de mensen die het hier eens zijn met de inzet van mogelijk dodelijk geweld door de politie, ook eens met de inzet van geweld door politie tijdens de Honk Kong rellen? Tijdens de segregatierellen? Tijdens de apartheidrellen?
pi_197631412
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

ZIjn jullie experts hoe een waterkanon werkt eigenlijk? Weet iemand hier hoe accuraat je een waterkanon kan richten of gokken we maar een beetje?
Per straal zit er een vaste kanonnier. Het is niet zo dat de chauffeur ook tevens dat ding bediend en maar wat doet. Dus ja, ik durf wel te beweren dat dit 100% bewust was en dat op deze afstand precies te richten is.


Camera's naast de spuitmond voor het richten


Bediening via joystick en richten via camerabeeld.
pi_197631438
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Per straal zit er een vaste kanonnier. Het is niet zo dat de chauffeur ook tevens dat ding bediend en maar wat doet. Dus ja, ik durf wel te beweren dat dit 100% bewust was en dat op deze afstand precies te richten is.
Plus dat er genoeg voorbeelden zijn waarbij het resultaat op zulke korte afstand dodelijke gevolgen heeft. Of op z'n minst zwaar lichamelijk letsel.
pi_197631456
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Per straal zit er een vaste kanonnier. Het is niet zo dat de chauffeur ook tevens dat ding bediend en maar wat doet. Dus ja, ik durf wel te beweren dat dit 100% bewust was en dat op deze afstand precies te richten is.
Die krijgt zeer waarschijnlijk vandaag een andere functie.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:22:37 #194
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197631505
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die rellers van gisteren?

De hardst geraakte zijn de ZZP'ers en de Horeca.
Dat eerste kan ik niet beoordelen, maar gezien de leeftijd van de meeste gastjes op de filmpjes lijkt me dat niet.
Dat tweede zeker niet, anders zouden ze geen horeca aanvallen.

Iedereen heeft t zwaar, de ene meer dan de ander inderdaad.
Maar die relkleuters van gisteren deden het echt niet om daar voor te strijden.
Als je enkel materiële schade meet misschien.

Als je niet je eigen plekje hebt, er een streep door je sociale leven getrokken wordt in de periode dat je daar de meeste waarde aan hecht en je daar bovenop ook nog eens de schuld krijgt van alles dat misgaat, dan ben je nu ook niet blij hoor.

Bovendien wordt hangjeugd in Nederland sowieso al als crimineel afgeschilderd en behandeld. Lastiggevallen omdat ze een biertje drinken, een jointje roken en in het treurigste geval 'samenscholen', waardoor zelfs de netste van die groep negatief tegenover de politie staat. Nu krijgen agenten een stok om mee te slaan, want überhaupt het feit dat je buiten bent maakt je crimineel.

Vreemd dat mensen daar boos over worden inderdaad. En dat niet iedereen even goed hun punt weet te maken betekent ook direct dat het ze niet om rechten gaat, maar dat ze gewoon graag rellen. Dat past mooi in het narratief waarmee ze altijd al werden weggezet.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 14:22:59 #195
319979 Fok-it
All is well
pi_197631515
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoezo extremistisch?
Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ik tegen het excessieve geweld ben in alle deze scenario's.
Kun jij dat ook, en zo nee, waarom in sommige gevallen wel, en andere gevallen weer niet?
Er is gister geen excessief geweld gebruikt. Er is proportioneel gereageerd waarna een enkeling daar ongelukkige verwondingen aan heeft overgehouden. Wanneer je vervolgens je kop op social media laat zien met de mededeling dat je de volgende keer weer van de partij bent, wat laat zien dat je dus bewust op de plek des onheils was is er al helemaal geen excessief geweld tegen haar gebruikt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197631524
Worden er posts weggehaald of beeld ik me dingen in?
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:24:46 #197
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631550
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef tjoptjop het volgende:
Worden er posts weggehaald of beeld ik me dingen in?
Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631559
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Er is gister geen excessief geweld gebruikt. Er is proportioneel gereageerd waarna een enkeling daar ongelukkige verwondingen aan heeft overgehouden. Wanneer je vervolgens je kop op social media laat zien met de mededeling dat je de volgende keer weer van de partij bent, wat laat zien dat je dus bewust op de plek des onheils was is er al helemaal geen excessief geweld tegen haar gebruikt.
Een waterkanon richten op korte afstand op het hoofd van een vrouw die wegloopt en op dat moment geen enkele dreiging vormt is op geen enkele manier proportioneel te noemen. We zijn hier godverdomme geen politiestaat. Als dit tijdens een BLM protest was gebeurd waren sommigen hier lyrisch (en terecht!)!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:26:27 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631573
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een waterkanon richten op korte afstand op het hoofd van een vrouw die wegloopt en op dat moment geen enkele dreiging vormt is op geen enkele manier proportioneel te noemen. We zijn hier godverdomme geen politiestaat. Als dit tijdens een BLM protest was gebeurd waren sommigen hier lyrisch (en terecht!)!
Ik zat erop te wachten...en ja hoor, BLM in da house.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197631598
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zat erop te wachten...en ja hoor, BLM in da house.
Vind jij dat de politie excessief geweld mag gebruiken tegen vreedzame BLM demonstranten?
pi_197631624
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:37 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een waterkanon is op die afstand zowat een dodelijk wapen.
Omdat een persoon niet (goed) luistert of een verkeerde niet-gewelddadige beslissing maakt mag NOOIT een reden zijn om iemand potentieel levenslang te verminken of zelfs de dood in te jagen.
Zolang de persoon zich vreedzaam gedraagt is de inzet van mogelijk dodelijke wapens wat mij betreft simpelweg niet toegestaan. De impact is gewoon veel te groot voor het vermeend vergrijp.
Je vreedzaam gedragen, daar valt ook onder dat je opflikkert als de politie je dat opdraagt. We kunnen iig vaststellen dat mevrouw dát iig niet gedaan heeft.

Maar dat het een heftig middel is staat buiten kijf.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:31:38 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631646
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vind jij dat de politie excessief geweld mag gebruiken tegen vreedzame BLM demonstranten?
Als een Nederlandse BLM demo verboden is en men geen gehoor geeft aan meerdere oproepen en de ME en waterkanonnen ingezet zijn en je krijgt dan een dreun van zo'n waterstraal dan heb je dat aan jezelf te wijten.

Het doel van de demo is totaal irrelevant. En nu kappen met dit offtopic geneuzel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 25 januari 2021 @ 14:51:12 #203
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197631940
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waterkanon is geen vuurwapen, he? En voor inzet was er gewaarschuwd. Meermaals. En het is niet alsof je een waterkanon over het hoofd kan zien of zo.

Ik was er niet bij verder en ik weet niet of de inzet terecht was, dat moet sowieso altijd achteraf onderzocht worden maar je analogie loopt nogal mank.
Bij de inzet van dit soort wapens moet er altijd mogelijkheid geboden worden om weg te komen. Ze zijn bedoeld om mensen weg te drijven, niet ernstig lichamelijk letsel te veroorzaken of mensen te vermoorden. Als je een waterkanon van dichtbij op iemand richt, terwijl deze bij een muur staat ben je gewoon fout bezig. Dat je bepaalde middelen mag inzetten voor ordehandhaving betekent niet dat er geen grens zit aan hoe je deze mag inzetten.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 14:53:50 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197631984
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Bij de inzet van dit soort wapens moet er altijd mogelijkheid geboden worden om weg te komen. Ze zijn bedoeld om mensen weg te drijven, niet ernstig lichamelijk letsel te veroorzaken of mensen te vermoorden. Als je een waterkanon van dichtbij op iemand richt, terwijl deze bij een muur staat ben je gewoon fout bezig. Dat je bepaalde middelen mag inzetten voor ordehandhaving betekent niet dat er geen grens zit aan hoe je deze mag inzetten.
Die mogelijkheid was er, he? Er is een groot aantal malen opgeroepen om het gebied te verlaten. Niemand die haar verplichtte daar te blijven staan. Nogmaals, play stupid games win stupid prizes.

En welk ernstig letsel is er toegebracht eigenlijk want dat mis ik wel in dit verhaal, er wordt nu meermaals aan gerefeerd en over dodelijk geweld gesproken maar...dat was er helemaal niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197632057
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
en je krijgt dan een dreun van zo'n waterstraal
Ik denk dat je echt zwaar onderschat hoeveel schade zo'n straal kan aanrichten op korte afstand.
Er zijn mensen dood door gegaan, mensen waarvan beide ogen volledige uit hun ogenkassen zijn geschoten.
En jij vindt dat een terechte straf voor het niet luisteren ookal ben je verder vreedzaam?
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 15:01:03 #206
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197632113
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik denk dat je echt zwaar onderschat hoeveel schade zo'n straal kan aanrichten op korte afstand.
Er zijn mensen dood door gegaan, mensen waarvan beide ogen volledige uit hun ogenkassen zijn geschoten.
En jij vindt dat een terechte straf voor het niet luisteren ookal ben je verder vreedzaam?
Straf? Ik heb nergens het woord straf gebruikt, je bent weer aan het framen. Ik zeg consequentie en risico van het niet opvolgen van de aanwijzingen van de politie en de gemeente.

En volgens mij heeft ze beiden ogen nog. En is er geen sprake van ernstig letsel. En heeft ze ook geen verhoogd IQ opgelogen aangezien deze persoon blijkbaar aangeeft er de volgende keer weer te zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197632160
Het gaat nu over 1 incidentje, de situatie zoals die zich ontwikkeld is wel wat uitgebreider dan dat.
pi_197632210
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:04 schreef Steven_Stil het volgende:
Het gaat nu om 1 incidentje, de situatie zoals die zich ontwikkeld is wel wat uitgebreider dan dat.
Eén avond rellen is nog geen burgeroorlog. En één gewonde door waterkanon is nog geen excessief politiegeweld. De komende tijd gaat een interessante zijn.
I'll give you something to do
  maandag 25 januari 2021 @ 15:08:33 #209
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197632250
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die mogelijkheid was er, he? Er is een groot aantal malen opgeroepen om het gebied te verlaten. Niemand die haar verplichtte daar te blijven staan. Nogmaals, play stupid games win stupid prizes.
Nee, die mogelijkheid moet er ook zijn tijdens de inzet. Het is niet zo dat als je maar waarschuwt je daarna mag gaan purgen. Wegdrijfmiddelen inzetten, zonder ruimte om naartoe gedreven te worden is een lijfstraf, geen ordehandhaving.

quote:
En welk ernstig letsel is er toegebracht eigenlijk want dat mis ik wel in dit verhaal, er wordt nu meermaals aan gerefeerd en over dodelijk geweld gesproken maar...dat was er helemaal niet.
Risico op. Als iemand tussen een muur en een waterkanon staat, op korte afstand, dan neem je dat risico wanneer je de waterkanon op haar afvuurt. Zeker richting het hoofd.
pi_197632420
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:51 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Bij de inzet van dit soort wapens moet er altijd mogelijkheid geboden worden om weg te komen. Ze zijn bedoeld om mensen weg te drijven, niet ernstig lichamelijk letsel te veroorzaken of mensen te vermoorden. Als je een waterkanon van dichtbij op iemand richt, terwijl deze bij een muur staat ben je gewoon fout bezig. Dat je bepaalde middelen mag inzetten voor ordehandhaving betekent niet dat er geen grens zit aan hoe je deze mag inzetten.
Die vrouw had daar op dat moment al niks meer te zoeken. Je ziet dat waterkanon en je loopt gewoon door
|:( Bovendien ken ik het plein. De muur waar ze tegenaan gespoten wordt is de tunnelingang van de fietsgarage. Als je dan toch per sé over dat plein moet tijdens rellen en chargerende ME, dan had je áchter die tunnel een stuk veiliger kunnen lopen. En dat 'achter' zit echt niet verstopt, en is ook niet geblokkeerd.
pi_197632423
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nee, die mogelijkheid moet er ook zijn tijdens de inzet. Het is niet zo dat als je maar waarschuwt je daarna mag gaan purgen. Wegdrijfmiddelen inzetten, zonder ruimte om naartoe gedreven te worden is een lijfstraf, geen ordehandhaving.
[..]

Risico op. Als iemand tussen een muur en een waterkanon staat, op korte afstand, dan neem je dat risico wanneer je de waterkanon op haar afvuurt. Zeker richting het hoofd.
Ik denk dat de beste man/vrouw die het kanon bediende toch wel een beetje spijt heeft. Maar zo lang dit bij incidenten blijft dan moeten we het er maar bij laten denk ik. Risico van beide kanten. Ook als ME'er weet je dat je het risico aan gaat gewond te raken. Overigens worden relschoppers hier natuurlijk wel voor opgepakt, dus vraag me af of dat de andere kant ook op kan, namelijk het aanklagen van oproerpolitie in het geval van buitensporig/zinloos geweld, maar hier zal geen rechter zijn handen aan willen branden vermoed ik.
I'll give you something to do
  maandag 25 januari 2021 @ 15:31:05 #212
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197632693
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Die vrouw had daar op dat moment al niks meer te zoeken. Je ziet dat waterkanon en je loopt gewoon door
|:( Bovendien ken ik het plein. De muur waar ze tegenaan gespoten wordt is de tunnelingang van de fietsgarage. Als je dan toch per sé over dat plein moet tijdens rellen en chargerende ME, dan had je áchter die tunnel een stuk veiliger kunnen lopen. En dat 'achter' zit echt niet verstopt, en is ook niet geblokkeerd.
Dat klopt. Die vrouw had daar niks te zoeken en de waterkanon hoort niet op deze manier ingezet te worden.

quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat de beste man/vrouw die het kanon bediende toch wel een beetje spijt heeft. Maar zo lang dit bij incidenten blijft dan moeten we het er maar bij laten denk ik. Risico van beide kanten. Ook als ME'er weet je dat je het risico aan gaat gewond te raken. Overigens worden relschoppers hier natuurlijk wel voor opgepakt, dus vraag me af of dat de andere kant ook op kan, namelijk het aanklagen van oproerpolitie in het geval van buitensporig/zinloos geweld, maar hier zal geen rechter zijn handen aan willen branden vermoed ik.
Ja, het is iets dat kan gebeuren en je hoeft niet gelijk uit je ambt gezet te worden, maar ik verbaas me over hoe makkelijk sommige mensen een 'je hebt nu je rechten verspeeld' houding innemen. Laatst ook al mensen die vonden dat agenten gewoon traangas naar binnen moesten gooien, zolang ze maar eerst waarschuwen. :')

Volgens mij wordt er sowieso wel standaard onderzoek gedaan naar de inzet van deze middelen. Alleen in de praktijk is de kans op straf heel laag. Maar zo'n onderzoek op zich helpt ook al wel wat. Dat er toch een gevoel van verantwoording blijft bestaan.
pi_197632732
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
maar ik verbaas me over hoe makkelijk sommige mensen een 'je hebt nu je rechten verspeeld' houding innemen.
Dit inderdaad.
Vooral wanneer het mensen betreft waarvan ze de mening niet delen.
Belachelijk en gevaarlijk.
pi_197632823
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Eén avond rellen is nog geen burgeroorlog. En één gewonde door waterkanon is nog geen excessief politiegeweld. De komende tijd gaat een interessante zijn.
Het gaat denk ik meer een soort guerrilla worden in wijken met veel sluippaadjes waar de politie en ME maar weinig vat op krijgt
pi_197632834
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat klopt. Die vrouw had daar niks te zoeken en de waterkanon hoort niet op deze manier ingezet te worden.
[..]

Ik heb net een iets langer videootje gevonden. Dat wat er vooraf gaat aan dat waterkanon. Haar vriendje zit midden in de rellen te filmen en zij staat er naast. Ramptoeristen, als ik het zo zie. Ik snap echt niet hoe je het in hoofd haalt om daar op die manier mee om te gaan.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:41:13 #216
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197632844
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vind jij dat de politie excessief geweld mag gebruiken tegen vreedzame BLM demonstranten?
Als dat BLM vooraf door de gemeente is verboden en is gecommuniceerd waarom (risico te hoog), als dat BLM protest op de dag zelf nogmaals wordt verboden, als die BLM protesters tijdens het protest wordt verzocht om weg te gaan, en als die protestors tijdens de rellen blijven staan en niet weglopen...................... Ja. Dan wel ja.

En dat was hier aan de hand.
De gemeente had t protest niet toegetaan (je moet vooraf toestemming vragen voor zoiets) omdat ter ore was gekomen dat er relschoppers zouden komen. Er zijn ook veel vreedzame anti-virus protesten geweest op t 18 Sept plein en die gingen helemaal prima, maar nu was bekend dat er een groep rellers zou komen, dus uit voorzorg was t afgelast.

• Vervolgens kwamen mensen toch.
• Vervolgens gingen ze niet weg toen ze verzocht werden te gaan.
• Vervolgens gingen ze nog steeds niet weg toen de rellen begonnen van de andere groepen.
• En daarna gingen ze nog steeds niet weg toen er met waterkanonnen werden gedreigd.

Ja sorry, maar moet je ze dan onderhand met een lief handje vast van t plein gaan begeleiden?
Dan is op een gegeven moment wel de maat vol he. Dan word je collateral damage.

Bij de BLM demonstratie op het stadhuisplein was dat heel anders.
Dat was ten eerste goedgekeurd, daar was geen dreiging, daar werd alleen wel goed gelet op 1.5m afstand en dat hield men (wel af en toe waarschuwingen door de organisatie en zo). Dus daar was (bij die van Eindhoven) totaal geen aanleiding voor waterkanonnen.

Nu wel.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197632879
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
maar ik verbaas me over hoe makkelijk sommige mensen een 'je hebt nu je rechten verspeeld' houding innemen.
Wat had de politie dan moeten doen? Die relschoppers heel Eindhoven laten afbreken en vernielen?
  maandag 25 januari 2021 @ 15:43:35 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197632896
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Eén avond rellen is nog geen burgeroorlog. En één gewonde door waterkanon is nog geen excessief politiegeweld. De komende tijd gaat een interessante zijn.
Het gaat op snap al rond om er vanavond nog eentje te houden. Helaas.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:46:09 #219
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197632935
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat de beste man/vrouw die het kanon bediende toch wel een beetje spijt heeft. Maar zo lang dit bij incidenten blijft dan moeten we het er maar bij laten denk ik. Risico van beide kanten. Ook als ME'er weet je dat je het risico aan gaat gewond te raken. Overigens worden relschoppers hier natuurlijk wel voor opgepakt, dus vraag me af of dat de andere kant ook op kan, namelijk het aanklagen van oproerpolitie in het geval van buitensporig/zinloos geweld, maar hier zal geen rechter zijn handen aan willen branden vermoed ik.
Precies.

Was 't het meest handige schot? Nee. Was t te verklaren op dat moment? Ja, zie mijn opsomming hierboven.

Maar waarom wordt er hier zo moeilijk over gedaan en over de gesmeten messen, vuurwerkbommen en stenen richting MENS en DIER zo laconiek gedaan? Dat waren er iets meer dan 1 te hard gemikte straal. Bij die straal kan ik nog zeggen "she had it coming", bij al die messen, stenen en vuurwerk niet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197632993
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:42 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Wat had de politie dan moeten doen? Die relschoppers heel Eindhoven laten afbreken en vernielen?
Relschoppers hard aanpakken.
Vreedzame demonstranten oppakken.

Geweld mag nooit gebruikt worden tegen mensen die zich vreedzaam gedragen wat mij betreft.
Die sommeer je om te vertrekken en drijf je weg, en dat kan inderdaad gepaard gaan met een waterkanon gericht voor de voeten om de mensen koud en miserabel te krijgen, demonstranten die dan nog steeds niet vertrekken pak je op.
  maandag 25 januari 2021 @ 15:51:36 #221
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197633018
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heel goed. Eindelijk een extremer tegengeluid. Dit is jammer maar helaas de enige manier dat deze mensen zich gehoord gaan voelen. Ben je kritisch over het coronabeleid wordt je namelijk monddood gemaakt en belachelijk gemaakt, ook genegeerd bij wijze van spreken. Tijdens persconferenties wordt er ook laconiek meegedeeld dat je nog maar even moet volhouden. Nog 2 weken geduld mensen.
En door te plunderen en rellen wordt je wel serieus genomen zeker. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197633188
Ik veroordeel het, maar het verbaasd met helemaal niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 25 januari 2021 @ 16:03:57 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197633216
Ik word altijd wel een beetje vrolijk van rellen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Maar het heurt zo allemaal niet hè lieve mensen.

Die avondklok is een absurde maatregel, een schot hagel in de reet van de burger. Die had nooit ingevoerd moeten worden, in elk geval niet na tien maanden pappen en nathouden onder het mom van ‘eigen verantwoordelijkheid’, terwijl het vaccinatiebeleid zienderogen in de modder vastloopt.
Wie wind zaait, zal storm oogsten. We hebben nog zeker twee weken te gaan en dit is pas het begin.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197633662
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat gestoord denken is dit. Dus omdat je het niet eens ben met een maatregel, reageer je je af op anderen die in hetzelfde schuitje zitten door ruiten kapot te gooien, auto’s in de brand te steken, of om een ziekenhuis te belagen?

Je bent niet goed bij je hoofd als je ook maar enig begrip voor dat uitschot hebt.
Dit. Gewoon dit!!!
pi_197633680
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:03 schreef Ringo het volgende:
Ik word altijd wel een beetje vrolijk van rellen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!
Maar het heurt zo allemaal niet hè lieve mensen.

Die avondklok is een absurde maatregel, een schot hagel in de reet van de burger. Die had nooit ingevoerd moeten worden, in elk geval niet na tien maanden pappen en nathouden onder het mom van ‘eigen verantwoordelijkheid’, terwijl het vaccinatiebeleid zienderogen in de modder vastloopt.
Wie wind zaait, zal storm oogsten. We hebben nog zeker twee weken te gaan en dit is pas het begin.
het kan, maar dan hebben we het over een politiestaat, met agenten die afwezig zijn

van marrokaans tot aan effin Urks, gaat dit niet werken

wat wel werkt is dat je bijvoorbeeld schiphol sluit
pi_197633876
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef galantis het volgende:

[..]

Eén avond rellen is nog geen burgeroorlog. En één gewonde door waterkanon is nog geen excessief politiegeweld. De komende tijd gaat een interessante zijn.
Ik zou nog snel popcorn hamsteren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197633907
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 15:42 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Wat had de politie dan moeten doen? Die relschoppers heel Eindhoven laten afbreken en vernielen?
Nee ze moesten foei zeggen met een wijsvingertje erbij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197633941
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:32 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

het kan, maar dan hebben we het over een politiestaat, met agenten die afwezig zijn

van marrokaans tot aan effin Urks, gaat dit niet werken

wat wel werkt is dat je bijvoorbeeld schiphol sluit
De insteek van zo'n maatregel is dan ook helemaal niet om die paar honderd relschoppers.
Dit soort maatregelen zijn bedoeld om op de grote hoop het aantal contacten in te dammen. Heel veel mensen houden zich er morrend wel aan omdat ze geen zin hebben in boetes. Of het echt effectief is valt natuurlijk te bezien, maar dat staat of valt niet met wat beroepsrelschoppers en een willekeurige verzameling mensen die ergens boos over zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197634031
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 16:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

De insteek van zo'n maatregel is dan ook helemaal niet om die paar honderd relschoppers.
Dit soort maatregelen zijn bedoeld om op de grote hoop het aantal contacten in te dammen. Heel veel mensen houden zich er morrend wel aan omdat ze geen zin hebben in boetes. Of het echt effectief is valt natuurlijk te bezien, maar dat staat of valt niet met wat beroepsrelschoppers en een willekeurige verzameling mensen die ergens boos over zijn.
die beroepsrelschoppers zijn ook verschrikkelijk, volgens mij kan je opspeuren in de voetbal/hooligan sector, waar ze niet eens weten hoe buitenspel werkt
pi_197634239
Een stel idioten die het geen reet uitmaakt wat er aan de hand is of wat de reden ook is, die willen gewoon rellen.
Je zou haast denken dat ze ook uit Urk komen.
Stelletje hersenlozen.
  maandag 25 januari 2021 @ 17:31:05 #231
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_197634817
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja.
Mag ik dan zo vrij zijn waarom postings worden weggehaald? Want een posting van mij is ook verwijderd, maar geen reden van opgave. Ben toch wel benieuwd waarom een posting zonder aanstotende teksten verwijderd gaat worden.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 17:33:18 #232
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197634858
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:31 schreef utopia2.0 het volgende:

[..]

Mag ik dan zo vrij zijn waarom postings worden weggehaald? Want een posting van mij is ook verwijderd, maar geen reden van opgave. Ben toch wel benieuwd waarom een posting zonder aanstotende teksten verwijderd gaat worden.
Die post staat in je notes. En je taalgebruik in die post was m.i. totaal niet gepast.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197635596
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:27 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond het filmpje hier door de straat met het op hol geslagen witte paard dat zonder ruiter rondrende heel mooi, filmisch bijna. Ware het niet dat het akelig en triest was.
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het paard?
pi_197635659
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:17 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Dan is het gelukkig aan de rechter om daar naar te gaan kijken. :)
En gelukkig zijn die in Nederland meestal redelijk kritisch richting politiegeweld en erg streng op mensenrechten.

Denk dat die agent een Probleem heeft.
#WeesGeenWhales
pi_197635851
Ik was er niet bij, maar ik vind rellen altijd wel leuk om te zien.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197635885
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:18 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk afgelopen met het paard?
Rookvlees.
pi_197636002
De echte helden, strijden voor de vrijheid tegen een regime dat dictatoriale neigingen krijgt. Iedereen die dit niet steunt moet even heel erg goed bij zichzelf te raden gaan.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197636023
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:40 schreef Harlon het volgende:
De echte helden, strijden voor de vrijheid tegen een regime dat dictatoriale neigingen krijgt. Iedereen die dit niet steunt moet even heel erg goed bij zichzelf te raden gaan.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
Heeee kijk eens wie er nog nooit een dictatuur van dichtbij heeft gezien :P
-nee-
pi_197636031
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:40 schreef Harlon het volgende:
De echte helden, strijden voor de vrijheid tegen een regime dat dictatoriale neigingen krijgt. Iedereen die dit niet steunt moet even heel erg goed bij zichzelf te raden gaan.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
https://www.trouw.nl/opin(...)e-war-zijn~b9ba1831/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197636037
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Heeee kijk eens wie er nog nooit een dictatuur van dichtbij heeft gezien :P
Dat hadden de meesten van ons niet, in ieder geval niet voor maart 2020.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_197636040
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:35 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Rookvlees.
Paardenrookvlees is vaak lekker sterk van smaak en goed gezouten :)
-nee-
pi_197636043
Waterkanon op die lowlifes.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:43:25 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197636053
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:40 schreef Harlon het volgende:
De echte helden, strijden voor de vrijheid tegen een regime dat dictatoriale neigingen krijgt. Iedereen die dit niet steunt moet even heel erg goed bij zichzelf te raden gaan.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:43:37 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197636056
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:42 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat hadden de meesten van ons niet, in ieder geval niet voor maart 2020.
Ah, waar ben je afgelopen zomer geweest? Noord Korea?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:44:48 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197636077
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:40 schreef Harlon het volgende:
De echte helden, strijden voor de vrijheid tegen een regime dat dictatoriale neigingen krijgt. Iedereen die dit niet steunt moet even heel erg goed bij zichzelf te raden gaan.

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
Maar goed dat wij geen tirannen hebben maar gewoon democratisch gekozen Parlementsleden, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 25 januari 2021 @ 18:44:57 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197636079
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:40 schreef Harlon het volgende:

"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"
Gast :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197636090
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:51 schreef heywoodu het volgende:
Uiteraard te debiel voor woorden. Hoewel het gros van de rellers waarschijnlijk niet eens weet waarom er überhaupt gereld wordt, vooral van die leeghoofden die weer een kans zagen om dingen te slopen.
Dit lijkt me de pijnlijke waarheid.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_197636109
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar goed dat wij geen tirannen hebben maar gewoon democratisch gekozen Parlementsleden, toch?
Viruswaanzinnigen kunnen in maart op die dansleraar stemmen.
pi_197636130
Demonstreren moet kunnen, Maar dingen slopen en geweld ben ik op tegen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:48:04 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197636140
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Viruswaanzinnigen kunnen in maart op die dansleraar stemmen.
Nope, die is alweer afgevoerd bij de partij die hem op de lijst had staan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197636201
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:47 schreef JediMasterLucia het volgende:
Demonstreren moet kunnen, Maar dingen slopen en geweld ben ik op tegen.
J. Jorritsma disagrees.
I'll give you something to do
pi_197636236
quote:
6s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Viruswaanzinnigen kunnen in maart op die dansleraar stemmen.
Dansleraar, het zal wel een eigen verzonnen dansje zijn, op muziek van wat vage geluiden en dolfijnen
pi_197636240
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar goed dat wij geen tirannen hebben maar gewoon democratisch gekozen Parlementsleden, toch?
En helaas gewoon ruime steun voor zoiets als een avondklok.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197636252
Kingflopland
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 18:58:13 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197636346
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

En helaas gewoon ruime steun voor zoiets als een avondklok.
Ja maar met tirannie heeft dat weinig te maken, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197636351
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

En helaas gewoon ruime steun voor zoiets als een avondklok.
Er zijn wel wat 2e kamer leden die nu toch wat spijt hebben van hun keuze denk ik
pi_197636353
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind het walgelijk uitschot, ik hoop dat ze dan ook keihard in elkaar geslagen worden en in een werkkamp komen tot ze de kosten plus boetedoening gecompenseerd hebben.
we leven niet in een politiestaat, in china ofzo gaat dat werken maar niet in ORK! en ook niet bij een of ander sociaal expiriment
pi_197636386
Heb de beelden even teruggekeken. Het viel allemaal heel erg mee. De mensen die hier over vallen zijn ook de mensen die bang zijn ingesteld mbt tot corona terwijl het ook (kwa verschijnselen) niet meer dan een griepje is. Deze lui komen op voor de mensen die het niet durven uit te spreken. Ik ga er ook niet tussen staan. Gelukkig doen zij het vuile werk. Rutte en kompanen zullen vanzelf uiteindelijk zwichten.
  maandag 25 januari 2021 @ 19:09:16 #259
435768 utopia2.0
Trust me Trust you!
pi_197636565
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 17:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die post staat in je notes. En je taalgebruik in die post was m.i. totaal niet gepast.
Ze waren net zo gepast als de ongeregeldheden van gisteravond. Als dit geluid hier niet geventileerd mag worden, post ik niet meer in het topic Covid-19 corona. In ieder geval bedankt voor de uitleg.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
pi_197636638
ik breek mijn hart als ik zag wat ik gister zag, aggresie heeft soms maar 1 antwoord, vuur en water
pi_197636689
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 09:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[poll=1485]

Even een simpele poll. Reageren mag, maar niet verplicht.
blijkbaar kan je zelf geen mening vormen over dit onderwerp, en dan ga je het maar op fok off all places vragen ????
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
pi_197636827
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:58 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Er zijn wel wat 2e kamer leden die nu toch wat spijt hebben van hun keuze denk ik
Ik doelde ook niet op de tweede kamer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197637053
Nederland is ook veel te soft.

Waarom die relschoppers niet gewoon (mede))verantwoordelijk houden voor alle schade gepleegd. aanwezig zijn bij rellen zet ook aan tot agressie, dus ben je deels verantwoordelijk voor de schade.

Gewoon dokken dus.

al die wappies die gepakt zijn door politie honden etc 100% ziekenhuis en zorg kosten zelf laten betalen, niks verzekeringswerk
hardcoholic
pi_197638108
Net was er een panel op TV bij het programma M.
Een NRC-verslaggeefster met hoofddoek.
En iemand met een Belgisch accent was "Urk-kenner"

En dat zijn dus vandaag de dag de lieden die als wijze doktoren de patient "Holland" gaan diagnosticeren.

.... rustig Geert... rustig....

[ Bericht 1% gewijzigd door Twentsche_Ros op 25-01-2021 20:29:56 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197638632
Hm Covid Hooligans...

Weg ermee, hard straffen!
10 jaar cel + strafblad definitief.
Interessant he ?
pi_197638641


Interessant deze oproep. De PVV die er alles aan gaat doen om de avondklok tot een fiasco te laten worden.
O.a. op Urk. Nou ja, Urk kennen we.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 25 januari 2021 @ 20:52:25 #267
224960 highender
Travellin' Light
pi_197639136
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ja maar met tirannie heeft dat weinig te maken, denk ik.
Tirannie van de meerderheid.
pi_197639209
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 19:12 schreef christmastsunami het volgende:
ik breek mijn hart als ik zag wat ik gister zag, aggresie heeft soms maar 1 antwoord, vuur en water
hoe breek je je eigen hart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197639285
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoe breek je je eigen hart?
simpel, je kijkt naar iets ergs en je beseft je dat het van een kluns is, jammer
pi_197639764
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]

Interessant deze oproep. De PVV die er alles aan gaat doen om de avondklok tot een fiasco te laten worden.
O.a. op Urk. Nou ja, Urk kennen we.....
in de LOTR series noemden ze ze Orks, ze gedragen zich als Orks
pi_197639872
Ik ben eerlijk gezegd niet verrast door die rellen. In andere landen met avondklok zijn ook rellen geweest. Ik vraag me af of dit ook in het debat in de Tweede Kamer is meegewogen.

Het klopt niet, maar om gelijk de vergelijking met een burgeroorlog te trekken vind ik ook niet verstandig. Dit werkt volgens mij als een rode lap op de hooligans. Je zou deëscalerend op moeten treden. Laat de relschoppers betalen en vervolg ze zoals normaal ook zou zijn gebeurd. En laat het daarbij. Lok het niet verder uit, zo escaleert de situatie alleen maar verder.

En ik hoop dat het goed afloopt. Deze groep verpest het voor de rest, zitten we straks met een vervroegde avondklok omdat de veiligheid in de binnenstad niet meer kan worden gegarandeerd.
pi_197640215
Rellen tijdens avondklok :O dat is zoooo gisteren :O :z
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197640349
Ik las net dat in Rotterdam-Zuid een Zeeman winkel is geplunderd, waarom zou je uberhaupt een Zeeman winkel willen plunderen ? wat is daar wat ze zo dringend nodig hebben ? ondergoed ? handdoeken ? :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 25 januari 2021 @ 21:29:11 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197640358
Ik vind de unisone verontwaardiging van de burgerlijke meute over deze rellen eigenlijk stuitender dan de rellen zelf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:33:34 #276
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_197640501
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind de unisone verontwaardiging van de burgerlijke meute over deze rellen eigenlijk stuitender dan de rellen zelf.
Totdat ze jouw ruiten ingooien. Dan is het van: WAAR IS DE POLITIE. :'( :'( :'(
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_197640620
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind de unisone verontwaardiging van de burgerlijke meute over deze rellen eigenlijk stuitender dan de rellen zelf.
en dat zegt dan weer wat over je IQ
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 25 januari 2021 @ 21:40:48 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197640710
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:33 schreef IceBeach het volgende:

Totdat ze jouw ruiten ingooien. Dan is het van: WAAR IS DE POLITIE. :'( :'( :'(
Dat klopt, er zijn grenzen, daar ben ik heel strikt in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:41:30 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197640732
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:37 schreef TLC het volgende:

en dat zegt dan weer wat over je IQ
Jaaaaa.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 25 januari 2021 @ 21:43:24 #280
224960 highender
Travellin' Light
pi_197640787
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind de unisone verontwaardiging van de burgerlijke meute over deze rellen eigenlijk stuitender dan de rellen zelf.
QFT
pi_197641063
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:29 schreef Ringo het volgende:
Ik vind de unisone verontwaardiging van de burgerlijke meute over deze rellen eigenlijk stuitender dan de rellen zelf.
Klopt. Overheid kiest hier zelf voor door partij te kiezen voor de ouderen. En de jongeren in de steek te laten. Al een jaar lang. Alle frustratie komt er nu uit. Logisch gevolg van hun wanbeleid.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 21:58:22 #282
319979 Fok-it
All is well
pi_197641195
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Klopt. Overheid kiest hier zelf voor door partij te kiezen voor de ouderen. En de jongeren in de steek te laten. Al een jaar lang. Alle frustratie komt er nu uit. Logisch gevolg van hun wanbeleid.
Wat een onzin. Normale studenten zijn net zo gefrustreerd maar die uiten het ook niet met geweld.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197641324
Allochtone paupers verpesten het voor de rest
  maandag 25 januari 2021 @ 22:03:45 #284
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197641354
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat een onzin. Normale studenten zijn net zo gefrustreerd maar die uiten het ook niet met geweld.
Ik lees hier alleen zijn gelijk in?
pi_197641364
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef harrievankempen het volgende:
Allochtone paupers verpesten het voor de rest
hebben ze van die capuchons op met bontkraagjes ? dat schijnt in die kringen best hip te zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 22:04:17 #286
319979 Fok-it
All is well
pi_197641368
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef harrievankempen het volgende:
Allochtone paupers verpesten het voor de rest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 22:05:45 #287
319979 Fok-it
All is well
pi_197641410
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik lees hier alleen zijn gelijk in?
Knap
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197641454
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef harrievankempen het volgende:
Allochtone paupers verpesten het voor de rest
En al die roomblanke jongetjes zijn onschuldig zeker
  maandag 25 januari 2021 @ 22:10:34 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197641556
quote:
13s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:03 schreef harrievankempen het volgende:
Allochtone paupers verpesten het voor de rest
Die hebben niet begrepen dat de agitprop van Baudet en Wilders alleen voor witte boys is bedoeld?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197642201
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Klopt. Overheid kiest hier zelf voor door partij te kiezen voor de ouderen. En de jongeren in de steek te laten. Al een jaar lang. Alle frustratie komt er nu uit. Logisch gevolg van hun wanbeleid.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er onrust zou ontstaan. Ondanks de politieke onrust heeft de minister-president de avondklok erdoorheen gedramd en ook nog maximaal 1 persoon per dag bezoek. Waar veel mensen zich helaas streng aan houden. De enige knop die ik zelf nog heb is een niet-noodzakelijke reis met het openbaar vervoer maken.

Op naar een avondklokaffaire?!
  maandag 25 januari 2021 @ 22:35:17 #291
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197642248
Net ook weer beelden vanuit Den Bosch gezien. Wat een mongolen. Plunderen en auto's kapot maken...

Hier zou 't volk in opstand tegen moeten komen.
pi_197642739
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:33 schreef core2duo het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er onrust zou ontstaan. Ondanks de politieke onrust heeft de minister-president de avondklok erdoorheen gedramd en ook nog maximaal 1 persoon per dag bezoek. Waar veel mensen zich helaas streng aan houden. De enige knop die ik zelf nog heb is een niet-noodzakelijke reis met het openbaar vervoer maken.

Op naar een avondklokaffaire?!
Van de verontwaardiging en het ongeloof bij sommigen (= met name mensen op tv) over 'hoe heeft dit kunnen gebeuren?!?', 'hoe kan dit?!?', etc, hoop je dan wel heel hard dat het gespeeld is.
I'll give you something to do
pi_197643008
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Klopt. Overheid kiest hier zelf voor door partij te kiezen voor de ouderen. En de jongeren in de steek te laten. Al een jaar lang. Alle frustratie komt er nu uit. Logisch gevolg van hun wanbeleid.
hoe laten ze jongeren in de steek dan.. keuze tussen ouderen dood laten gaan of jongeren een fijn leventje te geven? hoe heb je het dna zo zwaar, dat je ook last hebt van dit virus, ipv alleen ouderen?

lekker egoistisch.
  maandag 25 januari 2021 @ 23:07:58 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197643009
Je mag niet winkelen
Je mag niet naar de voetbal
Je mag geen voetbal kijken in het stadion
Je mag niet sporten met je maten
Je mag niet sporten in je eentje
Je mag niet naar het buurthuis
Je mag niet naar het koffiehuis
Je mag niet naar je vrienden
Je mag niet met je vrienden op straat
Je mag niet in je eentje op straat in de avond na je werk
Je mag niet rellen

En dan zijn we verbaasd dat er mensen gaan rellen???

We hebben het complete sociale leven van de gehele bevolking ontnomen, dan is het echt niet gek dat mensen gaan rellen.

Al het reguliere is net zo hard verboden als iets extreems als rellen, logisch dat mensen dan de grens op gaan zoeken en gaan rellen.

De avondklok is de druppel geweest voor veel van die lui.
So we just called him Fred
pi_197643015
Wat ik me wel afvraag is of je als politie niet meer op voorhand had kunnen doen. Ik woon zelf in de buurt van Den Bosch en zeker gezien de recente rellen en de gebeurtenissen van gisteren elders weet je dat het vandaag of morgen ook hier los zou gaan. Had die toegangswegen tot de binnenstad geblokkeerd met politieinzet. Dat kost je inderdaad mankracht, maar nu moet je er door de hele stad achteraan jagen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 25 januari 2021 @ 23:10:22 #296
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197643050
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:07 schreef pokkerdepok het volgende:
hoe laten ze jongeren in de steek dan..
Als student of scholier mag je eigenlijk alleen nog thuis zijn, al het andere wat je leven leuk kan maken is inmiddels ontnomen.
So we just called him Fred
  maandag 25 januari 2021 @ 23:11:14 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197643066
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:08 schreef TheVulture het volgende:
Wat ik me wel afvraag is of je als politie niet meer op voorhand had kunnen doen.
Ze hadden Rutte duidelijk moeten maken dat ze de avondklok niet gingen handhaven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 25-01-2021 23:20:31 ]
So we just called him Fred
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 23:15:55 #298
319979 Fok-it
All is well
pi_197643133
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Als student of scholier mag je eigenlijk alleen nog thuis zijn, al het andere wat je leven leuk kan maken is inmiddels ontnomen.
Wat raar dat de meeste studenten op dit moment dan niet bushokjes inslaan en auto's in de hens steken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197643151
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Van de verontwaardiging en het ongeloof bij sommigen (= met name mensen op tv) over 'hoe heeft dit kunnen gebeuren?!?', 'hoe kan dit?!?', etc, hoop je dan wel heel hard dat het gespeeld is.
Zou de NOS nu ook een artikel van deze strekking durven plaatsen??

"Martin Luther King was voor vreedzaam verzet, maar hij werd wel vermoord." Esajas noemt de huidige onrust liever een opstand dan een rel. In zijn ogen is het een legitieme manier om in verzet te komen, zelfs als het leidt tot vernieling en brandstichting. "Panden kun je weer heropbouwen, maar mensenlevens kun je niet terugbrengen."

https://nos.nl/collectie/(...)die-geen-uitweg-zien
Alpha kenny one
  maandag 25 januari 2021 @ 23:18:59 #300
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197643187
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:15 schreef Fok-it het volgende:
Wat raar dat de meeste studenten op dit moment dan niet bushokjes inslaan en auto's in de hens steken.
Menig scholier doet wel mee met de plunderingen.
So we just called him Fred
  Beste/leukste mod 2022 maandag 25 januari 2021 @ 23:22:30 #301
319979 Fok-it
All is well
pi_197643236
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 23:18 schreef Fred het volgende:

[..]

Menig scholier doet wel mee met de plunderingen.
Er zullen vast een paar mbo zwakstromers mee lopen ja. Maar dit is tuig. Werkloos tuig, studieloos tuig. Autochtoon/Allochtoon. Jongere en 50-jarigen. Dus het hele de frustratie van de jongeren komt er eindelijk uit is dikke onzin. Het overgrote merendeel accepteert het gewoon. Oh, en begrijpen als weldenkenden dat deze debielen hun situatie er niet bepaald beter op maken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')