En voor de rest van de samenleving nietquote:Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
Ook. Maar als jij het gewend bent om op straat te hangen na 21 uur 's avonds of vrienden te bezoeken, dan slaat dit harder toe.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
En voor de rest van de samenleving niet. We are all in the same shit.
Wat gestoord denken is dit. Dus omdat je het niet eens ben met een maatregel, reageer je je af op anderen die in hetzelfde schuitje zitten door ruiten kapot te gooien, auto’s in de brand te steken, of om een ziekenhuis te belagen?quote:Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het is een belangrijk signaal naar de overheid toe. Rellen is natuurlijk nooit goed, maar ik begrijp deze jongeren wel. Alles is hun in de laatste maanden ontnomen.
Nee, hoor je mij dat zeggen dat ik dat okay vind? Maar ik snap het ergens wel, en ik vind het vooral een belangrijk signaal. Want als mensen zo wanhopig zijn dat ze dit als enige mogelijkheid op vermaak en saamhorigheid zien, dan heb je als overheid gewoon fouten gemaakt.quote:Op maandag 25 januari 2021 10:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat gestoord denken is dit. Dus omdat je het niet eens ben met een maatregel, reageer je je af op anderen die in hetzelfde schuitje zitten door ruiten kapot te gooien, auto’s in de brand te steken, of om een ziekenhuis te belagen?
Je bent niet goed bij je hoofd als je ook maar enig begrip voor dat uitschot hebt.
Nee, maar dat zeg ik toch niet?quote:Op maandag 25 januari 2021 10:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Nee, hoor je mij dat zeggen dat ik dat okay vind?
Ik zeg alleen dat ik het begrijp. We hebben volgens mij nog nooit zulke rellen gehad. De overheid moet de hand dus in eigen boezem steken. Als je hele leven je wordt afgenomen, natuurlijk draai je dan op een gegeven moment door.quote:Op maandag 25 januari 2021 10:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik toch niet?
Ik vind het gestoord als je begrip kan opbrengen voor dat uitschot.
Je hele leven wordt afgenomen? Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en PlayStation met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 10:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik het begrijp. We hebben volgens mij nog nooit zulke rellen gehad. De overheid moet de hand dus in eigen boezem steken. Als je hele leven je wordt afgenomen, natuurlijk draai je dan op een gegeven moment door.
Iets van verzet? Waarbij ze dan de gedupeerde winkels plunderen en de nog harder gedupeerde horeca terrassen slopen?quote:Op maandag 25 januari 2021 10:15 schreef Randier het volgende:
De heftigheid van de rellen is natuurlijk niet oké, maar ik kan er ergens wel begrip voor opbrengen en ben stiekem ook wel blij dat er iets van verzet is tegen een maatregel die nergens op slaat. Wanneer zoveel mensen nog (verplicht) naar de werkvloer moeten komen en dit niet wordt aangepakt, terwijl het een feit is dat daar veel besmettingen plaatsvinden, is zo'n avondklok naar mijn mening niet goed te praten. Ook hekel ik de politiefuiken die er toch waren, ondanks dat dit niet zou gebeuren. Krijg daar een eng gevoel bij.
De gastjes die hier gisteren in t centrum aan t slpopen waren, deden dat vast niet vanwege corona, vanwege hun vrijheid of vanwege politieke onvrede. Het was hetzelfde harde kern type dat destijds naar Eindhoven kwam met konininnedag, omdat ze hoorden dat er te weinig politie beschilbaar was: Puur om te slopen en te rellen.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
Die rellen worden echt niet gehouden door mensen die strijden tegen de maatregelen hoor. Dit is tuig dat gewoon een opening ziet om eens lekker te slopen. Als je echt daadwerkelijk begrip hebt voor mensen die ruiten in slaan van ziekenhuizen en auto's in de fik zetten, dan ben je niet goed in je hoofd en onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 25 januari 2021 09:56 schreef JohnDDD het volgende:
quote:Op maandag 25 januari 2021 10:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je hele leven wordt afgenomen? Nou poeh zeg, dat je een paar weken om 21 uur thuis moet zijn bij de verwarming, tv en PlayStation met een biertje erbij, echt verschrikkelijke mensonterende toestanden zeg.
Ik denk dat we idd heel duidelijk het protest (van anti-virus mensen, waar ik t niet mee eens ben en wat gisteren al afgeraden was omdat ze dit hadden verwacht) en de rel (de bewuste rel-mensen die daarvoor contact zochten en samen zijn gegaan) uit elkaar moeten houden.quote:Op maandag 25 januari 2021 10:17 schreef Herkauwer het volgende:
De avondklok is een resultaat van voortschrijdend inzicht en het omzeilen van de adviezen door veel mensen. Het is mogelijk niet het beste antwoord maar beter in te voeren dan andere voorgedragen opties.
Rellen is echt uit den boze en zeker deze vooropgezette rellen, mensen spreken gewoon af om te gaan rellen. Wat mij betreft zijn dit geen protesten maar rellen en die mogen ook zo worden aangepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |