abonnement Unibet Coolblue
pi_197628735
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je gaat het pas echt merken als er meer dan 2 miljoen gevaccineerd zijn.
we staan nu op 180.000 ?

Jep. en met het tempo van 200K per week duurt het dus wel even.
Je zult in week 3 eigenlijk al opgeschaald moeten zijn naar 400K per week, wil je 200K nieuwe kunnen prikken en ook de 200K die 3 weken eerder hun eerste prik gehad hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:28:41 #202
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197628746
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Of we laten Twitter gewoon op Twitter, kan ook.
Of we laten FOK! gewoon FOK! zonder bronnen, kan ook :')
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 25 januari 2021 @ 11:28:45 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197628747
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dan had zelfs Jaap dit in dat grafiek mee genomen :)
[..]

Je gaat volledig voorbij aan de realiteit toentertijd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 januari 2021 @ 11:29:38 #204
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197628756
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:12 schreef Drekkoning het volgende:
Ik lees nu pas de cijfers van Israël.

Wat een fantastisch nieuws _O_
Een land dat tenminste wel een duidelijk doel heeft en alles in het werkt stelt om het zo snel mogelijk te halen ^O^
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 25 januari 2021 @ 11:29:50 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197628763
Ben het er wel mee eens dat als ik hele topic vol twitterberichten had willen zien ik wel op twitter zou zijn ingelogd en niet op FOK!.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 januari 2021 @ 11:29:55 #206
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_197628764
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:18 schreef Predator40 het volgende:
tevens kon er ook veel meer wat betreft regels en handhaving.
Dat hebben we gezien ja.... moet je hier niet eens willen!
pi_197628767
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Laten we in godsnaam niet doen alsof die landen betrouwbare cijfers aanleveren.

Wellicht is het ook gewoon een optie dat Oceanië vanwege het klimaat minder vatbaar is voor corona. Zomaar een wilde gok hoor.
Die landen hadden al veel eerder betrouwbare cijfers en het testbeleid op orde dan NL
en het klimaat verschilt niet zo heel veel in sommige grote steden in Australië.
Het klimaat in Nieuw zeeland is grotendeels te vergelijken met die van NL.

alleen de seizoenen lopen daar anders natuurlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197628768
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Maybe, maybe not.
Opzich had het virus in de zomer wel de tijd om rond te gaan want genoeg vrijheden toen. Daarna ook flink gebeurd.

Ik ben het trouwens niet altijd eens met hoe de persco altijd gaat en hoe ze dingen vertellen. Of wat ze juist niet vertellen. Daar kan zeker een stuk verbetering in, bv al puur door plaatjes/grafieken te laten zien of meer te vertellen over de besluitvorming.
Maar het hele 'perspectief bieden', blijf ik iets heel raars vinden. Als in, ik begrijp niet precies wat mensen willen horen dan, wat niet al duidelijk is vanuit de persco's .
(hoogstens dat het misschien iets anders verwoord kan worden, maar de boodschap is dan hetzelfde)
Maar juist het gedrag dat we vertonen met dit weer maakt het volgens mij makkelijker voor het virus om mensen te besmetten. In de zomer hebben we het reproductiegetal redelijk lang rond de 1 gehad, of in ieder geval niet veel erboven. Terwijl we veel meer dingen konden.

En op zich zijn dit wel grafieken die voor iedereen te zien zijn, als je de technische briefing volgt. Dat het allemaal te pittig word voor Rutte begrijp ik wel en ik denk dat hij ook niet teveel wil zeggen, want dat kan alleen maar tegen hem werken op den duur.

En perspectief is helemaal niet raar en juist essentieel, we moeten zoveel vrijheden inleveren zonder dat er uitzicht is op wanneer dit ophoud... Dat is gewoon vrij zwaar voor veel mensen.
pi_197628770
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Of we laten FOK! gewoon FOK! zonder bronnen, kan ook :')
Je kunt best een tweet embedden, maar je verhaal was veel krachtiger en overzichtelijker geweest als je het bij 1 tweet gelaten had en dan uitgelegd had wat jij van dat verhaal vindt. Je gaat toch ook niet enkel een link naar een nieuwsbericht posten? FOK is geen nieuwsbank, maar een forum, volgens mij.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197628775
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien ja.... moet je hier niet eens willen!
nee lekker aan blijven kutten moeten we wel willen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197628786
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:30 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Je kunt best een tweet embedden, maar je verhaal was veel krachtiger en overzichtelijker geweest als je het bij 1 tweet gelaten had en dan uitgelegd had wat jij van dat verhaal vindt. Je gaat toch ook niet enkel een link naar een nieuwsbericht posten? FOK is geen nieuwsbank, maar een forum, volgens mij.
Sowieso is zomaar een tweet zonder nieuwswaarde dumpen zonder enig bijschrift op een forum niet echt gewenst lijkt me.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197628796
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat ze geen maanden/weken noemen puur op basis van de hoop wanneer het beter zal gaan met het virus, maar dat is waar die vaccinatie voor is.

Laat zien wat er mogelijk is als de hele groep 70+ gevaccineerd is. Laat zien wat er mogelijk is als 60+ in risicogroep gevaccineerd is, ga zo maar door.

Maak het zichtbaar en koppel de data eraan, en laat zien hoever je bent.

Op dit moment is het aannemelijker dat er nog meer verzwaringen aankomen dan dat er versoepelingen aankomen, maar is er geen enkel zicht op of vaccineren echt op stoom komt.

Er werden iets van 10.000 mensen per dag gevaccineerd op 't moment oid, dat is natuurlijk een beetje beschamend
Ik blijf erbij dat ze dat goeddeels al gedaan hebben door die datum in hey garantiefonds. Ze verwachten dat specifiek "massa's op een kluitje op de hei" vanaf 3000 man weer kunnen vanaf die dag, en dat is natuurlijk het laatste wat je weer opengooit.

Also, rutte zei dat we dit jaar teruggaan naar het oude normaal, hopelijk ruim binnen dit jaar, vorige week in de kamer.

Veel experts denken wel dat je beter kan wachten tot iedereen gevaccineerd is, dus dan zou het meer najaar/begin volgend jaar zijn, maar gelukkig tellen die straks niet meer mee als de overheid, politiek, bevolking besloten heeft dat het over is. Wat dat betreft werkt group think gelukkig twee kanten op.

Dus perspectief is er wel. Ga anders uit van volgend jaar dat echt alles weer mag, dan kan het alleen maar meevallen.
#WeesGeenWhales
pi_197628802
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sowieso is zomaar een tweet zonder nieuwswaarde dumpen zonder enig bijschrift op een forum niet echt gewenst lijkt me.
Eens. Heel irritant. :{
pi_197628816
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:19 schreef Elan het volgende:
Die verbazing van Rutte, wat had ie gedacht? Mensen laten zich niet zomaar zonder slag of stoot opsluiten, in elk geval een gedeelte niet .

Je zal het wel niet mogen zeggen maar ergens wel respect voor die relschoppers.
Ja, vooral dat ze die winkeliers even een lesje hebben geleerd.
pi_197628819
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een anti-overheidsgevoel is zo'n beetje de ruggengraat van FOK!, dus of je nou hier de peilstok in moet stoppen om de stemming van het land te duiden. ;)
Juist wel toch, je kan hier best goed peilen wat de stand van de emoties is van bepaalde groepen mensen. Die avondklokwoede vond ik erg opvallend, zelfs voor FOK!-maatstaven, en zie daar, de grootste rellen in tig jaar.

(Zonder de mensen die boos zijn over een avondklok gelijk te scharen aan de geweldplegers van gister natuurlijk. Maar achter echte boosheid dreigt echt geweld, zoals Stephan Sanders vandaag schreef.)
pi_197628822
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:20 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Inderdaad. De drogreden dat het succes Down Under enkel te danken is aan de ligging kan niet vaak genoeg onderuit worden gehaald. Net alsof Thailand, Vietnam en China ook eilanden zijn... ^O^
In de meeste van die Aziatische landen wordt er niemand gecompenseerd. Daar liggen sommige sectoren gewoon een jaar op hun gat en zijn ze afhankelijk van liefdadigheid, voedselhulp en tijdelijke baantjes. In China werd vandaag door de lokale overheid excuses aangeboden omdat een stad van 2 miljoen thuis werd opgesloten zonder de mensen van voedsel te voorzien.

Als je Nederland met deze landen wilt vergelijken, dan moet je ook het eerlijke verhaal vertellen en een beeld schetsen van hoe het er in Nederland uit zou zien als we mensen op een inkomen van ¤0 zouden zetten en zeggen dat het je eigen verantwoordelijkheid is om te zorgen dat je vanavond eten in je maag hebt. Naar goed communistisch gebruik.

Australië en Nieuw-Zeeland is dan weer een ander verhaal qua steun, maar wel degelijk onvergelijkbaar omdat het landen zijn zonder landsgrenzen met andere landen. Dus makkelijker af te sluiten.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:35:09 #217
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197628826
We horen steeds over vorig jaar juni-juli toen er vrijwel geen besmettingen meer waren. We dachten toen dat het hele corona misschien wel met een sisser zou aflopen. De oorzaak zou natuurlijk het lekkere weer kunnen zijn, icm de strenge lockdown die we daarvoor hadden gehad.

Echter, zou het misschien niet zo kunnen zijn dat we toen een mutant hadden in Nederland/Europa die minder heftig zou zijn geweest? Overigens hoop ik van niet, dat zou immers betekenen dat we deze zomer niet die daling zullen gaan zien... :{
  maandag 25 januari 2021 @ 11:35:26 #218
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_197628829
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee lekker aan blijven kutten moeten we wel willen :D
Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
pi_197628850
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:34 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, vooral dat ze die winkeliers even een lesje hebben geleerd.
Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
blablablabla
pi_197628864
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een land dat tenminste wel een duidelijk doel heeft en alles in het werkt stelt om het zo snel mogelijk te halen ^O^
is ook wel makkelijker met een heleboel vaccins.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197628876
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197628880
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
ja je zal eens handhaven.... :D
je ziet er wat er van komt, we zijn nog lang niet uit de shitzooi
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197628900
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.
Ik lees dat ook wel met verbazing, moet ik zeggen. Veel van de argumenten tegen een avondklok kan je ook gebruiken tegen andere maatregelen.
pi_197628915
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers.
Dan heb je niet goed opgelet ik ben voor proportionele maatregelen, de winkels sluiten zonder dat daar aantoonbare problemen liggen is debiel laat staan een avondklok, dat is met zulke besmettingscijfers ronduit krankzinnig..
blablablabla
pi_197628922
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
pi_197628945
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:42:53 #227
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_197628965
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 11:44:23 #228
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197628991
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
Als ik je posts lees heb ik het idee dat jij wat anders verstaat onder handhaving dan ik. In een beschaafd land past het niet om je bevolking te 'overrompelen' met een maatregel, of 'genadeloos hard' in te grijpen.

Australië heeft laten zien dat het niet onderdoet voor China wat betreft het nemen van maatregelen. En dat is wat mij betreft niet iets om trots op te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197628993
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:

[..]

Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
Het is echt heel moeilijk te verdedigen dat een avondklok van 21:00 tot 04:30 meer impact zou hebben dan scholen dicht op de mentale gezondheid (want daar gaat het rationeel gezien om, lijkt me). Oké, wellicht hebben scholen dicht wat meer impact op de R, maar ook de avondklok heeft dat volgens de experts.

Het is vooral emotie, en daar valt lastig tegenop te redeneren is mij opgevallen.
pi_197629004
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:

[..]

En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.
blablablabla
pi_197629028
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.
En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:13 #232
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197629033
Gegeven dat het niet lukt om mensen te overtuigen zich zo te gedragen dat de verspreiding beperkt wordt blijven er twee keuzes over:

- Accepteren dat de zorg overloopt en dat een aanzienlijk deel van de zorgbehoevende niet kan worden geholpen

- Zo lang als corona een dergelijke belasting voor de zorg kan vormen, koste wat kost, met wetgeving en handhaving zo veel mogelijk besmettingen zien te voorkomen

De harde belofte dat hoe dan ook alle regels de vuilnisbak in gaan nadat iedereen in NL de keuze voor een vaccin heeft kunnen maken, zou misschien al helpen om mensen te overtuigen de tweede route te volgen zonder continu te rellen. Al is het wel lastig om dat duveltje weer in de doos te krijgen gezien alle aandacht dat het heeft gekregen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:49 #233
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197629039
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.
Never explain, never apologize.
pi_197629061
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.

Maar die zaten dan weer niet op anderhalve meter want dat is ook een stomme regel :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197629068
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!
en ze zijn zeer blij daar dat ze nu weer bijna alles kunnen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 11:49:38 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197629069
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Of we laten FOK! gewoon FOK! zonder bronnen, kan ook :')
Nee, dat kan niet. We hadden afgesproken dat we dit soort twitter dumps niet meer zouden doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 11:50:34 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197629085
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
Law and Order maar niet te veel of zo? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:50:43 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197629092
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:47 schreef Lurf het volgende:

[..]

De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.
Chantage :').

Ze krijgen een regel opgelegd die niet werkbaar is, dat geven ze aan, en samen met RIVM is er nu een alternatief bedacht dat nog veiliger is dan de oorspronkelijke maatregel en werkbaarder voor KLM .
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197629100
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Dacht je?

Volgens de Wet op het financieel toezicht mogen verzekeraars gewapend conflict, een burgeroorlog, een opstand, binnenlandse onlusten, oproer en muiterij niet verzekeren. Uitgesloten van dekking op de meeste verzekeringen dus.

Ik gok dat de verzekeraars het op oproer houden: Oproer: een min of meer georganiseerde plaatselijke gewelddadige beweging, gericht tegen het openbaar gezag.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 25 januari 2021 @ 11:52:15 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197629107
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.

Maar die zaten dan weer niet op anderhalve meter want dat is ook een stomme regel :').
eens die hadden ze gewoon moeten bekeuren
pi_197629119
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
Niet voor de figuren die binnensteden slopen of geweld bezigen tegen politie maar recht op demonstratie is wel extreem kostbaar anders kunnen ze in principe alles er doorheen drammen.
blablablabla
pi_197629127
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Is Nederland echt zo gevuld met halftammen en zachte eitjes dat ze het zogezegd niet meer trekken? :@
Blijkbaar. Hoop frustratie bij due rellen.
pi_197629135
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Law and Order maar niet te veel of zo? :D
liever vrijblijvende adviezen want die werken zo goed _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 25 januari 2021 @ 11:54:03 #244
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197629138
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]


en het klimaat verschilt niet zo heel veel in sommige grote steden in Australië.
Het klimaat in Nieuw zeeland is grotendeels te vergelijken met die van NL.

alleen de seizoenen lopen daar anders natuurlijk
Wat zeg je nu toch weer joh :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197629140
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet voor de figuren die binnensteden slopen of geweld bezigen tegen politie maar recht op demonstratie is wel extreem kostbaar anders kunnen ze in principe alles er doorheen drammen.
Nee precies demonstraties als deze en BLM zijn prima. Je moet de grens trekken bij geweld :)

Edit: als de demonstraties overdag zijn uiteraard O-)
pi_197629156
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat zeg je nu toch weer joh :D
check de klimaat gegevens maar van nieuwe zeeland, sydney, melbourne, adelaide
Sydney is wel een stuk warmer gemiddeld....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197629162
Nog een sortement van protest? Deze zag ik gisteren overvliegen.

  maandag 25 januari 2021 @ 11:57:15 #248
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197629184
quote:
Minister-president Rutte veroordeelt de onrust en het geweld van afgelopen weekend. "Het is ontoelaatbaar. Elk normaal mens kan hier alleen met afschuw kennis van nemen", zei Rutte. "Wat bezielt deze mensen?"
Dat is precies wat ik ook denk over hem en zijn consorten als ik zie hoe weinig ze daadwerkelijk aan het probleem dóen en hoeveel ze vergaderen om nieuwe regels te bedenken en oude te verlengen.

Ga verdorie de markt op en betaal je voor mijn part blauw voor vaccins en GEBRUIK die zo snel mogelijk.
Doe eindelijk eens wat goeds !!!
Na de blunder met mondkapjes voor de zorg nu weer de vaccinatie blunder. Ze leren het nooit....
En dan de relschoppers debiel noemen. Niet dat ze dat niet zijn maar IMO hebben ze gezelschap van heel hoogopgeleide luitjes.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197629198
Overigens zijn in België (die hebben ook een avondklok) de winkels gewoon open en zijn de cijfers prima, waarom moeten wij zo ongeveer de zwaarste en langste lockdown van heel Europa?

Londen de hotspot van Europa qua Corona in elk geval gaat vandaag pas zijn tweede week volledige lockdown in.
blablablabla
pi_197629223
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:58 schreef Elan het volgende:
Overigens zijn in België (die hebben ook een avondklok) de winkels gewoon open en zijn de cijfers prima, waarom moeten wij zo ongeveer de zwaarste en langste lockdown van heel Europa?

Londen de hotspot van Europa qua Corona in elk geval gaat vandaag pas zijn tweede week volledige lockdown in.
Als wij met zwaardere regels minder resultaat hebben, dan zal het wel aan de navolging liggen niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')