Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
ja je zal eens handhaven....quote:Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
Ik lees dat ook wel met verbazing, moet ik zeggen. Veel van de argumenten tegen een avondklok kan je ook gebruiken tegen andere maatregelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.
Dan heb je niet goed opgelet ik ben voor proportionele maatregelen, de winkels sluiten zonder dat daar aantoonbare problemen liggen is debiel laat staan een avondklok, dat is met zulke besmettingscijfers ronduit krankzinnig..quote:Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers.
Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!quote:Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
Als ik je posts lees heb ik het idee dat jij wat anders verstaat onder handhaving dan ik. In een beschaafd land past het niet om je bevolking te 'overrompelen' met een maatregel, of 'genadeloos hard' in te grijpen.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
Het is echt heel moeilijk te verdedigen dat een avondklok van 21:00 tot 04:30 meer impact zou hebben dan scholen dicht op de mentale gezondheid (want daar gaat het rationeel gezien om, lijkt me). Oké, wellicht hebben scholen dicht wat meer impact op de R, maar ook de avondklok heeft dat volgens de experts.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:
[..]
Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:
[..]
En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.
De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
en ze zijn zeer blij daar dat ze nu weer bijna alles kunnen.....quote:Op maandag 25 januari 2021 11:42 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!
Nee, dat kan niet. We hadden afgesproken dat we dit soort twitter dumps niet meer zouden doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Of we laten FOK! gewoon FOK! zonder bronnen, kan ook
Law and Order maar niet te veel of zo?quote:Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Chantagequote:Op maandag 25 januari 2021 11:47 schreef Lurf het volgende:
[..]
De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.
Dacht je?quote:Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
eens die hadden ze gewoon moeten bekeurenquote:Op maandag 25 januari 2021 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.
Maar die zaten dan weer niet op anderhalve meter want dat is ook een stomme regel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |