abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197628876
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197628880
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het ging daar veeel te ver met die handhaving... past niet in Nederland!
ja je zal eens handhaven.... :D
je ziet er wat er van komt, we zijn nog lang niet uit de shitzooi
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197628900
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers wegens idiote maatregelen.
Ik lees dat ook wel met verbazing, moet ik zeggen. Veel van de argumenten tegen een avondklok kan je ook gebruiken tegen andere maatregelen.
pi_197628915
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha mooi man, heel de herfst geschreeuwd om strenge maatregelen en nu respect hebben voor de relschoppers.
Dan heb je niet goed opgelet ik ben voor proportionele maatregelen, de winkels sluiten zonder dat daar aantoonbare problemen liggen is debiel laat staan een avondklok, dat is met zulke besmettingscijfers ronduit krankzinnig..
blablablabla
pi_197628922
quote:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon verzekeringswerk die idiote maatregelen van Rutte en co doen financieel meer pijn.
Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
pi_197628945
quote:

[..]

Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:42:53 #227
65846 Bocaj
47th President.
pi_197628965
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hou toch op. De rest van die flutadviezen kunnen niet gehandhaafd worden dus men denkt nog steeds dat ze alles kunnen. We zijn niet voor niets een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Allemaal door die slappe adviezen en handhaving. Nu is er een keer een duidelijke regel die relatief eenvoudig gehandhaafd kan worden en is de wereld te klein. Wat een land.
Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!
pi_197628991
quote:

[..]

Als ik je posts lees heb ik het idee dat jij wat anders verstaat onder handhaving dan ik. In een beschaafd land past het niet om je bevolking te 'overrompelen' met een maatregel, of 'genadeloos hard' in te grijpen.

Australië heeft laten zien dat het niet onderdoet voor China wat betreft het nemen van maatregelen. En dat is wat mij betreft niet iets om trots op te zijn.
pi_197628993
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:

[..]

Elke maatregel heeft voor iedereen natuurlijk een andere impact. Maar het lijkt mij toch dat andere maatregelen dan de avondklok grotere (zeker financiële) gevolgen hebben dan de avondklok. Sluiting winkels en horeca, sluiting scholen, verpleeghuizen niet bezoeken, etc. En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
Het is echt heel moeilijk te verdedigen dat een avondklok van 21:00 tot 04:30 meer impact zou hebben dan scholen dicht op de mentale gezondheid (want daar gaat het rationeel gezien om, lijkt me). Oké, wellicht hebben scholen dicht wat meer impact op de R, maar ook de avondklok heeft dat volgens de experts.

Het is vooral emotie, en daar valt lastig tegenop te redeneren is mij opgevallen.
pi_197629004
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:40 schreef 297534 het volgende:

[..]

En toch heb ik van die grote groepen, weinig mensen op straat gezien die hun hele stad vernielden.
Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.
blablablabla
pi_197629028
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:45 schreef Elan het volgende:

[..]

Omdat het in principe verboden is. Wat resteert zijn mensen die schijt hebben en de relschoppers.
En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:13 #232
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197629033
Gegeven dat het niet lukt om mensen te overtuigen zich zo te gedragen dat de verspreiding beperkt wordt blijven er twee keuzes over:

- Accepteren dat de zorg overloopt en dat een aanzienlijk deel van de zorgbehoevende niet kan worden geholpen

- Zo lang als corona een dergelijke belasting voor de zorg kan vormen, koste wat kost, met wetgeving en handhaving zo veel mogelijk besmettingen zien te voorkomen

De harde belofte dat hoe dan ook alle regels de vuilnisbak in gaan nadat iedereen in NL de keuze voor een vaccin heeft kunnen maken, zou misschien al helpen om mensen te overtuigen de tweede route te volgen zonder continu te rellen. Al is het wel lastig om dat duveltje weer in de doos te krijgen gezien alle aandacht dat het heeft gekregen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 25 januari 2021 @ 11:47:49 #233
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197629039
quote:

[..]

De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.
Never explain, never apologize.
pi_197629061
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En daar heb jij dan respect voor? Ik heb meer respect voor de mensen die het lijdzaam ondergaan, eigenlijk.
Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.

Maar die zaten dan weer niet op anderhalve meter want dat is ook een stomme regel :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197629068
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik blijf erbij, wat daar in Australië en New Zealand gebeurde als handhaving leek veel op Chinese handhaving!
en ze zijn zeer blij daar dat ze nu weer bijna alles kunnen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197629069
quote:
16s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:28 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Of we laten FOK! gewoon FOK! zonder bronnen, kan ook :')
Nee, dat kan niet. We hadden afgesproken dat we dit soort twitter dumps niet meer zouden doen.
pi_197629085
quote:

[..]

Law and Order maar niet te veel of zo? :D
  maandag 25 januari 2021 @ 11:50:43 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197629092
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:47 schreef Lurf het volgende:

[..]

De vraag is dan ook: waarom kon er eerst niet gehandhaafd worden en nu wel? Dat is een politieke keuze. Bovendien: KLM heeft met onvervalste chantage de sneltestmaatregel voor het eigen personeel weer terug weten te draaien. Individuele reizigers in het buitenland hebben het nakijken. Wat voor signaal geef je daarmee af? Als je maar genoeg ophef veroorzaakt en jouw probleem het probleem van de overheid maakt, dan krijg je je zin. Zie daar de ratio achter de rellen, en de verontwaardiging over de strenge handhaving.
Chantage :').

Ze krijgen een regel opgelegd die niet werkbaar is, dat geven ze aan, en samen met RIVM is er nu een alternatief bedacht dat nog veiliger is dan de oorspronkelijke maatregel en werkbaarder voor KLM .
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197629100
quote:

[..]

Dacht je?

Volgens de Wet op het financieel toezicht mogen verzekeraars gewapend conflict, een burgeroorlog, een opstand, binnenlandse onlusten, oproer en muiterij niet verzekeren. Uitgesloten van dekking op de meeste verzekeringen dus.

Ik gok dat de verzekeraars het op oproer houden: Oproer: een min of meer georganiseerde plaatselijke gewelddadige beweging, gericht tegen het openbaar gezag.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 25 januari 2021 @ 11:52:15 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197629107
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik kan nog enigszins respect opbrengen voor dat groepje op Museumplein dat bleef zitten en door niet terug te vechten ook mocht blijven zitten.

Maar die zaten dan weer niet op anderhalve meter want dat is ook een stomme regel :').
eens die hadden ze gewoon moeten bekeuren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')