Het lijkt mij ook een erg kleine groep te zijn die daadwerkelijk rotzooi wil trappen. Als je die groep ertussenuit weet te halen zal de rest wel kalmeren. Het fokt elkaar natuurlijk op, groepsdruk enzo.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon de relschoppers oppakken en vasthouden. Ik geloof er niks van dat het uiteindelijk echt zoveel mensen zijn die dit veroorzaken.
De rechtsstaat opschorten ben ik ook niet zo voor. Maar je moet wel iets. Want dit gaat een vliegwieleffect veroorzaken als je niet oppast.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon de relschoppers oppakken en vasthouden. Ik geloof er niks van dat het uiteindelijk echt zoveel mensen zijn die dit veroorzaken.
niemand lijkt dat te begrijpen he.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De avondklok is er ook om elkaar savonds bezoeken onmogelijk te maken... Dat buiten zijn is maar een onderdeeltje ervan.
Hoe kan die jeugd ooit verveeld raken in deze tijdquote:Op zondag 24 januari 2021 21:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is gewoon rellen om het rellen.....verveling
Jij weet meer van de wetgeving dan ik, maar het lijkt me dat stenen en vuurwerk richting de politie gooien terwijl je de avondklok breekt wel tot een of andere gevangenis straf kan leiden?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De rechtsstaat opschorten ben ik ook niet zo voor. Maar je moet wel iets. Want dit gaat een vliegwieleffect veroorzaken als je niet oppast.
Je mag toch nog maar 1 persoon ontvangen?quote:
Het zijn the usual suspects denk ik en dan bedoel ik niet Keyser Sozequote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie had dit nou verwacht. Niemand gelooft toch in het nut van deze maatregel. Waanzin.quote:Op zondag 24 januari 2021 20:59 schreef halfway het volgende:
Diverse webcam laten meer mensen op straat zien dan gisteren, weg draagvlak.
Nou nou. Voetbalhooligans zijn altijd van die lieve jongens. Die doen dit echt niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het zijn the usual suspects en dan bedoel ik niet Keyser Soze
Is alleen maar advies en niet handhaafbaarquote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Je mag toch nog maar 1 persoon ontvangen?
Dus met zijn tweeën ergens koffie gaan drinken zit er niet in.
Dit maakt meer kapot dan dat het helpt. Hadden we ook niet zien aankomen hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:04 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we maar stoppen met die avondklok.
Dit gaat helemaal niet goed. Het lijkt hier wel Parijs.
"Haal maar één keer per week brood ipv elke dag vers en voorkom een naar adem happende oma"?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dinsdag is er toch een persconferentie? Dan zal je wel iets krijgen als: "Ja je moet volhouden, je doet het voor je oma"
Het is wel flink verspreidquote:Op zondag 24 januari 2021 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het zijn the usual suspects denk ik en dan bedoel ik niet Keyser Soze
Deze rellen worden niet veroorzaakt door de avondklok, maar door hooligans die anders om een andere reden waren gaan rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dit maakt meer kapot dan dat het helpt. Hadden we ook niet zien aankomen hoor.
Lijkt mij ook. Dit viel wel binnen de verwachtingen lijkt mij. Over een paar dagen is het overal stilquote:Op zondag 24 januari 2021 21:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal ook wel afnemen als de werkweek begint, toch?
Precies het gaat om het spelletje hè en daar komen soms wat emoties bij vrij, moet kunnen toch.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou nou. Voetbalhooligans zijn altijd van die lieve jongens. Die doen dit echt niet.
Laten we het hopen. Dit is de enige manier om onze bewindslieden te laten weten dat mensen het er niet mee eens zijn. Er wordt namelijk te snel weggekeken en het wordt veelal genegeerd. Nog even volhouden mensen!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De rechtsstaat opschorten ben ik ook niet zo voor. Maar je moet wel iets. Want dit gaat een vliegwieleffect veroorzaken als je niet oppast.
Ik ben tegen de avondklok. Maar ik ben nog veel meer tegen stoppen vanwege geweld. Niet aan toegeven.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Skwish het volgende:
NU.nl nu met een push melding. Er is geen houden meer aan. Ik denk dat er niets anders op zit dan te stoppen met die avondklok.
Ik denk niet dat Desmet dat beweert. Ik denk dat Desmet een nuance tracht aan te brengen. Desmet volg (ugh, wat een vreselijk woord eigenlijk) ik al maanden en als je voorbij deze zijsporen kijkt, is zijn standpunt écht de moeite waard - je moet er alleen wel enigszins voor open staan.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:08 schreef erkel het volgende:
[..]
Ik deed dat doelbewust inderdaad. Ik kijk nu argwanend naar uitspraken van de heer Desmet, omdat ie beweert dat ziekenhuizen vanwege hysterie patiënten op de IC houden. Dan diskwalificeer je jezelf wel een beetje.
Jij staat weer zeer argwanend tegenover de experts van het OMT en de integriteit van het kabinet. Jij hebt daar ook zo je beweegredenen en bedenkingen bij en probeert ze in diskrediet te brengen. Die slinksheid betracht je zelf dus ook![]()
Verder probeerde ik met mijn stuk hiervoor uit te leggen waarom ik niets zie in die hypothese.
Dikgedrukte begrijp ik niet
De één zijn brood is de ander zijn dood.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
"Haal maar één keer per week brood ipv elke dag vers en voorkom een naar adem happende oma"?
Als ze het na die 2 weken nog eens 2 weken verlengen dan begint het pas echt interessant te worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wel flink verspreid
Vandaag rellen/grote groepen die de avondklok negeren in
Amsterdam
Eindhoven
Almelo
Enschede
Venlo
Tilburg
Helmond
Tiel
Den Haag
En dat lijstje blijft groeien, wordt leuk volgend weekend.
Die is geen 'klein groepje' meer.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is wel flink verspreid
Vandaag rellen/grote groepen die de avondklok negeren in
Amsterdam
Eindhoven
Almelo
Enschede
Venlo
Tilburg
Helmond
Tiel
Den Haag
En dat lijstje blijft groeien, wordt leuk volgend weekend.
Ik heb goede hoop dat je aan 't trollen bent, maar weet het niet 100% zeker.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Leger inzetten en met scherp schieten. Keihard aanpakken en niks anders.
Jep, fuck de regering en de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging. Voortaan laten we ons beleid bepalen door de doorgesnoven gastjes die elke reden aangrijpen om te kunnen rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Skwish het volgende:
NU.nl nu met een push melding. Er is geen houden meer aan. Ik denk dat er niets anders op zit dan te stoppen met die avondklok.
Ik woon zelf in Nijmegen en daar staat het volgend weekend op de planning. Wordt inderdaad een weekendding, voor hoelang het duurt dan.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef erkel het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Dit viel wel binnen de verwachtingen lijkt mij. Over een paar dagen is het overal stil
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Het gaat niet om het geweld. Dat is slechts een excess. Het gaat om de weerstand vanuit de samenleving.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben tegen de avondklok. Maar ik ben nog veel meer tegen stoppen vanwege geweld. Niet aan toegeven.
Dan is die WO2 vergelijking toch op zijn plaats.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat denk ik niet hoor, denk dat Rutte dacht dat dit schouderophalend geaccepteerd zou worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef erkel het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Dit viel wel binnen de verwachtingen lijkt mij. Over een paar dagen is het overal stil
Mwa ik chargeer redelijk, maar dit is het enige wat zal helpen ben ik bang: Aanpakken dat tuig, heeft 0.0 met demonstratierecht te maken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb goede hoop dat je aan 't trollen bent, maar weet het niet 100% zeker.
Als je een burgeroorlog wilt moet je dat doen.
ja vooral toegeven nu.....we hebben al amper een ruggegraatquote:Op zondag 24 januari 2021 21:15 schreef Skwish het volgende:
Deze relschoppers zijn niet "de samenleving".quote:Op zondag 24 januari 2021 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat om de weerstand vanuit de samenleving.
Wat is dat dan voor oorlogstuig.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat het wel goed zou zijn voor het moraal. Geef je mensen toch een beetje hoop dat ze zelf ook meetellen. Laten we wel wezen voor de besmettingen maakt het geen donder uit.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral toegeven nu.....we hebben al amper een ruggegraat
Is dit een tip, of...?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ps. Als je lange gevangenisstraffen wil moet je vooral overgaat tot brandstichting @:tijn
dat gaat wel heel ver.....maar rubber kogels zijn prima.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Tussen aanpakken en met scherp schieten zitten nog zo'n 10.000 andere opties. Aanpakken ben ik met je eens, maar het leger inzetten en met scherp is een garantie op veel grotere rellen dan nu.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa ik chargeer redelijk, maar dit is het enige wat zal helpen ben ik bang: Aanpakken dat tuig, heeft 0.0 met demonstratierecht te maken.
Tja, dat waren een groot deel van de andere maatregelen ook. Daarvan nam een groot deel ook niet de moeite om ze op te volgen met als gevolg een lockdown en avondklok.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:13 schreef Piles het volgende:
Is alleen maar advies en niet handhaafbaar
totdat de ME het echt zat is.....en dan is het jankenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:19 schreef Automatisch het volgende:
Eindelijk meer actie, wordt hoog tijd. Opkomen voor vrijheid heet dat.
Zoals gezegd: ik chargeer.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tussen aanpakken en met scherp schieten zitten nog zo'n 10.000 andere opties. Aanpakken ben ik met je eens, maar het leger inzetten en met scherp is een garantie op veel grotere rellen dan nu.
Oke Mao.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |