abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 19:46:17 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197617761
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Iets waar Mark Rutte ook meester in is. Op allerlei cruciale plaatsen in Den Haag zitten inmiddels ja-knikkers en o wee als je toch eens kritiek mocht hebben, dan krijg je ervan langs. Dit is ook de cultuur waarin die toeslagenaffaire kon ontstaan.
Aan de andere kant moet je ook niet bij elke kritiek gelijk zeggen 'okay dan doen we het niet joh' :D dat iemand die kritiek heeft er van langs krijgt met onderbouwing is het juist prima.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197617796
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom denk je zelf?
Verkiezingen komen eraan, net als dat ze deze week eigenlijk niet hoefden te stemmen voor de avondklok. Nu is de hele kamer verantwoordelijk en niet alleen de zittende partijen.
Dat heet Rutte weer eens slim bedacht.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197617804
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom denk je zelf?
Omdat wat Tijn zegt niet waar is en Rutte ook zijn eigen belangen afweegt. Angst voor B117 zorgt voor angst voor electorale gevolgen. Dus doet Rutte braaf wat het OMT zegt.
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 19:50:05 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197617844
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:45 schreef Kwaliteit het volgende:
Geef die jongeren eens niet de schuld van dit alles, maar toon begrip!
Dan mag er ook wel begrip zijn voor de mensen die op ICs belanden en daar werken.

En volgensmij geven mensen meer het coronavirus de schuld
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197617851
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet als die mening adviezen inhouden die vantevoren al waren uitgesloten. Van Dissel zegt zelf ook gewoon dat het OMT alleen is om advies te geven over hun expertise. Ik ben het met hem eens.
Maar dat doen ze dus niet. Bijvoorbeeld, waarom staat er in het meest recente OMT advies dat talkshows uitgezonderd moeten worden van de avondklok?

Als het OMT er sec medisch in zit zeggen ze; Voor de bestrijding van het virus adviseren wij een avondklok. Hou zo weinig mogelijk uitzonderingen op de avondklok aan. Indien de uitzonderingen onder x procent blijven verwachten wij een daling van de R met 8 tot 13%

Nu stonden zelfs de groepen erin. Dat geeft het gevoel dat het kabinet meeschrijft, of er niets in te zeggen (wil) hebben.
pi_197617858
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet als die mening adviezen inhouden die vantevoren al waren uitgesloten. Van Dissel zegt zelf ook gewoon dat het OMT alleen is om advies te geven over hun expertise. Ik ben het met hem eens.
En zo is het cirkeltje weer rond. De politiek moet niet sturen op het advies maar op beleid en dus ook niets van te voren iets uitsluiten. Dat is onwenselijk zoals ik hiervoor al betoogde.

Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds mag het OMT alles adviseren en zijn ze volledig vrij. Maar de politiek mag wel via Van dissel dingen tot taboe verklaren. Dat strookt niet met elkaar.
zie email 27 oktober
  zondag 24 januari 2021 @ 19:50:38 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197617861
quote:
88s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Aan de andere kant moet je ook niet bij elke kritiek gelijk zeggen 'okay dan doen we het niet joh' :D dat iemand die kritiek heeft er van langs krijgt met onderbouwing is het juist prima.
Nee, maar wanneer er een cultuur ontstaat dat mensen überhaupt geen commentaar meer durven geven, ben je misschien wat te ver gegaan.
  zondag 24 januari 2021 @ 19:51:11 #183
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197617877
Het RTL nieuws verwijst je naar de RTL app om te zien of de avondklok echt effect heeft.

Dus voor echt belangrijk nieuws word je naar een app verwezen....
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197617893
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Probleem is natuurlijk dat Jaap van Dissel helemaal niet "de voorzitter van het OMT" is, hij is vooral de directeur van het RIVM en is in die rol gewend om opdrachten van het kabinet te krijgen.
De DG van het RIVM is iemand anders he? ;)

Maar goed, dan nog zou je verwachten dat een hoogleraar wel weet wat onafhankelijkheid is en wanneer die in gevaar komt.
zie email 27 oktober
pi_197617918
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En zo is het cirkeltje weer rond. De politiek moet niet sturen op het advies maar op beleid en dus ook niets van te voren iets uitsluiten. Dat is onwenselijk zoals ik hiervoor al betoogde.

Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds mag het OMT alles adviseren en zijn ze volledig vrij. Maar de politiek mag wel via Van dissel dingen tot taboe verklaren. Dat strookt niet met elkaar.
Opzich snap ik best dat de regering het OMT kaders geeft om binnen te werken. Denk aan bijvoorbeeld: We gaan niet ingrijpen in de thuissituatie anders dan adviezen, dus dat hoef je ook niet voor te stellen. Daarnaast gaan we ook geen quarantainekampen opzetten of mensen boetes van duizenden euro’s geven. Binnen die kaders kun je bedenken wat het meest effectief is, we horen het graag.

Het moet natuurlijk niet doorslaan.
pi_197617921
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het OMT geeft advies. Bij dat advies hoort ook een afweging tot bereidbaarheid om het advies op te volgen. Mensen met corona in kampen opsluiten adviseren heeft ook geen zin. Dingen vantevoren uitsluiten geeft informatie over die bereidbaarheid. Ze kunnen het nog steeds adviseren als ze willen. Het wordt gewoon niet opgevolgd. Of dat nou bepaald wordt voor het advies of er na is niet relevant.
  zondag 24 januari 2021 @ 19:53:25 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197617923
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:47 schreef halfway het volgende:

[..]

Verkiezingen komen eraan, net als dat ze deze week eigenlijk niet hoefden te stemmen voor de avondklok. Nu is de hele kamer verantwoordelijk en niet alleen de zittende partijen.
Dat heet Rutte weer eens slim bedacht.
Het was een retorische vraag eigenlijk :+
Maar eens ja

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat wat Tijn zegt niet waar is en Rutte ook zijn eigen belangen afweegt. Angst voor B117 zorgt voor angst voor electorale gevolgen. Dus doet Rutte braaf wat het OMT zegt.
En waarom deed hij dat eerder dan niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 24 januari 2021 @ 19:53:33 #188
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197617927
straks om 21.00 uur begint het weer, die rellen
  zondag 24 januari 2021 @ 19:53:39 #189
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197617934
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar goed, dan nog zou je verwachten dat een hoogleraar wel weet wat onafhankelijkheid is en wanneer die in gevaar komt.
Ik denk vooral dat Jaap van Dissel tot maart dacht dat de race wel zo'n beetje gelopen was en dat-ie niet meer zoveel hoefde te doen tot z'n pensioen :+
pi_197617954
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opzich snap ik best dat de regering het OMT kaders geeft om binnen te werken. Denk aan bijvoorbeeld: We gaan niet ingrijpen in de thuissituatie anders dan adviezen, dus dat hoef je ook niet voor te stellen. Daarnaast gaan we ook geen quarantainekampen opzetten of mensen boetes van duizenden euro’s geven. Binnen die kaders kun je bedenken wat het meest effectief is, we horen het graag.

Daar is op zichzelf niet perse iets mis mee. Maar dan moet je dat transparant doen. Niet via Van Dissel de boel onder druk zetten. Dat is gewoon de advisering voor je karretje spannen en misbruiken als bliksemafleider.
zie email 27 oktober
pi_197617961
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]

En waarom deed hij dat eerder dan niet?
Die vraag heb ik al beantwoord. Omdat hij toen niet kon verkopen dat zwaardere maatregelen nodig waren. Terecht, wat mij betreft maar daar kunnen meningen over verschillen.

Met ja-knikkers of een doctrine heeft het niets te maken in ieder geval.
pi_197617968
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar is op zichzelf niet perse iets mis mee. Maar dan moet je dat transparant doen. Niet via Van Dissel de boel onder druk zetten. Dat is gewoon de advisering voor je karretje spannen en misbruiken als bliksemafleider.
Ja, eens. Maar transparantie is iets waar Rutte 1, 2 en 3 niet echt in uitblonken.
  zondag 24 januari 2021 @ 19:55:41 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197617971
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het OMT geeft advies. Bij dat advies hoort ook een afweging tot bereidbaarheid om het advies op te volgen. Dingen vantevoren uitsluiten geeft informatie over die bereidbaarheid. Ze kunnen het nog steeds adviseren als ze willen. Het wordt gewoon niet opgevolgd. Of dat nou bepaald wordt voor het advies of er na is niet relevant.
Bereidbaarheid is geen woord. Als je bereidheid bedoeld, dat is niet aan hen, dat is aan andere clubs om advies over te geven of mee te nemen in de besluitvorming ná de adviezen
pi_197617979
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:33 schreef JosMert het volgende:
Als ik vandaag die rellende massa zie hou ik mijn hart vast voor de rest van 2021 aangezien er totaal geen perspectief wordt geboden vanuit de regering/politiek maar de regels alleen maar strenger worden.
Gaat een nog gekker jaar worden dan vorig jaar worden door de frustratie/woede van die relgekkies.

Het niet eens zijn met de regels is 1 ding, geweld is nooit de oplossing. We gaan een knettergek jaar tegemoet :(
We gaan nog meemaken dat het leger ingezet gaat worden.
pi_197617989
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Het OMT geeft advies. Bij dat advies hoort ook een afweging tot bereidbaarheid om het advies op te volgen. Dingen vantevoren uitsluiten geeft informatie over die bereidbaarheid. Ze kunnen het nog steeds adviseren als ze willen. Het wordt gewoon niet opgevolgd. Of dat nou bepaald wordt voor het advies of er na is niet relevant.
Dat is wel relevant. Ook in het kader van democratische controle. Als het OMT goede opties niet opschrijft omdat Rutte dat mondeling verboden heeft kan de TK hem daar ook niet kritisch op bevragen.

Maar los daarvan. Van Dissel stuurt op instigatie van de politiek. Dan mogen ze dus dingen niet adviseren...
zie email 27 oktober
  zondag 24 januari 2021 @ 19:56:52 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197617991
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die vraag heb ik al beantwoord. Omdat hij toen niet kon verkopen dat zwaardere maatregelen nodig waren. Terecht, wat mij betreft maar daar kunnen meningen over verschillen.

Met ja-knikkers of een doctrine heeft het niets te maken in ieder geval.
Dus je gebruikt een adviesorgaan om te sturen op wat je wilt en hoe het je zelf uitkomt

Ja, zo was het dus niet bedoeld als gremium
  Moderator zondag 24 januari 2021 @ 19:57:14 #197
5428 crew  miss_sly
pi_197618000
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dat het OMT hun advies volledig onafhankelijk moet kunnen geven. Zonder grenzen vanuit het kabinet. Het kabinet kijkt vervolgens naar alle adviezen, bekijkt wat er binnen hun visie past en hoe zij beleid willen maken en nemen dan adviezen al dan niet geheel of gedeeltelijk over. Het feit dat het OMT een schoolsluiting zou adviseren, maakt niet dat het kabinet het over moet nemen. Maar het feit dat het OMT een schoolsluiting niet eens mag adviseren, maakt dat de lijnen vertroebelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 januari 2021 @ 19:57:36 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197618006
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is wel relevant. Ook in het kader van democratische controle. Als het OMT goede opties niet opschrijft omdat Rutte dat mondeling verboden heeft kan de TK hem daar ook niet kritisch op bevragen.

Maar los daarvan. Van Dissel stuurt op instigatie van de politiek. Dan mogen ze dus dingen niet adviseren...
Schandelijk idd
pi_197618015
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je bereidheid bedoeld, dat is niet aan hen, dat is aan andere clubs om advies over te geven of mee te nemen in de besluitvorming ná de adviezen
Ik bedoelde bereidheid inderdaad, dank je. Wat je zegt is niet helemaal waar. chratnox gaf al een mooi voorbeeld, die lui van het OMT weten ook wel dat Chinese toestanden adviseren geen zin heeft. Ook al zou dat misschien wel het meest effectief zijn in de strijd tegen het virus.
  zondag 24 januari 2021 @ 20:00:02 #200
12221 Tijn