Nou misschien komen we dit jaar niet met een bepaalde griepvirus mutatie in aanraking en wordt muteert het volgend jaar dusdanig dat we als maatschappij weer goed ziek worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een sprookje dat ziek zijn goed is voor je weerstand. Ziek worden zorgt er juist voor dat je immuunsysteem verzwakt. Daarom zijn er ook zoveel slachtoffers onder mensen met "onderliggend lijden".
Het is wat anders als je nooit met een ziekte te maken krijgt, dan kan je immuunsysteem er ook geen weerstand tegen opbouwen. Maar van een jaartje niet ziek worden, wordt niemand slechter.
Zou het dan misschien toch kunnen dat het toch de enige reële optie is, ondanks de usual suspects op fok die denken dat er hooguit een paar duizenden bejaarden overlijden al we vrijwel alles op zijn beloop zouden laten?quote:
Dit is dus echt een non-argument: zij doen het ook, dus daarom moeten wij het ook doen. Nee, je onderschrijft nu eigenlijk precies de definitie van groepsdruk en massavorming. Het durven kiezen (i.e. Zweden) gaat helaas gepaard met een hoge rekening voor de bestuurders c.q. politici in kwestie omdat we de kaders om beleid en resultaat te toetsen niet ter discussie durven te stellen: elk leven is er één te veel! We moeten sturen op zo min mogelijk besmettingen - etcetera.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:13 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En waarom maken ze vrijwel overal ter wereld de keuze voor strenge restricties?
Het is altijd een keuze, maar uiteindelijk willen we allemaal wel zorg krijgen als dat nodig is. Momenteel zijn er zat mensen die die mogelijkheid niet hebben. Te vroeg versoepelen zorgt ervoor dat nog meer mensen geen zorg kunnen krijgen. Eind van het liedje zal er door de meeste mensen dus wel worden gekozen voor de weg waarbij de ziekenhuizen zo min mogelijk vol raken.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee. Lemmingengedrag? Angst? Electorale overwegingen?
Zelfs in het geval dat de meeste landen dezelfde overwegingen maken, en op dezelfde manier beoordelen welke schade het zwaarste weegt, dan is het nog steeds geen natuurwet dat dat de juiste koers zou zijn - en al helemaal niet dat het de enige zou zijn en dat het dus 'zo moet'.
Als er überhaupt al verschillen tussen landen kunnen bestaan wat maatregelen betreft, dat alleen al zegt dat individuele maatregelen geen natuurwetten zijn. Dat was het hele punt.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou het dan misschien toch kunnen dat het toch de enige reële optie is, ondanks de usual suspects op fok die denken dat er hooguit een paar duizenden bejaarden overlijden al we vrijwel alles op zijn beloop zouden laten?
Alleen in Nederland zijn er al 6.000.000 mensen die in een risicogroep vallen.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zou het dan misschien toch kunnen dat het toch de enige reële optie is, ondanks de usual suspects op fok die denken dat er hooguit een paar duizenden bejaarden overlijden al we vrijwel alles op zijn beloop zouden laten?
Je snapt dat die opmerking "dat moeten we afwachten" wel mag maken voor iets dat nog 'bewezen' moet worden en niet om - terecht - om fijntjes in een stinkende wond te roeren wat iemand niet wil zien noch horen.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Haaaa mijn favoriete opmerking uit de zomer (die ik niet meer mocht maken).
Willen we zorg krijgen, of willen we leven in gezondheid?quote:Op zondag 24 januari 2021 18:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is altijd een keuze, maar uiteindelijk willen we allemaal wel zorg krijgen als dat nodig is. Momenteel zijn er zat mensen die die mogelijkheid niet hebben. Te vroeg versoepelen zorgt ervoor dat nog meer mensen geen zorg kunnen krijgen. Eind van het liedje zal er door de meeste mensen dus wel worden gekozen voor de weg waarbij de ziekenhuizen zo min mogelijk vol raken.
Maar we gebruiken ze niet alleen in Nederland, kan het artikel helaas niet meer vinden... Maar weterschappers hadden een schatting gemaakt van de hoeveelheid mondkapjes in de wereld en dat was gigantisch. Vooral ook omdat wat je zegt dat ze uit verschillende materialen bestaan die moeilijk te scheiden zijn en zelfs een beetje ijzer erin zit.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heb ze even gewogen, zo'n chirurgisch drielagig masker weegt 3.4 gram, minder dan een blad A4 printerpapier. Dat ze moeilijk te recycleren zijn kan best, de buitenste lagen zijn normaal waterafstotend, dus misschien een ander type kunststof dan de filter ertussen, en de elastiekjes zijn ook ander materiaal. Maar het vormt slechts een klein deel van het plastic dat we dagelijks weggooien.
De meeste mensen herbruiken ze trouwens eindeloos. Heb zelf tot nu toe 6 FFP2 maskers gebruikt, en die bewaar ik om als stofmasker bij het klussen te gebruiken.
"Leven in gezondheid" is een beetje moeilijk als de ziekenhuizen vol zijn. Wie stapt er nog in de auto, als je weet dat je in het geval van een ongeluk niet geholpen kan worden? Wie gaat er nog een avondje stappen, de keuken verbouwen, op vakantie?quote:Op zondag 24 januari 2021 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen we zorg krijgen, of willen we leven in gezondheid?
Je kan niet "leven in gezondheid" als je voor kanker wordt behandeld, en de behandeling kan niet doorgaan omdat het ziekenhuis vol is.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen we zorg krijgen, of willen we leven in gezondheid?
Ik denk genoeg mensen. In mijn leven heb ik 1 keer een ziekenhuis vanbinnen gezien als ik het zelf nodig had, en ik kan me dat niet eens meer herinneren.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Leven in gezondheid" is een beetje moeilijk als de ziekenhuizen vol zijn. Wie stapt er nog in de auto, als je weet dat je in het geval van een ongeluk niet geholpen kan worden? Wie gaat er nog een avondje stappen, de keuken verbouwen, op vakantie?
Prof.Dr. Mattias Desmet (hoogleraar psychologie): massavorming.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee. Lemmingengedrag? Angst? Electorale overwegingen?
Zelfs in het geval dat de meeste landen dezelfde overwegingen maken, en op dezelfde manier beoordelen welke schade het zwaarste weegt, dan is het nog steeds geen natuurwet dat dat de juiste koers zou zijn - en al helemaal niet dat het de enige zou zijn en dat het dus 'zo moet'.
Het is ook geen natuurwet dat je alle plekken in het ziekenhuis beschikbaar moet stellen aan coronapatiënten hè. Het is zonder meer verdedigbaar - maar het is wel degelijk een keuze.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Leven in gezondheid" is een beetje moeilijk als de ziekenhuizen vol zijn. Wie stapt er nog in de auto, als je weet dat je in het geval van een ongeluk niet geholpen kan worden? Wie gaat er nog een avondje stappen, de keuken verbouwen, op vakantie?
Ik denk het niet eigenlijk. Geloof me, als jou of een familielid je iets overkomt, dan ben je maar al te blij dat het hier zo goed geregeld is.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk genoeg mensen. In mijn leven heb ik 1 keer een ziekenhuis vanbinnen gezien als ik het zelf nodig had, en ik kan me dat niet eens meer herinneren.
Ik hoor jou nog wel eens als een familielid of geliefde of je kind in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Met spoed.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik denk genoeg mensen. In mijn leven heb ik 1 keer een ziekenhuis vanbinnen gezien als ik het zelf nodig had, en ik kan me dat niet eens meer herinneren.
Artsen hebben allemaal een eed gezworen dat ze elke patiënt die zich aandient de best mogelijke zorg verlenen.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook geen natuurwet dat je alle plekken in het ziekenhuis beschikbaar moet stellen aan coronapatiënten hè. Het is zonder meer verdedigbaar - maar het is wel degelijk een keuze.
Omdat heel het VK op slot zit, mischien? Zomaar een gedachte.quote:Op zondag 24 januari 2021 17:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hoe kan dat, die Britse is toch razend besmettelijk.
Volgens mij zijn dat vooral de kansenparels als ik de trainingspakkies in de filmpjes zie.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
En ik maar denken dat plunderen tijdens demonstraties een zwarte hobby was...Tenminste, dat hoor ik vaak op bepaalde sites.
Dat iemand persoonlijk of individueel zorg nodig heeft mag niet veroorzaken dat de wereld daaromheen daarvoor dan wordt aangepast noch is dit een gebrek aan empathie.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik hoor jou nog wel eens als een familielid of geliefde of je kind in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Met spoed.
Dat helpt zeker mee. Maar we hebben in het verleden gezien dat er toch wel een redelijke ondergrens zit aan een haalbare R, zelfs bij de meest strenge lockdown. Toen ik voor het eerst hoorde over de Britse mutatie en het veronderstelde effect op de R, dacht ik oké de shit is aan, die gaat daar hoe dan ook nooit meer onder de 1 komen, hoe streng je ook bent. Het tegendeel blijkt waar, en met vrij formidabele cijfers. Dus of ze zetten daar een ongekende prestatie neer, of de toename in R door B117 is toch minder heftig dan verwacht.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat heel het VK op slot zit, mischien? Zomaar een gedachte.
Het zijn allemaal kansenparels, alsof je morgen niet meer naar de dokter kan, omdat een dokter hier even staat te demonstreren en plunderen. Maffe figuren allemaal op de been, omdat we zogenaamd onderdrukt worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:41 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat vooral de kansenparels als ik de trainingspakkies in de filmpjes zie.
Klopt meestal wel hoorquote:Op zondag 24 januari 2021 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
En ik maar denken dat plunderen tijdens demonstraties een zwarte hobby was...Tenminste, dat hoor ik vaak op bepaalde sites.
Ik denk niet dat iemand (op een enkeling na) betwist dat voorkomen moet worden dat de ziekenhuizen vol komen te liggen. Waarover te twisten valt is de manier waarop dat gedaan wordt.quote:Op zondag 24 januari 2021 18:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is altijd een keuze, maar uiteindelijk willen we allemaal wel zorg krijgen als dat nodig is. Momenteel zijn er zat mensen die die mogelijkheid niet hebben. Te vroeg versoepelen zorgt ervoor dat nog meer mensen geen zorg kunnen krijgen. Eind van het liedje zal er door de meeste mensen dus wel worden gekozen voor de weg waarbij de ziekenhuizen zo min mogelijk vol raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |