abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2021 @ 17:30:31 #276
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197613775
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, je leest gewoon verkeerd. De ziekenhuizen zijn al een aantal keren voller geweest dan nu zonder dat de zorg volledig omvalt. Dus kunnen ze nu niet vol zijn. Het is heel simpel.
Op het moment dat zelfs acute zorg nog word uitgesteld dan kan je best concluderen dat de situatie nog ver van okay is. Dan is het echt niet relevant dat het ooit nog erger was. Die logica slaat nergens op, sorry.

Als je het zelfs niet aan wil nemen van daadwerkelijke zorgmedewerkers dan weet ik niet wat je wel kan overtuigen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:30:35 #277
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197613777
quote:
88s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En de enige manier om die als te testen is om het te proberen, als je het niet doet weet je nooit of het helpt.
Als je het wel doet weet je het ook niet. Want:

- Neem maatregel
- Wacht drie weken
- Indien aantallen dalen: zie je wel, het werkt
- Indien aantallen stijgen: zie je wel dat het nodig was want anders was het erger, maar er moet nog een nieuwe maatregel bij
- Ga terug naar stap 1.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197613781
quote:
2s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er werd gevraagd hoe vol de ziekenhuizen nou echt liggen. Daar kwam antwoord op. Vervolgens zie ik argumenten voorbij komen in de trant van ''ach, het is wel eens erger geweest, dus het valt mee''. De gegeven antwoorden (van oa een zorgmedewerker nota bene) worden openlijk in twijfel getrokken.

Ik denk dat ik een andere definitie heb bij een ''goede vraag''. Maar dat kan aan mij liggen.
Niet in twijfel. Er wordt gevraagd naar het totale aantal, niet 1 ziekenhuis.
pi_197613799
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is toch compleet onzinnig?

Advies voor mondkapjes te dragen is een slecht idee, want mensen gooien ze op straat? Denk dat ik in al die tijd misschien 2 mondkapjes op straat heb zien liggen. Dat kan je toch niet serieus als reden opvoeren?
https://www.bndestem.nl/b(...)ren-dreigt~aa906d2f/

Sinds de mondkapjes plicht is er geen dag meer geweest dat ik minder dan 2 mondkapjes buiten zie liggen, maar het gaat er ook om dat mondkapjes moeilijk te recyclen zijn.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:31:39 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197613801
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:07 schreef Noek het volgende:
Zijn er nu geen streams?
Misschien dat ze nog een waterkanon op de bijna 80 jarige zelfverklaarde arts gaan richten.
De streams zijn een gevoelig onderwerp hier, maar veel zijn er inderdaad verdwenen. Ik neig persoonlijk naar censuur, anderen hier denken dat het een foutje is.

Heb al meer info gezocht maar nog niet gevonden helaas.
pi_197613810
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik stoor mij al maanden aan de media.

Stemmingmaken, angstzaaien, goed nieuws in kleine letters verbergen etc.
AD en NOS zijn daar goed in ja. RTLNieuws vind ik nog meest objectief. NOS is woordvoerder kabinet geworden laatste jaar. Vooral Xander van der Wulp en dat soort gastjes geilen op maatregelen.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:32:08 #282
104963 ETA
European Travel Author
pi_197613817
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:30 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Niet in twijfel. Er wordt gevraagd naar het totale aantal, niet 1 ziekenhuis.
Waarom wil je het weten, je doet toch niks met de feiten? Je verdraaid toch alles weer zodat het in jouw straatje past....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 17:32:35 #283
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197613827
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, je leest gewoon verkeerd. De ziekenhuizen zijn al een aantal keren voller geweest dan nu zonder dat de zorg volledig omvalt. Dus kunnen ze nu niet vol zijn. Het is heel simpel.

Woorden hebben betekenis, zeker als ze gebruikt worden om argumenten te maken op het niveau van coronabeleid.
Heb net quotes uit een interne mededeling gepost, waarin staat dat twee categorieën reguliere zorg zijn afgeschaald en men ook al bezig is met een derde categorie. Zorg afschalen betekent per definitie dat je ziekenhuizen vol zitten en dat je het dus niet meer aan kan. Er zitten nu mensen thuis die zorg nodig hebben.

Reguliere zorg is flink afgeschaald, defensie moet helpen om het allemaal een beetje op de been te houden en jij komt niet verder dan "ja, leuk ... maar het is ook veel erger geweest".
  zondag 24 januari 2021 @ 17:32:44 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197613832
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is toch compleet onzinnig?

Advies voor mondkapjes te dragen is een slecht idee, want mensen gooien ze op straat? Denk dat ik in al die tijd misschien 2 mondkapjes op straat heb zien liggen. Dat kan je toch niet serieus als reden opvoeren?
Ik zie er iedere dag minimaal 10 op straat liggen.
pi_197613837
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij "vol liggen" definieerd.
Als het 'zwarte scenario' uitgevoerd moet worden, net als de regering. Dat moet voorkomen worden, maar tussen een leeg ziekenhuis en dat scenario ligt een heel groot gebied aan bezetting. Beleid wordt gemaakt op de bezettingscijfers, want dat geeft het beste overzicht. Gewoon zeggen dat ziekenhuizen 'vol' liggen heeft geen waarde.

De bezetting daalt, week op week. En dat is heel goed. Dat het verder allemaal heel erg zwaar is voor het personeel en dat invididuele ziekenhuizen tot de nok toe gevuld kunnen zijn ontken ik niet. We hebben het over alle ziekenhuizen in Nederland, daar ging de originele post over waar ik op reageerde. Ik probeer namelijk in te gaan op wat iemand daadwerkelijk post.
pi_197613844
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Sorry, maar dit is toch compleet onzinnig?

Advies voor mondkapjes te dragen is een slecht idee, want mensen gooien ze op straat? Denk dat ik in al die tijd misschien 2 mondkapjes op straat heb zien liggen. Dat kan je toch niet serieus als reden opvoeren?
Ik zie echt flink veel mondkapjes op straat liggen. Vooral op parkeerplaatsen bij supermarkten. Echt asociaal veel.
Go hard or go home
pi_197613870
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Op het moment dat zelfs acute zorg nog word uitgesteld dan kan je best concluderen dat de situatie nog ver van okay is. Dan is het echt niet relevant dat het ooit nog erger was. Die logica slaat nergens op, sorry.

Reageer eens een keer op wat ik zeg en niet op wat je zelf verzint. Dit gaat echt nergens over. Dat de ziekenhuizen niet vol liggen betekent niet dat de situatie okay is of wat dan ook.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:34:21 #288
104963 ETA
European Travel Author
pi_197613872
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.bndestem.nl/b(...)ren-dreigt~aa906d2f/

Sinds de mondkapjes plicht is er geen dag meer geweest dat ik minder dan 2 mondkapjes buiten zie liggen, maar het gaat er ook om dat mondkapjes moeilijk te recyclen zijn.
Als we dan echte belachelijke kul argumenten gaan aanvoeren, ken ik er ook wel een: de verbrandingsovens die dag en nacht moeten stoken om alle extra lijken te cremeren is ook slecht voor het milieu....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 17:34:23 #289
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197613875
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zie echt flink veel mondkapjes op straat liggen. Vooral op parkeerplaatsen bij supermarkten. Echt asociaal veel.
Hmm, dan woon ik serieus in een overdreven nette buurt dan. Echt volgens mij één gezien op de parkeerplaats bij werk en één terwijl ik een stukje aan het wandelen was op de dijk.

Snap ook niet dat mensen die dingen dan blijkbaar zo maar op de grond flikkeren.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:35:03 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197613893
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik zie echt flink veel mondkapjes op straat liggen. Vooral op parkeerplaatsen bij supermarkten. Echt asociaal veel.
Ook als ze niet op straat eindigen maar in de prullenbak is het een probleem, want het is een enorme bult afval die zich slecht laat recyclen. Maar hé, dat is schade die de volgende generatie op mag lossen, dus dat is minder erg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197613942
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb net quotes uit een interne mededeling gepost, waarin staat dat twee categorieën reguliere zorg zijn afgeschaald en men ook al bezig is met een derde categorie. Zorg afschalen betekent per definitie dat je ziekenhuizen vol zitten
Nee, dat betekent dat je extra ruimte vrij maakt speciaal voor coronazorg. En dat is heel erg. Maar nog geen 'code zwart'.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:36:43 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_197613946
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Reageer eens een keer op wat ik zeg en niet op wat je zelf verzint. Dit gaat echt nergens over. Dat de ziekenhuizen niet vol liggen betekent niet dat de situatie okay is of wat dan ook.
Wat wil je precies zeggen dan? Meerdere mensen die je posts hier op een bepaalde manier lezen en de posts waarin je het uit wil leggen maken het er niet beter op. Ik wil best reageren op wat je daadwerkelijk zegt, maar ik kan alleen maar uitgaan van de woorden die je hier typt. Misschien iets beter communiceren als je wat anders bedoelt? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_197613955
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hmm, dan woon ik serieus in een overdreven nette buurt dan. Echt volgens mij één gezien op de parkeerplaats bij werk en één terwijl ik een stukje aan het wandelen was op de dijk.

Snap ook niet dat mensen die dingen dan blijkbaar zo maar op de grond flikkeren.
Maar jij laat je boodschappen bezorgen.. :9
Ik woon in een gewone nette buurt en ga naar de AH. Ik verbaas me daar echt over, vind dat zo tering asociaal.
Go hard or go home
pi_197613957
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef ETA het volgende:

[..]

Als we dan echte belachelijke kul argumenten gaan aanvoeren, ken ik er ook wel een: de verbrandingsovens die dag en nacht moeten stoken om alle extra lijken te cremeren is ook slecht voor het milieu....
Je lijkt een beetje woest in de manier waarop je tegen mensen tekeer gaat in de discussie?
pi_197614029
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar jij laat je boodschappen bezorgen.. :9
Ik woon in een gewone nette buurt en ga naar de AH. Ik verbaas me daar echt over, vind dat zo tering asociaal.
Het lijkt net het afval van McDonalds. Je kunt nergens meer in Nederland komen of je vind ergens een mondkapje.
pi_197614038
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat wil je precies zeggen dan? Meerdere mensen die je posts hier op een bepaalde manier lezen en de posts waarin je het uit wil leggen maken het er niet beter op. Ik wil best reageren op wat je daadwerkelijk zegt, maar ik kan alleen maar uitgaan van de woorden die je hier typt. Misschien iets beter communiceren als je wat anders bedoelt? :)
Jij zegt ziekenhuizen liggen vol. Ik zeg nee, want de bezettingen dalen en die is dus ook al flink hoger geweest. Niet meer dan dat. Heel simpel, klein meningsverschil. Anderen plakken daar dan waardeoordelen op, naar de motivatie daarvoor ga ik niet gissen :)

Het is allemaal drama en vreselijk en afschalen normale zorg wil je natuurlijk het liefst voorkomen. Maar ook dat is nog niet het einde van de wereld.
  zondag 24 januari 2021 @ 17:39:46 #297
104963 ETA
European Travel Author
pi_197614039
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Je lijkt een beetje woest in de manier waarop je tegen mensen tekeer gaat in de discussie?
als jij dat denkt en het helpt... waarom niet?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197614044
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hmm, dan woon ik serieus in een overdreven nette buurt dan. Echt volgens mij één gezien op de parkeerplaats bij werk en één terwijl ik een stukje aan het wandelen was op de dijk.

Snap ook niet dat mensen die dingen dan blijkbaar zo maar op de grond flikkeren.
Mensen gooien toch alles op straat? Dus ook mondkapjes.
sig verwijderd door FA
  zondag 24 januari 2021 @ 17:40:09 #299
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197614052
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:34 schreef ETA het volgende:

[..]

Als we dan echte belachelijke kul argumenten gaan aanvoeren, ken ik er ook wel een: de verbrandingsovens die dag en nacht moeten stoken om alle extra lijken te cremeren is ook slecht voor het milieu....
Ik snap dat het een hyperbool is, maar dit is serieus een issue op sommige plaatsen -O- In Los Angeles hebben ze tijdelijk de regels rondom luchtkwaliteit opgeheven om het grote aantal crematies te kunnen uitvoeren zonder in de problemen te komen met de anti-smogwetgeving :{

quote:
Los Angeles lifts air-quality limits for cremations as Covid doubles death rate

Environmental regulators alter rules as 2,700 bodies are stored at hospitals and coroner’s office

Air quality regulators have lifted the limits on the number of cremations that can be performed in Los Angeles county, citing a death rate that is more than double the pre-pandemic norm and an unmanageable backlog of dead bodies.

More than 2,700 bodies were being stored at local hospitals and the county coroner’s office as of Friday 15 January, the South Coast air quality management district said on Sunday in explaining its decision to enact an executive order suspending limits on cremations.

This is the first time the South Coast AQMD has ever lifted its limits on cremations, said Nahal Mogharabi, the agency’s director of communications.
Bron: https://www.theguardian.c(...)s-cremation-pandemic
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 januari 2021 @ 17:42:17 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197614110
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 17:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat betekent dat je extra ruimte vrij maakt speciaal voor coronazorg. En dat is heel erg. Maar nog geen 'code zwart'.
Jij draait dingen nu om.

Je begon met "ziekenhuizen liggen niet vol" en dat is gewoon niet juist.

De ziekenhuizen liggen wel vol, zelfs dusdanig vol dat men reguliere zorg moet afschalen om acute zorg te kunnen blijven leveren. Als men niet had afgeschaald had je nu namelijk al lang in een "code zwart" situatie gezeten.

Je statement was dan ook "de ziekenhuizen liggen niet vol" en niet "er is geen code zwart". Die draai gaf jij er later pas aan. Je kan niet het ene posten en dan zeggen dat je het andere beweerde. Dat eerste klopt gewoon niet, dat tweede wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')