abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:44:25 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198649563
Joepie, we kunnen ons weer verheugen op het gejank van de polderfascisten over deze avondklokversoepeling, dat die bedoeld zou zijn om moslims de regels te laten overtreden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198650274
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...

Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
pi_198651326
Schaf maar af.

twitter
pi_198652185
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.

Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan. :') Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?

Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jauke op 23-03-2021 17:39:48 ]
pi_198653573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:

[..]

Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan. :') Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?

Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.
Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.
pi_198653887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.
Is hij degene die de beslissing neemt?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198653914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is hij degene die de beslissing neemt?
Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.
pi_198654156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.

Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
Ja, precies.
De avondklok was toch juist om te voorkomen dat we elkaar savonds gingen opzoeken...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198654758
Nederland is bang voor rellen door moslims :')
hardcoholic
pi_198654800
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:

[..]

midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is :')

Dit heeft juist alles met handhaven van losgeslagen moslims te maken
hardcoholic
pi_198655267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...

Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
Dat vond ik toen al. Had een avondklok gehanteerd zoals in Frankrijk: van 18-6. Dit is weer zo'n typische polderoplossing. Gadverdamme (excusez-moi).
Somebody that I used to know
pi_198655393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:

krappe tijd om met familie binnen 40 min te eten en naar huis te rijden :D
hardcoholic
pi_198655977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:

[..]

midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is :')

Oja tuurlijk, want het waren alleen moslims die aan het rellen waren? :')
pi_198656031
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:

Ik weet niet zo veel van de Ramadan af, maar volgens mij gaan ze ná zonsondergang toch pas eten met z'n allen? Als je dan moet eten én nog naar huis moet dan lijkt het mij dat 22 uur ook niet gaat helpen. In die zin denk ik dat het niet alleen vanwege moslims is gedaan.
pi_198656104
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.
Dan nog geloof ik niet dat deze maatregel nu genomen wordt door de mening van één burgemeester, Aboutaled's suikerfeestje. Ik denk dat de invloed van de zomertijd hier een veel grotere rol in speelde. Als straks de tijd verzet is en de klok slaat 21:00, is het gevoelsmatig nog maar 20:00 (wat eigenlijk ook zo is) én ook nog eens een uur langer licht. Het is voor mij echt compleet logisch dat ze de avondklok daarom een uur later inzetten. Volgens mij zat Kaag hier al dik bovenop, zelfs al voor Aboutaleb over zijn moslims begon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jauke op 23-03-2021 20:31:39 ]
pi_198656146
Koester wat je hebt en krijgt.
In Frankrijk hebben we wél maanden lang verplicht thuisgezeten, twee keer zelfs. De avondklok was hier om 18:00 en sinds een week om 19:00.
Ben blij dat Nederland een jaar lang één van de meest vrije landen is geweest mbt maatregelen. Koester wat je had en koester het uur wat je er nu bij krijgt.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:22:15 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198656168
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:20 schreef Prego het volgende:
Koester wat je hebt en krijgt.
In Frankrijk hebben we wél maanden lang verplicht thuisgezeten, twee keer zelfs. De avondklok was hier om 18:00 en sinds een week om 19:00.
Ben blij dat Nederland een jaar lang één van de meest vrije landen is geweest mbt maatregelen. Koester wat je had en koester het uur wat je er nu bij krijgt.
Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argument _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198656207
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argument _O_
Correct!
Serieus, er is een verschil tussen koesteren en niet zeiken. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:26:23 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198656245
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:24 schreef Prego het volgende:

[..]

Correct!
Serieus, er is een verschil tussen koesteren en niet zeiken. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
Ik zal Hugo op mijn knietjes gaan bedanken voor dit extra uurtje ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198656358
Rutte: Hebben geschipperd met avondklok...

Wat een blunder...en een leugenaar!!!!
pi_198658537
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
Beter tien ongevaarlijke roeptoeters dan 1 gevaarlijke knuppel.

Mijn suggestie is dat we per direct Corona omhelzen en vooral de mensen die het bij zich dragen om zo snel mogelijk het eigen immuunsysteem Corona bewust te maken. 98+ % van de mensen heeft nauwelijks last.

De mensen / zwakkeren die dermate ziek worden en extra hulp nodig hebben, waar bestaat die hulp nou helemaal uit concreet? Er is geen geneesmiddel dus ook daar moet hun eigen immuunsysteem hen er weer uit redden.
Er zijn wel middelen om te helpen voorkomen zijnde geen vaccin maar gewoon vitaminen, gezond eten etc.

De vraag is of sterven dankzij Corona op een IC bed de voorkeur geniet boven het sterven in je eigen bed in bijzijn van je naasten. Ik prefereer dat laatste dus mocht ik ooit door Corona of griep en een verzwakt immuunsysteem dreigen te worden genekt dan lig ik het liefst met wat ondersteuning thuis uit te zieken in plaats van op een IC bed.
Mocht je verder afglijden dan kan een huisarts je prima helpen de wereld gedag te zeggen zonder onnodig lang te hoeven lijden. Feit is immers dat er mensen gewoon sterven ondanks alle goede zorg.... op een IC bed maar zonder de naasten, eenzaam en alleen en een verklootte maatschappij achterlatend..... dat kan absoluut ook anders.
pi_198658912
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Mijn suggestie is dat we per direct Corona omhelzen en vooral de mensen die het bij zich dragen om zo snel mogelijk het eigen immuunsysteem Corona bewust te maken. 98+ % van de mensen heeft nauwelijks last.

De mensen / zwakkeren die dermate ziek worden en extra hulp nodig hebben, waar bestaat die hulp nou helemaal uit concreet? Er is geen geneesmiddel dus ook daar moet hun eigen immuunsysteem hen er weer uit redden.
Er zijn wel middelen om te helpen voorkomen zijnde geen vaccin maar gewoon vitaminen, gezond eten etc.

De vraag is of sterven dankzij Corona op een IC bed de voorkeur geniet boven het sterven in je eigen bed in bijzijn van je naasten. Ik prefereer dat laatste dus mocht ik ooit door Corona of griep en een verzwakt immuunsysteem dreigen te worden genekt dan lig ik het liefst met wat ondersteuning thuis uit te zieken in plaats van op een IC bed.
Mocht je verder afglijden dan kan een huisarts je prima helpen de wereld gedag te zeggen zonder onnodig lang te hoeven lijden. Feit is immers dat er mensen gewoon sterven ondanks alle goede zorg.... op een IC bed maar zonder de naasten, eenzaam en alleen en een verklootte maatschappij achterlatend..... dat kan absoluut ook anders.
Of je zorgt gewoon dat je het virus niet oploopt zodat je ook niet hoeft te kiezen waar je gaat sterven
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_198659149
Nog heel april op de kiezen bijten, verzucht Rutte

Wat een domme uitspraak!!!!!!!!! Demissionaire taalbarbaar...
pi_198659198
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Met die knuppel doel je blijkbaar op jezelf als ik dit zo lees. Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Behandelingen zijn aanzienlijk verbeterd en ook het vaccin lijkt goed aan te slaan. Ik zet mijn geld toch eerder op de wetenschap dan jouw onderbuik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2021 22:53:32 ]
pi_198665363
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik zal Hugo op mijn knietjes gaan bedanken voor dit extra uurtje ^O^
Gebruik dan ook je mondje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 24 maart 2021 @ 17:47:24 #276
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_198669362
Het gemak waarmee dit uurtje extra er nu even bijkomt, nadat men eerder nog stellig beweerde dat de avondklok zo vroeg mogelijk in moest gaan voor voldoende effectiviteit, klopt natuurlijk van geen kanten. Al helemaal gezien de inmiddels toch weer oplopende besmettingscijfers.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198671395
Anders gezeur met moslims ivm ramadan
pi_198693036
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Met die knuppel doel je blijkbaar op jezelf als ik dit zo lees. Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Behandelingen zijn aanzienlijk verbeterd en ook het vaccin lijkt goed aan te slaan. Ik zet mijn geld toch eerder op de wetenschap dan jouw onderbuik.
Dat mag jij zo lezen, een ander leest het weer anders.
Ik heb het voor mezelf voor het zeggen en anderen mogen dat ook voor zichzelf.

Het lijkt allemaal wel wat he?
Fijn dat behandelingen beter zijn dan eerst, straks vast weer beter.

Ik zet het ook in op de wetenschap.
De vraag is welke wetenschap jij allemaal tot je beschikking hebt en of het voldoende is om een juiste afweging te maken.
pi_198693051
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of je zorgt gewoon dat je het virus niet oploopt zodat je ook niet hoeft te kiezen waar je gaat sterven
_O_
pi_198785271
Het extra uurtje gaat NU in.
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:58:47 #281
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198786187
En nu allemaal weer naar binnen in 3 2 1
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  woensdag 31 maart 2021 @ 22:14:23 #282
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198786449
Kwam er 2145 achter dat de bak nog naar binnen moest.

Gewoon binnen mogen halen _O_

Wat ben ik Rutte, Hugo en Ferd dankbaar voor dit enorme vrijheidsgevoel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 31 maart 2021 @ 22:33:25 #283
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198786803
Free at last
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_198894254
Het aantal besmettingen gaat sinds de verschuiving van de avondklok naar 22 uur alweer omlaag. _O_ Duidelijk bewijs dat de avondklok besmettingen veroorzaakt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198915646
quote:
Langere avondklok tijdens ramadan in Marokko
In Marokko gaat de avondklok tijdens de ramadan een uur eerder in: om 20.00 uur in plaats van 21.00 uur. De Marokkaanse autoriteiten vrezen dat het aantal coronabesmettingen snel toeneemt als mensen in de vastenmaand 's avonds massaal de straat op gaan.

De ramadan begint dit jaar op 13 april. In de vastenmaand zijn de uren tussen zonsondergang en zonsopkomst belangrijk, omdat deelnemers tijdens die uren niet hoeven te vasten. Veel moslims eten 's avonds laat, vaak komen families en vrienden samen voor deze zogeheten iftar. Ook is er nog een avondgebed.

Vorig jaar golden tijdens de ramadan nog strengere coronaregels in Marokko. Veel inwoners van het Noord-Afrikaanse land hadden voor dit jaar op versoepelingen gehoopt.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-versoepelingen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199087667
:W :W :W :W :W :W
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:06:51 #287
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199087681
JAAAAA OPHOERENNN

EN KOM NOOIT MEER TERUG
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199087778
:W Graag weer minimaal 75 jaar wegblijven aub
pi_199087799
Ik ga je missen, je was zo betrouwbaar en langdurig aanwezig.
- verwijderd door admin -
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:12:45 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199087889
Ik mis de avondklok nu al :'( :'( :'( Vanavond maar extra genieten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199088076
quote:
84s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik mis de avondklok nu al :'( :'( :'( Vanavond maar extra genieten
Gewoon voor jezelf invoeren kan ook.

Van de herfst komt hij weer terug
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:23:30 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199088237
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gewoon voor jezelf invoeren kan ook.

Van de herfst komt hij weer terug
Maar dan is het niet meer stil op straat ;(

Ik hoop het!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199088479
Minstens zo effectief als 75 jaar geleden. _O_ Bedankt en tot wederziens.
pi_199089774
Ben al zo vaak buiten geweest maar geen politie gezien. :')
pi_199090394
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Azula het volgende:
Ken ook een paar mensen die vooral met nachtdiensten werken. Zijn nog nooit aangehouden in die hele periode.

Maar goed, RIP avondklok, binnenkort op het terras maar eentje (of meer) erop drinken. ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_199090525
Mooi dat de avondklok er straks niet meer is. Het scheelde overigens wel heel veel inbraken.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_199094802
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Azula het volgende:
Hier ook; vaak zat bij vrienden geweest en via donkere wegen naar huis gelopen. In de drie maanden dat we de avondklok hadden werkelijk nog nooit politie gezien, ook niet op de verlichte wegen.

Ondanks bovenstaande toch zeer blij dat 'ie eraf gaat. Kan ik vrienden buiten het dorp 's avonds weer eens bezoeken. :)
pi_199094999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:23 schreef JohnDDD het volgende:
Het aantal besmettingen gaat sinds de verschuiving van de avondklok naar 22 uur alweer omlaag. _O_ Duidelijk bewijs dat de avondklok besmettingen veroorzaakt.
Het zou grappig zijn ware het niet dat exact de omgekeerde redenering als legitimatie voor de avondklok gebruikt werd.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199095419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Het zou grappig zijn ware het niet dat exact de omgekeerde redenering als legitimatie voor de avondklok gebruikt werd.
Ik geloof dan ook echt niet dat het iets helpt. Wat de stijgende lijn in de besmettingen veroorzaakt is echt puur giswerk. Het zal weinig met de maatregelen te maken hebben gok ik zo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_199095473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:27 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik geloof dan ook echt niet dat het iets helpt. Wat de stijgende lijn in de besmettingen veroorzaakt is echt puur giswerk. Het zal weinig met de maatregelen te maken hebben gok ik zo.
Ik denk serieus het openen van de basisscholen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')