Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.
Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?
Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.
Is hij degene die de beslissing neemt?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.
Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is hij degene die de beslissing neemt?
Ja, precies.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.
Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten isquote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?
Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.
Dat vond ik toen al. Had een avondklok gehanteerd zoals in Frankrijk: van 18-6. Dit is weer zo'n typische polderoplossing. Gadverdamme (excusez-moi).quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...
Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
krappe tijd om met familie binnen 40 min te eten en naar huis te rijdenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...
Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
Oja tuurlijk, want het waren alleen moslims die aan het rellen waren?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:
[..]
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is
Dit heeft juist alles met handhaven van losgeslagen moslims te maken
Ik weet niet zo veel van de Ramadan af, maar volgens mij gaan ze ná zonsondergang toch pas eten met z'n allen? Als je dan moet eten én nog naar huis moet dan lijkt het mij dat 22 uur ook niet gaat helpen. In die zin denk ik dat het niet alleen vanwege moslims is gedaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is
Dit heeft juist alles met handhaven van losgeslagen moslims te maken
Dan nog geloof ik niet dat deze maatregel nu genomen wordt door de mening van één burgemeester, Aboutaled's suikerfeestje. Ik denk dat de invloed van de zomertijd hier een veel grotere rol in speelde. Als straks de tijd verzet is en de klok slaat 21:00, is het gevoelsmatig nog maar 20:00 (wat eigenlijk ook zo is) én ook nog eens een uur langer licht. Het is voor mij echt compleet logisch dat ze de avondklok daarom een uur later inzetten. Volgens mij zat Kaag hier al dik bovenop, zelfs al voor Aboutaleb over zijn moslims begon.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.
Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argumentquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:20 schreef Prego het volgende:
Koester wat je hebt en krijgt.
In Frankrijk hebben we wél maanden lang verplicht thuisgezeten, twee keer zelfs. De avondklok was hier om 18:00 en sinds een week om 19:00.
Ben blij dat Nederland een jaar lang één van de meest vrije landen is geweest mbt maatregelen. Koester wat je had en koester het uur wat je er nu bij krijgt.
Correct!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argument
Ik zal Hugo op mijn knietjes gaan bedanken voor dit extra uurtjequote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:24 schreef Prego het volgende:
[..]
Correct!
Serieus, er is een verschil tussen koesteren en niet zeiken. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
Beter tien ongevaarlijke roeptoeters dan 1 gevaarlijke knuppel.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
Of je zorgt gewoon dat je het virus niet oploopt zodat je ook niet hoeft te kiezen waar je gaat stervenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Beter tien ongevaarlijke roeptoeters dan 1 gevaarlijke knuppel.
Mijn suggestie is dat we per direct Corona omhelzen en vooral de mensen die het bij zich dragen om zo snel mogelijk het eigen immuunsysteem Corona bewust te maken. 98+ % van de mensen heeft nauwelijks last.
De mensen / zwakkeren die dermate ziek worden en extra hulp nodig hebben, waar bestaat die hulp nou helemaal uit concreet? Er is geen geneesmiddel dus ook daar moet hun eigen immuunsysteem hen er weer uit redden.
Er zijn wel middelen om te helpen voorkomen zijnde geen vaccin maar gewoon vitaminen, gezond eten etc.
De vraag is of sterven dankzij Corona op een IC bed de voorkeur geniet boven het sterven in je eigen bed in bijzijn van je naasten. Ik prefereer dat laatste dus mocht ik ooit door Corona of griep en een verzwakt immuunsysteem dreigen te worden genekt dan lig ik het liefst met wat ondersteuning thuis uit te zieken in plaats van op een IC bed.
Mocht je verder afglijden dan kan een huisarts je prima helpen de wereld gedag te zeggen zonder onnodig lang te hoeven lijden. Feit is immers dat er mensen gewoon sterven ondanks alle goede zorg.... op een IC bed maar zonder de naasten, eenzaam en alleen en een verklootte maatschappij achterlatend..... dat kan absoluut ook anders.
Met die knuppel doel je blijkbaar op jezelf als ik dit zo lees. Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Behandelingen zijn aanzienlijk verbeterd en ook het vaccin lijkt goed aan te slaan. Ik zet mijn geld toch eerder op de wetenschap dan jouw onderbuik.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:17 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Beter tien ongevaarlijke roeptoeters dan 1 gevaarlijke knuppel.
Mijn suggestie is dat we per direct Corona omhelzen en vooral de mensen die het bij zich dragen om zo snel mogelijk het eigen immuunsysteem Corona bewust te maken. 98+ % van de mensen heeft nauwelijks last.
De mensen / zwakkeren die dermate ziek worden en extra hulp nodig hebben, waar bestaat die hulp nou helemaal uit concreet? Er is geen geneesmiddel dus ook daar moet hun eigen immuunsysteem hen er weer uit redden.
Er zijn wel middelen om te helpen voorkomen zijnde geen vaccin maar gewoon vitaminen, gezond eten etc.
De vraag is of sterven dankzij Corona op een IC bed de voorkeur geniet boven het sterven in je eigen bed in bijzijn van je naasten. Ik prefereer dat laatste dus mocht ik ooit door Corona of griep en een verzwakt immuunsysteem dreigen te worden genekt dan lig ik het liefst met wat ondersteuning thuis uit te zieken in plaats van op een IC bed.
Mocht je verder afglijden dan kan een huisarts je prima helpen de wereld gedag te zeggen zonder onnodig lang te hoeven lijden. Feit is immers dat er mensen gewoon sterven ondanks alle goede zorg.... op een IC bed maar zonder de naasten, eenzaam en alleen en een verklootte maatschappij achterlatend..... dat kan absoluut ook anders.
Gebruik dan ook je mondje.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zal Hugo op mijn knietjes gaan bedanken voor dit extra uurtje
Dat mag jij zo lezen, een ander leest het weer anders.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Met die knuppel doel je blijkbaar op jezelf als ik dit zo lees. Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen. Behandelingen zijn aanzienlijk verbeterd en ook het vaccin lijkt goed aan te slaan. Ik zet mijn geld toch eerder op de wetenschap dan jouw onderbuik.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of je zorgt gewoon dat je het virus niet oploopt zodat je ook niet hoeft te kiezen waar je gaat sterven
quote:Langere avondklok tijdens ramadan in Marokko
In Marokko gaat de avondklok tijdens de ramadan een uur eerder in: om 20.00 uur in plaats van 21.00 uur. De Marokkaanse autoriteiten vrezen dat het aantal coronabesmettingen snel toeneemt als mensen in de vastenmaand 's avonds massaal de straat op gaan.
De ramadan begint dit jaar op 13 april. In de vastenmaand zijn de uren tussen zonsondergang en zonsopkomst belangrijk, omdat deelnemers tijdens die uren niet hoeven te vasten. Veel moslims eten 's avonds laat, vaak komen families en vrienden samen voor deze zogeheten iftar. Ook is er nog een avondgebed.
Vorig jaar golden tijdens de ramadan nog strengere coronaregels in Marokko. Veel inwoners van het Noord-Afrikaanse land hadden voor dit jaar op versoepelingen gehoopt.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-versoepelingen.html
Gewoon voor jezelf invoeren kan ook.quote:Op dinsdag 20 april 2021 19:12 schreef Starhopper het volgende:
Ik mis de avondklok nu al![]()
![]()
Vanavond maar extra genieten
Maar dan is het niet meer stil op straatquote:Op dinsdag 20 april 2021 19:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Gewoon voor jezelf invoeren kan ook.
Van de herfst komt hij weer terug
Ken ook een paar mensen die vooral met nachtdiensten werken. Zijn nog nooit aangehouden in die hele periode.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Azula het volgende:
Ben al zo vaak buiten geweest maar geen politie gezien.
Hier ook; vaak zat bij vrienden geweest en via donkere wegen naar huis gelopen. In de drie maanden dat we de avondklok hadden werkelijk nog nooit politie gezien, ook niet op de verlichte wegen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Azula het volgende:
Ben al zo vaak buiten geweest maar geen politie gezien.
Het zou grappig zijn ware het niet dat exact de omgekeerde redenering als legitimatie voor de avondklok gebruikt werd.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:23 schreef JohnDDD het volgende:
Het aantal besmettingen gaat sinds de verschuiving van de avondklok naar 22 uur alweer omlaag.Duidelijk bewijs dat de avondklok besmettingen veroorzaakt.
Ik geloof dan ook echt niet dat het iets helpt. Wat de stijgende lijn in de besmettingen veroorzaakt is echt puur giswerk. Het zal weinig met de maatregelen te maken hebben gok ik zo.quote:Op woensdag 21 april 2021 09:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het zou grappig zijn ware het niet dat exact de omgekeerde redenering als legitimatie voor de avondklok gebruikt werd.
Ik denk serieus het openen van de basisscholen.quote:Op woensdag 21 april 2021 10:27 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik geloof dan ook echt niet dat het iets helpt. Wat de stijgende lijn in de besmettingen veroorzaakt is echt puur giswerk. Het zal weinig met de maatregelen te maken hebben gok ik zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |