Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soortquote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus gewoon het virus exponentieel laten toenemen en alle gevolgen voor lief nemen...
[..]
[..]
Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort
Waarom wil je dan opschalen?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort
Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom wil je dan opschalen?Om het teveel tegen te gaan kun je beter zoveel mogelijk mensen laten sterven.
Dus dan is opschalen niet zo slim.
Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.
Is wel de vraag hoeveel er dan het loodje moeten leggen, de Pest en Spaanse Griep hebben ook niet echt voorkomen dat de bevolkingsgroei opliep...
Maar zit je daar op te wachten?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:28 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.
Als nu 30% van de wereldbevolking het loodje zou leggen krijgen we waarschijnlijk ook grote veranderingen in ons maatschappelijk leven.
Opschalen is zinloos bij een exponentieel groeiend virus.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:51 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.
Dan de handel weer open en zien wie er overleefd en wie niet.
Groetjes
Ik zit daar niet op te wachten nee de kans is mij te groot dat ik bij die 30% hoor. En als 30% overlijdt dan hebben regimes als in China ook een probleem.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar zit je daar op te wachten?
De ondergang van het rijke westen?
We zien dat de meeste arme landen redelijk ongeschonden uit de strijd komen, dankzij het klimaat waarin ze leven en een relatief jonge bevolking.
Als we hier een kaalslag krijgen zoals met de Pest, dan kunnen de machtsverhoudingen best wel gaan kantelen.
Ook landen met een meer oppresief regime komen beter uit de strijd. In de huidige crisis, waarbij het Westen wel alles er aan doet om de gevolgen voor de bevolking in te perken, zie je ook al dat bijvoorbeeld China haar positie verstevigd.
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.
Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?
Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.
Is hij degene die de beslissing neemt?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet naar Aboutaleb geluisterd dus? Zomertijd én Ramadan waren argumenten.
Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is hij degene die de beslissing neemt?
Ja, precies.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.
Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten isquote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Jauke het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die denken dat deze versoepeling is gedaan 'speciaal' voor de moslims met hun ramadan.Hoe zit die logica? Waarom zou hier opeens 'rekening' mee worden gehouden, terwijl daarvoor met niemand anders rekening gehouden werd?
Dit gaat puur en alleen om de zomertijd. Daar lijkt mij meer logica in te zitten.
Dat vond ik toen al. Had een avondklok gehanteerd zoals in Frankrijk: van 18-6. Dit is weer zo'n typische polderoplossing. Gadverdamme (excusez-moi).quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...
Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
krappe tijd om met familie binnen 40 min te eten en naar huis te rijdenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:27 schreef Dingest het volgende:
Toch even opgezocht; zonsondergang (ongeveer) op 13 april (begin Ramadan) is 20:32 en op 12 mei (einde Ramadan) is dat 21:23. Als er een uurtje verschil in avondklok komt is dat wel een bijzonder gunstige bijkomstigheid...
Maar zelfs dat terzijde: ongeacht de reden dat de avondklok opgerekt wordt, het staat hoe dan ook haaks op de (verkondigde) reden wáárom we een avondklok hebben. Als je reisbeperkingen wilt indammen/ontmoedigen is het juist beter om de avondklok vroeger in te laten gaan beter dan later. Ik ben hoe dan ook wel tegen, maar als je het per se wilt hanteren blijf dan wel consistent in je redenen. Ik snap niet hoe de overheid met stalen gezicht dan nog kan beweren dat het bittere noodzaak is dat-ie in stand blijft...
Oja tuurlijk, want het waren alleen moslims die aan het rellen waren?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:
[..]
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is
Dit heeft juist alles met handhaven van losgeslagen moslims te maken
Ik weet niet zo veel van de Ramadan af, maar volgens mij gaan ze ná zonsondergang toch pas eten met z'n allen? Als je dan moet eten én nog naar huis moet dan lijkt het mij dat 22 uur ook niet gaat helpen. In die zin denk ik dat het niet alleen vanwege moslims is gedaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:35 schreef Ferdii het volgende:
midden in de zomer wel ja, maar nu is het rond 21:00 nog een graad of 5-10 buiten, alsnog iemand om die reden extra lang buiten is
Dit heeft juist alles met handhaven van losgeslagen moslims te maken
Dan nog geloof ik niet dat deze maatregel nu genomen wordt door de mening van één burgemeester, Aboutaled's suikerfeestje. Ik denk dat de invloed van de zomertijd hier een veel grotere rol in speelde. Als straks de tijd verzet is en de klok slaat 21:00, is het gevoelsmatig nog maar 20:00 (wat eigenlijk ook zo is) én ook nog eens een uur langer licht. Het is voor mij echt compleet logisch dat ze de avondklok daarom een uur later inzetten. Volgens mij zat Kaag hier al dik bovenop, zelfs al voor Aboutaleb over zijn moslims begon.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het besluit was genomen na overleg met de burgemeester, dus ja, hij heeft daar wel invloed op.
Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argumentquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:20 schreef Prego het volgende:
Koester wat je hebt en krijgt.
In Frankrijk hebben we wél maanden lang verplicht thuisgezeten, twee keer zelfs. De avondklok was hier om 18:00 en sinds een week om 19:00.
Ben blij dat Nederland een jaar lang één van de meest vrije landen is geweest mbt maatregelen. Koester wat je had en koester het uur wat je er nu bij krijgt.
Correct!quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, het “elders is het nog erger, niet zeiken”-argument
Ik zal Hugo op mijn knietjes gaan bedanken voor dit extra uurtjequote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:24 schreef Prego het volgende:
[..]
Correct!
Serieus, er is een verschil tussen koesteren en niet zeiken. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |