abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:01:39 #201
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197915049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Uiers. *O* *O* *O* @:coco @:RamboDirk
Geilen op de uiers van Kuzu :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:04:45 #202
338319 ZarB
Piña colada
pi_197915140
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:14 schreef zoost het volgende:

[..]

We weten niet of het helpt, maar we gaan er wel mee door.
"We zien echt geen andere mogelijkheid om de besmettingen laag te houden"

Kamer steunt verlenging avondklok, maar wil duidelijkheid over afschaffing https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.html (via @nunl)

"Coronavariant komt europa binnen via dubai"

RIVM: 'De storm komt, we moeten ons niet in slaap laten sussen door daling' https://www.nu.nl/coronav(...)sen-door-daling.html (via @nunl)

Iets met grenzen en vliegverkeer. lekker dweilen met de kraan open. Maar nog ff volhouden mensen!! We kunnen het. Summer 2022!!
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197916386
‘Als we allemaal drie weken binnen gaan zitten, is het virus zo weg.’

Daarna wordt het weer aangepast en kloten we vrolijk verder. Zijn al een jaar aan het experimenteren...
pi_197917390
Straks de Duitse variant...
pi_197917594
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:58 schreef mthecatlover het volgende:
‘Als we allemaal drie weken binnen gaan zitten, is het virus zo weg.’

Daarna wordt het weer aangepast en kloten we vrolijk verder. Zijn al een jaar aan het experimenteren...
Wanneer hebben we met z'n allen drie weken binnen gezeten dan?
pi_198397899
De avondklok is verlengd. *O* *O*
  maandag 8 maart 2021 @ 19:46:18 #207
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_198398523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:54 schreef mthecatlover het volgende:
Straks de Duitse variant...
Die slaat als eerste in Rotterdam toe?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_198621029
twitter
  zondag 21 maart 2021 @ 17:27:43 #209
279824 Mansjester
City>United
pi_198621726
Heeft iemand een fragment/artikel waarin Rutte/kabinet/OMT zegt dat de avondklok de eerste maatregel is die wordt geschrapt bij versoepelingen? Ik vind wel het artikel hieronder,maar heb nergens de uitspraak van Rutte zelf gezien.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregel-zo-vergaat
pi_198622633
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 17:27 schreef Mansjester het volgende:
Heeft iemand een fragment/artikel waarin Rutte/kabinet/OMT zegt dat de avondklok de eerste maatregel is die wordt geschrapt bij versoepelingen? Ik vind wel het artikel hieronder,maar heb nergens de uitspraak van Rutte zelf gezien.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregel-zo-vergaat
Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar. Uit de persconferentie van 20 januari (tekst kan je op online opzoeken): "Maar dan is die avondklok wel de laatste waar je nog mee door wil gaan. Ik kan geen garantie geven dat die nooit doorgaat, maar dat wil je eigenlijk echt niet. Dus dat is de eerste die als het enigszins kan ook niet meer in het pakket wil hebben." en daarna "Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien." En de Jonge: "En we zeggen ook dat die avondklok moet verdwijnen zodra die kan. En we gaan er echt van uit dat dat de 9e zal zijn, natuurlijk."

Dat lijkt veel op taalkundig mierenneuken, maar zeggen ´wat je wilt´ is wel iets anders dan 'de avondklok gaat als eerste weg'. De Jonge zegt het ook niet, maar wat hij wel zegt is natuurlijk erg discutabel.
Neemt verder niet weg dat het zo geformuleerd werd dat het leek dat het maar twee weken zou duren, laat staan dat het nu gewoon gebruikt wordt als ruilmiddel...
pi_198622943
Stelletje gore smerige avondklok fetisjisten....Walgelijke klootzakken!!!!!!!!!!!
pi_198622981
En laten we wel wezen: bijna alle landen in Europa hebben een avondklok (sommigen nog vroeger dan hier) of een streng verbod op 'non-essentiële' verplaatsingen. En in veel gevallen blijven die tot april-mei wel van kracht.

Ik vind het ook een draconische maatregel waarvan het nut niet echt bewezen kan worden en dat vooral als een pressiemiddel aanvoelt, maar ten opzichte van andere landen doen we er ook (nog) niet iets excessiefs mee.
pi_198623292
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef Dingest het volgende:
En laten we wel wezen: bijna alle landen in Europa hebben een avondklok (sommigen nog vroeger dan hier) of een streng verbod op 'non-essentiële' verplaatsingen. En in veel gevallen blijven die tot april-mei wel van kracht.

Ik vind het ook een draconische maatregel waarvan het nut niet echt bewezen kan worden en dat vooral als een pressiemiddel aanvoelt, maar ten opzichte van andere landen doen we er ook (nog) niet iets excessiefs mee.
Dit, kijk bijvoorbeeld eens naar de maatregelen in Parijs of Italië, dan valt t hier nog wel mee.
pi_198623447
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 19:06 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dit, kijk bijvoorbeeld eens naar de maatregelen in Parijs of Italië, dan valt t hier nog wel mee.
Ja vergeleken met Noord Korea leven we hier in het paradijs......

Je moet niet naar anderen kijken, Nederland was ooit 1 van de landen met de meeste vrijheid.
pi_198623903
WOII regel die nu te pas en te onpas wordt opgedrongen, werkend of niet!!!!!!!
  zondag 21 maart 2021 @ 19:50:43 #216
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198624053
Forever avondklok
:') wat een grap dit circus
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_198624130
Kindertjes mogen na 3 mnd weer zwemmen....tjonge jonge De Jonge....Wat een advies zeg!!!!!!!!!!!
Ondertussen besmetten ze de hele boel, dus hou aub je smoel!
pi_198625328
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 19:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja vergeleken met Noord Korea leven we hier in het paradijs......

Je moet niet naar anderen kijken, Nederland was ooit 1 van de landen met de meeste vrijheid.
We hadden ook ooit een pandemievrij-land. Beetje domme vergelijking, vind je zelf ook niet? De maatregelen zijn kut, maar we komen hier nog wel goed weg. Naar andere landen met dezelfde problematiek kijken is juist wel goed.

Maar goed, dit zal je waarschijnlijk niet willen lezen, want dan kan je niet meer schelden op de overheid :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2021 20:54:45 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 21:31:14 #219
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198626155
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar. Uit de persconferentie van 20 januari (tekst kan je op online opzoeken): "Maar dan is die avondklok wel de laatste waar je nog mee door wil gaan. Ik kan geen garantie geven dat die nooit doorgaat, maar dat wil je eigenlijk echt niet. Dus dat is de eerste die als het enigszins kan ook niet meer in het pakket wil hebben." en daarna "Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien." En de Jonge: "En we zeggen ook dat die avondklok moet verdwijnen zodra die kan. En we gaan er echt van uit dat dat de 9e zal zijn, natuurlijk."

Dat lijkt veel op taalkundig mierenneuken, maar zeggen ´wat je wilt´ is wel iets anders dan 'de avondklok gaat als eerste weg'. De Jonge zegt het ook niet, maar wat hij wel zegt is natuurlijk erg discutabel.
Neemt verder niet weg dat het zo geformuleerd werd dat het leek dat het maar twee weken zou duren, laat staan dat het nu gewoon gebruikt wordt als ruilmiddel...
Die woorden worden zorgvuldig gekozen idd ;)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 21 maart 2021 @ 21:44:55 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198626487
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef Dingest het volgende:

Klopt.
-avondklok vanaf 18.00 uur
-alleen voor essentiële zaken naar buiten
-geen bezoek toegestaan
-verboden te reizen verder dan 10 km van je huis
-het hele weekend verplicht binnen zitten

We hebben nog best wel mazzel hier, dat we in zo’n slappeknieënland wonen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 22 maart 2021 @ 08:36:48 #221
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_198629535
Avondklok is fascisme. Rutte is een fascist.
pi_198629819
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Heufd het volgende:
Avondklok is fascisme. Rutte is een fascist.
En wat stel jij voor dan? Hoe zou jij een pandemie als deze aanpakken? Of kom je niet verder dan trieste oneliners?
  maandag 22 maart 2021 @ 09:22:04 #223
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_198630029
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

En wat stel jij voor dan? Hoe zou jij een pandemie als deze aanpakken? Of kom je niet verder dan trieste oneliners?
Ik zou in ieder geval stoppen met het inperken van grondrechten als blijkt dat het toch geen effect heeft op de inperking van het virus.
pi_198630055
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Heufd het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval stoppen met het inperken van grondrechten als blijkt dat het toch geen effect heeft op de inperking van het virus.
En wat zou je wél doen?
pi_198630614
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 09:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

En wat zou je wél doen?
Ik ben Heufd niet, maar ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je implementeert wat je in het bedrijfsleven PDCA-noemt. Dus vooraf bepalen wat je met een maatregel wilt bereiken, hoe je zo goed of kwaad mogelijk probeert te meten wat met de maatregel bereikt wordt en dan doorlopen checken of de maatregel daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

Wat er nu gebeurt is, dat er een avondklok geïntroduceerd wordt. En vervolgens als de besmettingen dalen: "kijk, de avondklok werkt." En als de besmettingen niet dalen: "De avondklok is hartstikke noodzakelijk want het gaat helemaal mis." Zonder ook maar enige vooraf opgezette meetmethode om te bepalen wat de avondklok wel of niet doet of heldere criteria wanneer deze maatregelen geslaagd is. En voor de andere maatregelen is het niet veel anders.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198630850
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik ben Heufd niet, maar ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je implementeert wat je in het bedrijfsleven PDCA-noemt. Dus vooraf bepalen wat je met een maatregel wilt bereiken, hoe je zo goed of kwaad mogelijk probeert te meten wat met de maatregel bereikt wordt en dan doorlopen checken of de maatregel daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

Wat er nu gebeurt is, dat er een avondklok geïntroduceerd wordt. En vervolgens als de besmettingen dalen: "kijk, de avondklok werkt." En als de besmettingen niet dalen: "De avondklok is hartstikke noodzakelijk want het gaat helemaal mis." Zonder ook maar enige vooraf opgezette meetmethode om te bepalen wat de avondklok wel of niet doet of heldere criteria wanneer deze maatregelen geslaagd is. En voor de andere maatregelen is het niet veel anders.
Deming is leuk, maar ten tijde van een crisis is daar niet altijd tijd voor. Ook als die crisis al een jaar duurt. Ik ben het wel met je eens dat de effectiviteit transparanter gemeten mag worden. Probleem is echter dat er meerdere maatregelen naast elkaar bestaan, waardoor het moeilijk te bepalen is wat de effectiviteit per maatregel is. Op dit moment is alleen te bepalen hoe effectief het hele pakket is.
pi_198632568
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar.
Jawel hoor:

quote:
RUTTE 29 januari:

Nou ja, wat ik ook in de Kamer heb gezegd: je kunt niet honderd procent garanderen dat die wordt afgeschaft. Maar iedereen wil van dat ding af. Dus hij is eigenlijk, hij ligt als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen.
https://www.rijksoverheid(...)raad-29-januari-2021
pi_198632678
quote:
Dat is, semantiek gezien, nog steeds geen belofte dat het ook absoluut als eerste gaat gebeuren :P Zijn eerste zin spreekt de rest al weer tegen. Als iets bovenop (of naast) de stapel ligt, wil dat niet zeggen dat het als eerste gepakt wordt. Dat suggereert het wel, maar je kunt Jenga spelen en iets anders er onderweg trekken als je dat zo beter uitkomt. En dat is het spel wat ze spelen ;)
pi_198632905
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dat is, semantiek gezien, nog steeds geen belofte dat het ook absoluut als eerste gaat gebeuren :P Zijn eerste zin spreekt de rest al weer tegen. Als iets bovenop (of naast) de stapel ligt, wil dat niet zeggen dat het als eerste gepakt wordt. Dat suggereert het wel, maar je kunt Jenga spelen en iets anders er onderweg trekken als je dat zo beter uitkomt. En dat is het spel wat ze spelen ;)
Nee dat klopt maar op veel begrip moet je dan niet rekenen natuurlijk ;)
pi_198632920
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:05 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee dat klopt maar op veel begrip moet je dan niet rekenen natuurlijk ;)
Da's dan ook de kunst: als (veel)belovend klinken, maar er strikt genomen niet op gepakt kunnen worden :7
pi_198640816
Naja als de besmettingen toch stijgen kun je net zo goed de avondklok weer afschaffen want veel heeft t blijkbaar niet geholpen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198642878
Vandaag voor het eerst burgerlijk ongehoorzaam geweest en tijdens de avondklok met de auto erop uit gegaan, prima te doen >:)

P.s. de raampjes waren natuurlijk wel gesloten om besmetting vanuit/in de auto zoveel mogelijk te beperken en de afstand tot voorgangers was niet meer dan 1,5 meter *O*
pi_198642901
quote:
En daar stemmen mensen dus op
pi_198642925
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Deming is leuk, maar ten tijde van een crisis is daar niet altijd tijd voor. Ook als die crisis al een jaar duurt. Ik ben het wel met je eens dat de effectiviteit transparanter gemeten mag worden. Probleem is echter dat er meerdere maatregelen naast elkaar bestaan, waardoor het moeilijk te bepalen is wat de effectiviteit per maatregel is. Op dit moment is alleen te bepalen hoe effectief het hele pakket is.
Zelfs dat pakket maatregelen valt niet echt te meten...... prachtig toch?
Je kunt doen wat je wilt.... zelfs spoedwetjes eruit poepen om jezelf juridisch nog wat meer speelruimte te geven en anderen optimaal te kunnen onderdrukken want er is immers een nationale ramp gaande die dit allemaal rechtvaardigt....toch?
pi_198643690
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 23:12 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Zelfs dat pakket maatregelen valt niet echt te meten...... prachtig toch?
Je kunt doen wat je wilt.... zelfs spoedwetjes eruit poepen om jezelf juridisch nog wat meer speelruimte te geven en anderen optimaal te kunnen onderdrukken want er is immers een nationale ramp gaande die dit allemaal rechtvaardigt....toch?
Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
pi_198643906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat is jouw suggestie dan? Hoe moeten ze deze situatie dan aanpakken? Of kan je, zoals velen, niets anders doen dan roeptoeteren?
Je zou wel zo goed en kwaad mogelijk het effect van de maatregelen in kaart kunnen brengen. Wat sommige maatregelen (dichte feestkroegen) lijkt me het effect evident. Wat de andere maatregelen betreft zou je

• a) ervoor kunnen zorgen dat als je het testbeleid veranderd je dat gefaseerd over de provincies doet zodat je kunt bepalen wat het effect van de wijziging op het gemeten aantal besmettingen is
• b) een controlegroep met een aantal vrijwilligers wekelijks testen zodat je een beeld hebt van het aantal besmettingen in het land, zonder dat zaken als testbereidheid, testbeleid of verkoudsheidsklachten het beeld vervormen.
• c) bij maatregelen zoals de avondklok indirecte indicatoren gebruiken om het effect te meten. In het hele land liggen meetlussen. Kun je precies bepalen hoeveel verkeer er minder rijdt en hoeveel verkeer zich gewoon naar voor 9 uur verplaatst. (Wat het RIVM niet doet, heb ik hier zelf maar even gedaan.
• d) Bij vrijwilligers enquetes houden: Bij hoeveel mensen ben je op bezoek geweest. Hoe vaak ben je in de supermarkt geweest. De vrijwilligers zullen waarschijnlijk geneigd zijn zich beter aan de regels te houden dan de gemiddelde Nederlander, maar je kunt er op zijn minst trends uit halen.
• e) Vooraf maatregelen laten bedenken (zoals ooit met de routekaart gebeurt is) en per maatregel een plan maken hoe je het monitort. Dat dit vorig jaar in maart niet gebeurt is, begrijp ik. Maar ze hebben ondertussen een heel jaar gehad om erover na te denken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 23 maart 2021 @ 07:58:04 #237
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198644102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 06:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Land open, survival of the fittest! Behandelen als ieder ander virus er gaan mensen aan dood, jammer dan.

Maar het complete bedrijfsleven en mensen naar de klote laten gaan door dit is belachelijk.

Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden ipv tientallen miljarden blijven pompen in het bedrijfsleven terwijl de “ vergoeding of tegemoetkoming “ maar een klein druppeltje op de gloeiende plaat is.
Dus dat heeft nog geen nut !!

Vooral weer lekker op die malloten stemmen :r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198644649
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:19 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Je zou wel zo goed en kwaad mogelijk het effect van de maatregelen in kaart kunnen brengen. Wat sommige maatregelen (dichte feestkroegen) lijkt me het effect evident. Wat de andere maatregelen betreft zou je

• a) ervoor kunnen zorgen dat als je het testbeleid veranderd je dat gefaseerd over de provincies doet zodat je kunt bepalen wat het effect van de wijziging op het gemeten aantal besmettingen is
• b) een controlegroep met een aantal vrijwilligers wekelijks testen zodat je een beeld hebt van het aantal besmettingen in het land, zonder dat zaken als testbereidheid, testbeleid of verkoudsheidsklachten het beeld vervormen.
• c) bij maatregelen zoals de avondklok indirecte indicatoren gebruiken om het effect te meten. In het hele land liggen meetlussen. Kun je precies bepalen hoeveel verkeer er minder rijdt en hoeveel verkeer zich gewoon naar voor 9 uur verplaatst. (Wat het RIVM niet doet, heb ik hier zelf maar even gedaan.
• d) Bij vrijwilligers enquetes houden: Bij hoeveel mensen ben je op bezoek geweest. Hoe vaak ben je in de supermarkt geweest. De vrijwilligers zullen waarschijnlijk geneigd zijn zich beter aan de regels te houden dan de gemiddelde Nederlander, maar je kunt er op zijn minst trends uit halen.
• e) Vooraf maatregelen laten bedenken (zoals ooit met de routekaart gebeurt is) en per maatregel een plan maken hoe je het monitort. Dat dit vorig jaar in maart niet gebeurt is, begrijp ik. Maar ze hebben ondertussen een heel jaar gehad om erover na te denken.
Ik vind dit wel een leuke, op z'n minst doordachte post. Beter dan zo'n wappiepost zoals deze :') :
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 07:58 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Land open, survival of the fittest! Behandelen als ieder ander virus er gaan mensen aan dood, jammer dan.

Maar het complete bedrijfsleven en mensen naar de klote laten gaan door dit is belachelijk.

Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden ipv tientallen miljarden blijven pompen in het bedrijfsleven terwijl de “ vergoeding of tegemoetkoming “ maar een klein druppeltje op de gloeiende plaat is.

Anyway, terugkomend op jouw post. A klinkt leuk, alleen houden mensen én het virus zich niet aan grenzen. Landsgrenzen tellen niet en provinciale grenzen al helemaal niet. Hierdoor kan je je afvragen wat t nut is.
B.) Hiervoor moet de controlegroep wel divers zijn en echt een afspiegeling zijn van de samenleving. Dit is lastig, maar wel haalbaar. T is wel interessant of dit voldoende zal zijn om de IC's leeg te houden of dat je dan alsnog achter de feiten aanloopt.
C.) Met verkeer meet je maar een klein deel en is heel beperkt. De vraag is of je hier überhaupt wat aan hebt.
D.) Probleem bij enquêtes is dat deze een mooier beeld geven dan de werkelijkheid echt is. De vraag is wat je hieraan hebt.
E.) De routekaart had inderdaad beter en actiever op opgevolgd moeten worden. Nu heeft die routekaart nauwelijks waarde.
pi_198644745
quote:
Zorg er maar voor dat ze met een bloedgang opschalen met het aantal IC bedden
Zodra jij voldoende voor de IC opgeleid verplegend personeel om exponentiële groei bij te kunnen benen rond hebt, dan kan dat Wybren. Laat maar weten wanneer je zo ver bent.
pi_198644786
quote:

[..]

Dus gewoon het virus exponentieel laten toenemen en alle gevolgen voor lief nemen...

quote:
Maar hoe weet je dat het land niet naar de klote gaat als we het virus zijn gang laten gaan?

quote:

Tegen een exponentieel groeiend virus valt niet op te schalen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:24:54 #241
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198644860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus gewoon het virus exponentieel laten toenemen en alle gevolgen voor lief nemen...
[..]

[..]

Ja, dit is gewoon een teken dat wij er met teveel zijn van ons soort :)
pi_198644901
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.
Is wel de vraag hoeveel er dan het loodje moeten leggen, de Pest en Spaanse Griep hebben ook niet echt voorkomen dat de bevolkingsgroei opliep...
pi_198644967
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Waarom wil je dan opschalen? :') Om het teveel tegen te gaan kun je beter zoveel mogelijk mensen laten sterven. :) Dus dan is opschalen niet zo slim. :W
  dinsdag 23 maart 2021 @ 10:51:02 #244
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198645970
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Waarom wil je dan opschalen? :') Om het teveel tegen te gaan kun je beter zoveel mogelijk mensen laten sterven. :) Dus dan is opschalen niet zo slim. :W
Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.

Dan de handel weer open en zien wie er overleefd en wie niet.

Groetjes
pi_198646548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, dus een flinke kaalslag zou je niet erg vinden.
Is wel de vraag hoeveel er dan het loodje moeten leggen, de Pest en Spaanse Griep hebben ook niet echt voorkomen dat de bevolkingsgroei opliep...
Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.
Als nu 30% van de wereldbevolking het loodje zou leggen krijgen we waarschijnlijk ook grote veranderingen in ons maatschappelijk leven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198646754
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het duurde 200 jaar voordat de bevolking weer op hetzelfde niveau was als voor de pest. Zulke ziektes hebben bijgedragen aan de ondergang van hele rijken. Ook verbeterde de pest de positie van burger tegen over de adel omdat het aanbod van arbeidskrachten schaars was konden ze meer eisen stellen.
Als nu 30% van de wereldbevolking het loodje zou leggen krijgen we waarschijnlijk ook grote veranderingen in ons maatschappelijk leven.
Maar zit je daar op te wachten?
De ondergang van het rijke westen?
We zien dat de meeste arme landen redelijk ongeschonden uit de strijd komen, dankzij het klimaat waarin ze leven en een relatief jonge bevolking.
Als we hier een kaalslag krijgen zoals met de Pest, dan kunnen de machtsverhoudingen best wel gaan kantelen.
Ook landen met een meer oppresief regime komen beter uit de strijd. In de huidige crisis, waarbij het Westen wel alles er aan doet om de gevolgen voor de bevolking in te perken, zie je ook al dat bijvoorbeeld China haar positie verstevigd.
pi_198646780
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 10:51 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Ik vind opschalen prima, overheid doet het niet, ook prima.

Dan de handel weer open en zien wie er overleefd en wie niet.

Groetjes
Opschalen is zinloos bij een exponentieel groeiend virus.
Onder controle houden tot het leeuwendeel is gevaccineerd is de enige valide oplossing.
pi_198647783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 11:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar zit je daar op te wachten?
De ondergang van het rijke westen?
We zien dat de meeste arme landen redelijk ongeschonden uit de strijd komen, dankzij het klimaat waarin ze leven en een relatief jonge bevolking.
Als we hier een kaalslag krijgen zoals met de Pest, dan kunnen de machtsverhoudingen best wel gaan kantelen.
Ook landen met een meer oppresief regime komen beter uit de strijd. In de huidige crisis, waarbij het Westen wel alles er aan doet om de gevolgen voor de bevolking in te perken, zie je ook al dat bijvoorbeeld China haar positie verstevigd.
Ik zit daar niet op te wachten nee de kans is mij te groot dat ik bij die 30% hoor. En als 30% overlijdt dan hebben regimes als in China ook een probleem.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198648805
Ik snap er echt geen reet meer van, schaf die avondklok dan af. Wat maakt het uit of ik om 22 uur of 22:30 van mijn pa naar huis fiets als een voetbalwedstrijd is afgelopen?
pi_198649403
Toen de avondklok werd ingevoerd kon het écht niet later dan 21:00, want anders zou het weinig effectief zijn. Waarom kan het nu dan wel naar 22:00 verschoven worden? Dat voorkomt toch nauwelijks meer dat mensen bij elkaar op visite gaan? Waarschijnlijk wordt dit gewoon gedaan vanwege de Ramadan (naar de wens van Aboutaleb), zodat moslims gezellig bij elkaar op visite kunnen... iets wat juist voorkomen moest worden met de avondklok volgens de beleidsmakers.

Sorry, maar het beleid wordt met elke persconferentie ongeloofwaardiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')