Geilen op de uiers van Kuzuquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uiers.![]()
![]()
@:coco @:RamboDirk
"We zien echt geen andere mogelijkheid om de besmettingen laag te houden"quote:Op maandag 8 februari 2021 15:14 schreef zoost het volgende:
[..]
We weten niet of het helpt, maar we gaan er wel mee door.
Wanneer hebben we met z'n allen drie weken binnen gezeten dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:58 schreef mthecatlover het volgende:
‘Als we allemaal drie weken binnen gaan zitten, is het virus zo weg.’
Daarna wordt het weer aangepast en kloten we vrolijk verder. Zijn al een jaar aan het experimenteren...
Die slaat als eerste in Rotterdam toe?quote:
Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar. Uit de persconferentie van 20 januari (tekst kan je op online opzoeken): "Maar dan is die avondklok wel de laatste waar je nog mee door wil gaan. Ik kan geen garantie geven dat die nooit doorgaat, maar dat wil je eigenlijk echt niet. Dus dat is de eerste die als het enigszins kan ook niet meer in het pakket wil hebben." en daarna "Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien." En de Jonge: "En we zeggen ook dat die avondklok moet verdwijnen zodra die kan. En we gaan er echt van uit dat dat de 9e zal zijn, natuurlijk."quote:Op zondag 21 maart 2021 17:27 schreef Mansjester het volgende:
Heeft iemand een fragment/artikel waarin Rutte/kabinet/OMT zegt dat de avondklok de eerste maatregel is die wordt geschrapt bij versoepelingen? Ik vind wel het artikel hieronder,maar heb nergens de uitspraak van Rutte zelf gezien.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregel-zo-vergaat
Dit, kijk bijvoorbeeld eens naar de maatregelen in Parijs of Italië, dan valt t hier nog wel mee.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef Dingest het volgende:
En laten we wel wezen: bijna alle landen in Europa hebben een avondklok (sommigen nog vroeger dan hier) of een streng verbod op 'non-essentiële' verplaatsingen. En in veel gevallen blijven die tot april-mei wel van kracht.
Ik vind het ook een draconische maatregel waarvan het nut niet echt bewezen kan worden en dat vooral als een pressiemiddel aanvoelt, maar ten opzichte van andere landen doen we er ook (nog) niet iets excessiefs mee.
Ja vergeleken met Noord Korea leven we hier in het paradijs......quote:Op zondag 21 maart 2021 19:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit, kijk bijvoorbeeld eens naar de maatregelen in Parijs of Italië, dan valt t hier nog wel mee.
We hadden ook ooit een pandemievrij-land. Beetje domme vergelijking, vind je zelf ook niet? De maatregelen zijn kut, maar we komen hier nog wel goed weg. Naar andere landen met dezelfde problematiek kijken is juist wel goed.quote:Op zondag 21 maart 2021 19:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vergeleken met Noord Korea leven we hier in het paradijs......
Je moet niet naar anderen kijken, Nederland was ooit 1 van de landen met de meeste vrijheid.
Die woorden worden zorgvuldig gekozen iddquote:Op zondag 21 maart 2021 18:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat heeft hij dan ook nooit gezegd, blijkbaar. Uit de persconferentie van 20 januari (tekst kan je op online opzoeken): "Maar dan is die avondklok wel de laatste waar je nog mee door wil gaan. Ik kan geen garantie geven dat die nooit doorgaat, maar dat wil je eigenlijk echt niet. Dus dat is de eerste die als het enigszins kan ook niet meer in het pakket wil hebben." en daarna "Ik wil alleen gezegd hebben hier: dan is die avondklok er eentje die je echt als het enigszins kan echt als eerste in de vuilnisbak wilt gooien." En de Jonge: "En we zeggen ook dat die avondklok moet verdwijnen zodra die kan. En we gaan er echt van uit dat dat de 9e zal zijn, natuurlijk."
Dat lijkt veel op taalkundig mierenneuken, maar zeggen ´wat je wilt´ is wel iets anders dan 'de avondklok gaat als eerste weg'. De Jonge zegt het ook niet, maar wat hij wel zegt is natuurlijk erg discutabel.
Neemt verder niet weg dat het zo geformuleerd werd dat het leek dat het maar twee weken zou duren, laat staan dat het nu gewoon gebruikt wordt als ruilmiddel...
Klopt.quote:Op zondag 21 maart 2021 18:47 schreef Dingest het volgende:
En laten we wel wezen: bijna alle landen in Europa hebben een avondklok (sommigen nog vroeger dan hier) of een streng verbod op 'non-essentiële' verplaatsingen. En in veel gevallen blijven die tot april-mei wel van kracht.
Ik vind het ook een draconische maatregel waarvan het nut niet echt bewezen kan worden en dat vooral als een pressiemiddel aanvoelt, maar ten opzichte van andere landen doen we er ook (nog) niet iets excessiefs mee.
En wat stel jij voor dan? Hoe zou jij een pandemie als deze aanpakken? Of kom je niet verder dan trieste oneliners?quote:Op maandag 22 maart 2021 08:36 schreef Heufd het volgende:
Avondklok is fascisme. Rutte is een fascist.
Ik zou in ieder geval stoppen met het inperken van grondrechten als blijkt dat het toch geen effect heeft op de inperking van het virus.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
En wat stel jij voor dan? Hoe zou jij een pandemie als deze aanpakken? Of kom je niet verder dan trieste oneliners?
En wat zou je wél doen?quote:Op maandag 22 maart 2021 09:22 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval stoppen met het inperken van grondrechten als blijkt dat het toch geen effect heeft op de inperking van het virus.
Ik ben Heufd niet, maar ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat je implementeert wat je in het bedrijfsleven PDCA-noemt. Dus vooraf bepalen wat je met een maatregel wilt bereiken, hoe je zo goed of kwaad mogelijk probeert te meten wat met de maatregel bereikt wordt en dan doorlopen checken of de maatregel daadwerkelijk het gewenste effect heeft.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |