Strak om 21 uur. Ik moet zeggen dat ik het totaalbeeld tot nu toe wel erg repressief vind.quote:
Lees je nog andere posts? Zoals dat het gerapporteerd wordt en daarom preventief geblokkeerd?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het censuur is ja. Is sowieso nog al in op social media hè.
Ik twijfel er niet aan dat YT kan censureren. Dat doen ze alleen niet in opdracht van de Nederlandse overheid, zie mijn vorige post met wat uitleg. De Nederlandse overheid is daar lang niet groot/machtig genoeg voor ook.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het censuur is ja. Is sowieso nog al in op social media hè.
Waren ze maar zo doortastend met de kantoren die mensen op kantoor laten werken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strak om 21 uur. Ik moet zeggen dat ik het totaalbeeld tot nu toe wel erg repressief vind.
De bedoeling is wel dat dit voor het schrikeffect volop in het nieuws komt natuurlijk. Ergens op een rijksweggetje wat willekeurige automobilisten van boetes voorzien kan onmogelijk een doel op zich zijn.quote:
Niet iedereen is ambtenaarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waren ze maar zo doortastend met de kantoren die mensen op kantoor laten werken.
Ik vraag me af hoe serieus de handhaving over een weekje gaat zijn. Als het nieuwe er van af is.quote:
Dat is een tweede. Helaas verbaast het me ook niet, er blijken al een hele tijd nou eenmaal mensen die rellen als ze het ergens neit mee eens zijn. Helaas.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Het verbaast me echt niet dat dit nu aan de gang is.
Uiteraard. Eerste week zal er flink gehandhaafd worden. Daarna ebt dat gewoon weer weg.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef galantis het volgende:
[..]
De bedoeling is wel dat dit voor het schrikeffect volop in het nieuws komt natuurlijk. Ergens op een rijksweggetje wat willekeurige automobilisten van boetes voorzien kan onmogelijk een doel op zich zijn.
Jij bent dus echt voor deze vrijheidsbeperkende maatregelen? Jij vindt het zo fijn om opgesloten te zitten in je eigen huis.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:12 schreef Confetti het volgende:
Een politiecontrole op de snelweg is natuurlijk ook prijsschieten. Hopelijk gaan ze die tactiek vaker inzetten, want zo krijgt iedereen het gevoel dat ze niet zomaar in de auto meer kunnen stappen.
Morgen zitten ze gezellig met zijn allen in de Urker refo kerk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef Momo het volgende:
Tja vooral weer van die zelfde groep die met pannen en potten stonden te slaan of op het Museumplein stonden. Morgen is weer alles rustig
Nee, nog niet gezien. Wel vrij idioot om uitgerekend deze onschuldige site vandaag te gaan rapporteren en preventief blokkerenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lees je nog andere posts? Zoals dat het gerapporteerd wordt en daarom preventief geblokkeerd?
Ik denk dat dit de spreekwoordelijke druppel is voor die jongeren. Normaal konden ze nog wel naar elkaar toe, ook al mocht het officieel niet. Het lijkt erop dat er op verschillende plekken nu afgesproken is om er massaal tegenin te gaan, maar ik ben bang dat het juist een averechts effect gaat hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S
[..]
Dat is een tweede. Helaas verbaast het me ook niet, er blijken al een hele tijd nou eenmaal mensen die rellen als ze het ergens neit mee eens zijn. Helaas.
Maar de avondklok is niet ingesteld om rellen uit te lokken.
Zal wel een beetje de Amerikaanse cultuur bij dat bedrijf zijn. Overtredingen van de wet aanmoedigen zien ze daar tegenwoordig als een rebellie.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vreemd. Kanaal bestaat al jaren en net op dit moment offline gehaald. Als ik m'n aluhoedje zou kunnen vinden zou ik zeggen dat dat geen toeval is, aan de andere kant zie ik niet in wat voor voordeel daaraan te behalen is.
Zou ik dat vooral doen. Aanraderquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, nog niet gezien. Wel vrij idioot om uitgerekend deze onschuldige site vandaag te gaan rapporteren en preventief blokkeren
Boeiend, 95 euro. Avondje stappen is duurderquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:12 schreef Confetti het volgende:
Een politiecontrole op de snelweg is natuurlijk ook prijsschieten. Hopelijk gaan ze die tactiek vaker inzetten, want zo krijgt iedereen het gevoel dat ze niet zomaar in de auto meer kunnen stappen.
Nee dat doen ze zelf, uiteraard. Ik heb volgens mij nooit beweert dat het van de Nederlandse overheid komt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat YT kan censureren. Dat doen ze alleen niet in opdracht van de Nederlandse overheid, zie mijn vorige post met wat uitleg. De Nederlandse overheid is daar lang niet groot/machtig genoeg voor ook.
Was gisteren ook al veel vuurwerk te zien en te horen (in ieder geval rondom de leyweg)quote:
Haar accu is dodoquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef Momo het volgende:
Snel ervandoor als de politie eraan komt, dappere revolutie leiders hoor
90 procent van Nederland heeft gewoon een ontheffing in de auto liggen als ik het zo om me heen hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Boeiend, 95 euro. Avondje stappen is duurder
En weer door
Wat een debiel zegquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:17 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hij is wel afgegleden sinds zijn hit. De roem is hem naar de kop gestegen
245 in Europa (gemeld bij het EMA). Als we aannemen dat de vaccinatiegraad in andere EU landen vergelijkbaar is met die in België (1.6%), dan hebben zo'n 7 miljoen mensen (UK niet meegerekend) hun eerste prik ontvangen. Komt neer op 1 dode per 28500. En het is niet duidelijk hoe snel na vaccinatie die personen stierven. Dezelfde dag, of binnen een periode van 2, 3 of 5 dagen na de prik?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 21:48 schreef mir1986 het volgende:
Het zijn er 245 nu, las ik op het RTLnieuws, 245 doden door vaccins. Oorzaak is nog niet bekend.
Zou best kunnen. En ik vind het inderdaad belachelijk. Maar het is wel een beetje zoals het al langer gaat: als bepaalde groepen het ergens niet mee eens zijn, zijn rellen en vernielingen heel normaal. Van mij mogen ze daar tegen op treden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de spreekwoordelijke druppel is voor die jongeren. Normaal konden ze nog wel naar elkaar toe, ook al mocht het officieel niet. Het lijkt erop dat er op verschillende plekken nu afgesproken is om er massaal tegenin te gaan, maar ik ben bang dat het juist een averechts effect gaat hebben.
In de eerste plaats omdat er gezegd kan worden: "Dit is waarom de avondklok nodig is, om deze groepen uit elkaar te houden" en in de tweede plaats omdat hiermee de 'jongeren' veel sympathie verliezen.
Stuur maar linkjes door!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou ik dat vooral doen. Aanrader
Ja, ken wat ZZPers die gewoon een eigen verklaring hebben. Kunnen ze controleren door de persoon die ze staande houden te bellenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
90 procent van Nederland heeft gewoon een ontheffing in de auto liggen als ik het zo om me heen hoor.
Welke stream moet ik volgen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:
Politie komt nu flink aanzetten in Urk als je die livestream volgt. Beetje jammer dat onze 'kritische journaliste' zo ver weg staat.
Jij en ik noemen het censuur, Youtube noemt het "violation of terms of service". Ik wil die discussie best een keer met je hebben, want ik ben het daar ook niet mee eens, maar dit is geen censuur van de overheid ofzo. Dit is gewoon een groep mensen die misbruik maken van het gebrekkige algoritme van Youtube als 't gaat over account violations.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee dat doen ze zelf. Maar dat is net zo goed censuur toch? Of heet het dan anders?
Ja maar ik kan mij daar wel ontzettend aan storen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:13 schreef galantis het volgende:
[..]
De bedoeling is wel dat dit voor het schrikeffect volop in het nieuws komt natuurlijk. Ergens op een rijksweggetje wat willekeurige automobilisten van boetes voorzien kan onmogelijk een doel op zich zijn.
Dat laatste ben ik niet bang voor. Die sympathie was er toch al niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de spreekwoordelijke druppel is voor die jongeren. Normaal konden ze nog wel naar elkaar toe, ook al mocht het officieel niet. Het lijkt erop dat er op verschillende plekken nu afgesproken is om er massaal tegenin te gaan, maar ik ben bang dat het juist een averechts effect gaat hebben.
In de eerste plaats omdat er gezegd kan worden: "Dit is waarom de avondklok nodig is, om deze groepen uit elkaar te houden" en in de tweede plaats omdat hiermee de 'jongeren' veel sympathie verliezen.
Mijn vriendin kreeg hem vandaag ook (ongevraagd) binnenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
90 procent van Nederland heeft gewoon een ontheffing in de auto liggen als ik het zo om me heen hoor.
Nou als ik het zo hoor en zie overal begrijpen veel mensen dit echt niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Kap eens met dit hysterische gejank of verplaats het naar BNW ofzo. Niemand vind dit leuk, maar in tegenstelling tot jou snappen de meesten wel het doel hiervan.
Ik werk ook zelfstandig, maar heb via een van mijn opdrachtgevers gewoon een verklaring gekregen, voor als ik voor hun op pad moetquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, ken wat ZZPers die gewoon een eigen verklaring hebben. Kunnen ze controleren door de persoon die ze staande houden te bellen
https://m.facebook.com/revrouwlutie/videos/161133059119518/quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:19 schreef Caland het volgende:
Is er nog ergens een yoetoeplinkje van het gebeuren in Urk?
Ik heb nooit beweerd dat het censuur van de overheid isquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij en ik noemen het censuur, Youtube noemt het "violation of terms of service". Ik wil die discussie best een keer met je hebben, want ik ben het daar ook niet mee eens, maar dit is geen censuur van de overheid ofzo. Dit is gewoon een groep mensen die misbruik maken van het gebrekkige algoritme van Youtube als 't gaat over account violations.
Youtube en anderen zijn van het "better safe than sorry". Dus als er één iemand is die zegt dat het account de voorwaarden overschrijdt is hun eerste reactie om te blokkeren. Pas als er iemand klaagt gaan ze ernaar kijken.
Ja ik kan facebook niet streamen op tv helaas en de popcorn is net klaarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef quirina het volgende:
[..]
https://m.facebook.com/revrouwlutie/videos/161133059119518/
Hoe wil je dan aandacht krijgen of je protest laten klinken ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik juich demonstreren toe, ook om deze tijd. Maar niet rellen/vernielingen en agressie. Daar bereik je juist totaal je punt niet mee.
Dat dacht ik ergens in één van de posts te lezen, en in mijn hoofd had ik die aan jou gekoppeld. Mijn fout dus, sorryquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat het censuur van de overheid is
Kettingbriefquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe wil je dan aandacht krijgen of je protest laten klinken ?
Brief of tekening sturen of zo ? Waar en bij wie moet je dan (over) in gesprek ?
Mens die sws zich niet meer vertegenwoordigd zien en voelen.
Geweld is doorgaans geen doel maar het resultaat van onvermogen en dat bedoel ik niet als gebrek.
Het is mij te kortzichtig om dit weg te zetten als anarchisten.
Ik vind het ook niet OK maar weet wel dat je op deze manier wel de aandacht en (h)erkenning krijgt.
Ik zie op meer plekken hoe mensen tegen de muren opstuiteren en nog meer hoe dat in huizen gaat.
Compleet ongezond om mensen tegen hun wil op te sluiten.
Ik kan erg triest worden als ik dan ook hier reacties lees dat het tuig van de richel is en er verder totaal niet onderkend wordt wie dat heeft veroorzaakt. Een maatregel die ook mensen heel goed aanvoelen als van de pot gerukt.
Veel beter had geweest om er een thuisadvies van te maken; en dan jongeren een uitweg te bieden en ik durf te wedden dat ook daarmee ook het doel zou zijn bereik om thuisbezoek te verminderen. Nu zie ik overal allerlei slaapfeestjes en logeerpartijtjes georganiseerd worden. De maatregel is niets anders dan zonder fatsoenlijke onderbouwing die willen.
Nope.. maar geen probleem uiteraardquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat dacht ik ergens in één van de posts te lezen, en in mijn hoofd had ik die aan jou gekoppeld. Mijn fout dus, sorry
Dit inderdaad.. Mensen die willen die blijven wel op bezoek gaan. Er komt steeds meer onvrede in dit land.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Brief of tekening sturen of zo ? Waar en bij wie moet je dan (over) in gesprek ?
Geweld is doorgaans geen doel maar het resultaat van onvermogen en dat bedoel ik niet als gebrek.
Ik vind het ook niet OK maar weet wel dat je op deze manier wel de aandacht en (h)erkenning krijgt.
Ik zie op meer plekken hoe mensen tegen de muren opstuiteren en nog meer hoe dat in huizen gaat.
Ik kan erg triest worden als ik dan ook hier reacties lees dat het tuig van de richel is en er verder totaal niet onderkend wordt wie dat heeft veroorzaakt. Een maatregel die ook mensen heel goed aanvoelen als van de pot gerukt.
Veel beter had geweest om er een thuisadvies van te maken; en dan jongeren een uitweg te bieden en ik durf te wedden dat ook daarmee ook het doel zou zijn bereik om thuisbezoek te verminderen. Nu zie ik overal allerlei slaapfeestjes en logeerpartijtjes georganiseerd worden. De maatregel is niets anders dan zonder fatsoenlijke onderbouwing die willen.
Zelfs saaie feestjes gaan tot de volgende ochtend doorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:24 schreef JDx het volgende:
Ik ga ook een feestje organiseren, mag na 9 uur niemand meer naar huis, all night long!
Op het moment dat je moet rellen om je boodschap te kunnen verkondigen is je boodschap niet sterk genoeg. Op zondag is altijd het overleg in het Catshuis, ga daarheen. Ik zal het ook zeker niet wegzetten als anarchisten, meer als gastjes die zich vervelen en denken: Dit is een goede uitlaatklep.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
En ik heb maar 2 logeerkamers en 1 bedquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zelfs saaie feestjes gaan tot de volgende ochtend door
AH we gaan weer gaatjes zoeken en dan is het OK dat anderen dat niet kunnen of willen doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik werk ook zelfstandig, maar heb via een van mijn opdrachtgevers gewoon een verklaring gekregen, voor als ik voor hun op pad moet![]()
Kan er zelf ook nog eentje maken inderdaad, KvK-inschrijving in de Media-sector dus nog een cruciale beroepsgroep ook
Je weet dat je maar een persoon per dag mag ontvangen he? Leuk feestje.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:24 schreef JDx het volgende:
Ik ga ook een feestje organiseren, mag na 9 uur niemand meer naar huis, all night long!
Wel je oude recyclen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:26 schreef quirina het volgende:
Ik ga even een frisse neus halen. Fijne avond.
Dat is slechts een advies en achter de voordeur mag er niet gehandhaafd worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je weet dat je maar een persoon per dag mag ontvangen he? Leuk feestje.
Adviesquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is een advies, geen wet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nodig je eindelijk je crush uit. Zeg je tegen je ouders dat ze haar fiets moeten verstoppen, zodat ze niet meer naar huis kan. Slaapfeestje met je crush.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:24 schreef JDx het volgende:
Als ik nu begin heb ik er volgende week 7.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er mag wel meer niet. Maar het draagvlak is naar de klotequote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mag? Is slechts een advies hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Politie is onderweg.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:26 schreef quirina het volgende:
Ik ga even een frisse neus halen. Fijne avond.
Zou wel mooi zijn als die rellen een terugkerende traditie wordt elk weekend. Vermakelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:28 schreef alpeko het volgende:
Avondklokstreams kijken... het nieuwe tijdverdrijf?
Heb je een bron?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Mag? Is slechts een advies hoor.
De letterlijke tekst van de spoedwet waarin staat dat de regels niet gelden in elke situatie waarin het huisrecht in het geding komt...quote:
Dat is een dringend advies.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat moeten we dan? Veel meer is er niet te doenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:28 schreef alpeko het volgende:
Avondklokstreams kijken... het nieuwe tijdverdrijf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |