Ik vind het zo'n rare taal.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:00 schreef VraagjeAanDeRegie het volgende:
Daan begint te huilen.
Nick probeert te troosten: "Jama Daan, je moet daar niet voor schreeuwen"
Jowie denkt dat Nick Daan aanvalt en gaat in de verdediging: "Nou ik heb niet het gevoel dat ze schreeuwt Nick"
Liese moet Nick verdedigen: "Jamaar hij bedoelt wenen"
Wat sneu toch, al die misverstanden gewoon omdat "schreeuwen" het vlaamse woordje is voor "huilen".
Nee, was echt Nathalie.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:02 schreef lonneberga het volgende:
Kan het filmpje niet meer vinden,maar dacht toch echt dat het Naomi was die Jill's haar in een staart deed.
Ik vind het wel mooi, beetje deftig soms en mooie Franse woorden erdoor en soms heel letterlijke benamingen.quote:
Heel rustig zo ja!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:04 schreef Lpracing het volgende:
We zalig zo een voormiddag zonder het gesteuk en bondjes gemaak van Natte alie en Els.
Het was schreienquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:00 schreef VraagjeAanDeRegie het volgende:
Daan begint te huilen.
Nick probeert te troosten: "Jama Daan, je moet daar niet voor schreeuwen"
Jowi denkt dat Nick Daan aanvalt en gaat in de verdediging: "Nou ik heb niet het gevoel dat ze schreeuwt Nick"
Liese moet Nick verdedigen: "Jamaar hij bedoelt wenen"
Wat sneu toch, al die misverstanden gewoon omdat "schreeuwen" het vlaamse woordje is voor "huilen".
Klopt maar Nederlanders zouden door het accent snel 'schreeuwen' kunnen horen.quote:
Zo kan je het ook bekijken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:04 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi, beetje deftig soms en mooie Franse woorden erdoor en soms heel letterlijke benamingen.
Ja klopt ja, het is in feite gewoon Nederlands. En inderdaad wat woorden die ze op het eind inslikken enzo.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:08 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken.![]()
Ze spreken de woorden niet helemaal uit en in elke zien he en oh en seh....
Je kan mij niet wijsmaken dat ze ook schrijven zoals ze praten. ...
Eigelijk is Vlaams een dialect. Geen taal.
Ik twijfel nog tussen Jowi, Liese, Naomi, Nick, Zoey:quote:
Wat maakt het uit , het is vergelijkbaar met de dialecten in Nederlandquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:08 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken.![]()
Ze spreken de woorden niet helemaal uit en in elke zien he en oh en seh....
Je kan mij niet wijsmaken dat ze ook schrijven zoals ze praten. ...
Eigelijk is Vlaams een dialect. Geen taal.
Als het een troost mag zijn, Vlamingen verstaan elkaar ook niet allemaal hoor. Dat 'plat' kempens van Nick is ook niet voor elke Vlaming even verstaanbaar. En dan mogen we nog blij zijn dat er geen West-Vlaming meedoet want dan werd het pas helemaal een rampquote:
Ik kan ze prima verstaanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:11 schreef Juan_Roman het volgende:
Die moet een fijn stukje stream voor de Nederlanders zijn denk ik
Ik vind het wel leuk en interessant!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:11 schreef Juan_Roman het volgende:
Dit moet een fijn stukje stream voor de Nederlanders zijn denk ik
ik ook!quote:
Die versta ik ook niet. Maar zij kunnen wel goed Nederlands spreken. Dat leren ze op school, los van het dialect van de regio.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:10 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Wat maakt het uit , het is vergelijkbaar met de dialecten in Nederland
Ik kan het wel waarderen
Ik alleen als ze tegen een Hollander praten....Dan doen ze dat langzamer maar onderling versta ik het niet.quote:
De Belgen of de Nederlanders?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:13 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Die versta ik ook niet. Maar zij kunnen wel goed Nederlands spreken. Dat leren ze op school, los van het dialect van de regio.
Fiets m erinquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:13 schreef Sangha het volgende:
Mooi weer hier, ga maar eens fietstochtje doen!
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:11 schreef Juan_Roman het volgende:
Dit moet een fijn stukje stream voor de Nederlanders zijn denk ik
Onwel geworden, naar ziekenhuis, gaat nu goed, komt snel terug!quote:
Ik wel , moest er wel ff inkomen, maar dat heb ik met Limburgs ookquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:13 schreef zodeju het volgende:
[..]
Ik alleen als ze tegen een Hollander praten....Dan doen ze dat langzamer maar onderling versta ik het niet.
"schreeuwen" wordt in het Kempense dialect uitgesproken zoals het woord "schreien" wordt uitgesproken in Nederland denk ikquote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:16 schreef suzi1 het volgende:
nick sluit aub aan bij pat. zou ze goed doen
gelukkig hadden ze liese vannacht zij heeft jillquote:
Nederlanders.quote:
Ik hoorde Lieze vorige week ABN pratenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:17 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Nederlanders.
Leren Belgen op school dan ook naast nederlands schrijven ook ABN ?
Het is ingewikkeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |