Ja de media is hier ook eigenlijk het meeste schuldig aan. Die willen clicks. Paniek verkoopt immers.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook een stukje 'vertaling' in zit. Je zag 't eerder deze week met van Dissel over die Zuid-Afrikaanse variant.
Van Dissel: We weten niet of het vaccin werkt, het zou kunnen dat het minder goed werkt
Iedereen erna: Vaccin werkt mogelijk niet voor Zuid-afrikaanse variant@@$
Van Dissel is pur-sang wetenschapper naar mijn idee. Daar zit geen emotie in, die reageert puur feitelijk op wat hij weet. Dat is natuurlijk voer voor Telegraaf enzo, die daar de perfecte horrorkoppen op kunnen maken.
Rationeel denken vandaag de dag is onderhand een strafbaar feit.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook een stukje 'vertaling' in zit. Je zag 't eerder deze week met van Dissel over die Zuid-Afrikaanse variant.
Van Dissel: We weten niet of het vaccin werkt, het zou kunnen dat het minder goed werkt
Van Dissel is pur-sang wetenschapper naar mijn idee. Daar zit geen emotie in, die reageert puur feitelijk op wat hij weet. Dat is natuurlijk voer voor Telegraaf enzo, die daar de perfecte horrorkoppen op kunnen maken.
Ja maar dan alleen in Lansingerland he.quote:
Dit is wel serieus een probleem ja, en dat zou de media zich ook wel eens mogen realiseren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
In meerdere verzorgingshuizen is ook al een flinke b117 uitbraak geweest en daar stijgt het ook niet buitensporig in die gemeente. We zitten natuurlijk in lockdown, dat heeft wel een vertragende werking. Pas als de aantallen groter worden wordt het effect duidelijk zichtbaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die grootschalige media-aandacht en de brief met uitnodiging was ongeveer een week na die initiële uitbraak toch? Dan had je in elk geval die groei moeten zien lijkt me, maar die hebben we toch ook niet gezien?
Dat wordt wel weer even wennen, denk ikquote:
Voor sommigen niet, geloof ikquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat wordt wel weer even wennen, denk ik
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die grootschalige media-aandacht en de brief met uitnodiging was ongeveer een week na die initiële uitbraak toch? Dan had je in elk geval die groei moeten zien lijkt me, maar die hebben we toch ook niet gezien?
Een jaar geleden vierden mensen nog carnaval. Je kunt het je niet voorstellen toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmzz, in zijn totaliteit is de bezetting in de ziekenhuizen niet heel erg afgenomen deze week tochquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nieuwe opnames IC: 31. 5 minder dan gisteren en lager dan weekgemiddelde
Nieuwe opnames kliniek: 231, 5 meer dan gisteren en hoger dan weekgemiddelde.
IC COVID: 670 (-3)
Kliniek COVID: 1684 (+17)
Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @Da_Sandman goed zn best voor gedaanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:15 schreef Raveler het volgende:
[..]
Dit is wel serieus een probleem ja, en dat zou de media zich ook wel eens mogen realiseren.
Ik ben echt niet voor censuur, want de media hebben een belangrijke maatschappelijke rol, maar dat constante geschreeuw met clickbait-koppen mag best eens ophouden
Ik vind het nu zelfs opvallend wanneer ik mensen handen zie schudden. Of elkaar een kus geven. Vooral op TV. Raar hoe snel dat gaatquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank je wel! Die brief met uitnodiging kwam toch een week daarna pas? Eerste week januari ofzo?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eind november (week 46 of 47?) werden gevallen op scholen ontdekt. Op 12 en 14 december werden twee scholen gesloten wegens uitbraken.
28 of 29 december werd bekend dat de gevallen van eind november de Britse variant betrof.
O, dat zal best. Ik hou sowieso niet van erge drukte, maar het idee dat je weer met veel te veel mensen bij elkaar bent, je over de koppen kunt lopen, en dat dat dan weer kan zonder risico's (anders dan dat je allerlei nare geurtjes oppikt en op je tenen wordt getrapt) kan ik me nog slecht voorstellen.quote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @:Da_Sandman goed zn best voor gedaan, maar vooral Telegraaf heeft er een handje van om een probleem heel groot te maken en in de tekst pas te nuanceren.
Op het moment dat iemand een pushmelding krijgt zit diegene gelijk hoog in zn stress, waarna het moeilijk is daar weer uit te komen. Wat mij betreft mag er ook op een andere manier geselecteerd worden bij talkshows, om een wat eerlijker verhaal te krijgen. Dus, indien je iemand van het C19 Red Team neerzet, zet dan iemand als Andreas Voss daartegenover en niet Ab Osterhaus.
Nee, echt niet. Net zo min als het gekrioel op sommige plaatsen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:20 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Een jaar geleden vierden mensen nog carnaval. Je kunt het je niet voorstellen toch?
Vanaf 1 julo weer!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat zal best. Ik hou sowieso niet van erge drukte, maar het idee dat je weer met veel te veel mensen bij elkaar bent, je over de koppen kunt lopen, en dat dat dan weer kan zonder risico's (anders dan dat je allerlei nare geurtjes oppikt en op je tenen wordt getrapt) kan ik me nog slecht voorstellen.
Not sure if serious...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mag je na 21.00 uur nog wel de container buiten zetten? Of moet je wachten tot 4:30 uur.
Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken. Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep? Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
Afval buiten zetten was niet uitgezonderd volgens mij, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt heel erg gehandhaaft zal worden op 10 meter voor een container/afvalzak.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mag je na 21.00 uur nog wel de container buiten zetten? Of moet je wachten tot 4:30 uur.
Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken. Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep? Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
Sure it's not serious...quote:
Julij!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Vanaf 1 julo weer!
https://www.gelderlander.(...)op-onzeker~a1a6de9c/
Dat doet de Telegraaf al pas een jaar of 50 of zoquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @:Da_Sandman goed zn best voor gedaan, maar vooral Telegraaf heeft er een handje van om een probleem heel groot te maken en in de tekst pas te nuanceren.
Op het moment dat iemand een pushmelding krijgt zit diegene gelijk hoog in zn stress, waarna het moeilijk is daar weer uit te komen. Wat mij betreft mag er ook op een andere manier geselecteerd worden bij talkshows, om een wat eerlijker verhaal te krijgen. Dus, indien je iemand van het C19 Red Team neerzet, zet dan iemand als Andreas Voss daartegenover en niet Ab Osterhaus.
Ik moet iets van 30, 40 meter lopen als ik het plastic aan de weg moet zetten, anders flikker ik het gewoon van het balkon, ook goed.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Afval buiten zetten was niet uitgezonderd volgens mij, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt heel erg gehandhaaft zal worden op 10 meter voor een container/afvalzak.
Uiteraard mag je in je eigen tuin zijn. Daar hebben ze helemaal niets over te zeggen.
* Tijger_m gaat Da_Sandman nu goed in de gaten houden als mogelijke NOS infiltrantquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Voor dit weer een eigen leven gaat leiden: ik werk niet bij en ik heb geen aandelen van de NOS.
D'r komt een dag dat je weer naar buiten mag en er over heen moet klimmen he?!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moet iets van 30, 40 meter lopen als ik het plastic aan de weg moet zetten, anders flikker ik het gewoon van het balkon, ook goed.
Gezien de naam van dit deel COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1273 Lansingerland Engels werd in het vorige deel bekend dat men iedereen ging testen. 11 januari dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel! Die brief met uitnodiging kwam toch een week daarna pas? Eerste week januari ofzo?
Van de galerij dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
D'r komt een dag dat je weer naar buiten mag en er over heen moet klimmen he?!
Maar waarom zou je je container afval niet voor 21.00 buiten zetten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moet iets van 30, 40 meter lopen als ik het plastic aan de weg moet zetten, anders flikker ik het gewoon van het balkon, ook goed.
Ik woon in een appartement dus we hebben geen kliko's/containers/otto's, voor plastic moeten we de speciale zakken de avond voor het ophalen op bepaalde punten aan de weg leggen. Mag niet te vroeg, want dan kun je een boete krijgen, maar daar houdt toch niemand zich toch al aan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:31 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je container niet voor 21.00 buiten zetten?
Ik kan me vergissen maar volgens mij was er vorig jaar om deze tijd nog slechts sprake van een Chinees/Aziatisch probleemquote:Ook Ab Osterhaus blijkt opnieuw sceptisch over de kansen. ,,Een jaar terug zei ik rond deze tijd: die sportzomer kun je wel vergeten. En ook nu moet je er weer je vraagtekens bij plaatsen’’, meent de viroloog. ,,We hebben nu al een Britse, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant en dat gaat niet zomaar ophouden. Maatregelen worden overal verscherpt, in de zomer zijn we écht nog niet uit deze ellende.’’
Teken een hond op je vuilniszakquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:34 schreef CherryLips het volgende:
Er is ook geen probleem hoor, maar ik lees hier genuil over het uitlaten van honden, dat kan ik ook.
Ja he? Al die aanrakingen, ieuwquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het nu zelfs opvallend wanneer ik mensen handen zie schudden. Of elkaar een kus geven. Vooral op TV. Raar hoe snel dat gaat
Als je veel drinkt, dan ga je dingen zien.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:34 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)zomer-maar~a7b8dac8/
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij was er vorig jaar om deze tijd nog slechts sprake van een Chinees/Aziatisch probleem
Wanneer je van je eigen terrein af bent.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:36 schreef Questular het volgende:
Vanaf wanneer ben je in overtreding van die avondklok, het moment dat je na 21:00 de voordeur/achterdeur uitloopt of op het moment dat je je op de openbare weg bevindt?
Gewoon tijdelijk bij het restafval, als ze in deze tijd afvalscheiding willen dan moet de gemeente maar met een oplossing komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor uw vragen. We snappen dat u met vragen zit. We zullen proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Alleen als u de container hebt aangelijnd. Bovendien doet u dit alleen. Dus niet samen met uw huisgenoten.quote:Mag je na 21.00 uur nog wel de container buiten zetten? Of moet je wachten tot 4:30 uur.
Om het handhaven makkelijk te maken geldt er gedurende de avondklok ook een stookverbod. Zet uw cv iets hoger of trek iets warmers aan.quote:Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken.
Ja maar alleen tegen de richting van de avondklok in.quote:Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep?
Uw carpoort, balkon of patio mogen buiten zijn. Deze zijn zelf niet vatbaar voor het virus.quote:Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
https://fb.watch/3aw9D4Z0y2/quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Teken een hond op je vuilniszak
Ik denk niet dat je meteen neergebliksemd of neergeknuppeld wordt als je even iets uit je auto wilt halen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:36 schreef Questular het volgende:
Vanaf wanneer ben je in overtreding van die avondklok, het moment dat je na 21:00 de voordeur/achterdeur uitloopt of op het moment dat je je op de openbare weg bevindt?
Meteen waterkanon!!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je meteen neergebliksemd of neergeknuppeld wordt als je even iets uit je auto wilt halen.
Dat is dan 95 euro, mevrouwquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je meteen neergebliksemd of neergeknuppeld wordt als je even iets uit je auto wilt halen.
Ja nee daar moet ik extra voor betalen, het is juist de sport geworden om zo min mogelijk restafval te hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon tijdelijk bij het restafval, als ze in deze tijd afvalscheiding willen dan moet de gemeente maar met een oplossing komen.
Godverquote:
Je wordt getaserd of hoe je het ook maar schrijft.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In Houthulst (België) gebeurde dat wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:16 schreef Jazeg het volgende:
[..]
In meerdere verzorgingshuizen is ook al een flinke b117 uitbraak geweest en daar stijgt het ook niet buitensporig in die gemeente. We zitten natuurlijk in lockdown, dat heeft wel een vertragende werking. Pas als de aantallen groter worden wordt het effect duidelijk zichtbaar.
In je eigen voortuin verblijven is altijd een probleem. Alleen in probleemwijken niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Maar na 21:00 uur in je eigen (voor)tuin verblijven is dus geen probleem
Ik zal eraan denken de volgende keer dat ik op het terras zit met de vuurhaard aanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
In je eigen voortuin verblijven is altijd een probleem. Alleen in probleemwijken niet.
Ab moet gewoon de wijnkelder in, in Ruinerwold.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:34 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)zomer-maar~a7b8dac8/
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij was er vorig jaar om deze tijd nog slechts sprake van een Chinees/Aziatisch probleem
Maar je krijgt wel een boete wegens onsportief gedrag. Want dan doe je duidelijk geen moeite om niet betrapt te worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En wat nou als je een vervelende troll bent en je plezier haalt uit onzinberichten te posten op een forum?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 12:28 schreef Sfancta het volgende:
En wat nou als ik na 21.00 loop en een andere uitlater spreekt me aan zodat ik er niet weg kom, en op dat moment stopt de politie. Boete of niet dan? Ik wil dan helemaal niet praten, maar geen keus.
Kun je op wachtenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bah. Moeten maar weer snel een nieuw virus krijgen dan.
Ababababab.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 13:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Ab moet gewoon de wijnkelder in, in Ruinerwold.
Jij mag daaar helemaal niet heen nu! Geen essentiele reis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even wat vleermuizen importeren. Be right back.
Woedend 😡quote:In Friesland is vandaag ergernis ontstaan over het formulier voor de avondklok op de site van de Rijksoverheid. Het formulier was opgesteld in elf talen, maar het Fries, de tweede rijkstaal en een officiële taal binnen het Koninkrijk, ontbrak. De Fryske Nasjonale Partij heeft woedend aan de bel getrokken bij minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken. Sinds vanmiddag is het avondklokformulier ook in het Fries te downloaden.
Dat helpt niet. Snap ook niet waarom Koopmans e.d. nog naar China zijn, South Park heeft allang uitgelegd hoe de verspreiding gegaan is: South Park: S24E1 - The Pandemic Specialquote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Even wat vleermuizen importeren. Be right back.
Je vindt hier alleen achtergebleven nerds.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij mag daaar helemaal niet heen nu! Geen essentiele reis.
Maar niet getreurd, ik denk dat je hier bij een grote varkensboer ook best iets kunt bereiken, hoor. Of nog een achtergebleven nerts, ergens?
Die zijn ongevaarlijk, want mensenschuw.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je vindt hier alleen achtergebleven nerds.
Zo ééntje heb ik er nog wel in de speelhoek van mn dochter. Kopen (dat speelgoedquote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vandaag besteld, morgen vóór 21.00 uur in huis....
Dat mogen ze toch zelf weten?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Snap trouwens niet waarom de Action niet online is gegaan. Luie honden.
Ik bin poerrazend!quote:
Online shopping zou tekort doen aan de authentieke, uiterst deprimerende sfeer die in Action winkels hangt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Jezus.... ondanks alle waarschuwingen hier had je nog niet tijdig een eiersnijder in huis gehaald?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |