abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197570885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat daar ook een stukje 'vertaling' in zit. Je zag 't eerder deze week met van Dissel over die Zuid-Afrikaanse variant.

Van Dissel: We weten niet of het vaccin werkt, het zou kunnen dat het minder goed werkt
Iedereen erna: Vaccin werkt mogelijk niet voor Zuid-afrikaanse variant@@$

Van Dissel is pur-sang wetenschapper naar mijn idee. Daar zit geen emotie in, die reageert puur feitelijk op wat hij weet. Dat is natuurlijk voer voor Telegraaf enzo, die daar de perfecte horrorkoppen op kunnen maken.
Dit is wel serieus een probleem ja, en dat zou de media zich ook wel eens mogen realiseren.
Ik ben echt niet voor censuur, want de media hebben een belangrijke maatschappelijke rol, maar dat constante geschreeuw met clickbait-koppen mag best eens ophouden :{
pi_197570892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die grootschalige media-aandacht en de brief met uitnodiging was ongeveer een week na die initiële uitbraak toch? Dan had je in elk geval die groei moeten zien lijkt me, maar die hebben we toch ook niet gezien?
In meerdere verzorgingshuizen is ook al een flinke b117 uitbraak geweest en daar stijgt het ook niet buitensporig in die gemeente. We zitten natuurlijk in lockdown, dat heeft wel een vertragende werking. Pas als de aantallen groter worden wordt het effect duidelijk zichtbaar.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:18:29 #156
5428 crew  miss_sly
pi_197570919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:09 schreef Noek het volgende:

[..]

Gezellig druk, hou ik wel van.
Dat wordt wel weer even wennen, denk ik :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197570927
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor sommigen niet, geloof ik ;)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:19:55 #158
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197570944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die grootschalige media-aandacht en de brief met uitnodiging was ongeveer een week na die initiële uitbraak toch? Dan had je in elk geval die groei moeten zien lijkt me, maar die hebben we toch ook niet gezien?

Eind november (week 46 of 47?) werden gevallen op scholen ontdekt. Op 12 en 14 december werden twee scholen gesloten wegens uitbraken.
28 of 29 december werd bekend dat de gevallen van eind november de Britse variant betrof.
are we infinite or am I alone
pi_197570945
quote:

[..]

Een jaar geleden vierden mensen nog carnaval. Je kunt het je niet voorstellen toch?
pi_197570954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nieuwe opnames IC: 31. 5 minder dan gisteren en lager dan weekgemiddelde *O*
Nieuwe opnames kliniek: 231, 5 meer dan gisteren en hoger dan weekgemiddelde.

IC COVID: 670 (-3)
Kliniek COVID: 1684 (+17)
Hmzz, in zijn totaliteit is de bezetting in de ziekenhuizen niet heel erg afgenomen deze week toch :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197570963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:15 schreef Raveler het volgende:

[..]

Dit is wel serieus een probleem ja, en dat zou de media zich ook wel eens mogen realiseren.
Ik ben echt niet voor censuur, want de media hebben een belangrijke maatschappelijke rol, maar dat constante geschreeuw met clickbait-koppen mag best eens ophouden :{
Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @Da_Sandman goed zn best voor gedaan :P , maar vooral Telegraaf heeft er een handje van om een probleem heel groot te maken en in de tekst pas te nuanceren.

Op het moment dat iemand een pushmelding krijgt zit diegene gelijk hoog in zn stress, waarna het moeilijk is daar weer uit te komen. Wat mij betreft mag er ook op een andere manier geselecteerd worden bij talkshows, om een wat eerlijker verhaal te krijgen. Dus, indien je iemand van het C19 Red Team neerzet, zet dan iemand als Andreas Voss daartegenover en niet Ab Osterhaus.
pi_197570964
quote:

[..]

Ik vind het nu zelfs opvallend wanneer ik mensen handen zie schudden. Of elkaar een kus geven. Vooral op TV. Raar hoe snel dat gaat :P
pi_197570967
Tegenover mijn pand zit een industriepand en die heeft geen dag stilgelegen en daar zit iedereen op kantoor. Ze zijn daar ook aan het bouwen en mannen komen samen in busjes, eten daar ook in en rijden weer naar huis. Bedrijf zelf heeft niemand thuis aan het werk en ik krijg controle of ik wel echt dicht ben en men neemt de moeite niet om eens de straat over te steken. Ik word er zo'n zure lap van inmiddels terwijl ik dat niet wil maar het gaat echt in mn systeem zitten.
Go hard or go home
pi_197570976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eind november (week 46 of 47?) werden gevallen op scholen ontdekt. Op 12 en 14 december werden twee scholen gesloten wegens uitbraken.
28 of 29 december werd bekend dat de gevallen van eind november de Britse variant betrof.
Dank je wel! Die brief met uitnodiging kwam toch een week daarna pas? Eerste week januari ofzo?
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:22:16 #165
5428 crew  miss_sly
pi_197570978
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor sommigen niet, geloof ik ;)
O, dat zal best. Ik hou sowieso niet van erge drukte, maar het idee dat je weer met veel te veel mensen bij elkaar bent, je over de koppen kunt lopen, en dat dat dan weer kan zonder risico's (anders dan dat je allerlei nare geurtjes oppikt en op je tenen wordt getrapt) kan ik me nog slecht voorstellen.
pi_197570984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @:Da_Sandman goed zn best voor gedaan :P , maar vooral Telegraaf heeft er een handje van om een probleem heel groot te maken en in de tekst pas te nuanceren.

Op het moment dat iemand een pushmelding krijgt zit diegene gelijk hoog in zn stress, waarna het moeilijk is daar weer uit te komen. Wat mij betreft mag er ook op een andere manier geselecteerd worden bij talkshows, om een wat eerlijker verhaal te krijgen. Dus, indien je iemand van het C19 Red Team neerzet, zet dan iemand als Andreas Voss daartegenover en niet Ab Osterhaus.
:D.

Voor dit weer een eigen leven gaat leiden: ik werk niet bij en ik heb geen aandelen van de NOS _O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197571003
Geen Salou, Ibiza en Costa del sol en edje kroketje:

the Spanish prime minister said the country would not welcome international tourists until the "end of summer".

Speaking at a meeting of the World Tourism Organisation, Pedro Sanchez reportedly said he did not expect holidaymakers to visit Spain until nearly all of the population has been vaccinated.

He said the country would "progressively" prepare to welcome international tourists once 70% of Spain's population had been vaccinated, which he expected to be by the end of this summer, local media sites including Euro Weekly News have reported.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:23:58 #168
5428 crew  miss_sly
pi_197571007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:20 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Een jaar geleden vierden mensen nog carnaval. Je kunt het je niet voorstellen toch?
Nee, echt niet. Net zo min als het gekrioel op sommige plaatsen.
Wij zijn vorig jaar nog naar een aantal open dagen van middelbare scholen geweest. Die waren echt druk, soms moest je je echt door een kleine menigte heen ellebogen. Onvoorstelbaar :D
pi_197571008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat zal best. Ik hou sowieso niet van erge drukte, maar het idee dat je weer met veel te veel mensen bij elkaar bent, je over de koppen kunt lopen, en dat dat dan weer kan zonder risico's (anders dan dat je allerlei nare geurtjes oppikt en op je tenen wordt getrapt) kan ik me nog slecht voorstellen.
Vanaf 1 julo weer!

https://www.gelderlander.(...)op-onzeker~a1a6de9c/
pi_197571013
Mag je na 21.00 uur nog wel de container buiten zetten? Of moet je wachten tot 4:30 uur.
Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken. Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep? Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197571024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:24 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mag je na 21.00 uur nog wel de container buiten zetten? Of moet je wachten tot 4:30 uur.
Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken. Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep? Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
Not sure if serious...
Tap tap tap
pi_197571030
quote:
Afval buiten zetten was niet uitgezonderd volgens mij, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt heel erg gehandhaaft zal worden op 10 meter voor een container/afvalzak.

Uiteraard mag je in je eigen tuin zijn. Daar hebben ze helemaal niets over te zeggen.
pi_197571034
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Not sure if serious...
Sure it's not serious...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197571035
quote:
Julij! ;)
pi_197571043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mijn uitdaging zit 'm er vooral in dat altijd uitgegaan wordt van het slechtste (bij een aantal media). Je ziet dat NOS er steeds minder in doet, daar heeft @:Da_Sandman goed zn best voor gedaan :P , maar vooral Telegraaf heeft er een handje van om een probleem heel groot te maken en in de tekst pas te nuanceren.

Dat doet de Telegraaf al pas een jaar of 50 of zo :D
pi_197571044
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Afval buiten zetten was niet uitgezonderd volgens mij, maar ik kan me niet voorstellen dat er echt heel erg gehandhaaft zal worden op 10 meter voor een container/afvalzak.

Uiteraard mag je in je eigen tuin zijn. Daar hebben ze helemaal niets over te zeggen.
Ik moet iets van 30, 40 meter lopen als ik het plastic aan de weg moet zetten, anders flikker ik het gewoon van het balkon, ook goed.
Tap tap tap
pi_197571057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:D.

Voor dit weer een eigen leven gaat leiden: ik werk niet bij en ik heb geen aandelen van de NOS _O-.
* Tijger_m gaat Da_Sandman nu goed in de gaten houden als mogelijke NOS infiltrant
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:28:23 #178
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197571079
Is de Britse variant teveel gehyped? We vragen het de mensen op straat.
pi_197571089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moet iets van 30, 40 meter lopen als ik het plastic aan de weg moet zetten, anders flikker ik het gewoon van het balkon, ook goed.
D'r komt een dag dat je weer naar buiten mag en er over heen moet klimmen he?! :P
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:28:56 #180
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197571090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dank je wel! Die brief met uitnodiging kwam toch een week daarna pas? Eerste week januari ofzo?
Gezien de naam van dit deel COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1273 Lansingerland Engels werd in het vorige deel bekend dat men iedereen ging testen. 11 januari dus.
pi_197571107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

D'r komt een dag dat je weer naar buiten mag en er over heen moet klimmen he?! :P
Van de galerij dan.
Tap tap tap
pi_197571127
quote:

[..]

Maar waarom zou je je container afval niet voor 21.00 buiten zetten?

Of je bent voor 21u thuis en er is geen probleem
Of je bent na 21u thuis en dus toch al buiten

Ik zie m niet

[ Bericht 5% gewijzigd door Jazeg op 22-01-2021 13:36:13 ]
pi_197571164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:31 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Maar waarom zou je je container niet voor 21.00 buiten zetten?
Ik woon in een appartement dus we hebben geen kliko's/containers/otto's, voor plastic moeten we de speciale zakken de avond voor het ophalen op bepaalde punten aan de weg leggen. Mag niet te vroeg, want dan kun je een boete krijgen, maar daar houdt toch niemand zich toch al aan.
Tap tap tap
pi_197571177
Er is ook geen probleem hoor, maar ik lees hier genuil over het uitlaten van honden, dat kan ik ook.
Tap tap tap
pi_197571182
https://www.ad.nl/andere-(...)zomer-maar~a7b8dac8/

quote:
Ook Ab Osterhaus blijkt opnieuw sceptisch over de kansen. ,,Een jaar terug zei ik rond deze tijd: die sportzomer kun je wel vergeten. En ook nu moet je er weer je vraagtekens bij plaatsen’’, meent de viroloog. ,,We hebben nu al een Britse, Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse variant en dat gaat niet zomaar ophouden. Maatregelen worden overal verscherpt, in de zomer zijn we écht nog niet uit deze ellende.’’
Ik kan me vergissen maar volgens mij was er vorig jaar om deze tijd nog slechts sprake van een Chinees/Aziatisch probleem :')
pi_197571195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:34 schreef CherryLips het volgende:
Er is ook geen probleem hoor, maar ik lees hier genuil over het uitlaten van honden, dat kan ik ook.
Teken een hond op je vuilniszak :D
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 13:35:56 #187
5428 crew  miss_sly
pi_197571199
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind het nu zelfs opvallend wanneer ik mensen handen zie schudden. Of elkaar een kus geven. Vooral op TV. Raar hoe snel dat gaat :P
Ja he? Al die aanrakingen, ieuw :D
pi_197571203
Vanaf wanneer ben je in overtreding van die avondklok, het moment dat je na 21:00 de voordeur/achterdeur uitloopt of op het moment dat je je op de openbare weg bevindt?
pi_197571210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja he? Al die aanrakingen, ieuw :D
Bah. Moeten maar weer snel een nieuw virus krijgen dan.
pi_197571212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:34 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)zomer-maar~a7b8dac8/
[..]

Ik kan me vergissen maar volgens mij was er vorig jaar om deze tijd nog slechts sprake van een Chinees/Aziatisch probleem :')
Als je veel drinkt, dan ga je dingen zien. 8-)
pi_197571217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:36 schreef Questular het volgende:
Vanaf wanneer ben je in overtreding van die avondklok, het moment dat je na 21:00 de voordeur/achterdeur uitloopt of op het moment dat je je op de openbare weg bevindt?
Wanneer je van je eigen terrein af bent.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:37:12 #192
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197571224
quote:

[..]

Gewoon tijdelijk bij het restafval, als ze in deze tijd afvalscheiding willen dan moet de gemeente maar met een oplossing komen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197571229
quote:
Hartelijk dank voor uw vragen. We snappen dat u met vragen zit. We zullen proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

quote:
Alleen als u de container hebt aangelijnd. Bovendien doet u dit alleen. Dus niet samen met uw huisgenoten.

quote:
Ik heb een open haard. Mag je nog wel houtblokken pakken.
Om het handhaven makkelijk te maken geldt er gedurende de avondklok ook een stookverbod. Zet uw cv iets hoger of trek iets warmers aan.

quote:
Mag je nog rond het huis lopen? Maakt het nog verschil of het op je eigen terrein is of op de stoep?
Ja maar alleen tegen de richting van de avondklok in.

quote:
Als je überhaupt niet buiten mag zijn, hoe zit het dan met een carport? Of een balkon of loggia? Stel je hebt een patio?
Uw carpoort, balkon of patio mogen buiten zijn. Deze zijn zelf niet vatbaar voor het virus.

Met vriendelijke groet,

Het Webcare Team van de overheid.
pi_197571230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Teken een hond op je vuilniszak :D
https://fb.watch/3aw9D4Z0y2/
pi_197571234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:36 schreef Questular het volgende:
Ik denk niet dat je meteen neergebliksemd of neergeknuppeld wordt als je even iets uit je auto wilt halen.
Tap tap tap
pi_197571240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je meteen neergebliksemd of neergeknuppeld wordt als je even iets uit je auto wilt halen.
Meteen waterkanon!!
pi_197571243
quote:

[..]

Dat is dan 95 euro, mevrouw :D
pi_197571248
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gewoon tijdelijk bij het restafval, als ze in deze tijd afvalscheiding willen dan moet de gemeente maar met een oplossing komen.
Ja nee daar moet ik extra voor betalen, het is juist de sport geworden om zo min mogelijk restafval te hebben.
Tap tap tap
pi_197571252
quote:
Godver _O- _O- _O-
pi_197571286
Maar na 21:00 uur in je eigen (voor)tuin verblijven is dus geen probleem :)
pi_197571287
quote:

[..]

Je wordt getaserd of hoe je het ook maar schrijft. :Y
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:41:06 #202
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197571290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:16 schreef Jazeg het volgende:

[..]

In meerdere verzorgingshuizen is ook al een flinke b117 uitbraak geweest en daar stijgt het ook niet buitensporig in die gemeente. We zitten natuurlijk in lockdown, dat heeft wel een vertragende werking. Pas als de aantallen groter worden wordt het effect duidelijk zichtbaar.
In Houthulst (België) gebeurde dat wel.
67 van de 93 bewoners en 37 van de 90 personeelsleden besmet met de Britse variant. Buiten het verzorgingshuis steeg het aantal besmettingen van 8 in week 4/1-10/1 naar 53 in week 11/1-16/1.
pi_197571305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Maar na 21:00 uur in je eigen (voor)tuin verblijven is dus geen probleem :)
In je eigen voortuin verblijven is altijd een probleem. Alleen in probleemwijken niet.
pi_197571319
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

In je eigen voortuin verblijven is altijd een probleem. Alleen in probleemwijken niet.
Ik zal eraan denken de volgende keer dat ik op het terras zit met de vuurhaard aan ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')