Nee tuurlijk dat begrijpt iedereen. Iedereen wil dit. Alleen doet een hele kleine minderheid het ook echt en dat is onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. Ik keur het af. Maar ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van “dat laat ik me me niet afpakken” en even wil ontsnappen aan de ellende.
Ik snap heel goed dat mensen willen ontsnappen aan de ellende. Ik snap dus echt niet dat ze er dan voor kiezen om op wintersport te gaan. Maar goed, ondanks dat ik ook graag zou willen ontsnappen aan de ellende heb ik me al een jaar er goed aan alle maatregelen gehouden. Misschien ligt het wel aan mij, ben ik te gezagsgetrouw.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. Ik keur het af. Maar ik begrijp heel goed dat je zoiets hebt van “dat laat ik me me niet afpakken” en even wil ontsnappen aan de ellende.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijna bij de eindstreep? Ze vaccineren inderdaad flink meer dan wij maar zitten toch ook pas op een paar procent?
kut excuus natuurlijk, en dat weet jij ook.quote:
Ik ook, ben nu ook een weekje weg, weliswaar in Nederland maar weg uit de thuisomgeving waar ik al "even" aan het volhouden ben en nu nog "even" moet volhouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even heel goed evalueren met de kennis van nu, in de situatie van nu, vooruitkijkend op de toekomst, is wel heel erg nodig ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat de pandemie ons heeft overvallen, maar van politici zou ik juist verwachten dat ze niet ad hoc reageren maar over fundamentele vragen nadenken en daarover met elkaar in gesprek gaan. 'Zoveel mogelijk levens redden' is een utilitaristisch principe en er zijn andere ethische principes die je daar tegenover zou kunnen stellen. Als we het aantal doden zouden kunnen beperken door elke dag één pasgeborene te offeren - zomaar een voorbeeld - dan zouden we daar neem ik aan maar moeilijk draagvlak voor kunnen vinden. En ik snap dat er in de eerste weken van een crisis weinig ruimte is voor zulke debatten, maar we zitten al langer in deze situatie.
ja, ik zou ook wel pleite willen gaan, maar helaasquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat mensen willen ontsnappen aan de ellende. Ik snap dus echt niet dat ze er dan voor kiezen om op wintersport te gaan. Maar goed, ondanks dat ik ook graag zou willen ontsnappen aan de ellende heb ik me al een jaar er goed aan alle maatregelen gehouden. Misschien ligt het wel aan mij, ben ik te gezagsgetrouw.
Vraag me af van welke berg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kut excuus natuurlijk, en dat weet jij ook.
sporten kan ook in nederland en met een stuk minder risico
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap dat de pandemie ons heeft overvallen, maar van politici zou ik juist verwachten dat ze niet ad hoc reageren maar over fundamentele vragen nadenken en daarover met elkaar in gesprek gaan. 'Zoveel mogelijk levens redden' is een utilitaristisch principe en er zijn andere ethische principes die je daar tegenover zou kunnen stellen. Als we het aantal doden zouden kunnen beperken door elke dag één pasgeborene te offeren - zomaar een voorbeeld - dan zouden we daar neem ik aan maar moeilijk draagvlak voor kunnen vinden. En ik snap dat er in de eerste weken van een crisis weinig ruimte is voor zulke debatten, maar we zitten al langer in deze situatie.
Momenteel willens en wetens op vakantie gaan en dus een reisbeweging en onnodige contacten teweegbrengen is momenteel gewoon not done omdat het voor andere mensen een risico voor diezelfde gezondheid teweegbrengt. Het is egoïstisch en asociaal derhalve.quote:
Oh wow, dat had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef Heph844 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zitten boven de 8 inmiddels, toch wel een verschil met onze 0,58
Als ze dat doen, zou dat al schelen, inderdaad. Tot nu toe blijkt dat veel mensen dat dus duidelijk níet doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
Niks mis met mensen die gaan skiën in het biitenland zolang ze maar in quarantaine gaan na terugkomst.
Al dat gehaat hier![]()
Gun een ander ook zijn of haar plezier.
je weet dat er een pandemie is toch en dat er een dringend advies is om niet te reizen ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef tja77 het volgende:
Niks mis met mensen die gaan skiën in het biitenland zolang ze maar in quarantaine gaan na terugkomst.
Al dat gehaat hier![]()
Gun een ander ook zijn of haar plezier.
Kloptquote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?
Oh ja, eens hoor. Ze hebben het toen goed steken laten vallen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze zorgvuldig hadden willen zijn, hadden ze die 3 maanden in de zomer moeten benutten voor lange termijn strategie.
De mensen die hard roepen dat ze bewijs willen zien snappen niet hoe complex menselijk gedrag is, laat staan dat van een maatschappij, te voorspellen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 10:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Wetenschappelijke conclusies zijn vaak/altijd niet eenduidig, omdat complex en nuances.
En dan nog de vraag welke verdere consequenties dit heeft, qua beleid uiteenzetten enzo
Fascinerend wel
sport hebben we het over toch ?quote:
Het doel is voorkomen dat ziekenhuizen overstromen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het doel is toch niet 'zoveel mogelijk levens redden'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |