abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 januari 2021 @ 06:08:09 #151
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197565795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Britse coronavariant lijkt niet te stoppen

Tweeduizend gezinnen moeten in quarantaine nav besmette leerlingen op 2 scholen. De quarantaine wordt er uitgebreid naar tien dagen etc.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210117_97775503

Uiteindelijk bleken 2 leerlingen besmet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:02 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.

Juist.
Zuiger van het FOK!-OMT
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 22 januari 2021 @ 06:57:19 #152
186611 Haags
pi_197565986
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]


[..]

Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.

Juist.
Tijd voor een avondklok :)
Zonder wrijving geen glans
pi_197565998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]


[..]

Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.

Juist.
Het wordt ons niet makkelijk gemaakt om uit het BNW hoekje te blijven.

Werkelijk ongekend hoe we ons een avondklok aan laten praten.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 07:05:01 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566022
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:02 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Goh.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 07:06:59 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]


[..]

Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.

Juist.
Zal ook niet de eerste keer zijn dat Van Dissel er volledig naast zit met zijn voorspellingen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 07:11:57 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566052
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zal ook niet de eerste keer zijn dat Van Dissel er volledig naast zit met zijn voorspellingen.
Gommers had gewoon gelijk bij Jinek
Jammer dat zijn mondje gesnoerd is door het OMT nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 22-01-2021 07:12:17 (Verkeerde show) ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 07:47:39 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566249
:D haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.

Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197566257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Britse coronavariant lijkt niet te stoppen

Tweeduizend gezinnen moeten in quarantaine nav besmette leerlingen op 2 scholen. De quarantaine wordt er uitgebreid naar tien dagen etc.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210117_97775503

Uiteindelijk bleken 2 leerlingen besmet.
2 Is wel heel besmettelijk zeg, echt erg.
pi_197566265
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
:D haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.

Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Het nieuwe normaal is al goed doorgedrongen.
Doodnormaal dat je niet naar buiten mag als je dat wilt. _O_
  vrijdag 22 januari 2021 @ 07:51:53 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566268
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
:D haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.

Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Hellend vlak he. Als het straks naar de zin van Rutte cs niet snel genoeg gaat met de viruscijfers, dan wordt die klok naar 20u gezet. En daarna naar 19u. Dat heeft verder weinig te maken met recalcitrant zijn.

Maar ja we mogen nog Netflixen dus verder bek houden en belasting afdragen.
pi_197566274
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
:D haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.

Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Nou haha, een vrijheidsbeperkende maatregel, haha.
Ik weet niet maar bij mij komt inmiddels elke beperking gewoon aan. Lekker dat jij je er haha bij voelt, dat gaat voor heel veel mensen niet op.
Nu ga ik niet opeens om 21:00u wél de straat op maar het beperkte gevoel is soms best ruk.
Go hard or go home
pi_197566314
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
:D haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.

Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Weet je ik lig meestal om 2100 al in mijn nest. Maar daar gaat het dus niet om. Het verbaast me echt hoe makkelijk sommige mensen hierover doen. Je kunt op je vingers natellen wat de volgende stappen gaan zijn, en de meerderheid slikt het braaf.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:01:59 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:52 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou haha, een vrijheidsbeperkende maatregel, haha.
Ik weet niet maar bij mij komt inmiddels elke beperking gewoon aan. Lekker dat jij je er haha bij voelt, dat gaat voor heel veel mensen niet op.
Nu ga ik niet opeens om 21:00u wél de straat op maar het beperkte gevoel is soms best ruk.
Precies het is een gevoel, dat is inderdaad wat ik bedoel. Het is in sommige gevallen gewoon het idee dat iets niet mag dat blijkbaar al effect heeft. En dat vind ik wonderlijk en is waarschijnlijk gewoon menselijk, soort van je prima in een ruimte kunnen bevinden totdat iemand zegt dat de deur op slot zit en dan claustrofobisch worden.

Ik kan niet voor anderen spreken maar ik denk dat die avondklok weinig veranderd aan mijn handel en wandel. En ik denk dat dat voor vele anderen geld. Dus ik kan me er nu heel boos en zenuwachtig over maken of ik kan gewoon relaxt blijven doen wat ik hiervoor deed, dan kies ik voor die laatste.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:03:17 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het nieuwe normaal is al goed doorgedrongen.
Doodnormaal dat je niet naar buiten mag als je dat wilt. _O_
Nee zeker niet normaal, maar ook niet heel erg ingrijpend op mijn dagelijkse doen van het afgelopen jaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:05:23 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:00 schreef josja het volgende:

[..]

Weet je ik lig meestal om 2100 al in mijn nest. Maar daar gaat het dus niet om. Het verbaast me echt hoe makkelijk sommige mensen hierover doen. Je kunt op je vingers natellen wat de volgende stappen gaan zijn, en de meerderheid slikt het braaf.
Wat gaan de volgende stappen dan zijn, ik beschik niet over zo'n glazen bol. Als je mij een half jaar geleden gezegd had in januari hebben we een avondklok had ik het denk ik onwaarschijnlijk gevonden hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197566370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Britse coronavariant lijkt niet te stoppen

Tweeduizend gezinnen moeten in quarantaine nav besmette leerlingen op 2 scholen. De quarantaine wordt er uitgebreid naar tien dagen etc.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210117_97775503

Uiteindelijk bleken 2 leerlingen besmet.
Edegem en Kontich? Daar werden alle leerlingen getest omdat 2 leerlingen besmet waren.
In Kontich vond men 14 nieuwe besmettingen, waarvan 2 met het Britse virus. De resultaten van de tests in Edegem heb ik nog niet gezien.

In Aalst, basisschool De Brug, vond men negen besmettingen in zes klassen.

De uitbraak van de Britse variant in Houthulst is niet onder controle: twee derde van de bewoners van het woonzorgcentrum besmet, 7 overleden, en het aantal besmettingen in de gemeente (buiten het WZC) steeg in één week van 8 naar 53.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:09:28 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566376
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 04:08 schreef DonDruiper het volgende:
Ze hebben het voetbal stukje eruit gehaald _O- _O-

https://www.rijksoverheid(...)-corona/wijdoenhetzo

Dit is nog wel een mooi stukje..

[ afbeelding ]

Dus.. een dierbare van een vriend is overleden en diegene wil jou even in de armen nemen.. knuffelen..

En dat je dan zegt..

"Ja uuuh nee, dat kan ff niet hé.. rijksoverheid.nl niet gelezen ofzo? Ik bel je over twee dagen wel even op hoe 't met je gaat" :')
Worden gewoon mensen betaald om dit soort verhaaltjes te tikken :')
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:10:00 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hellend vlak he. Als het straks naar de zin van Rutte cs niet snel genoeg gaat met de viruscijfers, dan wordt die klok naar 20u gezet. En daarna naar 19u. Dat heeft verder weinig te maken met recalcitrant zijn.

Maar ja we mogen nog Netflixen dus verder bek houden en belasting afdragen.
Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:10:12 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566387
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat gaan de volgende stappen dan zijn, ik beschik niet over zo'n glazen bol. Als je mij een half jaar geleden gezegd had in januari hebben we een avondklok had ik het denk ik onwaarschijnlijk gevonden hebben.
Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken en

“We moeten toch iets!!”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:13:03 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566409
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken en

“We moeten toch iets!!”
Ah zo, ja of weer afschaffen, dat kun je ook met zekerheid zeggen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:13:10 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566410
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken en

“We moeten toch iets!!”
Dat er ook nog steeds mensen zijn die trappen in Hugo's praatjes van 'anders krijgen we het virus er niet onder'.

Je roeit geen virus uit door vanaf 21u allemaal thuis te gaan zitten, maar het bekt wel lekker uiteraard.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:13:43 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566416
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.
Mwah, pre corona is er ook al een vergelijkbaar initiatiefwetsvoorstel voor kinderopvang aangenomen door Tweede Kamer.

Zegt nog niet alles, maar het is niet onmogelijk lijkt me.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:14:34 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566424
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah zo, ja of weer afschaffen, dat kun je ook met zekerheid zeggen...
We gaan het zien ;).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197566431
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken en

“We moeten toch iets!!”
Nou dat dus, compleet straatverbod met uitzondering van 1 keer per dag supermarkt. Medische mondmaskers en liefst ook nog buiten. Eindeloos verlengen want er ligt vast wel een exotische variant op de loer.. Ik heb ook geen glazen bol maar zie het wel erg somber in allemaal.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197566456
In het UZ Antwerpen heeft men al de positieve stalen tot 12 januari getest op de Britse variant. Het oudste gevonden staal dateert van 23 december.

week van 21 tot 27 december: 3 gevallen
week van 28 dec tot 3 jan: 6 gevallen
week van 4 tot 10 januari: 14 gevallen
11 en 12 januari: 11 gevallen

De tests toonden ook dat de stijging in S-dropouts volledig aan de Britse variant te wijten is. Wat goed nieuws is voor het testen, want S-dropouts kan je vinden met en vrij snelle PCR test, terwijl een volledige genoom sequentie drie dagen in beslag neemt.

[ Bericht 29% gewijzigd door crystal_meth op 22-01-2021 08:28:57 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_197566458
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 04:08 schreef DonDruiper het volgende:
Ze hebben het voetbal stukje eruit gehaald _O- _O-

https://www.rijksoverheid(...)-corona/wijdoenhetzo

Dit is nog wel een mooi stukje..

[ afbeelding ]

Dus.. een dierbare van een vriend is overleden en diegene wil jou even in de armen nemen.. knuffelen..

En dat je dan zegt..

"Ja uuuh nee, dat kan ff niet hé.. rijksoverheid.nl niet gelezen ofzo? Ik bel je over twee dagen wel even op hoe 't met je gaat" :')
Verjaardag vieren met hoedje, toeter en confetti is ook weg :(
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:20:38 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:15 schreef josja het volgende:

[..]

Nou dat dus, compleet straatverbod met uitzondering van 1 keer per dag supermarkt. Medische mondmaskers en liefst ook nog buiten. Eindeloos verlengen want er ligt vast wel een exotische variant op de loer.. Ik heb ook geen glazen bol maar zie het wel erg somber in allemaal.
Ja precies. Net zoals de terror Britse variant die heel Lansingerland heeft gedecimeerd. :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:22:10 #178
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197566471
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah zo, ja of weer afschaffen, dat kun je ook met zekerheid zeggen...
De ervaring leert dat maatregelen die tot nu toe tijdelijk genomen worden niet makkelijk weer weggaan :+

Het argument "Ja maar zonder zou het erger zijn geweest!" komt ook telkens terug.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:22:46 #179
5428 crew  miss_sly
pi_197566476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mwah, pre corona is er ook al een vergelijkbaar initiatiefwetsvoorstel voor kinderopvang aangenomen door Tweede Kamer.

Zegt nog niet alles, maar het is niet onmogelijk lijkt me.
Dat is niet vergelijkbaar met de maatschappij zo inrichten dat niet-gevaccineerde mensen bijna niks zouden mogen en wel-gevaccineerde mensen alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:24:52 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566490
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet vergelijkbaar met de maatschappij zo inrichten dat niet-gevaccineerde mensen bijna niks zouden mogen en wel-gevaccineerde mensen alles.
Ging erom of het wettelijk mogelijk is. Ik zienster direct in waarom niet.

Voor de niet-gevaccineerde mensen verandert er niks ten opzichte van de huidige situatie overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197566493
Zijn er eigenlijk ook landen waar ze er echt niets aan doen? Niet omdat de wil er niet is maar het land is te arm, corrupt, ontbeert de infrastructuur etc? Hoewel ik mij dan ook kan voorstellen dat onderzoeken hoe de besmettingen daar lopen (door dat land zelf dan) waarschijnlijk ook onmogelijk is.
pi_197566494
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja precies. Net zoals de terror Britse variant die heel Lansingerland heeft gedecimeerd. :D
Vandaag komen de onderzoeksresultaten over de Britse variant in Lansingerland. Ben benieuwd. Ook of men bereid is om hun visie op de Britse variant te herzien. Het zou ze niet heel goed uitkomen zo vlak voor ingaan van de avondklok.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:25:51 #183
5428 crew  miss_sly
pi_197566497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

De ervaring leert dat maatregelen die tot nu toe tijdelijk genomen worden niet makkelijk weer weggaan :+

Het argument "Ja maar zonder zou het erger zijn geweest!" komt ook telkens terug.
Dat laatste weet je natuurlijk ook simpelweg niet, toch? Dat is het nadeel: je hebt niet een schaduwmaatschappij lopen waar diezelfde maatregelen niet gelden om te zien hoe het dan verloopt.

Dat maatregelen niet gemakkelijk weer weggaan, is ook niet waar. We hebben vorig jaar gezien dat tegen de zomer, toen het overal weer goed ging, heel veel maatregelen werden opgeheven. Niet alle, ikz al je vast voor zijn :) maar wel heel veel. Dus we hebben ervaren dat maatregelen voor een deel zeker wel weg kunnen gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:26:20 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

De ervaring leert dat maatregelen die tot nu toe tijdelijk genomen worden niet makkelijk weer weggaan :+

Het argument "Ja maar zonder zou het erger zijn geweest!" komt ook telkens terug.
Dat is ook helemaal geen argument, maar juist een bewijs voor gebrek eraan.
pi_197566507
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Vandaag komen de onderzoeksresultaten over de Britse variant in Lansingerland. Ben benieuwd. Ook of men bereid is om hun visie op de Britse variant te herzien. Het zou ze niet heel goed uitkomen zo vlak voor ingaan van de avondklok.
"Het zijn maar modellen/cijfers".
"We willen Londense toestanden écht voorkomen".
"We zien wat er in het verzorgingshuis in Friesland is gebeurd".
etc. etc.

Ze lullen er wel weer een punt aan. En als iemand waagt om kritisch te zijn, zet je 'm weg als wappie.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:27:53 #186
5428 crew  miss_sly
pi_197566509
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ging erom of het wettelijk mogelijk is. Ik zienster direct in waarom niet.
Ik weet niet wat je met je tweede zin bedoelt :)
quote:
Voor de niet-gevaccineerde mensen verandert er niks ten opzichte van de huidige situatie overigens.
Voolopig verandert er voor niemand nog iets, en dat lijkt me ook terecht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:28:12 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566514
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Vandaag komen de onderzoeksresultaten over de Britse variant in Lansingerland. Ben benieuwd. Ook of men bereid is om hun visie op de Britse variant te herzien. Het zou ze niet heel goed uitkomen zo vlak voor ingaan van de avondklok.
twitter

Helemaal niks aan de hand daar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197566516
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee zeker niet normaal, maar ook niet heel erg ingrijpend op mijn dagelijkse doen van het afgelopen jaar.
Omdat het jou niet raakt is het niet belangrijk en makkelijk te bagatelliseren, veel inlevingsvermogen wel.

En dan is het er ook nog in de zin van politieke spelletjes erdoorheen gedrukt door een demissionair kabinet, dat komt er nog bovenop.
pi_197566518
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.
Alle ingrijpende maatregelen gaan in tegen grondrechten. Het recht op vereniging, het recht op onderwijs, noem maar op. Het gaat om de verhouding tussen de zwaarte van die inbreuk enerzijds en de grootte van de winst voor het algemeen belang anderszijds.

Ik ben niet tegen een inbreuk op grondrechten in crisissituaties, maar je mag dan wel van een overheid eisen dat ze verdomd goed beargumenteert waarom dat nodig is. En of er ook minder ingrijpende maatregelen mogelijk zijn met hetzelfde effect. Die argumentatie vond ik bij de avondklok op z'n zachts gezegd nogal mager. En dan verbaast het mij wel hoe makkelijk men meegaat in het inperken van grondrechten.

Diezelfde eis zou ik hebben bij een selectie van mensen op basis van hun medische status. Een inbreuk op artikel 2 moet mogelijk zijn, maar alleen als je dat heel goed en nauwkeurig onderbouwt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2021 08:29:34 ]
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:30:22 #190
5428 crew  miss_sly
pi_197566530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:27 schreef Piles het volgende:

[..]

"Het zijn maar modellen/cijfers".
"We willen Londense toestanden écht voorkomen".
"We zien wat er in het verzorgingshuis in Friesland is gebeurd".
etc. etc.

Ze lullen er wel weer een punt aan. En als iemand waagt om kritisch te zijn, zet je 'm weg als wappie.
Als je kritisch bent, ben je geen wappie. Wel als je er 5G of een chip in het vaccin bijhaalt waarmee men de bevolking lekker onder controle kan houden.

Ik vind het niet vreemd dat ze voorzichtig willen zijn. Dat wil niet alleen de overheid, dat vinden veel experts ook. Sinds wanneer kunnen we experts reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar eigenlijk niks weten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197566535
quote:
88s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.
Als men na weken/maanden avondklok, dichte horeca etc. zegt: je mag weer (bijna) alles, maar dan moet je wél een prikje hebben. Moet jij eens kijken hoe snel dat er door is _O-
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:31:32 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je met je tweede zin bedoelt :)
[..]

Voolopig verandert er voor niemand nog iets, en dat lijkt me ook terecht.
Sorry, autocorrect. “Ik zie niet in waarom niet”. ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:32:00 #193
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197566545
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste weet je natuurlijk ook simpelweg niet, toch? Dat is het nadeel: je hebt niet een schaduwmaatschappij lopen waar diezelfde maatregelen niet gelden om te zien hoe het dan verloopt.

Dat maatregelen niet gemakkelijk weer weggaan, is ook niet waar. We hebben vorig jaar gezien dat tegen de zomer, toen het overal weer goed ging, heel veel maatregelen werden opgeheven. Niet alle, ikz al je vast voor zijn :) maar wel heel veel. Dus we hebben ervaren dat maatregelen voor een deel zeker wel weg kunnen gaan.
De zomer vond ik lastig. Aan de ene kant kon er veel, maar tegelijkertijd ook weer niet. Met 10.000 mensen op de dam demonstreren heeft naar eigen zeggen geen besmettingen tot gevolg gehad, maar 100 meter verderop moesten mensen op 1,5 meter buiten op een terras zitten.

Over de schaduwmaatschappij is ook waar, maar het wordt een beetje holle retoriek (niet van jou overigens :)). Er is niet duidelijk of iets wel of niet werkt, maar we doen het en we houden het erin.

Net als in de presentatie van van Dissel afgelopen week, dat mondkapjes maar marginaal helpen, maar toch blijven ze. En alcoholverkoop na 8 uur in de ban.

Ik weet dat er niets mee gaat gebeuren, maar ik zou zo graag zien dat ze in plaats van dingen strenger maken ze dingen anders in gaan richten. Binnen geen personen ontvangen, maar buiten wel met maximaal 4, dat soort dingen. Heb 't al eerder gezegd, de enige denkrichting is in meer verbieden, niet om dingen anders in te richten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197566556
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je kritisch bent, ben je geen wappie.
Dat is niet de toon die ik merk hoor ;)
quote:
Sinds wanneer kunnen we experts reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar eigenlijk niks weten?
Ze weten ongetwijfeld vanalles over virussen, modellen etc. Maar niet over maatschappelijke gevolgen (daar gaan ze ook niet over). Dus als Van Dissel over de avondklok zegt 'het zorgt voor minder besmettingen', heeft ie ongetwijfeld gelijk. Maar de besluitnemers lopen daar blind achteraan, zonder af te wegen of deze maatregel opweegt tegen de nadelen.

We zitten nu (na bijna een jaar) op 13.337 doden. Roken = 20.000 doden per jaar. En dat is nog niet eens verboden _O-
pi_197566566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je kritisch bent, ben je geen wappie. Wel als je er 5G of een chip in het vaccin bijhaalt waarmee men de bevolking lekker onder controle kan houden.

Ik vind het niet vreemd dat ze voorzichtig willen zijn. Dat wil niet alleen de overheid, dat vinden veel experts ook. Sinds wanneer kunnen we experts reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar eigenlijk niks weten?
Nee joh, hier weet iedereen het veel beter. Sommigen weten ook al wat er precies hier na gaat gebeuren. Ik kijk ook geen persconferenties meer, hier weten ze het toch allemaal al *O*
pi_197566574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:25 schreef xFriendx het volgende:
Zijn er eigenlijk ook landen waar ze er echt niets aan doen? Niet omdat de wil er niet is maar het land is te arm, corrupt, ontbeert de infrastructuur etc? Hoewel ik mij dan ook kan voorstellen dat onderzoeken hoe de besmettingen daar lopen (door dat land zelf dan) waarschijnlijk ook onmogelijk is.
Centraal Afrika. Het gaat zo hard daar, dat er nauwelijks doden zijn.
(Je mag niet zeggen dat het komt door de overvloed aan oudjes hier, en het gebrek aan oudjes daar)
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:36:19 #197
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197566579
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je kritisch bent, ben je geen wappie. Wel als je er 5G of een chip in het vaccin bijhaalt waarmee men de bevolking lekker onder controle kan houden.

Ik vind het niet vreemd dat ze voorzichtig willen zijn. Dat wil niet alleen de overheid, dat vinden veel experts ook. Sinds wanneer kunnen we experts reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar eigenlijk niks weten?
Het is ondertussen zo erg dat zelfs in de tweede kamer de term "wappie" gebruikt wordt. Rutte zei tegen Wilders over iets waar ie het niet mee eens was: "Zo ken ik u ook helemaal niet. U heeft altijd hier erkend dat het virus er is en nooit de kant van de wappies gekozen"

Ik vind het ook lastig om experts te reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar experts zijn ook verdeeld. Wat doe je dan?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:37:38 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566590
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

De zomer vond ik lastig. Aan de ene kant kon er veel, maar tegelijkertijd ook weer niet. Met 10.000 mensen op de dam demonstreren heeft naar eigen zeggen geen besmettingen tot gevolg gehad, maar 100 meter verderop moesten mensen op 1,5 meter buiten op een terras zitten.

Over de schaduwmaatschappij is ook waar, maar het wordt een beetje holle retoriek (niet van jou overigens :)). Er is niet duidelijk of iets wel of niet werkt, maar we doen het en we houden het erin.

Net als in de presentatie van van Dissel afgelopen week, dat mondkapjes maar marginaal helpen, maar toch blijven ze. En alcoholverkoop na 8 uur in de ban.

Ik weet dat er niets mee gaat gebeuren, maar ik zou zo graag zien dat ze in plaats van dingen strenger maken ze dingen anders in gaan richten. Binnen geen personen ontvangen, maar buiten wel met maximaal 4, dat soort dingen. Heb 't al eerder gezegd, de enige denkrichting is in meer verbieden, niet om dingen anders in te richten.
Precies. Vlieg het ook eens anders aan, probeer eens iets onorthodox.
Vitamine D zou een rol kunnen spelen, verstrek dat gratis aan iedereen oid.

Maar het kabinet blijft hangen in een modus van beperkingen opleggen. Een soort tunnelvisie.

En als nuttige en effectieve beperkingen al gebruikt zijn zie je ze verschuiven naar steeds zwaardere beperkingen die relatief steeds minder opleveren. Zoals de avondklok wat gewoon een ultiem voorbeeld is van “ja maar we moeten iets”.

Ja wellicht, maar dan niet iets dat volledig buitenproportioneel is.

En je zal zien dat straks het rapport van Lansingerland uitkomt waar de Britse variant helemaal niets uithaalt, maar ze gewoon “voor de zekerheid” de bevolking nog maar opgesloten houden.

Ik ben hardline VVD maar dit kabinet en hun keuzes begint meer en meer te irriteren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 08:40:00 #199
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197566606
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies. Vlieg het ook eens anders aan, probeer eens iets onorthodox.
Vitamine D zou een rol kunnen spelen, verstrek dat gratis aan iedereen oid.

Maar het kabinet blijft hangen in een modus van beperkingen opleggen. Een soort tunnelvisie.

En als nuttige en effectieve beperkingen al gebruikt zijn zie je ze verschuiven naar steeds zwaardere beperkingen die relatief steeds minder opleveren. Zoals de avondklok wat gewoon een ultiem voorbeeld is van “ja maar we moeten iets”.

Ja wellicht, maar dan niet iets dat volledig buitenproportioneel is.

En je zal zien dat straks het rapport van Lansingerland uitkomt waar de Britse variant helemaal niets uithaalt, maar ze gewoon “voor de zekerheid” de bevolking nog maar opgesloten houden.

Ik ben hardline VVD maar dit kabinet en hun keuzes begint meer en meer te irriteren.
Ik vind ook dat een keuze over wel of geen avondklok gebaseerd moest worden op het onderzoek in Lansingerland, Drachten en een aantal andere plekken. Waarom zou je anders dat onderzoek doen. De resultaten daarvan komen vandaag, had dat nou echt zo'n verschil gemaakt, die paar dagen extra?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_197566610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je kritisch bent, ben je geen wappie. Wel als je er 5G of een chip in het vaccin bijhaalt waarmee men de bevolking lekker onder controle kan houden.

Ik vind het niet vreemd dat ze voorzichtig willen zijn. Dat wil niet alleen de overheid, dat vinden veel experts ook. Sinds wanneer kunnen we experts reduceren tot mensen die maar wat roepen, maar eigenlijk niks weten?
Experts zijn wetenschappers die nu een politieke jas hebben aangetrokken. Ze weten heel veel over een klein bereik, super voor onderzoek in een lab. Jammer dat er in de buitenwereld veel meer aan de gang dan hun zeer beperkte blikveld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')