quote:Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Britse coronavariant lijkt niet te stoppen
Tweeduizend gezinnen moeten in quarantaine nav besmette leerlingen op 2 scholen. De quarantaine wordt er uitgebreid naar tien dagen etc.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210117_97775503
Uiteindelijk bleken 2 leerlingen besmet.
Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.quote:
Tijd voor een avondklokquote:Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.
Juist.
Het wordt ons niet makkelijk gemaakt om uit het BNW hoekje te blijven.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Dus zelfs in de grootste 'brandhaard' van de Britse variant in Nederland grijpt het niet om zich heen. Sterker nog, het aantal positief geteste mensen neem juist af.
Juist.
Goh.quote:
Zal ook niet de eerste keer zijn dat Van Dissel er volledig naast zit met zijn voorspellingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 06:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[..]
Juist.
Gommers had gewoon gelijk bij Jinekquote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal ook niet de eerste keer zijn dat Van Dissel er volledig naast zit met zijn voorspellingen.
2 Is wel heel besmettelijk zeg, echt erg.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Tweeduizend gezinnen moeten in quarantaine nav besmette leerlingen op 2 scholen. De quarantaine wordt er uitgebreid naar tien dagen etc.
Het nieuwe normaal is al goed doorgedrongen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.
Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Hellend vlak he. Als het straks naar de zin van Rutte cs niet snel genoeg gaat met de viruscijfers, dan wordt die klok naar 20u gezet. En daarna naar 19u. Dat heeft verder weinig te maken met recalcitrant zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
haha even voor de duidelijkheid die avondklok geld alleen savonds hè. Hier klinken de commentaren alsof je de hele dag je huis niet uit mag... Soms heb ik het gevoel alsof men als iets niet meer mag men dit juist wil gaan doen. Wat!! Mag ik niet meer in het zwembad pissen, niet dat ik dat ooit gedaan heb maar nu het niet meer mag zal ik ze eens laten zien hoe goed ik kan pissen.
Straks gaan allemaal mensen die normaal om 9 uur gewoon netflixten zenuwachtig netflixen met de gedachte 'ik mag niet naar buiten' in het hoofd.
Nou haha, een vrijheidsbeperkende maatregel, haha.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Weet je ik lig meestal om 2100 al in mijn nest. Maar daar gaat het dus niet om. Het verbaast me echt hoe makkelijk sommige mensen hierover doen. Je kunt op je vingers natellen wat de volgende stappen gaan zijn, en de meerderheid slikt het braaf.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Precies het is een gevoel, dat is inderdaad wat ik bedoel. Het is in sommige gevallen gewoon het idee dat iets niet mag dat blijkbaar al effect heeft. En dat vind ik wonderlijk en is waarschijnlijk gewoon menselijk, soort van je prima in een ruimte kunnen bevinden totdat iemand zegt dat de deur op slot zit en dan claustrofobisch worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou haha, een vrijheidsbeperkende maatregel, haha.
Ik weet niet maar bij mij komt inmiddels elke beperking gewoon aan. Lekker dat jij je er haha bij voelt, dat gaat voor heel veel mensen niet op.
Nu ga ik niet opeens om 21:00u wél de straat op maar het beperkte gevoel is soms best ruk.
Nee zeker niet normaal, maar ook niet heel erg ingrijpend op mijn dagelijkse doen van het afgelopen jaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:51 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal is al goed doorgedrongen.
Doodnormaal dat je niet naar buiten mag als je dat wilt.
Wat gaan de volgende stappen dan zijn, ik beschik niet over zo'n glazen bol. Als je mij een half jaar geleden gezegd had in januari hebben we een avondklok had ik het denk ik onwaarschijnlijk gevonden hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:00 schreef josja het volgende:
[..]
Weet je ik lig meestal om 2100 al in mijn nest. Maar daar gaat het dus niet om. Het verbaast me echt hoe makkelijk sommige mensen hierover doen. Je kunt op je vingers natellen wat de volgende stappen gaan zijn, en de meerderheid slikt het braaf.
Edegem en Kontich? Daar werden alle leerlingen getest omdat 2 leerlingen besmet waren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 05:52 schreef Za het volgende:
Worden gewoon mensen betaald om dit soort verhaaltjes te tikkenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 04:08 schreef DonDruiper het volgende:
Ze hebben het voetbal stukje eruit gehaald![]()
![]()
https://www.rijksoverheid(...)-corona/wijdoenhetzo
Dit is nog wel een mooi stukje..
[ afbeelding ]
Dus.. een dierbare van een vriend is overleden en diegene wil jou even in de armen nemen.. knuffelen..
En dat je dan zegt..
"Ja uuuh nee, dat kan ff niet hé.. rijksoverheid.nl niet gelezen ofzo? Ik bel je over twee dagen wel even op hoe 't met je gaat"
Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hellend vlak he. Als het straks naar de zin van Rutte cs niet snel genoeg gaat met de viruscijfers, dan wordt die klok naar 20u gezet. En daarna naar 19u. Dat heeft verder weinig te maken met recalcitrant zijn.
Maar ja we mogen nog Netflixen dus verder bek houden en belasting afdragen.
Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken enquote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat gaan de volgende stappen dan zijn, ik beschik niet over zo'n glazen bol. Als je mij een half jaar geleden gezegd had in januari hebben we een avondklok had ik het denk ik onwaarschijnlijk gevonden hebben.
Ah zo, ja of weer afschaffen, dat kun je ook met zekerheid zeggen...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verlengen, vervroegen, want het blijkt niet te werken en
“We moeten toch iets!!”
Dat er ook nog steeds mensen zijn die trappen in Hugo's praatjes van 'anders krijgen we het virus er niet onder'.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“We moeten toch iets!!”
Mwah, pre corona is er ook al een vergelijkbaar initiatiefwetsvoorstel voor kinderopvang aangenomen door Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik maak me veel meer zorgen om het idee dat men straks dingen willen verbieden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, dat lijkt mij tegen de grondwet ingaan. En daar wordt nu al normaal over gedaan, alsof je bij een restaurant oid mag gaan selecteren op medische status (in dit geval gevaccineerd of niet) lijkt me zeer onwenselijk. Maar daarop is de kritiek veel milder.
We gaan het zienquote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah zo, ja of weer afschaffen, dat kun je ook met zekerheid zeggen...
Nou dat dus, compleet straatverbod met uitzondering van 1 keer per dag supermarkt. Medische mondmaskers en liefst ook nog buiten. Eindeloos verlengen want er ligt vast wel een exotische variant op de loer.. Ik heb ook geen glazen bol maar zie het wel erg somber in allemaal.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
“We moeten toch iets!!”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |