Gezond!!quote:Op donderdag 21 januari 2021 18:25 schreef Karzai het volgende:
Uiteindelijk de patatjes achterwege gelaten omdat de kipfilet vrij fors was en ik niet zo'n honger had.
Kipfileetje even aangebraden en in aluminium folie een half uurtje op 200 graden met kerrie en knoflook in de oven gedaan
Op de salade zit nog een dressing van appelazijn, sesamolie en zwarte peper
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:30 schreef Karzai het volgende:
vanavond biefstukje en patat
toetje bitterkoekjespudding casa di mama
[ afbeelding ]
Mmmmmm, ik ben jaloers op je!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Straks een bord van mam's bruine bonensoep
Gegoogled. Yum!!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:37 schreef Prego het volgende:
Truffade, saucisse de Toulouse en wat sla![]()
Eerst een pils
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
Ik deed de sous vide, en iets met draadjes vlees. Geheel roomboterloos dus.
[ afbeelding ]The spoiler looks the bestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
Ik deed de sous vide, en iets met draadjes vlees. Geheel roomboterloos dus.
[ afbeelding ]Ik slowcook, maar ik ben bang dat je het toch uiteindelijk moet sauteren en het begin of aan het eind moet denk er toch 100 graden of meer over heen. Voor de bacteriën.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Bij bereidingen boven de 62 graden en zoals in dit geval voor 24 uur, hoef je je geen zorgen over bacterien meer te maken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 21:56 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik slowcook, maar ik ben bang dat je het toch uiteindelijk moet sauteren en het begin of aan het eind moet denk er toch 100 graden of meer over heen. Voor de bacteriën.
Ik weet het niet, klinkt maar engquote:Op zaterdag 23 januari 2021 22:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bij bereidingen boven de 62 graden en zoals in dit geval voor 24 uur, hoef je je geen zorgen over bacterien meer te maken.
Heerlijk!quote:Op zondag 24 januari 2021 11:00 schreef Karzai het volgende:
flinke trek nog twee eitjes met spek en kaas
[ afbeelding ]
Grillgerecht is voor jouquote:Op zondag 24 januari 2021 14:52 schreef golfer het volgende:
Nu: een mini pizza van de supermarktbakkerij.
Vanavond laten we Grieks eten bezorgen door een restaurant. (moussaka en een grillgerecht met o.a. souvlaki en lamskoteletten en gyros).
Hoe raad je het zo?quote:
Brammetje is dat een speciale snackbar?quote:Op zondag 24 januari 2021 15:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb net een Brammetje mayo besteld
Bram Ladage!quote:Op zondag 24 januari 2021 16:00 schreef Karzai het volgende:
[..]
Brammetje is dat een speciale snackbar?
even gegoogeld een Rotterdams begripquote:Op zondag 24 januari 2021 16:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bram Ladage!![]()
Nu beker warme choco.
Vanavond groenten over dus nasi.
Ooh welke krokettenquote:Op zondag 24 januari 2021 18:19 schreef FranticDJ het volgende:
Frietje van de godenfrituur bij m'n ouders in het dorp
daarbij een aantal verschillende kroketten.
kwekkeboom, huisgemaakte garnalenkroket, huisgemaakte kaaskroket en een spekkroketquote:Op zondag 24 januari 2021 19:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooh welke kroketten![]()
Nu thee en pb cup
Vier kroketten ....quote:Op zondag 24 januari 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kwekkeboom, huisgemaakte garnalenkroket, huisgemaakte kaaskroket en een spekkroket
Klodder for the winquote:Op zondag 24 januari 2021 20:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben serieus vergeten om te koken
Of iets uit de vriezer te halen.
Prutje van linzen, kikkererwten, gehakt, garam massala, tomaat en rijst is het geworden. Met een klodder crème fraiche.
Heeeerlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
kwekkeboom, huisgemaakte garnalenkroket, huisgemaakte kaaskroket en een spekkroket
soort vanquote:Op maandag 25 januari 2021 14:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lekkerrrrrrrr, een soort van bouillabaise?
Gril je die dan op het laatst nog?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond: salade van venkel en sinaasappel en een varkenshaas uit de sous vide.
Een varkensbrander? Whut?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:37 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Even met de varkensbrander erover als ie uit de sous vide komt
Oh. Onkruidbrander heet dat ook welquote:
Even nog op heel hoog vuur in een braadpan kort aan de buitenkant karamelliseren.quote:
Ah! Lekkerquote:Op maandag 25 januari 2021 16:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
Nee bij moeders, zij had 4 kilo hert besteld
Met stroop of met piccalilly?quote:
die piccallily kan je eigenlijk niet lekker kopen uit een potjjequote:Op maandag 25 januari 2021 19:19 schreef maily het volgende:
[..]
Met stroop of met piccalilly?
Ik vraag dit voor een vriendin.
Wij hadden rijst en sperzieboontjes.
Met kipsaté uit de vriezer.
Ik heb zo'n klein potje van Kesbeke. Ben de enige hier die het lekker vindt ...quote:Op maandag 25 januari 2021 19:23 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
die piccallily kan je eigenlijk niet lekker kopen uit een potjje
mcdonalds gebruikt picalliy, ik heb echter de laatste honderd jaar geen piccallily gevonden die ik lekker vond, terwijl eigenlijk het niet zo moeilijk is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 januari 2021 19:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb zo'n klein potje van Kesbeke. Ben de enige hier die het lekker vindt ...ach ik zat zo te denken wat gebeurt er nou eigenlijk als we een pot au feu of een bouilon maken, of een saus van groenten restjes en wat kruidenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dan van de iets betere qualiteit, die wat zoeter zijn
dan gaat tijdens de lange bereiding, zo'n picalliy sausje echt heel lekker smaken, omdat het dan eerlijk is
stukjes bloemkool mensen
Vuâhhhhquote:Op maandag 25 januari 2021 15:40 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Oh. Onkruidbrander heet dat ook wel
Gasbrander met een dikke vlam er aan
Zoiets is eigenlijk handzamer:
https://www.bol.com/nl/p/(...)er/9200000102188926/
Deze is zelfs speciaal oor sous vide volgens bol
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Even nog op heel hoog vuur in een braadpan kort aan de buitenkant karamelliseren.
En met de crème bruleebrander afmaken.
Heldquote:Op maandag 25 januari 2021 16:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
Nee bij moeders, zij had 4 kilo hert besteld
Heb ik ook altijd in de vriezer en mini-tompoucequote:Op maandag 25 januari 2021 19:51 schreef FranticDJ het volgende:
Slagroomsoesjes
onder het mom van de diepvries moet echt leeg.
lekker vers brood kan ook zo lekker zijn, ik zou daar maar wat extra geld aan uitgevenquote:Op maandag 25 januari 2021 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd in de vriezer en mini-tompouce![]()
Vanavond gewoon brood gegeten, vers van de bakker![]()
Beleg was smeerworst met mosterd, smeerkaas met sambal en salami. Thee erbij.
Nu ook weer thee en wat blokjes chocolade.
Brooddag doe ik hier ook meestal wel 1x per week hoorquote:Op maandag 25 januari 2021 20:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb ik ook altijd in de vriezer en mini-tompouce![]()
Vanavond gewoon brood gegeten, vers van de bakker![]()
Beleg was smeerworst met mosterd, smeerkaas met sambal en salami. Thee erbij.
Nu ook weer thee en wat blokjes chocolade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |