Ja heel naar. Alsof we dealtjes moeten maken met maatregelen als inzet. Gadver. En de scholen gaan er waarschijnlijk geen seconde eerder door open.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En nu de hele tijd het woord "kinderen" koppelen aan de avondklok.
Een wandeling voor het slapen gaan, of naar je partner toe waar je niet mee samen woont bijv.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds over dat rondje hardlopen, dat per se om 21.00 uur moet? Of waar doel je anders op?
LennyGodquote:Op donderdag 21 januari 2021 10:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Grootste afname op cohort in tijden. Genot.
Juiste keuze gemaakt om vandaag (en komende dagen) extra reguliere OK te draaien.
@:kuipers
quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat het nog steeds over dat rondje hardlopen, dat per se om 21.00 uur moet? Of waar doel je anders op?
aannames...quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja heel naar. Alsof we dealtjes moeten maken met maatregelen als inzet. Gadver. En de scholen gaan er waarschijnlijk geen seconde eerder door open.
We zijn trouwens uit de tweede zodra die besmettingen weer gestaag omhoog lopen. En daarmee is de derde dan al begonnen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke derde golf? We zijn nog niet eens uit de tweede.
Nee hoor, hoezo? Je mag naar je werk, of je daar nu van thuis uit of vanuit je partner naartoe gaat.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef Wantie het volgende:
Nou, als ik na mijn werk naar mijn partner wil en vice versa schenden we de avondklok.
Volkswagen gaat nog jaloers worden op het aantal golven we nog gaan krijgen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De derde golf die volgens het RIVM onontkoombaar is. Die derde golf.
Krijg je weer de nieuwsverhalen dat boswachters helemaal in paniek zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:00 schreef MichaelScott het volgende:
Ik verheug me nu al op de posts volgende week dat het opeens zo druk is in de supermarkt en op straat.
Net zoals vorig jaar.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:44 schreef Zipportal het volgende:
Gommers is ook gewoon onder druk gezet.
Een aanname die je in kunt schatten op basis van de ervaring tot nu toe is toch geen aanname meer? Er zijn vrijwel geen maatregelen geweest die alleen de periode die initieel genoemd werden actief waren.quote:
Je bent op de hoogte van mensen die pas na achten tijd hebben om überhaupt wat te gaan doen door de week? Iets met werk en kinderen?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Oke.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
We zijn trouwens uit de tweede zodra die besmettingen weer gestaag omhoog lopen. En daarmee is de derde dan al begonnen.
Maar als de brandweer aangeeft dat het verstandig is om ramen en deuren gesloten te houden omdat er gevaarlijke stoffen vrijkomen, is het ook niet verstandig om toch maar lekker de boel door te luchten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is logisch, daar is een direct (en bekend) risico, namelijk het huis naast je dat in brand staat.
Op het moment dat de huizen 15 straten verderop ook natgespoten worden en dat schade oplevert en de brandweer zegt: "Tja, vervelend, moet je maar even mee dealen" protesteer je ook.
Lijkt me juist erg onlogisch.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
ben ik de enige die een golf van criminaliteit verwacht tijdens de avondglock?
Dat zit ongeveer zo: nu is bijvoorbeeld de R-waarde 0,9, dus het gaat omlaag.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, het RIVM zit altijd spot on natuurlijk met voorspellingen.
Zitten er nog vaker naast dan Piet Paulusma.
Iedereen is thuis en de daders zijn een stuk makkelijker op te sporen als niemand buiten mag zijn, waarom verwacht je dat?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik verwacht weer een babyboom zo ergens in oktober/november.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Aangezien buiten zijn dan op zichzelf al crimineel is, waarschijnlijk wel ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waarom? Op straat val je op. Inbreken wordt moeilijker met alle mensen thuis.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Niet iedereen heeft die vrijheid. En ja als je autistisch bent zijn dit soort maatregelen gigantisch ontwrichtend, kom op is het nodig om zo je punt te maken?quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, hoezo? Je mag naar je werk, of je daar nu van thuis uit of vanuit je partner naartoe gaat.
Eerst naar huis, eten, douchen en na half 9 naar je partner en om half 1 weer naar huis, is inderdaad tegen de avondklok.
Beetje creatief zijn en niet te autistisch vasthouden aan ingeroeste patronen is toch niet teveel gevraagd?
VW heeft momenteel de Golf 8.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:01 schreef Nober het volgende:
[..]
Volkswagen gaat nog jaloers worden op het aantal golven we nog gaan krijgen.
Nee joh.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar ramen en deuren gesloten houden levert geen nevenschade op, een huis verderop in de wijk nathouden wel. Ik trok alleen maar jouw analogie door.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als de brandweer aangeeft dat het verstandig is om ramen en deuren gesloten te houden omdat er gevaarlijke stoffen vrijkomen, is het ook niet verstandig om toch maar lekker de boel door te luchten.
Kom op, er is niet niets aan de hand. Of de avondklok een goed idee is, weet ik niet, maar er is van alles aan de hand waarvan we neit willen dat het UIT de hand loopt. En dus zullen er maatregelen moeten worden genomen. In het debat komen ook allerlei zaken aan bod die hier ook besproken worden, zoals het verplicht moeten komen opdraven op het werk.
Als iedereen thuis is gaat het wel wat lastig worden voor inbrekers en straatrovers denk ik zo. Maar zo zou het al los van de avondklok moeten zijn denk ik.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een grove schatting van de R-waarde van nu in de UK brengt mij op ongeveer 0,7. Dus zonder B117 hadden zij 0,7/1,3=0,54? Lijkt me stug.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zit ongeveer zo: nu is bijvoorbeeld de R-waarde 0,9, dus het gaat omlaag.
Maar de Britse variant is 1,3x besmettelijker, dus de R-waarde daarvan is dan 0,9x1,3=1,17
Dat is te hoog, dus zijn aanvullende maatregelen nodig.
Strategische typo ook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Iedereen blijft al thuis.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen thuis is gaat het wel wat lastig worden voor inbrekers en straatrovers denk ik zo. Maar zo zou het al los van de avondklok moeten zijn denk ik.
De strekking van wat Geert zegt is dat de bestaande maatregelen zouden moeten werken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:04 schreef ondeugend het volgende:
De avondklok is onzinnig omdat het kabinet dingen heeft nagelaten. Zegt Geert.
Vreemd geredeneerd.
Aldus peiler RipCity.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:06 schreef RipCity het volgende:
Wilders zegt wat 87% van land denkt nu
rightquote:
Inbrekers moeten ook een werkgeversverklaring op zak hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen thuis is gaat het wel wat lastig worden voor inbrekers en straatrovers denk ik zo. Maar zo zou het al los van de avondklok moeten zijn denk ik.
Ik las Mattias Besmetquote:Op donderdag 21 januari 2021 11:07 schreef zoost het volgende:
Ik weet dat er veel mensen allergisch zijn voor Maurice, maar ik vond dit een interessante video.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |