abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197524575

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:08:48 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524597
quote:
9s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:07 schreef Tijn het volgende: [..] Voorlopig gaat het aantal positieve tests in Israël als een raket omhoog ;( [ afbeelding ]
Ziekenhuisopnames zijn daar belangrijker de komende maanden, zij zijn ook begonnen met de ouderen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197524604
Besmettingen Israel schieten misschien wel als een raket omhoog, maar die hebben dan weer in Maart volgens mij iedereen een vaccin gegeven.

Wat zou de status in Nederland zijn rond Maart? Keiharde lockdown, avondklok en een handjevol mensen gevaccineerd _O-
pi_197524612
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef Gia het volgende: [..] En dan roept iedereen dat ze zich daaraan niet gaan houden, want controleren achter de voordeur kan toch niet. Daarom dus de avondklok. Want controleren op straat kan wel.
Maar hoe groot is de pakkans? Ik verwacht dat veel mensen het er toch op wagen. Sowieso is het voor veel mensen gewoon ondraaglijk. Wat als je bijvoorbeeld niet met je partner samenwoont? En je door je werktijden wel op tijd thuis kunt zijn, maar niet bij je partner?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197524618
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zorgelijk, maar niet helemaal onverwachts. Realistisch is het om te verwachten dat het vaccin in bepaalde mate minder werkt tegen nieuwe varianten.

Israël wordt zeer interessant om in de gaten houden, dat gaat een heel goed beeld geven van de impact van vaccins.
Kunnen wij mooi als hekkensluiter weloverwogen keuzen maken inzake onze vaccinatiestrategie. :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:10:13 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:09 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingen Israel schieten misschien wel als een raket omhoog, maar die hebben dan weer in Maart volgens mij iedereen een vaccin gegeven.

Wat zou de status in Nederland zijn rond Maart? Keiharde lockdown, avondklok en een handjevol mensen gevaccineerd _O-
En alsnog volle ziekenhuizen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:10:30 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197524635
Benieuwd hoeveel uitzonderingen er weer gaan komen, het aantal cruciale beroepen is al enorm toegenomen het afgelopen jaar, hadden die maaltijdbezorgers nooit durven dromen.
pi_197524647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ziekenhuisopnames zijn daar belangrijker de komende maanden, zij zijn ook begonnen met de ouderen.
En ze zijn volgens mij nog niet eens begonnen in de Palestijnse gebieden, dus grote brandhaarden zijn daar nog mogelijk.
pi_197524649
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Eens. Maar dan verwacht je dat in Israël nu relatief weinig ouderen zijn besmet?
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:12:03 #10
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197524669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
Benieuwd hoeveel uitzonderingen er weer gaan komen, het aantal cruciale beroepen is al enorm toegenomen het afgelopen jaar, hadden die maaltijdbezorgers nooit durven dromen.
Als jouw vader je opbelt of je langs wilt komen omdat je moeder zich niet zo lekker voelt.
Zou dat een uitzondering zijn?
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:12:12 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197524670
quote:
Daarom hameren burgemeesters ook op zo weinig mogelijk uitzonderingen: https://nos.nl/artikel/23(...)-uitzonderingen.html

quote:
De voorzitters van de Veiligheidsregio's hebben minister Grapperhaus van Justitie geadviseerd om een eventuele invoering van een avondklok "zo strak mogelijk" te regelen. Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad spreekt van een "zwaar middel", dat zo duidelijk mogelijk aan de burgers moet worden uitgelegd. Uitzonderingen op de regel moeten dus worden beperkt, zei Bruls na afloop van een overleg in Utrecht met Grapperhaus.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:12:34 #12
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197524676
quote:

Zoiets waarschijnlijk.
En oh ja, de 2e prik is definitief gecanceld wegens grote tekorten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197524677
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:21 schreef opreis het volgende: [..] Deze wordt debunked [ twitter ]
Opzich gelukkig. Maar dat maakt niet uit voor het feit dat dit soort artikelen, en die rivm en ggz experts die op nu.nl zeggen dat de maatregelen de mentale gezondheid slopen en jongeren nog drie jaar laat houden etc precies doen wat ze moeten doen: het draagvlak slopen en de maatregelen politiek onhoudbaar houden, zeker vlak voor de verkiezingen. Daarom ben ik er blij mee.
#WeesGeenWhales
pi_197524682
quote:

We gaan gewoon zien dat het geen kut uitmaakt dat de hele bevolking gevaccineerd aan de cijfers en ziekenhuisopnames in Israel. Let maar op. Iets met een muterend virus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197524690
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kunnen wij mooi als hekkensluiter weloverwogen keuzen maken inzake onze vaccinatiestrategie. :')
Zorgvuldigheidstactiek werpt zijn vruchten af dan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:13:21 #16
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197524692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:11 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

En ze zijn volgens mij nog niet eens begonnen in de Palestijnse gebieden, dus grote brandhaarden zijn daar nog mogelijk.
Dat hoort toch niet bij Israël?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:13:51 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524701
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens. Maar dan verwacht je dat in Israël nu relatief weinig ouderen zijn besmet?
Vraag is natuurlijk in hoeverre het werkt tegen besmetting, maar ik had een onderzoek gezien onder een grote groep gevaccineerden in Israël en tov controlegroep ruim 30% minder besmettingen.

Zou betekenen dat het vaccin zelfs besmettingen tegen kan gaan :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:00 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197524703
quote:
7s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We gaan gewoon zien dat het geen kut uitmaakt dat de hele bevolking gevaccineerd aan de cijfers en ziekenhuisopnames in Israel. Let maar op. Iets met een muterend virus.
Nou, laten we het niet hopen. Dan hebben we een megaaaaa probleem. -O-
pi_197524720
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoe groot is de pakkans? Ik verwacht dat veel mensen het er toch op wagen. Sowieso is het voor veel mensen gewoon ondraaglijk. Wat als je bijvoorbeeld niet met je partner samenwoont? En je door je werktijden wel op tijd thuis kunt zijn, maar niet bij je partner?
Zoals ik al eerder zei, logeren is de oplossing 😈
#WeesGeenWhales
pi_197524728
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Daarom hameren burgemeesters ook op zo weinig mogelijk uitzonderingen: https://nos.nl/artikel/23(...)-uitzonderingen.html
[..]

Kunnen ze op hameren, ze kunnen moeilijk bedrijven gaan stil leggen obv de avondklok.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:58 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524729
quote:
Mag toch aannemen dat elk woonwerk verkeer is uitgezonderd. Niet enkel vitale beroepen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197524730
quote:

[..]

Wat een optimisme altijd bij jou O+

Het is veel te vroeg om daar al echt resultaat te zien door alle vertragingen rondom besmettingen en opnames. Denk dat de situatie in het voorjaar daar veel beter gaat zijn dan hier :)
pi_197524737
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Als jouw vader je opbelt of je langs wilt komen omdat je moeder zich niet zo lekker voelt.
Zou dat een uitzondering zijn?
Nee dat is de grenzen van de maatregelen opzoeken.
pi_197524753
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nou, laten we het niet hopen. Dan hebben we een megaaaaa probleem. -O-
twitter

Dankzij de Zuid Afrikaanse variant.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197524762
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat een optimisme altijd bij jou O+

Het is veel te vroeg om daar al echt resultaat te zien door alle vertragingen rondom besmettingen en opnames. Denk dat de situatie in het voorjaar daar veel beter gaat zijn dan hier :)
En de oorspronkelijke bewoners van dat land, krijgen die eigenlijk ook vaccinaties?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:17:03 #26
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197524765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee dat is de grenzen van de maatregelen opzoeken.
Feitelijk zou je ze dan overtreden en een boete kunnen krijgen.
pi_197524780
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Helaas hebben ze niet zoveel te willen, morgen heb ik de werkgeversverklaring en dus carte blanche. Als backup vrijbrief nog de hond :)
pi_197524783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De thuisfeestjes in de diverse scenes gaan ook huis wel door
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197524796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dan is het met zijn 2en buiten lopen ook de randen opzoeken.

Met twee man je familie bezoeken is ook de randen opzoeken.

Iets bestellen bij de bouwmarkt ook de randen opzoeken.
Lastig he, hoe kleiner onze wereld wordt, hoe gemakkelijker we tegen de randen van de maatregelen aanlopen, wat de overheid liever niet ziet.

Even los van of bovenstaande voorbeelden daar onder vallen .

Maar gisteren was mijn schoonzus op visite, woont 3 uur rijden van mij vandaan. Voor haar voelde het bezoek wel aan als de randen opzoeken.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:19:11 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197524799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Helaas hebben ze niet zoveel te willen, morgen heb ik de werkgeversverklaring en dus carte blanche. Als backup vrijbrief nog de hond :)
Zo, dat is slim. Goed bezig, man ^O^
pi_197524803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mag toch aannemen dat elk woonwerk verkeer is uitgezonderd. Niet enkel vitale beroepen.
Als ze enkel een uitzondering maken voor vitale beroepen zorgt dat er misschien wel voor dat mensen ook echt weer thuis gaan werken. Vergeleken met de eerste golf werken er nog veel te veel mensen rustig op kantoor. Een gedeelte daarvan kan niet anders, maar het grootste deel heeft tijdens de eerste golf laten zien dat het wel kan. Werkgever moet ook gewoon mee werken dan natuurlijk.

Ik verwacht uitzonderingen voor vitale beroepen, voor mensen die terugkomen van buitenlandse reizen (of vertrekken), dierenverzorging (of op z'n minst hond uitlaten), dringende zorg (ook om anderen te helpen), en misschien nog wat. Ik betwijfel of maaltijdbezorgers door mogen gaan.
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:19:56 #32
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197524815
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:06 schreef ipa84 het volgende:
Voor de mensen die riepen deze tweet debunked het verhaal van karoly illy.

Toename problematiek in de jeugdhulp
Verschillende jeugdhulpaanbieders zien een verergering van de problematiek. Dit speelt in de jeugd-ggz en bij de jeugdhulp en opvoedhulp. Zij zien een toename van suïcidaal gedrag en eetstoornissen. Daarnaast neemt de druk op het personeel in de jeugdhulp toe, onder meer door het wegvallen van het onderwijs.

Het beeld is dat zorg en onderwijs voor kwetsbare kinderen in zorg op dit moment zoveel als mogelijk doorgaat. Deze kinderen zijn dus relatief goed in beeld. Niet alle kwetsbare kinderen die dat nodig hebben kunnen echter door de druk op de noodopvang alle benodigde tijd terecht.
De jeugdgezondheidszorg voor jonge kinderen gaat (deels) door en het lukt om kinderen waarover al zorgen waren in beeld te houden. Kinderen die nog niet in beeld zijn maar waar het nu niet goed mee gaat, blijven grotendeels buiten beeld, o.a. doordat andere partijen nu minder signaleren (waaronder scholen).

https://www.igj.nl/actuee(...)acrisis---20-januari
Niemand(?) ontkent de problemen. Het gaat (wat mij betreft) om de claim van Illy dat die veroorzaakt worden door de sluiting van de scholen. Dan zou je elk jaar problemen verwachten, zeker in landen waar de zomervakantie erg lang duurt (België: 2 maanden, Zweden: 10 weken).
are we infinite or am I alone
pi_197524823
quote:

[..]

Ben nog steeds benieuwd of specifiek "hond" of "huisdier" genoemd gaat worden, want m'n fretten lopen prima aan een lijntje (alleen nooit de goede kant op).
pi_197524830
quote:
13s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dank je Tijn 😘
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:21:00 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197524838
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als ze enkel een uitzondering maken voor vitale beroepen zorgt dat er misschien wel voor dat mensen ook echt weer thuis gaan werken. Vergeleken met de eerste golf werken er nog veel te veel mensen rustig op kantoor. Een gedeelte daarvan kan niet anders, maar het grootste deel heeft tijdens de eerste golf laten zien dat het wel kan. Werkgever moet ook gewoon mee werken dan natuurlijk.

Ik verwacht uitzonderingen voor vitale beroepen, voor mensen die terugkomen van buitenlandse reizen (of vertrekken), dierenverzorging (of op z'n minst hond uitlaten), dringende zorg (ook om anderen te helpen), en misschien nog wat. Ik betwijfel of maaltijdbezorgers door mogen gaan.
Als je maaltijdbezorgers verbiedt wordt het nog drukker in de supermarkten.
pi_197524842
quote:
13s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zie hier waarom zo’n avondklok verder geen verschil gaat maken. Mensen plannen er gewoon om heen.
pi_197524850
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Kunnen ze op hameren, ze kunnen moeilijk bedrijven gaan stil leggen obv de avondklok.
Het afgelopen jaar is al één grote aaneenschakeling geweest van het stilleggen van bedrijven, dus ik zou er niet van opkijken.
I'll give you something to do
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:21:33 #38
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197524854
Een vriendin van me werkt in Belgie in de zorg. Vanaf vrijdag wordt personeel en bewoners gevaccineerd en dan in de instelling.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:21:37 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197524855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

geen idee hoe ze het gaan doen, maar hoe meer uitzonderingen hoe moeilijker de controle en dus ook het effect.
pi_197524856
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe dat met controle gaat, of je alleen mag vertoeven op de route tussen werk en thuis, of met de hond binnen een bepaalde straal rond je huis.
En als je bijvoorbeeld voor een technische dienst werkt, of je dan moet aantonen onderweg naar of van een opdracht bent...
pi_197524857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ben nog steeds benieuwd of specifiek "hond" of "huisdier" genoemd gaat worden, want m'n fretten lopen prima aan een lijntje (alleen nooit de goede kant op).
paard _O_
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:21:46 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524859
quote:

[..]

Maaltijdbezorging lijkt me redelijk vitaal, dus die mogen doorgaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197524860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je maaltijdbezorgers verbiedt wordt het nog drukker in de supermarkten.
Ja, goed punt. ^O^
pi_197524861
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Niemand ontkent de problemen. Het gaat om de claim van Illy dat die veroorzaakt worden door de sluiting van de scholen. Dan zou je elk jaar problemen verwachten, zeker in landen waar de zomervakantie erg lang duurt (België: 2 maanden, Zweden: 10 weken).
Bij scholen zit ook nog een stukje sociaal aspect. In veel landen waar ze lange zomervakanties hebben heb je daarom ook vaak iets van zomerkampen en dat soort dingen. Dat is er nu ook allemaal niet.
pi_197524864
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zijn wel Joodse nederzettingen, en die bewoners worden nog niet ingeënt.
pi_197524866
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dankzij de Zuid Afrikaanse variant.
Die gaat nog niet zo hard rond. Voorlopig weten we ook niet of je bij een herinfectie met een mutatie even ziek of zieker wordt.
Wanneer je gewoon een klein beetje last hebt boeit het niks.

Zo snel muteert het virus niet en de vaccins zijn rap aan te passen.

Vooralsnog kunnen we optimistisch zijn dat we in de zomer uit de ellende zijn.
Zodra astrazeneca en j&j goedgekeurd zijn gaat het hard. Komt mooi weer aan over 3 maanden.

Van het slechtste uitgaan helpt toch niet wanneer het nog koffiedik kijken is.
  Redactie Sport woensdag 20 januari 2021 @ 11:22:25 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197524877
quote:

[..]

Gelukkig zijn vaccins wel daarop aan te passen, uiteindelijk halen we het virus wel in. Maar het kan wat langer duren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197524880
quote:

[..]

Medische noodzaak lijkt me ook een uitzondering, als je om 21:00 je eerste wee krijgt zal je toch echt wel naar het ziekenhuis mogen.
pi_197524887
quote:

[..]

Het zit je kennelijk heel hoog, want je hebt al een keer of 5 alleen al deze ochtend aangegeven dat deze werkgeversverklaring er aan komt.

Gefeliciteerd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197524900
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat zal er aan liggen wie je vraagt. Het ene land erkend een onafhankelijk Palestina wel het andere niet. En dan heb je nog een tweedeling binnen Palestina. Ik zie Israël eerder bijspringen op de Westelijke Jordaanoever dan op de Gazastrook. Op de Gazastrook zit een regering die maar een doel heeft en dat is Israël vernietigen. Met de regering op de Westelijke Jordaanoever is de samenwerking iets beter. Die kwamen Israël ook helpen met blussen toen er natuurbranden waren.
pi_197524908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Gelukkig zijn vaccins wel daarop aan te passen, uiteindelijk halen we het virus wel in. Maar het kan wat langer duren.
dankzij de 5G chip of wat? Hoe zijn vaccins aan te passen voor de groep die al gevaccineerd is?
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:25:10 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197524925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen idee hoe ze het gaan doen, maar hoe meer uitzonderingen hoe moeilijker de controle en dus ook het effect.
Dat is dan ook het hele probleem. Het is niet te handhaven en net zoals de noodkinderopvang is de lijst aan cruciale beroepen echt enorm breed interpretabel:

https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197524928
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat komt door die lachwekkende boete. Je roept in feite een noodtoestand uit en voor overtreding daarvan krijg je een boete van...95 euro.

Ik zie dit maar als een tussenstap. Om de geest uit de fles te krijgen, zodat als het misgaat er wél genadeloos kan worden gehandhaafd. Nu is dat nog niet nodig.
pi_197524933
Zou TV presentator ook een vitaal beroep zijn? Ik bedoel, Eva Jinek zal vast wel veel eerder dan 22:00 "op de zaak" zijn ivm redactionele voorbereidingen, maar gaat ze dan 's avonds / 's nachts weer naar huis? Of blijft ze slapen bij de studio? En haar gasten?
pi_197524943
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Niet voor iedereen.
Als mijn partner bij mij logeert heeft hij 1 uur extra reistijd naar het werk, plus dat de extra brandstof niet vergoed wordt.. als ik bij mijn partner logeer heb ik 30 minuten extra reistijd, wat gunstiger is, maar wie zorgt dan voor mijn huisdieren?
pi_197524957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Medische noodzaak lijkt me ook een uitzondering, als je om 21:00 je eerste wee krijgt zal je toch echt wel naar het ziekenhuis mogen.
Ik zeg dan ook niet voor niets dat ze voor zorg echt wel een uitzondering gaan maken ;)
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:46 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197524958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou TV presentator ook een vitaal beroep zijn? Ik bedoel, Eva Jinek zal vast wel veel eerder dan 22:00 "op de zaak" zijn ivm redactionele voorbereidingen, maar gaat ze dan 's avonds / 's nachts weer naar huis? Of blijft ze slapen bij de studio? En haar gasten?
Ja is vitaal, want zij is onderdeel van 'noodzakelijke nieuwsvoorziening'.
pi_197524962
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is dan ook het hele probleem. Het is niet te handhaven en net zoals de noodkinderopvang is de lijst aan cruciale beroepen echt enorm breed interpretabel:

https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen
Hoezo zou het nou niet te handhaven zijn dan?
pi_197524966
GGD Twente ontslaat medewerker die adviseert quarantaineregels te negeren

Een medewerker van de GGD Twente is per direct ontslagen omdat ze een gezin uit Rijssen adviseerde om de quarantaineregels te negeren.

Een lid van het gezin testte onlangs positief op corona. Volgens de regels moet ook de rest van het huishouden dan in quarantaine. RTV Oost heeft een opname in handen van een telefoongesprek tussen een medewerker van de GGD Twente en iemand van de Rijssense familie. "Ze kunnen het toch niet controleren. Zeg gewoon dat je allemaal binnen zit. Maar praat er echt met niemand over, want het is mijn ontslag", zegt de inmiddels oud-medewerker.

De GGD Twente laat in een reactie weten afstand te nemen van de uitspraken. "Het kan niet wat er gebeurd is", zegt een woordvoerder. De zaak doet volgens haar afbreuk aan het werk van de tientallen medewerkers die dagelijks bezig zijn met het uitvoeren van bron- en contactonderzoek.

pi_197524971
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat met controle gaat, of je alleen mag vertoeven op de route tussen werk en thuis, of met de hond binnen een bepaalde straal rond je huis.
En als je bijvoorbeeld voor een technische dienst werkt, of je dan moet aantonen onderweg naar of van een opdracht bent...
Denk dat dat onmogelijk is, of gaan ze 's avonds mijn manager thuis bellen. Bovendien werk ik voor meerdere klanten dus ik zit altijd op de route tussen huis en werk.

Zelfde geldt voor de hond denk ik, als je mensen een afkeer wilt laten krijgen van de maatregelen moet je met de meetlat op gaan meten hoe ver je van je huis bent.
pi_197524977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja is vitaal, want zij is onderdeel van 'noodzakelijke nieuwsvoorziening'.
En haar gasten ook? Ik noem een "Gerard Joling" of "Peter R. de Vries".
pi_197524991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:24 schreef byah het volgende:

[..]

dankzij de 5G chip of wat? Hoe zijn vaccins aan te passen voor de groep die al gevaccineerd is?
Ja man firmware update! 😂
#WeesGeenWhales
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:28:45 #63
12221 Tijn