Mooi. Dan hoeven we dus geen rigoreuze maatregelen als een avondklok in te voeren, maar gewoon verbod op elkaar bezoeken na 20.00.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, zelfde gebeurt bijvoorbeeld bij stoplichten.
Kan gewoon alsnog. Onderweg van of naar ke vaccinatie is een legitieme reden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
1 dosis was 50% en 2 95% toch? Irrelevant dus (vooralsnog)quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wist je nog dat licht aan het einde van de tunnel van Hugo?
Israël heeft 2 miljoen mensen al geprikt en zij zien andere uitkomsten dan producent Pfizer.
Hmmm
Ik denk dat dit wel te regelen is. Mensen krijgen toch een brief met afspraak. Daarmee kunnen ze toch aantonen dat ze noodzakelijk op straat zijn!quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:52 schreef Mrmime het volgende:
We waren druk bezig de tweede vaccinatieronde te regelen in het ziekenhuis, en wilden dat graag doen van 's morgens 08.00 tot 's avonds 23.00 uur maar die planning moet dus even gewijzigd worden..
Ik denk velen wel. Ik denk zelfs de meesten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?
Ik denk het niet
De weekenden zullen druk worden hoorquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen die nu doordeweeks 's avond afspreekt, dit nu overdag gaat doen?
Ik denk het niet
Niet iedereen zal dat kunnen, wie overdag werkt kan sociale bezigheden niet naar overdag verplaatsen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.
Wat is het nu als het virus niet kan klokkijken?
Je doet immers dezelfde dingen, met dezelfde mensen op een ander tijdstip.
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan je prima oplossen met een werkgeversverklaring over avond/nachtdienst.
Gewoon doorgaan volgens plan dus.
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk het niet
Oh oh wat een feest, ja, vaccineren alleen enkel tijdens kantoor-uren? Want de prikkers mogen dag en nacht prikken, maar ja, de mensen moeten alleen niet reizen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, wel een goed punt, als je miljoenen mensen wil vaccineren kost dat je zo 20 tot 25% aan tijd per dag.
Ik vind een avondklok al niet iets lichtzinnigs voor 2 weken, maar voor meerdere maanden gaan bij mij echt de nekharen overeind staan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat denk je zelfDaar zijn we de komende maanden niet vanaf natuurlijk.
En aangezien het volgens mij toch een verwaarloosbaar effect gaat hebben en de Engelse mutatie dus gewoon losgaat, gaat het nog wel vervroegd worden ook.
Want je moet toch iets!
Bij de overburen staan ieder weekend op 1 van de 2 dagen wel 3 of 4 auto's voor de deur. Hele sociale mensen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk het niet
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er wordt hier continu gerept over alternatieven om je boodschappen, je rondje hardlopen, je bezoek aan vrienden toch maar te kunnen doen.
Wat is het nu als het virus niet kan klokkijken?
Je doet immers dezelfde dingen, met dezelfde mensen op een ander tijdstip.
Als je daardoor een hele week geen andere mensen ziet totdat het weekend is heb je beter in de gaten of je het virus onder de leden hebt. om de 7 dagen iemand zien geeft je de tijd om te voelen of je door het vorige bezoek besmet bent geraakt.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.
Die kan je prima verplaatsen naar tot voor 20:00quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet iedereen zal dat kunnen, wie overdag werkt kan sociale bezigheden niet naar overdag verplaatsen.
Maar het geeft wel aan dat de avondklok best wel een wassen neus is.
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds.
Ze werken al in de zorg toch? Daar zitten vast avond/nacht/late diensten bij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?
Maar Illy geeft geen enkele onderbouwing voor de claim dat de sluiting van de scholen de (voornaamste) oorzaak is. Het lijkt alvast logischer dat het veeleer te maken heeft met de pandemie zelf en met de andere lockdown maatregelen. Want als het louter de sluiting van de scholen was, dan zou je zo'n effect elke zomer verwachten (In België duurt de zomervakantie 2 volledige maanden, is dat niet langer dan de huidige sluiting?).quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie is Martijn de Riet? Waar baseert hij zich op dat Karoly Illy het fout heeft?
Ik vind veel van Kuipers en Gommers, maar dat zij expert zijn in hun specifieke vakgebied wel. Illy heeft dezelfde rol als Gommers, maar dan op de kindergeneeskunde, inclusief IC's.
Hoe kan zijn claim dan debunked worden door iemand die dit tweet:
[ twitter ]
Wat maakt dat Martijn de Riet expert is op kindergeneeskunde? Meer expert dan Illy?
Die hebben toch een afspraak staan?quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Krijgen de mensen die gevaccineerd moeten worden ook allemaal een werkgeversverklaring dan?
Zorgelijk, maar niet helemaal onverwachts. Realistisch is het om te verwachten dat het vaccin in bepaalde mate minder werkt tegen nieuwe varianten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wist je nog dat licht aan het einde van de tunnel van Hugo?
Israël heeft 2 miljoen mensen al geprikt en zij zien andere uitkomsten dan producent Pfizer.
Hmmm
Ah ja, en die sociale contacten gaan nu niet meer plaatsvinden?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.
Er worden 's avonds nog te veel sociale contacten onderhouden. Voornamelijk door jongeren, maar vast ook door redelijk wat niet-jongeren. Daar is die avondklok voor. Dat je dan je rondje lopen even moet verplaatsen is helaas nevenschade maar heeft toch geen fuck te maken met een virus dat al dan niet kan klokkijken.
En dan roept iedereen dat ze zich daaraan niet gaan houden, want controleren achter de voordeur kan toch niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
Mooi. Dan hoeven we dus geen rigoreuze maatregelen als een avondklok in te voeren, maar gewoon verbod op elkaar bezoeken na 20.00.
Die gaan dan overdag binnen of buiten hangen samen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou laat ik dan maar aardig zijn en hier serieus op in gaan.
Er worden 's avonds nog te veel sociale contacten onderhouden. Voornamelijk door jongeren, maar vast ook door redelijk wat niet-jongeren. Daar is die avondklok voor. Dat je dan je rondje lopen even moet verplaatsen is helaas nevenschade maar heeft toch geen fuck te maken met een virus dat al dan niet kan klokkijken.
Ik beperk dat ook wel tot een minimum hoor, doordeweeks zie ik eigenlijk niemand.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.
Dat weet ik niet, maar daar is die regel voor. Niet omdat het virus kan klokkijken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, en die sociale contacten gaan nu niet meer plaatsvinden?
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk de geest van de maatregelen in acht kunnen nemen en dat tot een minimum beperken, in plaats van recalcitrant de mazen van de wet op te zoeken.
Dat is bijvoorbeeld al niet mogelijk bij de overburen van TheFreshPrince, want die zitten in het weekend overdag al volquote:Op woensdag 20 januari 2021 10:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je iemand wilt zien/spreken dan doe je dat toch nog steeds. Je doet het alleen op een ander tijdstip, dus in de weekenden.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij de overburen staan ieder weekend op 1 van de 2 dagen wel 3 of 4 auto's voor de deur. Hele sociale mensen.
Dat bezoek gaat dan iets eerder naar huis.
Nee hoor, over 2 uur is de persco speciaal daarvoor geplandquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo wil zijn 'grote zorgen' niet direct toelichten.
Erg bijzonder weer.
Yup, in feite kun je hiermee de plank niet mee misslaan qua tactiek, maar waar ze eerder "nee" zeiden tegen alles waarvan niet zeker was dat het zou werken nemen ze nu de vlucht naar voren... en dat voelt raar omdat we al in een dalende trend zitten (die misschien weer kan omslaan).quote:Op woensdag 20 januari 2021 10:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan kunnen ze het er mooi op gooien dat de avondklok werkt, terwijl de cijfers al weken afnemen.
Wat dat betreft doen ze het altijd goed natuurlijk.
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?
Je wil toch ook mensen vaccineren die overdag werken (buiten de zorg)?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze werken al in de zorg toch? Daar zitten vast avond/nacht/late diensten bij.
Ik reageerde op iemand die zegt dat ook zonder handhaving 95% zich eraan zal houden. Als dat zo is hoef je dus geen avondklok in te voeren met handhaving als argument.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan roept iedereen dat ze zich.daaraan niet gaan houden, want controleren achter de voordeur kan toch niet.
Daarom dus de avondklok. Want controleren op straat kan wel.
Is die niet gericht op het meedelen van de maatregelen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, over 2 uur is de persco speciaal daarvoor gepland
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Iets doen op een ander tijdstip (wanneer het wel is toegestaan) is recalcitrant?
Je past je aan, aan een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.
Dan moeten ze het bezoeken van mensen totaal verbieden. Maar de overheid ziet ook wel in dat je dat mensen niet aan kan doen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je eerst na 8'en mensen opzocht en dat nu vanwege de avondklok naar voren haalt wel ja.
En als je om 8 uur een wandeling maakte en nu dat om 7 uur doet, is dat ook recalcitrant?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
DAN ZOEK JE DE RANDEN VAN DE MAATREGELEN OP!!!!quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je om 8 uur een wandeling maakte en nu dat om 7 uur doet, is dat ook recalcitrant?
Voorlopig gaat het aantal positieve tests in Israël als een raket omhoogquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Israël wordt zeer interessant om in de gaten houden, dat gaat een heel goed beeld geven van de impact van vaccins.
Ah ja, dat is het ook wanneer ik om 19:50 uur de supermarkt inren, om nog voor de avondklok ingaat weer thuis te zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.
Ja, dan is het met zijn 2en buiten lopen ook de randen opzoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is wel de randen van de maatregelen opzoeken.
Dit is wat je nu krijgt idd. De chillende/feestende jongeren gaan niet stoppen hiermee dus het helpt niet. De rest die geen probleem vormen raak je onnodig hiermee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:04 schreef Questular het volgende:
Ik zou nu gewoon iets eerder op bezoek gaan en daar dan maar blijven slapen....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |