abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:10:48 #226
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197939238
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:08 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Wie “begrijpt wat nog steeds niet”? Anders doe je ff lekker uit de hoogte zeg. Ik heb hier nog nooit gepost man, doe normaal.
Jij wil het UWV onder een vergrootglas leggen. Als jij het UWV wil veranderen moet je Den Haag onder een vergrootglas leggen. Makkelijk zat.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:38:27 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197939741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:32 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Goh, je zou bijna vermoeden dat het kabinet deze situatie expres heeft veroorzaakt.
Wat heeft het kabinet nu fout gedaan??

Werkende ouders tot fraudeur gemaakt, hen het recht zich juridisch te verdedigen geblokkeerd, hun auto afgepakt , hun huis verkocht en gezorgd dat ze hun baan verloren
Tien jaar lang deurwaarders op hen heeft afgestuurd , ook nadat ze waren gescheiden en ieder met een kind bij hun ouders op kamers woonden

Terwijl ook die ouders aan hen gingen twijfelen en sommigen uit ellende zelfmoord hebben gepleegd en het kind in een weeshuis kwam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197941503
Grote meerderheid Tweede Kamer stemt toch in met parlementaire enquête naar toeslagenaffaire *O*

Nu ook het CDA om is, stemt een ruime meerderheid van de Tweede Kamer vandaag in met het SP-voorstel om een parlementaire enquête naar de toeslagenaffaire te houden. Daarmee zet het parlement zijn zwaarste middel in om de waarheid boven tafel te krijgen over burgers die vermorzeld worden door overheidsdiensten.

,,Het is een onvermijdelijke stap,’’ zegt Leijten. ,,De Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag (POK) heeft lang niet alles onderzocht. Er moet ook gekeken worden naar het onrechtmatig selecteren op nationaliteit en fraudeopsporing door andere overheidsdiensten. Maar ook naar de Tweede Kamer.’’ Voor de zomer van 2022 moeten alle openbare verhoren worden gehouden die het fundament vormen voor de parlementaire enquête.

Leijten wil ‘geen krappe meerderheid’ maar wenst dat deze parlementaire enquête ‘breed gedragen’ wordt. Nu het CDA aan boord is gekomen, is dat het geval. Voorstander zijn nu CDA, PvdA, GroenLinks, D66, SP, ChristenUnie, Denk, 50plus, Henk Krol en Femke Merel Van Kooten-Arissen. Onduidelijk is of de VVD nog zal voor stemmen :')

Moeizaam
De moeizame totstandkoming van de ruime meerderheid voor deze enquête heeft volgens parlementariërs van diverse fracties te maken met de oplopende druk die komende kabinetsperiode op de Tweede Kamer komt. Er zullen dan vrijwel zeker nóg twee zware parlementaire enquêtes op stapel staan die het overheidsbeleid evalueren.. De ene gaat over de gaswinning in Groningen. De andere waartoe nog niet is besloten, zal naar men verwacht over het coronabeleid van dit kabinet gaan.

De Tweede Kamer gaat bij deze parlementaire enquête ook in de spiegel kijken. Het is immers de Tweede Kamer zelf die aandrong op fraudejacht naar burgers die later in de problemen kwamen. ,,Het gaat erom dat we de systemen blootleggen die van burgers die een foutje maken meteen fraudeurs maken,’’ zegt Leijten. ,,Dat gaat dus niet alleen over de belastingdienst, maar gaat ook over andere uitvoeringsorganisaties. En hoe persoonsgegevens zijn gedeeld met andere overheidsdiensten. Welke andere risicoselectie er naast de nationaliteit is gemaakt.’’

Het eerdere onderzoek van de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag was er de oorzaak van dat het derde kabinet Rutte ten val kwam.

https://www.ad.nl/politie(...)genaffaire~ac4ee87e/

En nu doorvragen en bij meineed gelijk oppakken en in het gevang gooien met dat tuig })
pi_197942429
Top idee.

Laat maar komen. Ik kijk er nu al naar uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197942508
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:22 schreef LXIV het volgende:
Tja.Als je overduidelijk fraude hebt gepleegd dan kom je op een lijst. Lijkt me niet meer dan logisch. Nu lijken fraudeurs op het sociale stelsel wel de nieuwe helden geworden.
Maa
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:22 schreef LXIV het volgende:
Tja.Als je overduidelijk fraude hebt gepleegd dan kom je op een lijst. Lijkt me niet meer dan logisch. Nu lijken fraudeurs op het sociale stelsel wel de nieuwe helden geworden.
Het probleem is: hoeveel onschuldige mensen maak je hiermee kapot? Staat dat in verhouding? Als er 1 persoon onschuldig benadeeld wordt, maar 10.000 fraudeurs gepakt worden, is het niet zo'n probleem. Is het andersom, dan wordt het natuurlijk wel wat vervelend.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:36:03 #231
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197942786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:20 schreef Bensel het volgende:

[..]

Maa
[..]

Het probleem is: hoeveel onschuldige mensen maak je hiermee kapot? Staat dat in verhouding? Als er 1 persoon onschuldig benadeeld wordt, maar 10.000 fraudeurs gepakt worden, is het niet zo'n probleem. Is het andersom, dan wordt het natuurlijk wel wat vervelend.
Daar heb je het grootste probleem te pakken wat momenteel speelt. In de uitvoering wordt 100% perfectie verwacht, waarbij elk incident enorm wordt uitvergroot en onmiddellijk leidt tot draconische maatregelen.

Dus 6 miljoen bulgarenfraude op miljarden aan toeslagen? "Dat mag nooit meer gebeuren"! En vice versa.
pi_197943507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:15 schreef Red_85 het volgende:
Top idee.

Laat maar komen. Ik kijk er nu al naar uit.
Ik ook en pak de popcorn alvast :)
Rutte mogelijk net weer mp in een nieuw kabinet, Asscher net een nieuwe baan Wiebes net weer hersteld, Wopke net een dikke baan in het bedrijfsleven en dan opnieuw een pak slaag en de strontkar over hun heen
Leuker wordt het niet ^O^
pi_197950060
quote:
6s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Grote meerderheid Tweede Kamer stemt toch in met parlementaire enquête naar toeslagenaffaire *O*

Nu ook het CDA om is, stemt een ruime meerderheid van de Tweede Kamer vandaag in met het SP-voorstel om een parlementaire enquête naar de toeslagenaffaire te houden. Daarmee zet het parlement zijn zwaarste middel in om de waarheid boven tafel te krijgen over burgers die vermorzeld worden door overheidsdiensten.

,,Het is een onvermijdelijke stap,’’ zegt Leijten. ,,De Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag (POK) heeft lang niet alles onderzocht. Er moet ook gekeken worden naar het onrechtmatig selecteren op nationaliteit en fraudeopsporing door andere overheidsdiensten. Maar ook naar de Tweede Kamer.’’ Voor de zomer van 2022 moeten alle openbare verhoren worden gehouden die het fundament vormen voor de parlementaire enquête.

Leijten wil ‘geen krappe meerderheid’ maar wenst dat deze parlementaire enquête ‘breed gedragen’ wordt. Nu het CDA aan boord is gekomen, is dat het geval. Voorstander zijn nu CDA, PvdA, GroenLinks, D66, SP, ChristenUnie, Denk, 50plus, Henk Krol en Femke Merel Van Kooten-Arissen. Onduidelijk is of de VVD nog zal voor stemmen :')

Moeizaam
De moeizame totstandkoming van de ruime meerderheid voor deze enquête heeft volgens parlementariërs van diverse fracties te maken met de oplopende druk die komende kabinetsperiode op de Tweede Kamer komt. Er zullen dan vrijwel zeker nóg twee zware parlementaire enquêtes op stapel staan die het overheidsbeleid evalueren.. De ene gaat over de gaswinning in Groningen. De andere waartoe nog niet is besloten, zal naar men verwacht over het coronabeleid van dit kabinet gaan.

De Tweede Kamer gaat bij deze parlementaire enquête ook in de spiegel kijken. Het is immers de Tweede Kamer zelf die aandrong op fraudejacht naar burgers die later in de problemen kwamen. ,,Het gaat erom dat we de systemen blootleggen die van burgers die een foutje maken meteen fraudeurs maken,’’ zegt Leijten. ,,Dat gaat dus niet alleen over de belastingdienst, maar gaat ook over andere uitvoeringsorganisaties. En hoe persoonsgegevens zijn gedeeld met andere overheidsdiensten. Welke andere risicoselectie er naast de nationaliteit is gemaakt.’’

Het eerdere onderzoek van de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag was er de oorzaak van dat het derde kabinet Rutte ten val kwam.

https://www.ad.nl/politie(...)genaffaire~ac4ee87e/

En nu doorvragen en bij meineed gelijk oppakken en in het gevang gooien met dat tuig })
Dus ze komen er weer 4 jaar mee weg. Fan-tas-tisch.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 11 februari 2021 @ 19:36:28 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197951085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus ze komen er weer 4 jaar mee weg. Fan-tas-tisch.
Dit gaat niet zozeer om wegkomen met, maar meer om het voorkomen van dit soort praktijken in de toekomst. Daarom gaat deze enquête zich ook op het parlement zelf richten. Het systeem functioneert gewoon niet als geheel.

Als je het over “wegkomen” hebt dan heb je het meer over het strafrechtelijke proces denk ik. Dat staat hier los van.

En waar haal je die vier jaar überhaupt vandaan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197955185
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij wil het UWV onder een vergrootglas leggen. Als jij het UWV wil veranderen moet je Den Haag onder een vergrootglas leggen. Makkelijk zat.
Ik hoef het UWV niet te veranderen. Daar ben ik niet tegen opgewassen en ach, ik ben al jaren gestopt me druk te maken om het gerat in Den Haag. Zolang mensen te dom zijn om te poepen en maar blijven stemmen op een narcist in een maatpak met een frisse mccleans smile die loze beloften doet en mensen tegen elkaar uitspeelt, dan doen ze dat lekker. Het is me geen hartaanval en stress meer waard.

Het is alleen wel eens vervelend als je mensen van wie je houdt in de vernieling ziet draaien met de vriendelijke groeten van de overheid, zonder dat ze daar ook maar iets tegen kunnen doen.
pi_197957724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit gaat niet zozeer om wegkomen met, maar meer om het voorkomen van dit soort praktijken in de toekomst. Daarom gaat deze enquête zich ook op het parlement zelf richten. Het systeem functioneert gewoon niet als geheel.
Dit gaat wel degelijk ook over wegkomen met. Deel van de reden dat het systeem niet functioneert, komt door het kabinet. Zolang die houding van wegkijken, verdoezelen, en verantwoordelijkheid weigeren (noem het de Rutte-doctrine) niet verandert, zullen dit soort praktijken ook in de toekomst blijven gebeuren.

quote:
Als je het over “wegkomen” hebt dan heb je het meer over het strafrechtelijke proces denk ik. Dat staat hier los van.
Nee. Ik heb het over de politiek.

Maar ik durf er inderdaad ook wel een wedje om te maken dat Blankestijn en Blokpoel er ook (strafrechtelijk) mee weg gaan komen ja.

quote:
Aantreding Rutte-4 tot einde Rutte-4.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 februari 2021 @ 06:27:52 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197958919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 00:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit gaat wel degelijk ook over wegkomen met. Deel van de reden dat het systeem niet functioneert, komt door het kabinet. Zolang die houding van wegkijken, verdoezelen, en verantwoordelijkheid weigeren (noem het de Rutte-doctrine) niet verandert, zullen dit soort praktijken ook in de toekomst blijven gebeuren.
[..]

Nee. Ik heb het over de politiek.

Maar ik durf er inderdaad ook wel een wedje om te maken dat Blankestijn en Blokpoel er ook (strafrechtelijk) mee weg gaan komen ja.
Of een partij/kabinet/parlement er politiek mee wegkomt wordt vooral door het electoraat bepaald, niet door de politiek zelf natuurlijk :)
quote:
Aantreding Rutte-4 tot einde Rutte-4.
Maar deze enquête gaat toch geen vier jaar duren?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:14:58 #238
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_197959421
quote:
9s.gif Op woensdag 10 februari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik had het commentaar van de Kamer een stuk geloofwaardiger gevonden als ze zelf niet met de ene na de andere bezuiniging op sociale advocatuur hadden ingestemd.
Niet de SP hoor. CU weet ik niet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 13 februari 2021 @ 14:20:55 #239
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197982183
De antenne van de fiscus is (weer) kapot

quote:
De Belastingdienst greep deze week de opening van de kinderdagverblijven aan voor de start van een nieuwe campagne. Deze wijst ouders erop dat ze hun gegevens voor de kinderopvangtoeslag vaker moeten checken. ‘Want veranderingen in de situatie van de ouders hebben invloed op de hoogte van de maandelijkse toeslag. Denk bijvoorbeeld aan veranderingen in het aantal opvanguren of het inkomen’, legt de Belastingdienst uit. De fiscus geeft dus tips om te voorkomen dat het misgaat met de kinderopvangtoeslag. Zonder daarvan de ironie in te zien.
Volgens de Belastingdienst komt de campagne juist voort uit de lessen van de toeslagenaffaire. ‘De campagne is onderdeel van diverse verbeteringen die de Belastingdienst doorvoert om de dienstverlening te verbeteren en ervoor te zorgen dat ouders elke maand het juiste bedrag ontvangen’, is te lezen op de website van de Rijksoverheid. Hoezo dienstverlening verbeteren? Ouders moeten nog steeds ieder wissewasje doorgeven, zoals dat opa en oma meer gaan oppassen. Anders lopen ze het risico aan het einde van het jaar een gepeperde rekening van de Belastingdienst te krijgen.

En dat gebeurt behoorlijk vaak, zo blijkt uit gegevens van de Belastingdienst zelf. In 2018 moesten 128.570 ouders een deel van hun toeslag weer terugbetalen. De oplossing van de Belastingdienst is om alle ouders via radio- en televisiespotjes achter de broek aan zitten. Het lijkt mij logischer om het systeem minder ingewikkeld te maken. Waarom gaat het geld van de kinderopvangtoeslag niet rechtstreeks naar de kinderdagverblijven? In ruil daarvoor kunnen zij hun tarieven fors verlagen of de opvang gratis maken voor lagere inkomens. En zijn ouders van het hele gedoe af.

Ouders opjagen om vaker hun gegevens te controle­ren, is geen oplossing voor deze problemen

Wat me nog het meest steekt, is dat de toeslagenaffaire niet is ontstaan door lakse ouders, maar door onterechte fraudeverdenkingen en de genadeloos harde fraudeaanpak van de Belastingdienst. Er lijkt zelfs racisme in het spel, want opvallend veel slachtoffers hebben een niet-Nederlandse achtergrond. Ouders opjagen om vaker hun gegevens te controleren, is geen oplossing voor deze problemen.

quote:
Het geeft vooral de indruk dat de Belastingdienst de verantwoordelijkheid voor haar problemen probeert neer te leggen bij de burger. Als die nou eens goed oplette, dan zou het bij ons niet zo’n rotzooi zijn.
https://www.ad.nl/economi(...)weer-kapot~ae852b6e/

Belastingdienst is om te :r
pi_197982739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 19:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe zorgt een parlementaire enquette ervoor dat het niet weer gebeurt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 15:33:33 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197983182
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe zorgt een parlementaire enquette ervoor dat het niet weer gebeurt?
Dat ligt aan de uitkomsten en conclusies. Het idee is uitzoeken waar het systeem de mist in is gegaan. De macht en tegenmacht heeft gefaald, aldus Omtzigt, en dat is de schuld van de hele trias politica.

Pas zodra je helder hebt wat daar de belangrijke factoren in zijn geweest kun je gaan kijken of zaken anders moeten worden ingericht. Het is een eerste stap.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197983599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat ligt aan de uitkomsten en conclusies. Het idee is uitzoeken waar het systeem de mist in is gegaan. De macht en tegenmacht heeft gefaald, aldus Omtzigt, en dat is de schuld van de hele trias politica.

Pas zodra je helder hebt wat daar de belangrijke factoren in zijn geweest kun je gaan kijken of zaken anders moeten worden ingericht. Het is een eerste stap.
dan ga je ervanuit dat er naar de conclusies wordt geluisterd tot voor eeuwigheid?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 16:05:05 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197983763
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 15:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan ga je ervanuit dat er naar de conclusies wordt geluisterd tot voor eeuwigheid?
Nee, die garantie heb je nooit.

Maar als je niets uitzoekt en daar het systeem op aanpast met oa wetgeving, dan verandert er sowieso niks toch?

Of anders gesteld, wat is anders het nut achter een parlementaire enquête? De politieke verantwoordelijkheid is al genomen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197984190
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, die garantie heb je nooit.

Maar als je niets uitzoekt en daar het systeem op aanpast met oa wetgeving, dan verandert er sowieso niks toch?

Of anders gesteld, wat is anders het nut achter een parlementaire enquête? De politieke verantwoordelijkheid is al genomen.
Nou ja, dat is toch voor de burgers om zo het idee te kweken dat er onderzoek naar gedaan wordt. Er wordt niks met de conclusie gedaan hoor, dat zou de eerste keer dan zijn.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:46:51 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197985601
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 16:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou ja, dat is toch voor de burgers om zo het idee te kweken dat er onderzoek naar gedaan wordt. Er wordt niks met de conclusie gedaan hoor, dat zou de eerste keer dan zijn.
Als de niemand voor in het gevang terecht komt dan is dat idd het geval
Alleen gevangenisstraf kan recht doen aan slachtoffers en aan de rechtsstaat :7
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 17:57:23 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197985770
Ik zit helemaal niet in de materie maar is nou de conclusie dat een beetje frauderen of foutjes maken in je administratie moet kunnen omdat het anders niet menselijk is?

En betekt het automatisch ook dat in een nieuw systeem verankerd moet zitten dat je het systeem kunt bespelen en opportunistisch zo dus belasting kunt ontduiken, omdat het systeem anders niet menselijk is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 13 februari 2021 @ 17:58:55 #247
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197985805
Klopt je zit helemaal niet in de materie en je bent grenzeloos naïef ;)
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 17:59:42 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197985816
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Klopt je zit helemaal niet in de materie en je bent grenzeloos naïef ;)
Daarom stel ik een vraag om een beetje beter in de materie te komen.
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 18:05:53 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197985924
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat me nog het meest steekt, is dat de toeslagenaffaire niet is ontstaan door lakse ouders, maar door onterechte fraudeverdenkingen en de genadeloos harde fraudeaanpak van de Belastingdienst. Er lijkt zelfs racisme in het spel, want opvallend veel slachtoffers hebben een niet-Nederlandse achtergrond. Ouders opjagen om vaker hun gegevens te controleren, is geen oplossing voor deze problemen.
Was er ook niet het geval dat de ouders niet fraudeerden maar de dienst waarmee ze in zee gingen wel, is het dan niet gewoon dat de verkeerde gestraft is maar is het dan ook niet zo dat er wel gefraudeerd is (alleen niet door de ouders).
  zaterdag 13 februari 2021 @ 18:06:37 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197985933
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Daarom stel ik een vraag om een beetje beter in de materie te komen.
Begin dan eens met het rapport te lezen van de enquêtecommissie ;)
Als je dan nog op je stoel zit mag hier posten waarom dat tuig nog niet in de gevangenis zit :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')