Hoezo kan je nergens heen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iedereen zo tegen die avondklok is als je gewoon s avonds nergens naar toe kan.
Nergens.
![]()
Symbolische onzinmaatregel, terwijl er zat andere opties zijn die wél effect lijken te hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iedereen zo tegen die avondklok is als je gewoon s avonds nergens naar toe kan.
Nergens.
![]()
Walgelijk. En de kwetsbaren mogen weer wat langer wachten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 01:27 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nuari-nog-coronaprik
Huisartsen krijgen toch nog deze maand een vaccin. Wie beweerde ook alweer dat De Jonge niet zwicht voor mediadruk?
Ik zou voor sterker spul dan rode wijn gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
Ik heb eigenlijk zin om in bed te blijven liggen vandaag en een fles rode wijn leeg te zuipen deze ochtend
Geen zin meer in dit gezeik en ik mis veel mensen om me heen
Komt allemaal wel weer goed, maar gewoon meh even.
Die nieuwe knakker Bas van 't Wout doet me overigens aan een viezigere versie van Hans Teeuwen denken
En zwabberbeleid rondom vaccinatiestrategie doet me dan weer hier aan denken
Stuurloos schip in storm joh
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Walgelijk. En de kwetsbaren mogen weer wat langer wachten.
Avondklok is niet symbolisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Symbolische onzinmaatregel, terwijl er zat andere opties zijn die wél effect lijken te hebben.
Ik heb nog geen enkel goed argument gehoord en de analyse tot die 'oplossing' ontbreekt geheel
Het zou en-en moeten zijn. Én de huisartsen én de kwetsbaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Prima dat huisartsen eerder mogen. Zij zijn voor meer corona patiënten verantwoordelijk dan IC artsen. Ik begreep van mijn huisarts dat in Amsterdam sommige praktijken dicht gingen ivm besmette huisartsen. Dat is slecht voor de zorg. Ook voor de kwetsbare.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op welke plek staan leraren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"
Op de plek bij de rest van het plebsquote:
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?quote:
Overdag is toch ook alles dicht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?
Alles is dicht.
burgemeesters zullen ook hoog op het lijstje staanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:36 schreef alpeko het volgende:
[..]
En let op: politie gaat de volgende worden. Dat wordt straks: "We kunnen de avondklok niet handhaven als onze mensen niet gevaccineerd zijn!"
Ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Overdag is toch ook alles dicht.
Ik hoop na medewerkers in de gehandicaptenzorg. 8/1 was de datum voor onze vaccinatie. Nu 8/2 maar je kan op je klompen natellen dat er weer allerlei groepjes vinden dat ze veeeeeeeel belangrijker zijn.quote:
Nou, is dat even fijn voor jou.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik bedoel, ik zit s avonds toch altijd al binnen, ik merk die hele avondklok niet.
Als ik niet moet werken.
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, is dat even fijn voor jou.
Wat is de effectieve opbrengst ervan?quote:
Vrienden?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar zou ik s avonds dan heen moeten gaan om iets leuks te doen?
Alles is dicht.
Bij mijn vrienden en bij mijzelf staat de deur altijd open.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?
Dat jij het niet merkt, is fijn voor je. Anderen merken het wel. Je kunt namelijk nog wel bij iemand op bezoek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een feit, alles wat leuk is om s avonds te doen is toch dicht?
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou en-en moeten zijn. Én de huisartsen én de kwetsbaren.
Vind het het huidige vaccinatieprogramma dan ook niet zo heel erg ambitieus overkomen eerlijk gezegd.
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Prima dat huisartsen eerder mogen. Zij zijn voor meer corona patiënten verantwoordelijk dan IC artsen. Ik begreep van mijn huisarts dat in Amsterdam sommige praktijken dicht gingen ivm besmette huisartsen. Dat is slecht voor de zorg. Ook voor de kwetsbare.
Je gaat bezoek in de avonden tegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is de effectieve opbrengst ervan?
Wat mij betreft bespreken ze de optie, inclusief hoe het eruit zou komen te zien, en leggen dat op de plank tot er een moment komt dat het nodig is. Dat alles weer stijgt. Maar dan wel kort erop, en niet eerst weer heel erg laten oplopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:16 schreef Drekkoning het volgende:
Wel blij dat de cijfers juist nu beter worden.
Hopelijk legt dat genoeg druk op de TK om geen meerderheid te vormen voor een avondklok.
Ja, dat weet ik je kan bijna over de koppen lopen in de Drunese Duinen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vrienden?
En misschien gek hoor, maar er zijn een heleboel
mensen die het gewoon lekker vinden om buiten te zijn . Avondwandeling voor het slapen, samen een stuk fietsen, etc.
Naar buiten gaan is een doel opzich.
Een belangrijke zorgverlener die niet beschikbaar is een randprobleem noemenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.
[..]
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.
Ja ik had begrepen dat dat ook de grootste bron van besmettingen zou zijn.quote:
Vetgedrukte klopt nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:
'Het verbieden van samenkomsten buiten'
Een van de voorgestelde maatregelen...
Wat inhoudt dat je uitsluitend alleen buiten mag vertoeven.
Ik vraag me af hoe ze dat zien.
Stel: je hebt een partner waarmee je geen huishouden deelt, mag je dan niet meer samen door het bos lopen?
Terwijl hele gezinnen nog wel de AH in mogen duiken en je thuis wel visite mag ontvangen.
Een avondklok is slecht te begrijpen, maar de alternatieven die ze aandragen snap ik ook weinig van. Hoe voorkom je door te verbieden dat je met zijn tweeën buiten bent verspreiding van het virus?
Een weekje ziek. Boehoehoe. Dat gaat het verschil maken in een pandemie met 200 ziekenhuisopnames per dag jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een belangrijke zorgverlener die niet beschikbaar is een randprobleem noemen
ik vind het niet zo'n punt dat de huisartsen snel een vaccin snel krijgen maar het is weer het zoveelste afwijken van het originele advies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is niet en-en want er zijn beperkte hoeveelheden vaccins. En-en bestaat niet.
[..]
Randproblemen. Die huisartsen gaan meestal niet dood aan corona namelijk. Nergens blijkt ook uit de statistieken dat huisartsen hun leven wagen met hun praktijk.
In december zaten ze er ook al kort op en in september eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft bespreken ze de optie, inclusief hoe het eruit zou komen te zien, en leggen dat op de plank tot er een moment komt dat het nodig is. Dat alles weer stijgt. Maar dan wel kort erop, en niet eerst weer heel erg laten oplopen.
Bij welke groepen?quote:
Wowquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:53 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een weekje ziek. Boehoehoe. Dat gaat het verschil maken in een pandemie met 200 ziekenhuisopnames per dag ja
eens hoor, er wordt veel te makkelijk over gedaan terwijl er nog veel te halen valt in de naleving van de huidige maatregelenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Bij welke groepen?
Welk effect heeft dat exact?
En is dat op te lossen door een avondklok?
Waarom dan geen dagklok of algehele lockdown.
Ik zou dat graag in analyse zien ipv gokjes
Plus wat ik dus al verder zei, zoveel andere zaken ook om aan te grijpen. Wordt wel gezegd, en niet gedaan of over gesproken meer
'we gaan werkgevers aanpakken'
Nietssssss van gemerkt
Avondklok zal eerst nog door de kamer heen moeten, dus dat kunnen ze onmogelijk vandaag al aankondigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:55 schreef Momo het volgende:
Vandaag een persconferentie? Als volgens bepaalde bronnen donderdag de avondklok in zal gaan....
Ja, dus? Dan moeten we het hier maar erdoorheen gooien?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:57 schreef Document1 het volgende:
Als ik kijk naar m'n familie in Italië hebben we echt niks te klagen hier wb avond klokken en lockdowns. Dan hebben wij echt een soort light variant. Die mogen soms niet eens te ver met de hond lopen zonder nader bewijs dat je in de buurt woont.
Nee, morgenavond is de verwachting. Vandaag is debat over de toeslagenaffaire aan de beurt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:55 schreef Momo het volgende:
Vandaag een persconferentie? Als volgens bepaalde bronnen donderdag de avondklok in zal gaan....
Zeg ik dat? Ik zeg alleen maar dat het allemaal relatief gezien hier nog wel meevalt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:57 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan moeten we het hier maar erdoorheen gooien?
Klopt. Morgenavond 19.00 uur persconferentie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nee, morgenavond is de verwachting. Vandaag is debat over de toeslagenaffaire aan de beurt.
Vooral in september heb ik het idee dat wel wat voorkomen had kunnen worden als men er beter op had gezeten. Daar waren de cijfers al best een tijd over all stijgend voor men op de rem trapte.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
In december zaten ze er ook al kort op en in september eigenlijk ook.
Klopt, maar kunnen wel superspreader zijn en daarnaast is het vervelend dat zorgverleners uitgeschakeld zijn door Covid-19 tijdens de pandemie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
[..]
De mensen die elkaar nu nog 's avonds opzoeken.quote:
Hoe bedoel je, exact?quote:Welk effect heeft dat exact?
Dat mensen elkaar savez opzoeken kun je wel tegengaan met een avondklok ja.quote:En is dat op te lossen door een avondklok?
Omdat de meeste visites niet overdag maar 's avonds worden afgelegd.quote:Waarom dan geen dagklok of algehele lockdown.
Je zou graagquote:Ik zou dat graag in analyse zien ipv gokjes
Een grote mond over exacte berekeningen en analyses maar zelf lever je nul onderbouwing voor dit soort zelfverzonnen alternatieven.quote:Plus wat ik dus al verder zei, zoveel andere zaken ook om aan te grijpen. Wordt wel gezegd, en niet gedaan of over gesproken meer
Nou dan zal die avondklok hoogstwaarschijnlijk wel doorgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 08:58 schreef JosMert het volgende:
[..]
Klopt. Morgenavond 19.00 uur persconferentie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |