Leuk! Ik stuur je m'n nummer als we vrijdag hopelijk een goede termijnecho hebben gehad. 🥰quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb 'gewoon' panty's in maat heul groot gekocht en dat gaat met 30 weken nog net.
En komkommer, het is allemaal M en L, als je me je nummer even pb't stuur ik wel vast wat foto's.
Ik geloof dat ik met 11 weken naar positiekleding moest met V. Ik heb via een hele lieve fok user (SO naar LadyS!) heel veel positie kleding gekregen een hoefde eigenlijk niks bij te kopen. Pas gister wat bij besteld voor deze zwangerschap gezien ik ben uitgerekend in de zomer. Inderdaad je eigen kledingmaat aanhouden dan zit het altijd goed. Het kan wel zijn dat broeken van je kont af zakken want ja de buik zit er nog niet (of ja, pizza baby bij mij)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 08:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk, al die kamertjes en spulletjes om te kopen! Denk dat wij daar nog wel even mee wachten. Mijn man heeft niet zo'n haast: 'mei is toch vroeg zat om daarmee te beginnen?' 🤪
Maar ja, dikke kans dat ik straks (als de winkels weer open zijn) toch al wel een eerste accessoire koop of een pakje of whatever...
Wanneer gingen jullie in de overweging bij een eerste kindje om je eerste zwangerschapskleding-item te kopen? Ik heb dus het idee dat m'n onderbuikje heel iets begint te bollen al en sommige broeken zitten ook niet lekker meer wat later op de dag. Kun je nu al een positiebroek/-panty kopen? En zo ja, in welke maat? Vaak dezelfde maat als je altijd hebt, omdat er toch een extra band of buikruimte is gecreëerd?
Ik zie vooral veel leuke jurkjes, maar die heb ik nog niet echt nodig. 🤪
Ik heb trouwens al wel twee stretch-zwangerschapsbh's (eigen kledingmaat), zonder beugel en van rekstof en die kunnen meegroeien en ook gebruikt worden als voedingsbh. Die zijn wel heel fijn!
Congrats!quote:Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.
Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter
En spoed ks is ook horizontaal.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.
Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
Jaaa, nu ze zo'n beetje elk moment kunnen bellen vind ik het steeds spannender worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 20:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wauw Cygne wat een fijn nieuws. En inderdaad wat een benen! Tellen jullie al af naar de uitslag van de vlokkentest? Hopelijk is de misselijkheid gauw voorbij. Emesafene heeft hier goed gewerkt maar voelde wel een beetje alsof ik ‘s ochtends een slaappil in nam. Geen ervaring met Zofran dus kan ze persoonlijk niet vergelijken.
Holy Goat gefeliciteerd met jullie zoon Tommy! Leuke naam. Was het een spoed keizersnede of kon hij met een horizontale snee gehaald worden? Hopelijk kunnen jullie gauw naar huis.
Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.quote:Op maandag 25 januari 2021 22:15 schreef kwakz0r het volgende:
Voor zover ik weet doen ze spoed ook horizontaal, Melba was ook spoed (15 minuten na de beslissing was hij er).
Soms is er inwendig wel een verticale incisie, maar waar ze dat op baseren weet ik niet. Bij mij zijn beide littekens horizontaal.
Ah thanks voor de info. Dt verklaart wel dat ik zeker wist dat ik vooral veel pijn had aan het plekje linksonder mijn navel, vrij hoog, terwijl ik later las dat beide openingen horizontaal waren.quote:Op maandag 25 januari 2021 23:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Buik (de buitenkant) is meestal horizontaal. Bikini vriendelijk.
Daarna de buikwand verticaal (navel tot schaambeen ongeveer) en de baarmoeder weer horizontaal.
Een verticale keizersnede (dus aan de buitenkant) is sneller en kan gedaan worden bij extreme spoed. De baarmoeder gaat altijd horizontaal open.
Gefeliciteerd Holy_Goat! Fijn dat je partner en zoon het goed doen. Zal wel even spannend geweest zijn!quote:Op maandag 25 januari 2021 07:16 schreef Holy_Goat het volgende:
Baby Tommy is geboren gisteren een uur na mijn vorige post met een keizersnede. Hoofd zat niet helemaal geschikt in het bekken waardoor op 1 kant veel te veel druk kwam, plus navelstreng rondom z'n nek. Dat verklaart dus de enorme drops ik hartslag bij elke wee.
Mama en baby maken het goed. Ik post geen foto van Tommy helaas, maar t is een mooie kleine kabouter
Ik snap je. Ik wilde het eigenlijk ook zo doen (was ook dolenthousiast), maar mijn man wilde liever wachten. We hebben het er goed over kunnen hebben, hoor! Maar zijn argument 'als het onverhoopt toch nog mis gaat, kunnen we altijd zeggen: hé, we waren in verwachting, maar het is helaas misgegaan', was ook valide (vond ik).quote:Op dinsdag 26 januari 2021 08:41 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vertelde het om die reden gewoon vroeg aan mensen. Aan de mensen die ik ook zou vertellen over een miskraam overigens. Vind die dertien weken regel zo’n onzin (voor mezelf). Het luchtte hier heel erg op dat mensen het wisten!
Kan me voorstellen dat dat voor iedereen anders is hoor, maar ben nog steeds blij dat we dat zo gedaan hebben.
Wat naar zoveel weer. Snap dat je op bent.quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:23 schreef Tink89 het volgende:
Ach nanuke toch. Het is heel erg herkenbaar en toch kan ik weinig zeggen waar je iets aan hebt nu. Weet dat je de juiste keuze maakt, voor jezelf en dus ook voor je kindje. Echt![]()
Ik heb donderdag hetzelfde gesprek met m'n gyn. Ik spuug weer 10+ keer per dag en kan echt niet meer.
Haha ja ik was wel trots. Ze wilde mij eigenlijk nog spreken.quote:Op woensdag 27 januari 2021 18:55 schreef monsterd. het volgende:
Jemig wanneer stoppen ze met dit gezeur zeg. Heeft je man even dat varkentje flink gewassen
quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:02 schreef Cygne het volgende:
[..]
Haha ja ik was wel trots. Ze wilde mij eigenlijk nog spreken.
'U begrijpt dat mijn vrouw daar nu even niet zoveel behoefte aan heeft, lijkt mij?'
@:kwakz0r ze wilde een gesprek om te overleggen of de zofran wel écht nodig was. Ze begon het gesprek ook met 'wat is uw hulpvraag eigenlijk?' Man: 'U hebt deze afspraak gemaakt, maar het gaat vast over het feit dat u liever geen zofran voorschrijft'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Zoiets zei mijn fysio ook, dat bij t indalen er vaak weer wat druk van je bekken afgaat. Ik hoop het! Heb nl. ook Ischias en die werd vorige keer erger naar het einde toequote:Op donderdag 28 januari 2021 10:39 schreef Gogo83 het volgende:
Succes vandaag Tink!
Wat fijn dat je even hebt kunnen wandelen, kwak! Ik had volgens mij mijn 'bekkendieptepunt' rond de 30/32 weken. Toen Jette goed ingedaald was, kreeg ik juist minder last en kon ik ineens wel weer 20/30 minuten lopen. Dan moest ik daarna wel echt rust nemen, maar dat vond ik geen probleem. Kortom: het hoeft niet per se zo te blijven tot het eind van je zwangerschap.
Mobiele ctg heeft mij een ontzettend fijne bevalling gegeven, ik ben daar echt van overtuigd. Bij mijn eerste had ik dat niet en lag ik 15 uur lang op bed weeën weg te puffen. Pure ellende, ik kon geen kant op. Bij mijn tweede een mobiele ctg gevraagd en gekregen. Ik kan het iedereen aanraden. Tijdens de weeën kan je bewegen en dat hielp om de weeën op te vangen. Je kan zelfs douchen als je dat wilt. Top uitvindingquote:Op vrijdag 29 januari 2021 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Die huggies heb ik ook ja. Nu heb ik echt te veel luiers in maat 1 en 2 geloof ik...
Ik had zo'n fijn gesprek met de gyn! Alles wat ik wilde is geen enkel probleem. Mobiele ctg, check! En ze zijn blijkbaar nummer 1 in walking epidurals in mijn ziekenhuis en da's zo fijn! Geen keuze tussen versuffende remifentanil of plat op bed, maar de perfecte oplossingik ben zo gerustgesteld, echt fijn!
Wat fijn!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Tink! En Kwak ook lekker bijna klaar met haar werk.
Wij hadden vanmorgen een geweldig mooie termijnecho. 🥰 Heel gaaf om te zien hoe het nu een echt kindje is. Alles zit erop en eraan: 2 armpjes, 2 beentjes, 2 hersenhelften, alles dicht voor zover ze het kon zien, mooie smalle nekplooi. Heel bijzonder. We hebben het hartje ook gehoord.
Mag ik in de OP? Ben op 17 augustus uitgerekend, dus ben wel weer een paar dagen vooruitgezet. 😁
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betekent dat....?quote:
Yes!quote:
Wat een rollercoaster alsnog, maar fijn dat je nu naar de toekomst kan kijkenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Yes!
De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel.
Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
Het zal eens een keer saai zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat een rollercoaster alsnog, maar fijn dat je nu naar de toekomst kan kijken
Goed uitgangspunt. Zonder translocatiedragerschap en met 46 chromosomen is het leven wellicht makkelijker maar dit kind komt vast bij jullie goed terechtquote:
Er is geen betere plek voor dit manneke dan bij julliequote:Op vrijdag 29 januari 2021 17:42 schreef Cygne het volgende:
[..]
Yes!
De uitslag was wel afwijkend. Kindje heeft een extra X-chromosoom, het syndroom van Klinefelter. Maandag hebben we nog een gesprek bij de klinisch geneticus maar voor ons geen reden om af te breken. Hij zal wellicht wat extra begeleiding nodig hebben maar dat kunnen wij wel.
Hij is ook drager van de translocatie. Maar och, waar is de fertiliteitszorg over 30 jaar. Geldt ook voor de klinefelter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |