Meer handhaven op drukte overdagquote:Op maandag 18 januari 2021 15:57 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoor trouwens wel graag van de fervent tegenstanders van de avondklok eventueel andere ideeën over wat we nog zouden kunnen doen als de cijfers (mede door de Britse variant) straks weer gaan stijgen.
Hebben we nog goede ideeën?
Dat zal ook wel meevallen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:54 schreef quirina het volgende:
Als er een avondklok komt dan gaan mensen in het weekend logeerpartijtjes/pyama parties houden.
Dus..
Niet doen avondklok!
Dat mag. Maar je moet niet vergeten dat 'te laat' heel relatief is. Ziekenhuisopnames volgen op besmettingen. Besmettingen worden bijgehouden. Bij snelle stijging daarvan kan er altijd op tijd gereageerd worden.quote:
quote:Op maandag 18 januari 2021 15:57 schreef KennyPowers het volgende:
Stilte voor de Britse storm Tsunami
Welke onderbuik gevoelens?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Al die prognoses gebasseerd op onderbuik gevoelens kloppen niet met het beeld wat nu uit UK/Ierland komt.
Personeel moet ook thuis kunnen komen, dus die zullen rond 19u sluiten welicht?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:05 schreef Nia het volgende:
Supermarkten zullen eerder dicht moeten. Een klant is om 19:55 uur nog snel iets komt halen is dan al snel qua tijdstip te laat.
Supermarkten om 19.00u dicht dus waardoor je tussen 4 en 7 achteraan de rij mag aansluitenquote:Op maandag 18 januari 2021 16:05 schreef Nia het volgende:
Supermarkten zullen eerder dicht moeten. Een klant is om 19:55 uur nog snel iets komt halen is dan al snel qua tijdstip te laat.
Balen voor Ad Visser, die zag ik regelmatig hier de supermarkt nog even induiken vlak voor 8'en om wat bier te halenquote:Op maandag 18 januari 2021 16:05 schreef Nia het volgende:
Ja, die grafiekjes had @Schuifpui gemaakt.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:01 schreef opreis het volgende:
[..]
De uitleg is toch de angst voor de engelse variant die besmettelijker lijkt te zijn. Er was hier iemand die grafiekjes had met prognoses op basis van een besmettelijkere variant. Als de waarheid ook maar enigzins in de buurt zit dan lijkt een verzwaring me gelegitimeerd (vanuit het oogpunt van de zorg). Social/economische argumenten staan daar waarschijnlijk haaks op en dan is het afwegen welke je belangrijker vind, maar dan nog ga je ook bij een lossere aanpak tegen een probleem aan lopen welke je kosten wat kost wilt voorkomen.
Nee want dat is werk gerelateerd. Krijgen een bewijsje mee van de werkgever. Of zo iets.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Personeel moet ook thuis kunnen komen, dus die zullen rond 19u sluiten welicht?
Dat de UK mutatie vele malen besmettelijker is. Al zou die versie nog besmettelijker zijn, wat prima kan. Dan wil dat nog niet zeggen dat die mutatie onbeheersbaar is.quote:
Dat zien de mensen die er daadwerkelijk over gaan dus anders.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeker bij een zeer lichte versoepeling van het openen van basisscholen. Er is meer dan genoeg ruimte voor.
Dus dan kunnen al die ZZP'ers bewijsjes voor zichzelf uitschrijven. Ideaal.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nee want dat is werk gerelateerd. Krijgen een bewijsje mee van de werkgever. Of zo iets.
Er zou sowieso een uitzondering zijn voor mensen die werken.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Personeel moet ook thuis kunnen komen, dus die zullen rond 19u sluiten welicht?
Sterker nog, ik zie zakelijke kansen. Ik print wel bewijsjes voor mensen die betalen, hoorquote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus dan kunnen al die ZZP'ers bewijsjes voor zichzelf uitschrijven. Ideaal.
En dat ben ik met ze oneens. Wat een zinloze post ditquote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zien de mensen die er daadwerkelijk over gaan dus anders.
Terugkeren van boodschappen doen kan toch gewoon een legitieme reden zijn om nog buiten te zijn?quote:Op maandag 18 januari 2021 16:05 schreef Nia het volgende:
Supermarkten zullen eerder dicht moeten. Een klant die om 19:55 uur nog snel iets komt halen is dan al snel qua tijdstip te laat.
Denk dat de overgrote meerderheid zich er gewoon aan gaat houden. De besmettingsaantallen moeten zo snel mogelijk omlaag.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:54 schreef quirina het volgende:
Als er een avondklok komt dan gaan mensen in het weekend logeerpartijtjes/pyama parties houden.
Dus..
Niet doen avondklok!
Nee, het is helemaal niet zinloos, want wat je zegt is gewoon onjuist. Jij vindt dat er ruimte is voor het openen van de basisscholen, maar de feiten zijn dat de mensen die erover gaan vinden dat dat helemaal niet zo is.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat ben ik met ze oneens. Wat een zinloze post dit
eindelijk pakken ze een keer door....heeft een tijd geduurd !quote:
Ze hebben alleen geen idee hoe die ta handhaven.quote:Op maandag 18 januari 2021 16:07 schreef capricia het volgende:
Complimenten voor de politie-organisatie. Die hebben zich gewoon voorbereid op een mogelijk scenario. De avondklok.
Vind ik netjes van ze. Dat ze daar snel mee begonnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |