De biblebelt... als we het dan toch over een avondklok hebben, waarom durft dan verdomme niemand eens aan het sluiten van de kerken te denkenquote:
Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah speciaal omdat er een avondklok is ga je naar buiten ?
nu doe je dat niet maar dan wel
logica is ook wel een dingetje natuurlijkquote:Op maandag 18 januari 2021 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo duidelijk is dat niet, het is echt moeilijk om dat soort dingen vast te stellen. Dat is een beetje het probleem, er is weinig goed onderbouwde informatie beschikbaar om beleid op te baseren.
Dat is nog steeds geen quote van de politie die zegt zich klaar te maken voor ingang donderdag januari 20.00 uur.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:31 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
"In het Veiligheidsberaad met de 25 burgemeesters en in de politiek wordt deze dagen gesproken over de mogelijke invoering van een avondklok, tussen 20.00 uur en 04.00 uur. Deze zou eventueel al donderdag in moeten gaan."
In Friesland en Groningen gaat het percentage besmettingen alweer omhoog....quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dalende trend nog steeds (laatste 14 dagen trend)
Tussen tijden die ik nooit buitenshuis ben. Hoezo kortzichtig?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]wat kortzichtig
je wordt opgesloten in je huis
jij zegt ook nooit wat nuttigs, betekent niet dat vrijheid van meningsuiting niet boeiend isquote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Lekker boeiend als je toch al nooit buiten komt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-al-gemaakt-a4028008quote:Op maandag 18 januari 2021 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier staat toch niet dat de politie rekening houdt met een avondklok vanaf donderdag?
"Wij kunnen onze roosters op korte termijn aanpassen, indien nodig."
Ja, het is inderdaad logisch dat er soms geacteerd moet worden zonder dat je kunt wachten op die goede informatie.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
logica is ook wel een dingetje natuurlijk
Als de nieuwe vijand bijna aan land is ga je ook niet versoepelen omdat die er nog niet is.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat de meerwaarde is van een avondklok, terwijl de besmettingen dalen?
Daarnaast kan ik totaal niet begrijpen dat sommige users regelrecht geilen op een avondklok. Het heeft 0,0 wetenschappelijke onderbouwing dat het helpt + de mentale problemen rijzen nu al de pan uit.
Er is trouwens helemaal geen zekerheid dat met de avondklok versoepelingen zullen komen in mei/juni.
Begin eens met dit topic te lezen. Zul je meteen zien dat er geen enkele user geilt op een avondklok.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat de meerwaarde is van een avondklok, terwijl de besmettingen dalen?
Daarnaast kan ik totaal niet begrijpen dat sommige users regelrecht geilen op een avondklok. Het heeft 0,0 wetenschappelijke onderbouwing dat het helpt + de mentale problemen rijzen nu al de pan uit.
Er is trouwens helemaal geen zekerheid dat met de avondklok versoepelingen zullen komen in mei/juni.
Ja, maar dat is niet mijn punt.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daaruit volgt toch dat een heel strikte lockdown dus wel degelijk resultaat heeft. Logisch ook, want geen contacten is geen besmettingen, is geen oplopende ziekenhuisopnames.
Dat geldt natuurlijk net zo voor welke variant dan ook: als er geen contacten zijn, kan ook die niet besmetten..
quote:Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef Celestien het volgende:
[..]
Tussen tijden die ik nooit buitenshuis ben. Hoezo kortzichtig?
Spreek voor jezelf.
Dat zijn ziekenhuis opnames. Oorzaak wel uitbraak in een verpleeghuis in Surhuisterveen zijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
In Friesland en Groningen gaat het percentage besmettingen alweer omhoog....
Volgens mij zijn de helft van de plaatsen in Limburg....quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De biblebelt... als we het dan toch over een avondklok hebben, waarom durft dan verdomme niemand eens aan het sluiten van de kerken te denken
Dan maar in de achtertuin op een witte tuinstoel Schultenbrau's wegklappen en kut roepen schreeuwen naar de buuf.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je mag nog gewoon op je balkon of in je tuin staan hoor
Ik zie niet echt users die ''geilen'' op een avondklok. Sommigen denken dat het wellicht kan helpen. Sommigen denken van niet.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Grishenko_ het volgende:
De cijfers moeten sneller omlaag. GGD kan geen bron en contact onderzoek doen als de cijfers nog zo hoog zijn als momenteel het geval is. Daarmee hebben we dus totaal geen kijk op Britse / Braziliaanse COVID varianten onder de bevolking.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Grishenko_ het volgende:
14 days to stop the spreadquote:Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef Simmertje het volgende:
Ik begin toch wel echt te geloven dat we nu het ergste gehad hebben. Aangezien carnaval is geannuleerd en ook de wintersportreisjes tot een minimum zijn beperkt (en sowieso geen après-ski) zie ik geen echte risico momenten meer komende wintermaanden. Nu zaak dat we de komende 8 tot 9 weken de cijfers zo laag mogelijk krijgen, desnoods met verlenging van deze akelige lockdown.
Dan vanaf 1 april lente, vaccinatie sneltrein en hopelijk zoveel mogelijk versoepelingen.
Licht aan het einde van de tunnel gevoel
Het zal ongetwijfeld heel vervelend zijn voor sommige mensen idd.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen vuurwerk mij ook niet. En alcoholverkoop tot 20u. Neemt niet weg dat het een schande is.
Nee, de cases ook. Stijgende lijn in grafiek.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat zijn ziekenhuis opnames. Oorzaak wel uitbraak in een verpleeghuis in Surhuisterveen zijn.
Als ik Hugo zo hoor, angst voor de Britse variant. Volgens laatste onderzoek in het VK zou die 30% meer besmettelijk zijn. Deze week is het aandeel van de Britse variant gestegen naar 11% van de Nederlandse gevallen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef Grishenko_ het volgende:
Klopt, echt reden voor een avondklok.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:33 schreef Simmertje het volgende:
Ik begin toch wel echt te geloven dat we nu het ergste gehad hebben. Aangezien carnaval is geannuleerd en ook de wintersportreisjes tot een minimum zijn beperkt (en sowieso geen après-ski) zie ik geen echte risico momenten meer komende wintermaanden. Nu zaak dat we de komende 8 tot 9 weken de cijfers zo laag mogelijk krijgen, desnoods met verlenging van deze akelige lockdown.
Dan vanaf 1 april lente, vaccinatie sneltrein en hopelijk zoveel mogelijk versoepelingen.
Licht aan het einde van de tunnel gevoel
Groepsimunniteit? The last dance van het virus? Of een meet foutje of verkeerd artikel. Eerst maar eens bevestiging afwachten of dit wel klopt. Maar laten we het hopen!quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet mijn punt.
In Londen hebben ze in juli voor 't laatst een R van 0,6 gehad. Israël heeft met een gigantisch strenge lockdown een R van 0,6 gehad.
En nu hebben ze in Londen, met een variant die veel besmettelijker is (dus waar de maatregelen heftiger moeten zijn om die omlaag te krijgen) een R van 0,6.
Dat is niet logisch met de B117 variant die daar zoveel besmettelijker is, want het leven staat daar ook niet volledig stil.
Nee, dat hoeft niet. Dat is mooi, maar niet noodzakelijk. Het gaat al snel.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De cijfers moeten sneller omlaag.
We zitten nu onder de grens die GGD als kritisch aangaf (5000 p/d)quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De cijfers moeten sneller omlaag. GGD kan geen bron en contact onderzoek doen als de cijfers nog zo hoog zijn als momenteel het geval is. Daarmee hebben we dus totaal geen kijk op Britse / Braziliaanse COVID varianten onder de bevolking.
Er zijn nogal een aantal users waarbij ik daarover twijfel. Maar ik zal geen namen noemenquote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begin eens met dit topic te lezen. Zul je meteen zien dat er geen enkele user geilt op een avondklok.
Brexit heeft gefaald, we hebben nog steeds last van die kut Engelsen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik Hugo zo hoor, angst voor de Britse variant. Volgens laatste onderzoek in het VK zou die 30% meer besmettelijk zijn. Deze week is het aandeel van de Britse variant gestegen naar 11% van de Nederlandse gevallen.
Dat doet ze neit, ze zegt dat ze er zelf weinig last van zou hebben. En dat is helemaal prima.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]Ik spreek voor mezelf, jij lijkt hier te juichen voor het feit dat anderen straks niet naar buiten kunnen en een leven kunnen leven
hear hearquote:Op maandag 18 januari 2021 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daaruit volgt toch dat een heel strikte lockdown dus wel degelijk resultaat heeft. Logisch ook, want geen contacten is geen besmettingen, is geen oplopende ziekenhuisopnames.
Dat geldt natuurlijk net zo voor welke variant dan ook: als er geen contacten zijn, kan ook die niet besmetten..
Nee, kijk eens naar de trendlijnen aan de linkerkant van het figuur.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat zijn ziekenhuis opnames. Oorzaak wel uitbraak in een verpleeghuis in Surhuisterveen zijn.
Jawel, enkele users zien er de meerwaarde van in.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Begin eens met dit topic te lezen. Zul je meteen zien dat er geen enkele user geilt op een avondklok.
Mwah, nee. Ik kan best begrijpen waarom een aantal users die avondklok als noodzakelijk kwaad zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn nogal een aantal users waarbij ik daarover twijfel. Maar ik zal geen namen noemen
GGD kan pas BCO doen als de besmettingscijfers onder de 1500/dag zijn, dus dat duurt nog wel even.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De cijfers moeten sneller omlaag. GGD kan geen bron en contact onderzoek doen als de cijfers nog zo hoog zijn als momenteel het geval is. Daarmee hebben we dus totaal geen kijk op Britse / Braziliaanse COVID varianten onder de bevolking.
Maar gezien de normale gang van zaken gedurende de week zal hij morgen of in de loop van de week weer kritisch zijn. Maar er is wel spraken van een dalende tendens en dat is goed nieuws.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We zitten nu onder de grens die GGD als kritisch aangaf (5000 p/d)
Dus meerwaarde zien is geilen ok man helder.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jawel, enkele users zien er de meerwaarde van in.
Grosso modo vind de avondklok, net zoals ik, totaal overbodig en vrijheidsbelemmerend.
Eens. Veel van mijn vrienden staan er op dit moment ook zo in. Liever deze 2 normaal gesproken ook al saaie maanden nog in keiharde lockdown zodat we in de lente en met name de zomer veel meer kunnen. Overheid zou hier wel beter in moeten communiceren, zo langzamerhand mag er ook wel weer een nieuwe route kaart gemaakt worden.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, echt reden voor een avondklok.
Ik had het er vanmorgen nog over met een vriend, normaal gesproken is dit de "saaie" periode van het jaar, waar weinig sociale evenementen zijn, vanaf april begint dat pas echt te komen.
Als je nu zou kunnen zorgen je volle bak en snel gaat vaccineren bij beschikbaar komen van de vaccins, kan je naar mijn idee wellicht een normale zomer hebben.
Absoluut. We we zitten nu op niveau van midden november.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:37 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar gezien de normale gang van zaken gedurende de week zal hij morgen of in de loop van de week weer kritisch zijn. Maar er is wel spraken van een dalende tendens en dat is goed nieuws.
Dat zal best, maar zolang je daar niet echt ruimte hebt is afschalen van maatregelen een donkere wolk voor alle zorg medewerkers.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat duurt minimaal een 2 weken voor je daar beginnend effect ziet.
Ook vanwege de ligduur op de IC
kortom....het ligt niet aan die variantquote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet mijn punt.
In Londen hebben ze in juli voor 't laatst een R van 0,6 gehad. Israël heeft met een gigantisch strenge lockdown een R van 0,6 gehad.
En nu hebben ze in Londen, met een variant die veel besmettelijker is (dus waar de maatregelen heftiger moeten zijn om die omlaag te krijgen) een R van 0,6.
Dat is niet logisch met de B117 variant die daar zoveel besmettelijker is, want het leven staat daar ook niet volledig stil.
Maar ze hebben een heel gebied getest en er waren amper besmettingen te vinden van de Britse coronavariant. Ik vraag me af of die angst daadwerkelijk op iets is gestoeld.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik Hugo zo hoor, angst voor de Britse variant. Volgens laatste onderzoek in het VK zou die 30% meer besmettelijk zijn. Deze week is het aandeel van de Britse variant gestegen naar 11% van de Nederlandse gevallen.
Ik zeg juist dat het voor veel mensen heel vervelend zal zijn, zo'n avondklok. Hoe is dat 'juichen voor het feit dat anderen straks niet naar buiten kunnen'quote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]Ik spreek voor mezelf, jij lijkt hier te juichen voor het feit dat anderen straks niet naar buiten kunnen en een leven kunnen leven
Niemand heeft het over afschalen van maatregelen toch? Het gaat er hier alleen over of die avondklok wel of niet noodzakelijk is.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zal best, maar zolang je daar niet echt ruimte hebt is afschalen van maatregelen een donkere wolk voor alle zorg medewerkers.
Maar hoe kan het dan dat in London, waar het aandeel UK mutatie op 9 december 62% was en ze nu een gigantisch lage R0 waarde van 0.6 hebben? Dan is de angst toch ongegrond of in ieder geval overdreven.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:35 schreef Momo het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)eer-dit-ophoudt.htmlquote:The new variant was responsible for 62% of SARS-CoV-2 infections in London in the week ending Dec. 9, up from 28% in early November, according to Paul Hunter, a professor of medicine at the University of East Anglia’s Norwich School of Medicine. An analysis of 641 Covid-19 cases in the U.K. found those with the variant had 10-to-100 times higher concentrations of the coronavirus in their noses compared with infections caused by ‘regular’ SARS-CoV-2, which may explain the higher transmissibility.
quote:En het positieve nieuws: het R-getal, de indicator hoe snel het virus zich verspreidt, is dankzij de strenge lockdown in de hoofdstad gezakt tot 0,6, zo rekende de universiteit van Cambridge uit.
Klopt, dikke drama daar.. Mijn oma en oom zijn ook besmetquote:Op maandag 18 januari 2021 15:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja. Nu donderdag 20.00 uur volgens NRC. Dus nog 3 dagen vrijheid.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:38 schreef Mansjester het volgende:
Die avondklok gaat er deze week komen, 100%.
#omtout
Getverquote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm bah hoor net dat mijn nichtje corona heeft, dat heeft toch wel implicaties voor mijn moeder (haar oma) van 77. Ik hoop dat ze het niet per ongeluk al door gegeven heeft. Haar andere oma die iets jonger is heeft ook corona![]()
bah
Snel de noodzakelijke nachtwandeling maken Henk!quote:Op maandag 18 januari 2021 15:40 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Nu donderdag 20.00 uur volgens NRC. Dus nog 3 dagen vrijheid.
Misschien is het lastig om te beredeneren waarom het nodig is.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Veiligheidsberaad uitgesteld vanwege missende stukken, aldus Hart van Nederland
oooooh.....morgen versoepelen dan maar ipv een avondklok !!!quote:Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We zitten nu onder de grens die GGD als kritisch aangaf (5000 p/d)
De meerwaarde zien = avondklok willen invoeren, ten koste van alles, zonder inachtneming van de psychologische gevolgen voor het mentale welzijn.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus meerwaarde zien is geilen ok man helder.
Ja, hier mag echt wel wat uitleg over gaan komen, want de situatie in Londen nu is tegenstrijdig met het geschetste beeld van 2/3 weken geleden, zeker wat betreft het aantal besmettingen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Anton91 het volgende:
Maar hoe kan het dan dat in London, waar het aandeel UK mutatie op 9 december 62% was en ze nu een gigantisch lage R0 waarde van 0.6 hebben? Dan is de angst toch ongegrond of in ieder geval overdreven.
Dat weet je toch niet als je de scholen dicht doet weet je niet of het effect komt doordat de kinderen het niet meer doorgeven of doordat de ouders gedwongen thuisblijven.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Doe nou eens 1 ding tegelijk, anders weet je nog niet wat het effect is.
Dat is de "If you arent with us you are against us" denkwijze. Nogal gespeend van nuance dus.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat het voor veel mensen heel vervelend zal zijn, zo'n avondklok. Hoe is dat 'juichen voor het feit dat anderen straks niet naar buiten kunnen'
Geilen is wel anders dan het logisch vindenquote:Op maandag 18 januari 2021 15:36 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jawel, enkele users zien er de meerwaarde van in.
Grosso modo vind de avondklok, net zoals ik, totaal overbodig en vrijheidsbelemmerend.
Dat is niet waar. De meerwaarde zien is al niet hetlzefde als willen invoeren en alle rest die je erachter plakt heeft er al helemaal niets meer te maken.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De meerwaarde zien = avondklok willen invoeren, ten koste van alles, zonder inachtneming van de psychologische gevolgen voor het mentale welzijn.
Ten koste van allesquote:Op maandag 18 januari 2021 15:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De meerwaarde zien = avondklok willen invoeren, ten koste van alles, zonder inachtneming van de psychologische gevolgen voor het mentale welzijn.
Dat idee heb ik ook, dat het eerder op Europees niveau is afgesproken.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb onderhand het idee dat we de avondklok alleen maar overwegen omdat de landen rond ons heen het "ook" doen.
Dan luisteren we wel naar alle internet-adviseurs die gekeken hebben naar andere landen (Duitsland voorbeeldland) en vinden dat we hun gedrag moeten overnemen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb onderhand het idee dat we de avondklok alleen maar overwegen omdat de landen rond ons heen het "ook" doen.
Ben je het eens met de afspraak om verzorgingstehuizen niet meer te sluiten?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De meerwaarde zien is al niet hetlzefde als willen invoeren en alle rest die je erachter plakt heeft er al helemaal niets meer te maken.
Oh jakkes... wat ontzettend vervelend.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm bah hoor net dat mijn nichtje corona heeft, dat heeft toch wel implicaties voor mijn moeder (haar oma) van 77 geen idee of ze wel eens op bezoek gaan maar ik denk wel (met 1,5m in acht nemend). Ik hoop dat ze het niet per ongeluk al door gegeven heeft. Haar andere oma die iets jonger is heeft ook corona![]()
bah
Ja, want anders komen de Belgen massaal de grens over om hier avondwandelingen te maken. Dat moeten we niet hebben.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef _serial_ het volgende:
en daarom willen sommige users een avondklok, om dit zo snel mogelijk te bereiken.....quote:Op maandag 18 januari 2021 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
GGD kan pas BCO doen als de besmettingscijfers onder de 1500/dag zijn, dus dat duurt nog wel even.
Britse/Braziliaanse variant is irrelevant voor BCO, dat gaat op basis van sequencing/sampling van PCR tests, daar komt geen GGD aan te pas. Pas achteraf, als bevestigd is dat diegene die variant heeft.
En bij de situatie in Londen moet ook sterk meegenomen worden dat het zorgstelsel daar pre-corona al elke winter op klappen stond. Dan kan je het horrorbeeld willen spiegelen, maar er zijn nu net iets teveel variabelen over om niet zoals Gommers doet er maar vanuit te gaan dat wij eind maart sowieso in code zwart zitten.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, hier mag echt wel wat uitleg over gaan komen, want de situatie in Londen nu is tegenstrijdig met het geschetste beeld van 2/3 weken geleden, zeker wat betreft het aantal besmettingen.
Nope nichtje is er alleen achter gekomen doordat de corona-app van de andere oma afging, en die is dus ook positief... stukje contact onderzoek dus.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Oh jakkes... wat ontzettend vervelend.Is je nichtje er heel ziek van? Hoop dat je moeder gezond blijft.
Ho ho, Duitsland heeft alles goed gedaan he, alleen door 'een samenloop van omstandigheden' is het daar ook misgegaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan luisteren we wel naar alle internet-adviseurs die gekeken hebben naar andere landen (Duitsland voorbeeldland) en vinden dat we hun gedrag moeten overnemen.
Oh dat is niet leuk spannend nee. Kun je het niet vragen of ze er onlangs is geweest? Scheelt misschien zorgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm bah hoor net dat mijn nichtje corona heeft, dat heeft toch wel implicaties voor mijn moeder (haar oma) van 77 geen idee of ze wel eens op bezoek gaan maar ik denk wel (met 1,5m in acht nemend). Ik hoop dat ze het niet per ongeluk al door gegeven heeft. Haar andere oma die iets jonger is heeft ook corona![]()
bah
Er stond in dat artikel over de avondklok dat verwacht wordt dat het een verschil maakt van 10%, dus zo'n 0,1 op de R in het meest gunstige geval. Indien de R nu op de 1 zit kan het dus een groot verschil maken, maar indien deze nu op 0,8/0,9 zit en niet gigantisch gaat groeien met de B117 variant vraag ik me af of de voordelen opwegen tegen de nadelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom willen sommige users een avondklok, om dit zo snel mogelijk te bereiken.....
hoe sneller de besmettingen omlaag gaan hoe eerder er wel weer wat kan met een goed beleid.
Niemand die relevant is. Hier in het topic komen er genoeg voorbij die de noodzaak van maatregelen niet zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand heeft het over afschalen van maatregelen toch? Het gaat er hier alleen over of die avondklok wel of niet noodzakelijk is.
En nu is je nichtje dus getest en heeft het ook onder de leden, maar zonder klachten?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope nichtje is er alleen achter gekomen doordat de corona-app van de andere oma afging, en die is dus ook positief... stukje contact onderzoek dus.
Ik denk dat elke user hier wil dat er minder maatregelen zijn die beter gehandhaaft worden en dus voor iedereen gelijk zijn. In principe zouden we met een goede intelligente lockdown de cijfers snel naar beneden moeten krijgen. Al is het maar even 3 a 4 weken niet op bezoek (behalve de alleen wonenden dan) en niemand overbodig naar de kantoren.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom willen sommige users een avondklok, om dit zo snel mogelijk te bereiken.....
hoe sneller de besmettingen omlaag gaan hoe eerder er wel weer wat kan met een goed beleid.
Ok.. Maar wij hebben het op dit moment over de vraag of de avondklok noodzakelijk is en jij geeft aan dat er mensen zijn die roepen om afbouwen van maatregelen. Ik snap volledig dat wij niet relevant zijn ter vergelijking met het OMT bijvoorbeeld, maar die discussie lijkt me wel zinnig.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Niemand die relevant is. Hier in het topic komen er genoeg voorbij die de noodzaak van maatregelen niet zien.
Vind ik ook irritant. Fauci in de VS deed dat zoveel beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef wpor het volgende:
Kan Kuipers bij vragen over welke maatregelen nodig zijn niet gewoon aangeven dat hij daar niet over gaat? En er geen expert in is? Zou hem sieren.
Geef het even door aan het kabinet, volgens mij hebben ze de memo gemist.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Basisscholen moeten vanaf volgende week open.
Toon mij maar eens aan waarom een avondklok noodzakelijkerwijs moet komen, terwijl er sprake is van dalende besmettingen?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ten koste van alles.
Krijg door dit soort mensen eigenlijk steeds meer begrip voor die hele avondklok.
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik ook irritant. Fauci in de VS deed dat zoveel beter.
Daar raakten veel republikeinen flink gefrustreerd van, dat maakte het nog grappiger
Kuipers is geen lid van het OMT en heeft ook geen toegang tot hun overwegingen en redenen voor een advies.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef wpor het volgende:
Kan Kuipers bij vragen over welke maatregelen nodig zijn niet gewoon aangeven dat hij daar niet over gaat? En er geen expert in is? Zou hem sieren.
Dat werd nogal opgeblazen, hij zei feitelijk alleen dat men in de VS er voor kiestte en hij niet kan zeggen waarom dat niet in Nederland werd ingevoerd. Alsnog niet netjes, maar goed. Ook hij is niet perfect, en in de VS snap ik wel dat die mondkapjesreligie ontstaan is.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?
Daar sloeg Fauci wel een flater, maar ik vind wel dat hij verder heel fijn kan uitleggen. Duidelijk, niet bang om de hooggeplaatsten van repliek te dienen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?
Ik hoop oprecht dat nog meer mensen schijt aan de maatregelen gaat krijgen als die avondklok er komt.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ten koste van alles.
Krijg door dit soort mensen eigenlijk steeds meer begrip voor die hele avondklok.
Tja hoe omschrijf je noodzakelijk? Ik zou iig wel begrip hebben voor zwaardere maatregelen, welke dan ook. Ondanks dat ik ze ook liever niet heb.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok.. Maar wij hebben het op dit moment over de vraag of de avondklok noodzakelijk is en jij geeft aan dat er mensen zijn die roepen om afbouwen van maatregelen. Ik snap volledig dat wij niet relevant zijn ter vergelijking met het OMT bijvoorbeeld, maar die discussie lijkt me wel zinnig.
Wij hebben in onze voetbalgroep al afgesproken dat we voortaan blijven pitten in t weekend na bij iemand voetbal kijken op tv. Denk niet dat dit de doelstelling is van de avondklok maar zo zal het wel op meer plekken gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht dat een avondklok nog een grotere groep mensen oplevert die zich niet aan de maatregelen gaat houden.
Ja lekker weer te vroeg van alles openen....quote:Op maandag 18 januari 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Basisscholen moeten vanaf volgende week open.
Dat vrees ik ook ja. Ik zou het proberen anders te brengen. Spreek in de weekenden met elkaar buiten af, houdt wel 1,5 meter afstand en neem de paraplu mee. Gooi de terassen met terrasverwarmers open zolang de afstand gewaarborgd kan worden etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht dat een avondklok nog een grotere groep mensen oplevert die zich niet aan de maatregelen gaat houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |