Ho ho, Duitsland heeft alles goed gedaan he, alleen door 'een samenloop van omstandigheden' is het daar ook misgegaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan luisteren we wel naar alle internet-adviseurs die gekeken hebben naar andere landen (Duitsland voorbeeldland) en vinden dat we hun gedrag moeten overnemen.
Oh dat is niet leuk spannend nee. Kun je het niet vragen of ze er onlangs is geweest? Scheelt misschien zorgen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm bah hoor net dat mijn nichtje corona heeft, dat heeft toch wel implicaties voor mijn moeder (haar oma) van 77 geen idee of ze wel eens op bezoek gaan maar ik denk wel (met 1,5m in acht nemend). Ik hoop dat ze het niet per ongeluk al door gegeven heeft. Haar andere oma die iets jonger is heeft ook corona![]()
bah
Er stond in dat artikel over de avondklok dat verwacht wordt dat het een verschil maakt van 10%, dus zo'n 0,1 op de R in het meest gunstige geval. Indien de R nu op de 1 zit kan het dus een groot verschil maken, maar indien deze nu op 0,8/0,9 zit en niet gigantisch gaat groeien met de B117 variant vraag ik me af of de voordelen opwegen tegen de nadelen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom willen sommige users een avondklok, om dit zo snel mogelijk te bereiken.....
hoe sneller de besmettingen omlaag gaan hoe eerder er wel weer wat kan met een goed beleid.
Niemand die relevant is. Hier in het topic komen er genoeg voorbij die de noodzaak van maatregelen niet zien.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand heeft het over afschalen van maatregelen toch? Het gaat er hier alleen over of die avondklok wel of niet noodzakelijk is.
En nu is je nichtje dus getest en heeft het ook onder de leden, maar zonder klachten?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope nichtje is er alleen achter gekomen doordat de corona-app van de andere oma afging, en die is dus ook positief... stukje contact onderzoek dus.
Ik denk dat elke user hier wil dat er minder maatregelen zijn die beter gehandhaaft worden en dus voor iedereen gelijk zijn. In principe zouden we met een goede intelligente lockdown de cijfers snel naar beneden moeten krijgen. Al is het maar even 3 a 4 weken niet op bezoek (behalve de alleen wonenden dan) en niemand overbodig naar de kantoren.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom willen sommige users een avondklok, om dit zo snel mogelijk te bereiken.....
hoe sneller de besmettingen omlaag gaan hoe eerder er wel weer wat kan met een goed beleid.
Ok.. Maar wij hebben het op dit moment over de vraag of de avondklok noodzakelijk is en jij geeft aan dat er mensen zijn die roepen om afbouwen van maatregelen. Ik snap volledig dat wij niet relevant zijn ter vergelijking met het OMT bijvoorbeeld, maar die discussie lijkt me wel zinnig.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:46 schreef opreis het volgende:
[..]
Niemand die relevant is. Hier in het topic komen er genoeg voorbij die de noodzaak van maatregelen niet zien.
Vind ik ook irritant. Fauci in de VS deed dat zoveel beter.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef wpor het volgende:
Kan Kuipers bij vragen over welke maatregelen nodig zijn niet gewoon aangeven dat hij daar niet over gaat? En er geen expert in is? Zou hem sieren.
Geef het even door aan het kabinet, volgens mij hebben ze de memo gemist.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Basisscholen moeten vanaf volgende week open.
Toon mij maar eens aan waarom een avondklok noodzakelijkerwijs moet komen, terwijl er sprake is van dalende besmettingen?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ten koste van alles.
Krijg door dit soort mensen eigenlijk steeds meer begrip voor die hele avondklok.
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik ook irritant. Fauci in de VS deed dat zoveel beter.
Daar raakten veel republikeinen flink gefrustreerd van, dat maakte het nog grappiger
Kuipers is geen lid van het OMT en heeft ook geen toegang tot hun overwegingen en redenen voor een advies.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef wpor het volgende:
Kan Kuipers bij vragen over welke maatregelen nodig zijn niet gewoon aangeven dat hij daar niet over gaat? En er geen expert in is? Zou hem sieren.
Dat werd nogal opgeblazen, hij zei feitelijk alleen dat men in de VS er voor kiestte en hij niet kan zeggen waarom dat niet in Nederland werd ingevoerd. Alsnog niet netjes, maar goed. Ook hij is niet perfect, en in de VS snap ik wel dat die mondkapjesreligie ontstaan is.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?
Daar sloeg Fauci wel een flater, maar ik vind wel dat hij verder heel fijn kan uitleggen. Duidelijk, niet bang om de hooggeplaatsten van repliek te dienen.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die man die zich zelfs met het mondkapjesbeleid in Nederland ging bemoeien?
Ik hoop oprecht dat nog meer mensen schijt aan de maatregelen gaat krijgen als die avondklok er komt.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ten koste van alles.
Krijg door dit soort mensen eigenlijk steeds meer begrip voor die hele avondklok.
Tja hoe omschrijf je noodzakelijk? Ik zou iig wel begrip hebben voor zwaardere maatregelen, welke dan ook. Ondanks dat ik ze ook liever niet heb.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok.. Maar wij hebben het op dit moment over de vraag of de avondklok noodzakelijk is en jij geeft aan dat er mensen zijn die roepen om afbouwen van maatregelen. Ik snap volledig dat wij niet relevant zijn ter vergelijking met het OMT bijvoorbeeld, maar die discussie lijkt me wel zinnig.
Wij hebben in onze voetbalgroep al afgesproken dat we voortaan blijven pitten in t weekend na bij iemand voetbal kijken op tv. Denk niet dat dit de doelstelling is van de avondklok maar zo zal het wel op meer plekken gaan.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht dat een avondklok nog een grotere groep mensen oplevert die zich niet aan de maatregelen gaat houden.
Ja lekker weer te vroeg van alles openen....quote:Op maandag 18 januari 2021 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
Basisscholen moeten vanaf volgende week open.
Dat vrees ik ook ja. Ik zou het proberen anders te brengen. Spreek in de weekenden met elkaar buiten af, houdt wel 1,5 meter afstand en neem de paraplu mee. Gooi de terassen met terrasverwarmers open zolang de afstand gewaarborgd kan worden etc.quote:Op maandag 18 januari 2021 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik verwacht dat een avondklok nog een grotere groep mensen oplevert die zich niet aan de maatregelen gaat houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |