abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2021 @ 19:08:14 #151
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_197472352
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

'De bejaarden' ik ken bejaarden die zichzelf opgesloten hebben in hun eigen huis en bij niemand op bezoek gaan en ook niemand laten langskomen.
Is mijn ervaring ook. Mensen die sinds september vorig jaar de deur niet uit zijn geweest. En enkel vanaf het balkon met hun kinderen en kleinkinderen beneden op straat staan te communiceren. Hoor je die kindjes schreeuwen: ik hou van je oma... Klinkt dramatisch maar is wel realiteit voor veel mensen.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:08:25 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197472355
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het helpt ook niet mee dat we constant in de media horen dat het zo druk is in de bossen, op stranden, in natuurparken etc. Dat is helemaal niet zo erg en ik heb tot nu toe nooit gehoord van clusters n.a.v. grote groepen mensen die in de openlucht bij elkaar kwamen. Ook niet na grootschalige BLM en andere demonstraties.
Ze maken in Den Haag de fout door maar elke vorm van menselijk contact zoveel mogelijk te willen beperken. Terwijl de setting waarin mensen samenkomen juist ontzettend belangrijk is.

Gooi meer dingen open, liefst buiten of anders met goede ventilatie. Spreid de drukte. Geef mensen wat meer bewegingsruimte, zodat ze lichamelijk en geestelijk beter in hun vel zitten.

Verbieden verbieden verbieden werkt averechts maar het OMT zit vol met theoretici die nul kaas hebben gegeten van menselijk gedrag en psychologie in praktijk lijkt het wel.
pi_197472387
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In april begint het mooie weer wel weer. Hopelijk dat het argument Britse variant dan een beetje naar de achtergrond verdwenen is, want het wordt misbruikt als argument om vooral niet hoeven te versoepelen. Of er is dan weer een andere variant opgedoken.... iets in mij zegt dat dit ook weer continue gebruikt gaat worden om een slag om de arm te houden. We gingen immers ook van ziekenhuiscijfers naar besmettingen.
ik denk dat er ook vanaf april meer open kan en gaat.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197472388
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wetenschappers zijn het erover eens dat de Britse variant besmettelijker is. Nu is de vraag, hoeveel precies.

1. Op 22 december worden er 2 van de nieuwe variant gevonden. Op 16 januari staat de teller op 200.
2. GGD GHOR meldt dat de nieuwe variant zich snel verspreid.
3. Het past precies in de logica en de kennis omtrent virusverspreiding, als een nieuwe besmettelijke variant opduikt, wordt zo'n variant meestal snel dominant. Vooral nu we dus een lockdown hebben die de 'oude' variant goed omlaag duwt.

Maar goed, ik ben inhoudelijk bezig. En dan zeg jij dat ik lul en niets onderbouw.

Onderbouw jij maar eens waarom jij dit soort dingen zegt:
[..]

en waarom zou deze lockdown niet de Britse variant ook naar beneden stuwen? We zien nog nauwelijks mensen, worden al opgesloten. Dus waarom is dan die avondklok volgens jou nog nodig?
  zondag 17 januari 2021 @ 19:09:55 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197472389
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het feiten zijn. Dat zijn de overwegingen die het kabinet maakt om te besluiten om de scholen niet te openen. Dat zeggen ze zelf.
Als dat feiten zijn, waarom hebben ze dan per 6 januari het testbeleid voor kinderen tot en met groep 8 aangepast?

quote:
Voor kinderen t/m groep 8 van de basisschool is het testbeleid op 6 januari 2021 aangepast. Hiermee krijgen we nog beter zicht op de verspreiding van het virus onder kinderen en op de verspreiding van nieuwe varianten Daardoor kan het zijn dat de komende periode het aantal geteste en gemelde kinderen in deze leeftijden weer iets toeneemt. Voor kinderen op de middelbare school (vanaf 13 jaar) is het testbeleid niet veranderd, waardoor veranderingen in het aantal testen en meldingen bij kinderen vanaf 13 jaar een beter beeld geven van veranderingen in aantal ziektegevallen.
Bron

Kortom; men weet helemaal niet zeker of kinderen niet besmettelijk zijn, want kinderen werden tot nu toe amper getest. Men deed de aanname dat kinderen niet besmettelijk zouden zijn vooral op basis van het gegeven dat ze minder symptomen hebben (of omdat we die negeren want jonge kinderen hebben vrijwel permanent een snotneus).
Maar gezien mensen ook al besmettelijk zijn voor ze symptomen hebben kan dat voor kinderen net zo goed gelden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197472406
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze maken in Den Haag de fout door maar elke vorm van menselijk contact zoveel mogelijk te willen beperken. Terwijl de setting waarin mensen samenkomen juist ontzettend belangrijk is.

Gooi meer dingen open, liefst buiten of anders met goede ventilatie. Spreid de drukte. Geef mensen wat meer bewegingsruimte, zodat ze lichamelijk en geestelijk beter in hun vel zitten.

Verbieden verbieden verbieden werkt averechts maar het OMT zit vol met theoretici die nul kaas hebben gegeten van menselijk gedrag en psychologie in praktijk lijkt het wel.
Klopt ik vind het ook absurd er zijn best plekken te verzinnen waar we zelfs in de openlucht bij een restaurant zouden kunnen eten of een biertje doen. Of iedereen dat ideaal vind of het waard vind om er naartoe te gaan is een ander verhaal. Maar ik denk dat het prima veilig zou kunnen.
pi_197472411
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]

en waarom zou deze lockdown niet de Britse variant ook naar beneden stuwen? We zien nog nauwelijks mensen, worden al opgesloten. Dus waarom is dan die avondklok volgens jou nog nodig?
Die nieuwe variant wordt ook omlaag geduwd. Maar we zien dus, dat met dezelfde maatregelen hij boven de R1 komt, terwijl de oude variant dus onder de R1 komt.
pi_197472419
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vind je mening over vaccins bijzonder negatief ingesteld, denk dat dat de grootste stap gaat zijn terug naar normaal. Maar goede ventilatie is ook maar een deel van de oplossing, nog een kaasplakje met gaten in het geheel(dat plaatje wat vaker voorbij is gekomen). Als jij in de Ziggo Dome staat midden in de zaal en de meneer naast je heeft covid, dan mag je een zeer bijzondere ventilatie hebben als hij niemand kan besmetten.
Het schijnt dat de Braziliaanse en Afrikaanse variant in staat zijn om antibodies en dus immuniteit te omzeilen, waardoor mensen herbesmet gaan raken. Dat geldt dus ook als je een vaccin hebt gekregen. Dat je nu al met zo'n variant te maken hebt is reden tot zorg, want dan kan dit in de toekomst ook toeslaan als iedereen gevaccineerd is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:11:54 #159
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197472429
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In april begint het mooie weer wel weer. Hopelijk dat het argument Britse variant dan een beetje naar de achtergrond verdwenen is, want het wordt misbruikt als argument om vooral niet hoeven te versoepelen. Of er is dan weer een andere variant opgedoken.... iets in mij zegt dat dit ook weer continue gebruikt gaat worden om een slag om de arm te houden. We gingen immers ook van ziekenhuiscijfers naar besmettingen.
Dat is waar ik mij boos over maak. Het virus blijft natuurlijk gewoon muteren. Het is dus een rotsmoes om de boel daarvoor op slot te houden. Elke x met een nieuwe datum waarop scholen open mogen en andere zaken ook weer mogen dan dan gewoon weer aankomen met * dat kan niet hoor want we vrezen dat het riskant is *. ;(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197472434
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, dat de positieve aanpak veel beter werkt. Wat betreft ventilatie ben ik het niet direct met je eens. Ja, ventilatie is belangrijk, maar je moet sowieso niet bij elkaar klitten, en al helemaal niet binnen.

Maar bijvoorbeeld als echtpaar of als gezin een wandeling maken, dat lijkt me alleen maar aan te raden.
pi_197472479
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

'De bejaarden' ik ken bejaarden die zichzelf opgesloten hebben in hun eigen huis en bij niemand op bezoek gaan en ook niemand laten langskomen.
Beetje hetzelfde als 'de jongeren' , die zijn allemaal kut en krijgen speciale aandacht en maatregelen. Om de een of andere reden komen mensen dan niet snel met opmerkingen als 'ik ken jongeren die zich perfect aan de regels houden'.
pi_197472493
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die nieuwe variant wordt ook omlaag geduwd. Maar we zien dus, dat met dezelfde maatregelen hij boven de R1 komt, terwijl de oude variant dus onder de R1 komt.
En waarmee zie je dat? Er worden pas sinds een paar weken extra tests gedaan. In Lansingerland blijven de besmettingen laag, dus hoe gevaarlijk is dat 'Britse Virus' nu echt? En hoe kan dat virus nou boven de R1 komen? Als we elkaar al niet eens meer zien.
pi_197472499
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onmogelijk als je nauwelijks mensen ziet. Wie kan je dan in godsnaam besmetten? En waar is die R des doods van 1.7 gebleven die we minstens zouden zien als de Britse variant de overhand zou krijgen? Zien we in Engeland niks van terug.
pi_197472517
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het schijnt dat de Braziliaanse en Afrikaanse variant in staat zijn om antibodies en dus immuniteit te omzeilen, waardoor mensen herbesmet gaan raken. Dat geldt dus ook als je een vaccin hebt gekregen. Dat je nu al met zo'n variant te maken hebt is reden tot zorg, want dan kan dit in de toekomst ook toeslaan als iedereen gevaccineerd is.
ze hadden het al getest met de afrikaanse variant en daar bleek het vaccin gewoon op te werken.
het vaccin richt zich ook op op het gehele spike eiwit en niet op 1 klein onderdeeltje wat muteert.
pi_197472535
Of de angst nu terecht of onterecht is, ik ben sinds de laatste persconferentie alweer helemaal klaar met die Britse variant. Het werd zo vaak herhaald dat ik het meer als een stokpaardje ben gaan zien. Waarschijnlijk fout gedacht van mijn kant.
pi_197472549
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welnee.

Die besmettingen gaan straks gewoon weer uit zichzelf keihard kelden zodra het voorjaar zich aandient. Moet de regering alleen niet zo dom zijn om iedereen dan na 20u op te hokken. We moeten juist zo veel mogelijk naar buiten met z'n allen.

Als Oxford-vaccin eind deze maand wordt goedgekeurd dan komen er de komende maanden ook heel veel vaccins deze kant op en gaat het echt rap.
Eens, ik zie het straks ook wel kelderen.

En naar buiten is goed, maar dan niet om ergens een feestje te vieren of om opa en oma te bezoeken.
pi_197472561
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:16 schreef Cynicio het volgende:
Of de angst nu terecht of onterecht is, ik ben sinds de laatste persconferentie alweer helemaal klaar met die Britse variant. Het werd zo vaak herhaald dat ik het meer als een stokpaardje ben gaan zien. Waarschijnlijk fout gedacht van mijn kant.
Het is ook een stokpaardje... Ik ben benieuwd of we woensdag iets van Rutte te horen gaan krijgen. Zal me in ieder geval niks verbazen.
pi_197472572
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hadden het al getest met de afrikaanse variant en daar bleek het vaccin gewoon op te werken.
het vaccin richt zich ook op op het gehele spike eiwit en niet op 1 klein onderdeeltje wat muteert.
Dat onderzoek is nog niet compleet. Er waren 3 zorgelijke mutaties, 1 is al van bekend dat het geen effect heeft op antibodies. Blijven er nog 2 over waarvan men stelde dat die er heel zorgwekkend uitzagen.
  zondag 17 januari 2021 @ 19:18:38 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197472579
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 18:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar punt is dat de maatregelen er zijn om ervoor te zorgen dat de druk op de zorg te ontlasten. Dat gaat de goede kant op, en de ziekenhuisopnames zijn later dan de besmettingen dus die druk op de zorg zal nog wel even afnemen.

Jij stelt in een ander bericht dat kinderen zeker tot en met de voorjaarsvakantie dicht te doen. Ik vind dat buiten propertie en dan gaat het dus niet meer zo zeer om het ontlasten van de zorg, maar om elke besmetting te voorkomen.

Verder moeten die ouderen gewoon zelf wat meer eraan doen dan om te zorgen dat ze niet ziek worden door beter te ventileren, meer afstand te houden etc. Kinderen thuis houden omdat 1.5% van de Nederlanders ernstig ziek word van corona vind ik buiten proportie.
De voorjaarsvakantie is in zuid één week na 9 februari en in midden en noord twee weken na 9 februari.
Dus in zuid begint de voorjaarsvakantie zaterdag 13 februari en in midden en noord zaterdag 20 februari.

Als je vanaf 9 februari de scholen weer wilt openen dan gaat dat dus om 4 dagen in zuid en 9 schooldagen in midden en noord..... hou ze dan maar gewoon dicht tot 1 maart, want het verschil tussen 9 februari en 1 maart is in dit geval anderhalve schoolweek, dan kun je het beter gelijk goed doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197472623
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

De voorjaarsvakantie is in zuid één week na 9 februari en in midden en noord twee weken na 9 februari.
Dus in zuid begint de voorjaarsvakantie zaterdag 13 februari en in midden en noord zaterdag 20 februari.

Als je vanaf 9 februari de scholen weer wilt openen dan gaat dat dus om 4 dagen in zuid en 9 schooldagen in midden en noord..... hou ze dan maar gewoon dicht tot 1 maart, want het verschil tussen 9 februari en 1 maart is in dit geval anderhalve schoolweek, dan kun je het beter gelijk goed doen.
juist, gelijk die besmettingen naar een zeer laag punt, BCO op orde hebben, testen op orde hebben en volgas bezig zijn met vaccineren !!!

nu gelijk maar goed doorpakken, vanaf 1 maart de scholen weer open.
vanaf 15 maart alle horeca weer open.
pi_197472640
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

Als Oxford-vaccin eind deze maand wordt goedgekeurd dan komen er de komende maanden ook heel veel vaccins deze kant op en gaat het echt rap.
Ik mag het hopen. Voelt toch als een anti-climax wanneer je leest dat een GGD-locatie maar liefst 300 prikken per dag gaat zetten!!!
pi_197472651
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, gelijk die besmettingen naar een zeer laag punt, BCO op orde hebben, testen op orde hebben en volgas bezig zijn met vaccineren !!!

nu gelijk maar goed doorpakken, vanaf 1 maart de scholen weer open.
vanaf 15 maart alle horeca weer open.

Als 15 maart de horeca weer open gaat hang ik de vlag uit.
pi_197472661
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:21 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik mag het hopen. Voelt toch als een anti-climax wanneer je leest dat een GGD-locatie maar liefst 300 prikken per dag gaat zetten!!!
quote:

[..]

als de huisartsen erbij gaan komen en de GGD gaat opschalen dan gaat het hard .....
moet oxford nog wel even worden goedgekeurd.
pi_197472666
quote:

[..]

Nou, mag toch hopen dat dat er een stuk meer gaan zijn voor de mensen die er 1 willen hebben. Hopelijk neemt 90% de prik, dan hoef ik hem niet te nemen.
pi_197472673
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 19:21 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als 15 maart de horeca weer open gaat hang ik de vlag uit.
Gaat niet gebeuren. Als er al iets open gaat, zullen de basisscholen en kinderopvang als eerste gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')