Tuurlijk klopt, maar die man is er schijnbaar oprecht bang voor (en als je de berichten uit Noorwegen leest kan ik het nog snappen ook).quote:
Whahahaha. Doe nou niet zo verrast. Dat is algemeen bekend. Laatst werden ziekenhuizen ook boos omdat ze geld werden beloofd maar dat niet meer kregen van de overheid:quote:Op zondag 17 januari 2021 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Artsen krijgen 20.000 van elke patiënt![]()
quote:Op zondag 17 januari 2021 16:00 schreef D_A het volgende:
Ahw die verslaggever
"Ik ben een beetje bang voor paarden, dus hoop niet dat ze naar mij toekomen".
quote:Op zondag 17 januari 2021 16:00 schreef D_A het volgende:
Ahw die verslaggever
Ik vind hem wel lekker zen voor verslag van zoietsquote:Op zondag 17 januari 2021 16:00 schreef D_A het volgende:
Ahw die verslaggever
In Noorwegen hebben mensen die van elk zuchtje zouden sterven een vaccin gekregen, ik denk dat dat niet heel erg handig was nee. Gezien het een extra belasting is, tijdelijk, voor je immuunsysteemquote:Op zondag 17 januari 2021 15:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tuurlijk klopt, maar die man is er schijnbaar oprecht bang voor (en als je de berichten uit Noorwegen leest kan ik het nog snappen ook).
Ze worden natuurlijk weggezet als nutcases maar wie help je daarmee?
Dat er depressie s zijn bij scholieren geloof ik ook wel, maar dat schuiven we allemaal aan de kant.
Het enige wat ik er zelf aan overhoudt is dat de vrijheid en tolerantie echt ver te zoeken is in de samenleving.
Vriendin van mij is er ook zo ingerold. Kwam een tijd terug 'uit de kast' in onze whatsapp vriendengroep daarover. Dat corona nep is enzo.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt schokkend dat dit soort waanzinverhalen blijkbaar rondgaan en dat er mensen zijn die erin meegaan.
Vergeet de reptilians niet... Dat was ook helemaal hot een jaar of tien, elf geleden.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik volg die wappies (in het algemeen) nu ookal wel 15-20 jaar en het is elke paar jaar iets anders.
Ik weet nog dat Chemtrails helemaal in waren bijvoorbeeld. Vliegtuigen zouden gas spuiten om ons allemaal zwak en volgzaam te maken.
Nu zijn het vaccinaties die dat zouden doen. Wel grappig want het is eigenlijk een stap terug op technologisch gebied. Waarom vaccinaties als je ook gas uit vliegtuigen kan spuiten
Die zit vanavond met Roethof bij Op1quote:Op zondag 17 januari 2021 16:01 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Hoe heet die "vrouw"? Marga?@:tong80
Damnquote:Op zondag 17 januari 2021 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vriendin van mij is er ook zo ingerold. Kwam een tijd terug 'uit de kast' in onze whatsapp vriendengroep daarover. Dat corona nep is enzo.
Maar: heeft al 10 jaar een burn-out/psychische problemen. Gaat constant van het ene extreme (drugs en alcohol) naar het andere extreme (super vegan en 0 drugs en alcohol). Toen een kerel leren kennen die denkt dat je van licht kan leven () en zo is ze dus opeens compleet een wappie geworden.
Ontvriendenquote:Op zondag 17 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
DamnIk kan daar echt helemaal niks mee, he. Wat moet je nou met zulke leipo's?
Vooral niet teveel aandacht en tijd insteken.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weten wij (als vriendengroep) ook niet echt. We zaten allemaal op dezelfde school en (deels) HBO, dus het is niet het gebrek aan scholing ofzo. Nadat ze geroosterd werd in de app groep is ze zelf eruit gegaan. Nu heeft niemand meer contact met haar. Tsja.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las het hier ook maar ken de precieze berichtgeving niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
In Noorwegen hebben mensen die van elk zuchtje zouden sterven een vaccin gekregen, ik denk dat dat niet heel erg handig was nee. Gezien het een extra belasting is, tijdelijk, voor je immuunsysteem
Dat kan je ook mooi zien in de grafieken die ik dagelijks postquote:Op zondag 17 januari 2021 15:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het zijn de naar datum gecorrigeerde cijfers zoals je de recentste ook op pletdecurve kunt zien, maar dan hoe de aantallen door de tijd heen ontwikkeld zijn. Zo zie je ook de maandagpiek mooi terugkeren, en kun je een beetje inschatten op welk 'niveau' we daadwerkelijk zitten: Afgaand op de beschrijving zitten we nu al op minder dan 5000 besmettingen per dag.
Zo zien ze zichzelf ook echt. Zelfde met die debieltjes in de VS. De weg naar de hel is geplaveid met goede intenties zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:03 schreef Oliver23 het volgende:
In die YouTube chat worden deze demonstranten met de mensen uit het verzet van WO II vergeleken ... ....
Mijn opa draait zich om in zijn graf....
Hangt ervan af of het verder fijne mensen zijn. Een vriendin van me is verder een geweldig leuk mens ondanks diverse complottheorieën waar ze in gelooft. We hebben het dus niet over politiek en dergelijke. Corona is ze trouwens normaal mee.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, precies. Tot nu toe kunnen we dus een daling blijven verwachten van de cijfers.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan je ook mooi zien in de grafieken die ik dagelijks post
https://i.imgur.com/XkFbl1b.png
De laatste 10 dagen zijn niet compleet door de bekende vertragingen.
Maar binnen 5 dagen is er zeker 70% gemeld, na 10 dagen 90% en de dagen erna de rest.
De daling, zit er gewoon nog steeds in, je kunt ook vrij snel merken als er weer een stijging aankomt, dan gaan cijfers van de laatste 5 dagen ineens langzaam omhoog naar een hoger gemiddelde.
https://www.nrk.no/norge/(...)-vaksinen-1.15327024quote:Op zondag 17 januari 2021 16:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik las het hier ook maar ken de precieze berichtgeving niet.
Maar die man staat een beetje symbool voor mij van alle ellende die de corona crisis met zich meebrengt maar dus niet zichtbaar is omdat we alleen maar naar ziekenhuis bezetting kijken.
De basisscholen en de kinderopvangcentra blijven dicht tot 8 februari, en gaan dus niet eerder open. Dat heeft het kabinet zojuist bekendgemaakt. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde tegen de vervroegde opening, omdat de huidige situatie het niet toe laat. Dat advies wordt overgenomen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Is er niks bekend over het Catshuisoverleg van vandaag?
Echt hèquote:Op zondag 17 januari 2021 16:09 schreef Oliver23 het volgende:
Verslaggever staat in de paardenstront
Je hebt gradaties inderdaad. Ze praatte nergens anders meer over. Ook op social media werden haar posts steeds erger en vager.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hangt ervan af of het verder fijne mensen zijn. Een vriendin van me is verder een geweldig leuk mens ondanks diverse complottheorieën waar ze in gelooft. We hebben het dus niet over politiek en dergelijke. Corona is ze trouwens normaal mee.
Ok, twee flessen wijn open hierquote:Op zondag 17 januari 2021 16:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De basisscholen en de kinderopvangcentra blijven dicht tot 8 februari, en gaan dus niet eerder open. Dat heeft het kabinet zojuist bekendgemaakt. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde tegen de vervroegde opening, omdat de huidige situatie het niet toe laat. Dat advies wordt overgenomen.
hopelijk een beetje rap !quote:Op zondag 17 januari 2021 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, precies. Tot nu toe kunnen we dus een daling blijven verwachten van de cijfers.
geef al die gasten personal training dan !quote:Op zondag 17 januari 2021 16:09 schreef Noek het volgende:
De demonstranten lijken niet de meest fitte doelgroep te zijn. Die zijn zo moe en lassen zelf wel een avondklok in.
https://www.telegraaf.nl/(...)dicht-tot-8-februariquote:DEN HAAG - De basisscholen kunnen echt niet eerder open. Dat heeft het kabinet zondagmiddag officieel bekendgemaakt na nieuw overleg over het coronavirus in het Catshuis.
Zien we aankomende week dan eindelijk de 3600 besmetting grens aankomen??quote:Op zondag 17 januari 2021 16:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, precies. Tot nu toe kunnen we dus een daling blijven verwachten van de cijfers.
Dit is toch een fit echtpaar?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:09 schreef Noek het volgende:
De demonstranten lijken niet de meest fitte doelgroep te zijn. Die zijn zo moe en lassen zelf wel een avondklok in.
Sterkte.quote:
Vanavond nos journaal over avondklok.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Zeker, die guy doet zo 100 squats met z'n vrouw op zunne rug!quote:Op zondag 17 januari 2021 16:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is toch een fit echtpaar?
[ link | afbeelding ]
Straks niet meer. CORRED.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is toch een fit echtpaar?
[ link | afbeelding ]
Maar waarom dan niet? Cijfers dalen, lansingerland 17 besmettingen, kinderen spelen volgens Jaap geen rol bij de Britse variant. Die overigens gelukkig overschat lijkt tot dusver. Voor het thuiswerken helpt het verder ook niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De basisscholen en de kinderopvangcentra blijven dicht tot 8 februari, en gaan dus niet eerder open. Dat heeft het kabinet zojuist bekendgemaakt. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde tegen de vervroegde opening, omdat de huidige situatie het niet toe laat. Dat advies wordt overgenomen.
Je weet toch Fingerspitzengefühl ?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet? Cijfers dalen, lansingerland 17 besmettingen, kinderen spelen volgens Jaap geen rol bij de Britse variant. Die overigens gelukkig overschat lijkt tot dusver. Voor het thuiswerken helpt het verder ook niet.
Dus wat is het probleem precies waarom de situatie het nu opeens niet toe laat?
De Britse variant wordt helemaal niet overschat. Het is van een paar gevallen in Amsterdam naar 5% van alle besmettingen gegaan. Trek die lijn maar door.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet? Cijfers dalen, lansingerland 17 besmettingen, kinderen spelen volgens Jaap geen rol bij de Britse variant. Die overigens gelukkig overschat lijkt tot dusver. Voor het thuiswerken helpt het verder ook niet.
Nee, hem was beloofd dat het maar 2 weken zou durenquote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Deze meneer beweerd dat Corona binnen twee weken voorbij zou zijn
Geen rol is wat anders dan een kleine rol. Zelfs een kleine rol kan met deze huidige cijfers best een verschil maken. Daarnaast zijn er nog steeds genoeg andere experts die juist claimen dat scholen juist wel een grote rol spelen. Uiteindelijk is voorzichtigheid in dit geval wel iets beter denk ik, al is geen enkele oplossing ideaal te noemen. Zwaar kut voor ouders en de mensen die afhankelijk zijn van open scholen. En voor de leerlingen die uiteraard graag weer naar school willen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee als het nergens anders meer over kan gaan dan houdt het op. Die types ken ik ook helaas. Einde verhaal...quote:Op zondag 17 januari 2021 16:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je hebt gradaties inderdaad. Ze praatte nergens anders meer over. Ook op social media werden haar posts steeds erger en vager.
Als je vind dat 9/11 allemaal opzet was bijvoorbeeld; prima. Maar als je er elke focking minuut van de dag over praat en post dan is het niet gezond.
door wie ?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nee, hem was beloofd dat het maar 2 weken zou duren
Ja, ik hoop dat het wel toegelicht wordt. En als er dan gezegd wordt: Britse variant, dan kritische vragen.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je weet toch Fingerspitzengefühl ?
Of ze moeten veel meer informatie hebben die ze niet bekend maken. (iets met transparante overheid, oh wacht..)
5% in Amsterdam of 5% van alle? Want de laatste berichten die ik heb gelezen was 1.5% landelijk en 5% regionaal. Wat opzcih dus helemaal niet erg is.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Britse variant wordt helemaal niet overschat. Het is van een paar gevallen in Amsterdam naar 5% van alle besmettingen gegaan. Trek die lijn maar door.
BIG PHARMA.quote:
Hoezo is die toename niet erg?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
5% in Amsterdam of 5% van alle? Want de laatste berichten die ik heb gelezen was 1.5% landelijk en 5% regionaal. Wat opzcih dus helemaal niet erg is.
Ja middelbare scholen maar het argument voor de basisscholen dicht omdat de situatie het niet toe laat mis ik wel.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen rol is wat anders dan een kleine rol. Zelfs een kleine rol kan met deze huidige cijfers best een verschil maken. Daarnaast zijn er nog steeds genoeg andere experts die juist claimen dat scholen juist wel een grote rol spelen. Uiteindelijk is voorzichtigheid in dit geval wel iets beter denk ik, al is geen enkele oplossing ideaal te noemen. Zwaar kut voor ouders en de mensen die afhankelijk zijn van open scholen. En voor de leerlingen die uiteraard graag weer naar school willen.
90%.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef tja77 het volgende:
Hoe groot achten de mensen hier de kans op een avondklok?
Groot. Rutte regeert op angstbeelden uit de VK.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef tja77 het volgende:
100%quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef tja77 het volgende:
37.03 procent.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef tja77 het volgende:
Het wordt al een week gespind om iedereen aan het idee te laten wennen, dus minimaal 90%quote:Op zondag 17 januari 2021 16:19 schreef tja77 het volgende:
Maar vliegen er ondertussen nog steeds vliegtuigen van/naar de UK?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Groot. Rutte regeert op angstbeelden uit de VK.
Dus die gaat er komen. Ik denk ook zelfs de regel dat je max 15km buiten je woning mag reizen
Maar is dat dan hemelsbreed gemeten, of met de anwb routeplanner?quote:Op zondag 17 januari 2021 16:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik denk ook zelfs de regel dat je max 15km buiten je woning mag reizen
Hadden ze eigenlijk gelijk daarna Goodnight Saigon moeten instartenquote:Op zondag 17 januari 2021 16:20 schreef 3rr0r het volgende:
Mooie fade-out naar zwart met nog wel helicoptergeluidenBedankt voor het vermaak AT5
Ik heb vooral te doen met de kinderen. School is veel meer dan alleen onderwijs. Ook al zijn er mensen die met droge ogen beweren dat de kinderen er wel goed uitkomen, ik denk dat het hoe langer het duurt alleen maar slechter afloopt.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen rol is wat anders dan een kleine rol. Zelfs een kleine rol kan met deze huidige cijfers best een verschil maken. Daarnaast zijn er nog steeds genoeg andere experts die juist claimen dat scholen juist wel een grote rol spelen. Uiteindelijk is voorzichtigheid in dit geval wel iets beter denk ik, al is geen enkele oplossing ideaal te noemen. Zwaar kut voor ouders en de mensen die afhankelijk zijn van open scholen. En voor de leerlingen die uiteraard graag weer naar school willen.
Omdat het echte doemscenario uitblijft waar de stijging alleen maar expotentieel is in de UK waar die versie dominant is.quote:
quote:Op zondag 17 januari 2021 16:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hadden ze eigenlijk gelijk daarna Goodnight Saigon moeten instarten
Straks pas. Dick gaat kopje onder.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:06 schreef Oliver23 het volgende:
Kun je hier svp een bron voor aandragen? BVDquote:Op zondag 17 januari 2021 16:16 schreef luxerobots het volgende:
De Britse variant wordt helemaal niet overschat. Het is van een paar gevallen in Amsterdam naar 5% van alle besmettingen gegaan.
Nee man, Ride of the Valkyriesquote:Op zondag 17 januari 2021 16:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hadden ze eigenlijk gelijk daarna Goodnight Saigon moeten instarten
Als ze nou eens inzicht gaven in de data (zoals van Dissel in zijn technische briefings doet) kan je meer gevoel bij krijgen. Nu is het gewoon lastig waarom bepaalde besluiten genomen worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 16:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Die 8 februari school opening kunnen we zo ook wel afschrijven als we slob zo horen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |