Kun je dan niet zoiets gebruiken? Of zou die pomp dat niet leuk vinden?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja ik zet hem neer, niet een handspuit. En het water vliegt over de schutting omdat de druk te hoog is en het een meter of 8 de lucht in gaatDat wil ik dus beperken net als dat je een kraan half dichtdraait. Vraag is dus wat ik nodig heb.
Ja dat zoek ik! Dat deed ik nu dus met een aquariumvariant maar die was dus snel kapot. Dit zou wel gewoon langer mee moeten gaan lijkt me. Ik ga hem bestellenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:03 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Kun je dan niet zoiets gebruiken? Of zou die pomp dat niet leuk vinden?
[ afbeelding ]
GARDENA 00977-50 Reguleerventiel Steekkoppeling
Add blocker gedetecteerd!quote:Op woensdag 9 juni 2021 23:25 schreef loveli het volgende:
Ff serieus, als ik Makita M akita zonder spaties tik, verdwijnt het in de post![]()
Lastig om te zeggen..quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Blijkbaar. Maar is het Bosch 18V platform nu wel of geen ideale keus?
Nouja, ik ben erg tevreden met de 18v professional lijn van Bosch (de blauwe).quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Blijkbaar. Maar is het Bosch 18V platform nu wel of geen ideale keus?
Verschillen in mogelijkheden tussen de grote merken is beperkt. 99% van het aanbod kan je van alle merken wel kopen (Makita, Bosch Pro, Milwaukee, DeWalt, etc.). Uiteindelijk gaat het om persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 10 juni 2021 09:47 schreef loveli het volgende:
M'n pa heeft een minstens 60 jaar oude cirkelzaag, idem B&D workmate, vooroorlogse handzagen en schaven. Boormachine van Bosch, maar niet met een universele accu. Welk platform heeft de meeste mogelijkheden? Daar heeft (zonder betere onderbouwing dan "er komen vaak aanbiedingen iBood voorbij") Makita mijn voorkeur. Bij andere goede merken zie ik niet zo snel een vergelijkbaar apparaat.
Dat hangt er een beetje van af wat je in de toekomst wil aanschaffen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 23:15 schreef loveli het volgende:
Vraag voor vaderdagcadeau, microkettingzaag.
https://www.bosch-diy.com(...)18-06033d5101-v45675
Mij lijkt het een goed cadeau, overwegingen die ik moet meenemen? Is het Bosch 18v platform handig of wil ik bv. M akita omdat die meer keuze /betere kwaliteit hebben van de rest van hun producten?
Met de handzaag op de ladder mag niet, maar met een kettingzaag wel?quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:07 schreef loveli het volgende:
Accu's in de gaten houden is een goede tip, beter vooraf kijken dan met gereedschap in de hand erachter komen dat het toch niet past. Pa is van de handzagen, maar hij moet wat (veel) takken in de tuin verwijderen. Hij is zelf ook een vooroorlogs model, dus met de handzaag op de ladder mag niet meer van ma. Daar leek me de micro-kettingzaag handig voor.
Zaagbewegingen, evenwicht..quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met de handzaag op de ladder mag niet, maar met een kettingzaag wel?
Iets wat hij al zijn hele leven doet als ik het zo inschat. Dan ga je 'm een nieuw stuk gereedschap geven wat hij niet kent.quote:
Goed punt welquote:Op donderdag 10 juni 2021 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iets wat hij al zijn hele leven doet als ik het zo inschat. Dan ga je 'm een nieuw stuk gereedschap geven wat hij niet kent.
Is zoiets niet beter?
https://www.tuinmachineco(...)dtG8kRAaAgMSEALw_wcB
Of zoiets:quote:
Zo een snoeizaag maar dan van Silkyquote:Op donderdag 10 juni 2021 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iets wat hij al zijn hele leven doet als ik het zo inschat. Dan ga je 'm een nieuw stuk gereedschap geven wat hij niet kent.
Is zoiets niet beter?
https://www.tuinmachineco(...)dtG8kRAaAgMSEALw_wcB
Het is wat overkill, maar wel een verrekte mooie set waar je heel veel plezier mee gaat beleven. Dus ik zeg doenquote:Op zondag 13 juni 2021 13:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede set ring/steeksleutels voor privégebruik. Dus voor een klus af en toe. Nu valt mijn oog op een set van Wera (Joker 11-delig) zoals hier:
https://www.amazon.nl/Wer(...)d_i=B00BT0AYG0&psc=1
Is dit iets geschikts voor de thuisgebruiker? Is dit overkill of misschien juist een gigantisch gehypt product?
Ik zou graag een redelijke set willen 8+ delig, geschikt voor bouten/moeren die je in het dagelijks leven nogal eens kan tegenkomen op bijvoorbeeld fietsen, in de (af)bouw en houtconstructies. Volgens mij ben ik dan vooral op zoek naar een set metrische ring/steeksleutels.
Ik hoor heel graag jullie mening over deze Wera set, maar ook hoor ik graag wat jullie goede ring/steeksleutelsets vinden.
Ik heb alleen een sleutel 10 en 13 uit deze serie en gebruik ze dagelijks in mijn werk, ze bevallen mij in ieder geval prima ! Het is een klein kapitaal wat je uitgeeft maar je gaat er geen spijt van krijgenquote:Op zondag 13 juni 2021 13:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede set ring/steeksleutels voor privégebruik. Dus voor een klus af en toe. Nu valt mijn oog op een set van Wera (Joker 11-delig) zoals hier:
Is dit iets geschikts voor de thuisgebruiker? Is dit overkill of misschien juist een gigantisch gehypt product?
Ik zou graag een redelijke set willen 8+ delig, geschikt voor bouten/moeren die je in het dagelijks leven nogal eens kan tegenkomen op bijvoorbeeld fietsen, in de (af)bouw en houtconstructies. Volgens mij ben ik dan vooral op zoek naar een set metrische ring/steeksleutels.
Ik hoor heel graag jullie mening over deze Wera set, maar ook hoor ik graag wat jullie goede ring/steeksleutelsets vinden.
Tja, tis maar net hoe je er tegenaan kijkt.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Een steeksleutel is to het gewoon een stukkie ijzer of denk ik er te simpel over
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?quote:Op zondag 13 juni 2021 13:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ligt er ook aan waar je ze voor nodig hebt. Bij mijn auto's waren bij klussen waar ik verwachtte 2 dezelfde sleutels nodig te hebben vaak juist 2 verschillende maten nodig. Ik kreeg de indruk dat bij het bouwen van auto's rekening wordt gehouden dat je routineklussen met een set kunt uitvoeren (V-snaar wisselen, dat soort werk).quote:Op maandag 14 juni 2021 08:53 schreef kingjotte het volgende:
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?
Mooi setje!quote:Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef loveli het volgende:
Over goed gereedschap gesproken, ik heb mezelf net dit setje cadeau gedaan voor onderweg met de motor:
[ afbeelding ]
Ik kan altijd nog een tang of dopsleutel inzetten bij dat soort klussen, en als het teveel voorkomt kan ik alsnog een losse bijkopen.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:53 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?
Ik zou ook even kijken naar een paar wat grotere maten, als je toevallig iets met knelfittingen wilt doen komen die goed van pas.
Heb ik denk ik nog wel! Zal even voor je kijken.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:23 schreef bleiblei het volgende:
Is er hier trouwens misschien iemand die een Bosch Professional acculader over heeft voor die 10.8v/12v accu's?
Ik heb de mijne opgeblazen door er perongeluk 400v op te zetten![]()
.
En technisch gezien zijn de ouwe 10.8v accu's hetzelfde als die 12v accu's die ze nu verkopen toch? Die kokervormige accutjes?
Ik had bij het aansluiten van een krachtstroom stopcontact het schema van een stekker gevonden, daardoor zat de nul gespiegeld.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:12 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Heb ik denk ik nog wel! Zal even voor je kijken.
Hoe heb je er 400v op gezet?
Gevonden, moet je alleen even een nederlandse stekker aan zetten. Pm me maar effe
een kernboor is toch meet een benaming uit de metaal?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 09:06 schreef Erik het volgende:
Ik ben op zoek naar een betaalbare kernboormachine + kernboren.
De machine zal gebruikt worden om een stuk of 10 ventilatie/renovatie kokers voor de kruipruimte te boren (50mm doorsnee) door de gevel naar de kruipruimte.
Daarnaast wil ik de boor ook kunnen gebruiken om door de verdiepingsvloer (beton) gaten te boren van 125mm voor de WTW-ventilatie buizen. Daar moet ik er een stuk of 6 van boren.
Ik geloof dat @:Gieliovd of @:Makrolon in een eerder topic eens gelinkt hebben naar een kernboormachine en/of de kernboren, maar kan het niet terug vinden.
Iemand een tip voor een betaalbare machine en betaalbare kernboren?
Doe je dat zonder water? Slijt je kernboor toch veel harder van?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:49 schreef densmee het volgende:
Ik boor met een sds boor en adapter kernboren tot 160, kernboren haal ik bij ecotools
Stofbakje eraf, slang eraan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:44 schreef zoz het volgende:
Iemand een goed tip voor het aanschaffen van een muis (delta) schuurmachine die je op een bouwstofzuiger kan aansluiten? Ik vind alleen maar modellen met een stofbakje. Is daar een reden voor?
Ik heb een excentrische schuurmachine van dewalt en aangesloten op de stofzuiger bevalt mij goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |