Tja, tis maar net hoe je er tegenaan kijkt.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Een steeksleutel is to het gewoon een stukkie ijzer of denk ik er te simpel over
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?quote:Op zondag 13 juni 2021 13:34 schreef JeMoeder het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede set ring/steeksleutels voor privégebruik. Dus voor een klus af en toe. Nu valt mijn oog op een set van Wera (Joker 11-delig) zoals hier:
https://www.amazon.nl/Wer(...)d_i=B00BT0AYG0&psc=1
Is dit iets geschikts voor de thuisgebruiker? Is dit overkill of misschien juist een gigantisch gehypt product?
Ik zou graag een redelijke set willen 8+ delig, geschikt voor bouten/moeren die je in het dagelijks leven nogal eens kan tegenkomen op bijvoorbeeld fietsen, in de (af)bouw en houtconstructies. Volgens mij ben ik dan vooral op zoek naar een set metrische ring/steeksleutels.
Ik hoor heel graag jullie mening over deze Wera set, maar ook hoor ik graag wat jullie goede ring/steeksleutelsets vinden.
Ligt er ook aan waar je ze voor nodig hebt. Bij mijn auto's waren bij klussen waar ik verwachtte 2 dezelfde sleutels nodig te hebben vaak juist 2 verschillende maten nodig. Ik kreeg de indruk dat bij het bouwen van auto's rekening wordt gehouden dat je routineklussen met een set kunt uitvoeren (V-snaar wisselen, dat soort werk).quote:Op maandag 14 juni 2021 08:53 schreef kingjotte het volgende:
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?
Mooi setje!quote:Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef loveli het volgende:
Over goed gereedschap gesproken, ik heb mezelf net dit setje cadeau gedaan voor onderweg met de motor:
[ afbeelding ]
Ik kan altijd nog een tang of dopsleutel inzetten bij dat soort klussen, en als het teveel voorkomt kan ik alsnog een losse bijkopen.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:53 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Hou je er rekening mee dat je regelmatig twee dezelfde sleutels nodig hebt?
Ik zou ook even kijken naar een paar wat grotere maten, als je toevallig iets met knelfittingen wilt doen komen die goed van pas.
Heb ik denk ik nog wel! Zal even voor je kijken.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:23 schreef bleiblei het volgende:
Is er hier trouwens misschien iemand die een Bosch Professional acculader over heeft voor die 10.8v/12v accu's?
Ik heb de mijne opgeblazen door er perongeluk 400v op te zetten![]()
.
En technisch gezien zijn de ouwe 10.8v accu's hetzelfde als die 12v accu's die ze nu verkopen toch? Die kokervormige accutjes?
Ik had bij het aansluiten van een krachtstroom stopcontact het schema van een stekker gevonden, daardoor zat de nul gespiegeld.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:12 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Heb ik denk ik nog wel! Zal even voor je kijken.
Hoe heb je er 400v op gezet?
Gevonden, moet je alleen even een nederlandse stekker aan zetten. Pm me maar effe
een kernboor is toch meet een benaming uit de metaal?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 09:06 schreef Erik het volgende:
Ik ben op zoek naar een betaalbare kernboormachine + kernboren.
De machine zal gebruikt worden om een stuk of 10 ventilatie/renovatie kokers voor de kruipruimte te boren (50mm doorsnee) door de gevel naar de kruipruimte.
Daarnaast wil ik de boor ook kunnen gebruiken om door de verdiepingsvloer (beton) gaten te boren van 125mm voor de WTW-ventilatie buizen. Daar moet ik er een stuk of 6 van boren.
Ik geloof dat @:Gieliovd of @:Makrolon in een eerder topic eens gelinkt hebben naar een kernboormachine en/of de kernboren, maar kan het niet terug vinden.
Iemand een tip voor een betaalbare machine en betaalbare kernboren?
Doe je dat zonder water? Slijt je kernboor toch veel harder van?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 15:49 schreef densmee het volgende:
Ik boor met een sds boor en adapter kernboren tot 160, kernboren haal ik bij ecotools
Stofbakje eraf, slang eraan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 13:44 schreef zoz het volgende:
Iemand een goed tip voor het aanschaffen van een muis (delta) schuurmachine die je op een bouwstofzuiger kan aansluiten? Ik vind alleen maar modellen met een stofbakje. Is daar een reden voor?
Ik heb een excentrische schuurmachine van dewalt en aangesloten op de stofzuiger bevalt mij goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |