abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197458102
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 02:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Op straffe van 4000 per onnodig aanwezige medewerker wat mij betreft. En 95 euro voor de medewerker zelf.
Arbitrair, helaas.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197458148
Je kan moeilijk personeel gaan beboeten omdat ze op kantoor zijn, misschien moet die gene wel op kantoor zijn van zijn baas...
  zondag 17 januari 2021 @ 04:55:48 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197458280
quote:

[..]

Op straffe van 4000 per onnodig aanwezige medewerker wat mij betreft. En 95 euro voor de medewerker zelf.
Definieer onnodig aanwezig. En graag op een manier die goed handhaafbaar is en juridisch standhoudt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197458409
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 04:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Definieer onnodig aanwezig. En graag op een manier die goed handhaafbaar is en juridisch standhoudt.
Waarbij fysieke aanwezigheid niet noodzakelijk is voor de ongestoorde doorgang van cruciale bedrijfsprocessen. Of je gaat werken met een ontheffingenstelsel.
zie email 27 oktober
pi_197458415
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 03:30 schreef alexmarvel het volgende:
Je kan moeilijk personeel gaan beboeten omdat ze op kantoor zijn, misschien moet die gene wel op kantoor zijn van zijn baas...
Als je het bij wet verbied kan dat prima. Als jij fraude pleegt als werknemer heb je ook gewoon een probleem, ook al moet het van de baas.
zie email 27 oktober
pi_197458589
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:30 schreef tja77 het volgende:
Basisscholen zouden opengaan als Britse variant niet gevaarlijker voor kinderen t/m 12 zou zijn. Dat is dus het geval.
Besmettingen nemen ondertussen ook gewoon af.

Advies OMT, hou de basisscholen toch maar gesloten.

Tief alsjeblieft gewoon op.
Ik denk dat het niet anders meer kan, en wie weet zelfs een lockdown tot de zomer zoals Gommers roept, want de Britse variant kan gewoon muteren tot een variant waarbij de vaccins niet werken, en welke zelfs middels de PCR test niet aantoonbaar zal zijn.

Of misschien is dat zelfs al het geval, want ik las in de Pfizer rapportage een melding van ik meen 2000 covid verdachte gevallen bij gevaccineerden, niet aantoonbaar middels PCR.

Het lijkt inmiddels een soort prutswerk te worden van door vaccin trials geïnduceerde mutaties.

Gelukkig lijkt de Britse variant minder gevaarlijk te zijn, en zal deze bij verder muteren hopelijk een soort gedrocht worden met nauwelijks nog impact.

Maar het is imo wel duidelijk waarom talloze landen vreemde curves vertonen en overgaan tot bizarre lockdowns als zelfs 11 dagen straatverbod. IMO
pi_197458693
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:09 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet anders meer kan, en wie weet zelfs een lockdown tot de zomer zoals Gommers roept, want de Britse variant kan gewoon muteren tot een variant waarbij de vaccins niet werken, en welke zelfs middels de PCR test niet aantoonbaar zal zijn.
Daar heb je geen Britse variant voor nodig natuurlijk. De Chinese variant kan ook gewoon muteren.
quote:
Of misschien is dat zelfs al het geval, want ik las in de Pfizer rapportage een melding van ik meen 2000 covid verdachte gevallen bij gevaccineerden, niet aantoonbaar middels PCR.
Lijkt me sterk. Dat zou reden zijn voor grote paniek en chocoladeletters op de voorpagina van elke krant.
quote:
Het lijkt inmiddels een soort prutswerk te worden van door vaccin trials geïnduceerde mutaties.
Bron?
quote:
Gelukkig lijkt de Britse variant minder gevaarlijk te zijn, en zal deze bij verder muteren hopelijk een soort gedrocht worden met nauwelijks nog impact.
Dat is zeg maar niet hoe het werkt... Iets met survival of the fittest.
quote:
Maar het is imo wel duidelijk waarom talloze landen vreemde curves vertonen en overgaan tot bizarre lockdowns als zelfs 11 dagen straatverbod. IMO
Onderschat niet de factor “onzekerheid”.
zie email 27 oktober
pi_197458701
Ik bemerk bij mezelf en in de samenleving toch wel een beetje dat maart gevoel overigens. Die blinde paniek en niet weten wat er op je af komt en waar je het moet zoeken.

Het zou mij niks verbazen dat als strak het stof wat is neergedaald blijkt dat het allemaal wel meevalt. In ieder geval ten opzichte van de paniek nu.
zie email 27 oktober
pi_197458755
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:22 schreef popje het volgende:
Uitstellen verkiezingen? No way, als mensen elke dag ook in de rij staan bij de supermarkt... Dat kun je niet maken mbt het geloof in democratie.
Van die democratie is anders weinig meer over, schaf 5 mei maar meteen af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197458759
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:38 schreef trein2000 het volgende:
Ik bemerk bij mezelf en in de samenleving toch wel een beetje dat maart gevoel overigens. Die blinde paniek en niet weten wat er op je af komt en waar je het moet zoeken.

Het zou mij niks verbazen dat als strak het stof wat is neergedaald blijkt dat het allemaal wel meevalt. In ieder geval ten opzichte van de paniek nu.
Het is in mijn optiek al aan het afzwakken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 17 januari 2021 @ 08:02:22 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197458786
quote:

ik zie dat niet zo met al die nieuwe varianten van het virus
Ik heb mijn aandelen portefeuille verkocht
https://www.telegraaf.nl/(...)amutaties-te-beperkt
Oproep om virusvarianten meer te onderzoeken
https://www.telegraaf.nl/(...)ijke-coronavarianten
quote:
Experts slaan alarm: zicht op coronamutaties te beperkt
Door EDWIN TIMMER

1 uur geleden in BINNENLAND
ROTTERDAM - Om nieuwe gevaarlijke mutaties van het coronavirus zo snel mogelijk op te sporen, moeten Nederland en andere Europese landen op veel grotere schaal de erfelijke code in kaart brengen van verzameld virusmateriaal.
Dat stelt onder anderen celbioloog Eelco van Anken van het San Raffaele wetenschappelijk instituut in Milaan.
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 07:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar heb je geen Britse variant voor nodig natuurlijk. De Chinese variant kan ook gewoon muteren.
[..]

Lijkt me sterk. Dat zou reden zijn voor grote paniek en chocoladeletters op de voorpagina van elke krant.
[..]

Bron?
[..]

Dat is zeg maar niet hoe het werkt... Iets met survival of the fittest.
[..]

Onderschat niet de factor “onzekerheid”.
https://www.telegraaf.nl/(...)amutaties-te-beperkt

Het virus blijft muteren en het wachten is op een variant die immuun is voor het huidige vaccin

Ik zie het vliegen ook erg minderen en op afstand werken toenemen

[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 17-01-2021 08:15:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197458822
quote:

[..]

Waarom zou je werknemer straffen voor iets wat werkgever van hem verlangt?

Werkweigering is niet echt handig in deze tijd.
pi_197458826
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 02:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zou beter helpen dan die avondklok, ben ik van overtuigd.
Dat denk ik ook.
pi_197458831
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 05:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarbij fysieke aanwezigheid niet noodzakelijk is voor de ongestoorde doorgang van cruciale bedrijfsprocessen. Of je gaat werken met een ontheffingenstelsel.
Het probleem zit hem er vaak in, dat het wel kán, maar het veel minder effectief is allemaal. En dan vindt menig werkgever nogal snel dat het niet ‘kan’.
pi_197458838
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 00:22 schreef popje het volgende:
Uitstellen verkiezingen? No way, als mensen elke dag ook in de rij staan bij de supermarkt... Dat kun je niet maken mbt het geloof in democratie.
Ik heb inderdaad niet het idee dat de bevolking bang is.
pi_197458844
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 02:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zou beter helpen dan die avondklok, ben ik van overtuigd.
Absoluut.

Sowieso zoeken wel bedrijven de randjes op.
Mijn zus en haar man zijn bezig met nieuwe inrichting huis.
Woonwinkels zijn gesloten, maar de adviseurs komen gewoon langs. Dat mag wel namelijk. Dan verkopen ze die nieuwe badkamer gewoon bij mensen thuis, in plaats van in een showroom.
  zondag 17 januari 2021 @ 08:20:43 #67
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197458857
quote:

Allemaal veroorzaakt door de media.

Dit is precies wat ze willen.

Een volk in paniekmodus
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 17 januari 2021 @ 08:23:15 #68
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197458866
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Absoluut.

Woonwinkels zijn gesloten, maar de adviseurs komen gewoon langs. Dat mag wel namelijk. Dan verkopen ze die nieuwe badkamer gewoon bij mensen thuis, in plaats van in een showroom.
Bouwmarkten dicht is dan ook echt complete onzin.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197458870
Is er al een Russische variant hoor ik?
pi_197458876
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar dat is toch niet gek? Die moeten ook hun boterham verdienen om niet failliet te gaan.
  zondag 17 januari 2021 @ 08:27:21 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197458879
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:24 schreef Smack10 het volgende:
Is er al een Russische variant hoor ik?
Die was er altijd al

goede variant hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197458880
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 05:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ben benieuwd hoe men dat gaat handhaven. Wat als je internet er weer eens uit ligt of de buren aan het verbouwen zijn? Dat laatste voor mensen met klantcontact bv. Of zoals ik laatst een brief kreeg van Liander dat de stroom er zo'n 4 uur uit zal liggen vanwege werkzaamheden?
pi_197458885
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet gek? Die moeten ook hun boterham verdienen om niet failliet te gaan.
Kies dan voor een tussenweg. Nu mag iemand die een badkamer wil kopen niet naar een , meestal zeer ruim opgezette, showroom. Maar diezelfde klanten mogen bijsnijden van spreken wel 2 verkoopadviseurs ontvangen in hun kleine appartementje. Volgens mij is zo’n grote showroom een stuk makkelijker op afstand te houden en gezien de m3 ook minder aerosolen risico. Dan zit je nog met het risico op funshoppers, maar dat zou je kunnen voorkomen door woonwinkels alleen op afspraak mensen te laten ontvangen.

Al begrijp ik best dat dit soort maatwerk lastig, dit lijkt me haast averechts.
  zondag 17 januari 2021 @ 08:32:32 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197458888
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die avondklok maakt handhaven juist aanzienlijk makkelijker. Iedereen bij de McDonalds kan met de avondklok gewoon een boete krijgen.
Dat kunnen ze nu ook al, omdat ze met veel te veel mensen op een kluitje staan.
pi_197458903
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 08:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kies dan voor een tussenweg. Nu mag iemand die een badkamer wil kopen niet naar een , meestal zeer ruim opgezette, showroom. Maar diezelfde klanten mogen bijsnijden van spreken wel 2 verkoopadviseurs ontvangen in hun kleine appartementje. Volgens mij is zo’n grote showroom een stuk makkelijker op afstand te houden en gezien de m3 ook minder aerosolen risico. Dan zit je nog met het risico op funshoppers, maar dat zou je kunnen voorkomen door woonwinkels alleen op afspraak mensen te laten ontvangen.

Al begrijp ik best dat dit soort maatwerk lastig, dit lijkt me haast averechts.
Oh mee eens, dit soort dingen krijg je gewoon met die sluiting. Badkamerzaak waar ik pas geleden badkamer gekocht heb (oktober ofzo?) werkte op afspraak. Dan ben je de enige in de showroom, ging best goed. In hun geval ging het er vooral om dat ze te weinig mensen hadden voor volle bezetting, maar hun conversie ging juist omhoog zei de verkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')