abonnement Unibet Coolblue
pi_198180126
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zou het? Op bijna ieder ander vlak maken de Britten er een grote bende van en dan zou dit bepaald zijn? Lijkt me meer wensdenken dan realistisch. Ook omdat zowel EU als VK er nog lang niet zijn... Vergeet niet dat de Britten twee maand terug nog het absolute dieptepunt waren met ambulances die hun klanten niet meer kwijt konden.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Enorm schadelijk lijkt me schromelijk overdreven. Wel een leermomentje voor de EU
Ligt er ook aan waar je kijkt natuurlijk. In Nederland zal het meevallen, aangezien we - imo met een vleugje Dutch exceptionalism - van mening zijn dat we het hier allemaal een stuk beter voor elkaar hebben dan aldaar. Maar hoe zouden Ieren hier tegenaan kijken? En Schotten?
pi_198180163
quote:
9s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Aangezien deze shitstorm zich vooral tot AstraZeneca beperkt zou het leermomementje vooral zijn dat je in het VK er vanuit moet gaan dat je zakenpartner daar je hoe dan ook probeert te naaien tenzij je het contract met spijkerharde sancties volledig dichttimmert.
Alleen in het VK denk je ja? Waarom?

Overigens is AstraZeneca ook Zweeds.
pi_198180493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:58 schreef Ulx het volgende:
Ik hoor de EU nooit opscheppen dat hun inkoopcontracten beter zijn.

Wel als het gaat om internationale handel en zo, en deals met landen. En dat klopt ook.

Maar ik wil direct geloven dat er kleine bedrijven zijn die betere deals hebben afgesloten over de koffieautomaten op kantoor dan de EU heeft geregeld voor de pantries in Brussel.
Het was nu juist een van de kernpunten in hun betoog om de vaccin-onderhandelingen over te nemen.
quote:
For months, the European Commission has been building a portfolio of several vaccines, based on different technologies, at a fair price. A common, diversified portfolio of vaccines maximises our chances of securing them at the scale needed and as quickly as possible.

Choosing several suppliers increases the chances of having faster access to one or several successful vaccines. In addition, when negotiating together, the purchasing power is greater and conditions such as price and delivery times can be more advantageous.
pi_198181705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]


[..]

Ligt er ook aan waar je kijkt natuurlijk. In Nederland zal het meevallen, aangezien we - imo met een vleugje Dutch exceptionalism - van mening zijn dat we het hier allemaal een stuk beter voor elkaar hebben dan aldaar. Maar hoe zouden Ieren hier tegenaan kijken? En Schotten?
Die zullen het gevoel krijgen dat zij ook op dit vlak genaaid worden door de Engelsen.
pi_198182028
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:35 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het was nu juist een van de kernpunten in hun betoog om de vaccin-onderhandelingen over te nemen.
[..]

Enig idee wat de prijs is die de Britten betaald hebben vs de EU?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 24 februari 2021 @ 16:03:13 #231
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198182338

Matt Wanksock :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198183698
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die zullen het gevoel krijgen dat zij ook op dit vlak genaaid worden door de Engelsen.
Sowieso de Schotten krijgen dat gevoel niet dunkt me ;)
pi_198190062
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Akkoord, maar dat is niet mijn punt. Het punt is dat het zonde van het talent is als meer mensen uit onze work force in de financile sector gaan werken. De mensen die daar werken kunnen niet ook nog in een nuttige sector werken.
In de NRC is men daar ook niet blind voor:
quote:
Het is mogelijk dat er na enige tijd een welvaartseffect optreedt door de verschuiving van de handel naar Amsterdam. Daar tegenover staan ook nadelen. Meer toezicht bijvoorbeeld, en een grotere kwetsbaarheid voor de lotgevallen van de kapitaalmarkt.

De Londense economie domineert die van het VK, en de financile sector domineert Londen. Die grote nadruk op financile dienstverlening is wel in verband gebracht met de teruglopende productiviteit in het land: wie zo makkelijk geld verdient door met geld te schuiven, loopt het gevaar zijn industrie of andere innovatieve bedrijfstakken te veronachtzamen.

Dat zou een variant op de Dutch disease kunnen worden genoemd: de verwaarlozing van de bedrijvigheid in de jaren zestig en zeventig omdat de gasbaten toch wel binnenstroomden. Een Amsterdams financieel centrum is nog veel te klein voor zo’n effect. Maar het zou ironisch zijn als Nederland voor een tweede maal wordt getroffen door zijn eigen kwaal.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kje-riskant-a4033169
pi_198191665
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die Britten vaccineren zo snel dat het negatieve economische effect van Brexit zo ongeveer geneutraliseerd wordt :D.

Indrukwekkend.
Toch zou het aantal volledig gevaccineerden in het VK nu nog steeds te laag zijn, daar kan je nog weinig mee economisch gezien.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4028780
pi_198192116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 01:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Toch zou het aantal volledig gevaccineerden in het VK nu nog steeds te laag zijn, daar kan je nog weinig mee economisch gezien.
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-vaccineren-a4028780
Dat niet nee, maar Johnson wil eind juli alle Britten gevaccineerd hebben. Als september "ons" gaat lukken valt het verschil wel mee, als er nog veel vertragingen komen hier is het een ander verhaal.

Daarbij is tot nu toe de Britse Corona-aanpak een van de economisch slechtste geweest, dus ze hebben ook e.e.a. goed te maken.
pi_198192252
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 07:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat niet nee, maar Johnson wil eind juli alle Britten gevaccineerd hebben. Als september "ons" gaat lukken valt het verschil wel mee, als er nog veel vertragingen komen hier is het een ander verhaal.

Daarbij is tot nu toe de Britse Corona-aanpak een van de economisch slechtste geweest, dus ze hebben ook e.e.a. goed te maken.
De Britten hebben een andere aanpak, ze hopen voor juli alle eerste vaccinaties te zetten, maar wachten vrij lang (3 maanden) met de tweede prik. Je ziet dat het percentage met twee prikken al lager is dan in Nederland. In beide landen wordt dus verwacht in september klaar te zijn met prikken, alleen zijn ze daar sneller klaar met het zetten van de eerste prikken.

Nou wijst een studie uit Schotland er op dat dat best een handige strategie kan zijn. Werd gister ook besproken in de Kamer en misschien gaat Nederland er ook wel toe over. Maar de Britten deden dit feitelijk zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, dat is toch wel een risico dat ze genomen hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198192369
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Britten hebben een andere aanpak, ze hopen voor juli alle eerste vaccinaties te zetten, maar wachten vrij lang (3 maanden) met de tweede prik. Je ziet dat het percentage met twee prikken al lager is dan in Nederland. In beide landen wordt dus verwacht in september klaar te zijn met prikken, alleen zijn ze daar sneller klaar met het zetten van de eerste prikken.

Nou wijst een studie uit Schotland er op dat dat best een handige strategie kan zijn. Werd gister ook besproken in de Kamer en misschien gaat Nederland er ook wel toe over. Maar de Britten deden dit feitelijk zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, dat is toch wel een risico dat ze genomen hebben.
Goede toevoeging. Bij "zonder enige wetenschappelijke onderbouwing" zou ik een nuance willen plaatsen. Er is een verschil tussen onderbouwing door wetenschappers en onderbouwing door wetenschappelijke (peer-reviewed) artikelen. Dat eerste zou best het geval kunnen zijn.

Bijvoorbeeld Jaap Goudsmit die zegt dat je prima alle vaccins door elkaar kunt gebruiken. Bij mijn weten is daar nog geen studie op gedaan, maar als bestuurder kan je ervoor kiezen zo iemand te vertrouwen.
pi_198192452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Goede toevoeging. Bij "zonder enige wetenschappelijke onderbouwing" zou ik een nuance willen plaatsen. Er is een verschil tussen onderbouwing door wetenschappers en onderbouwing door wetenschappelijke (peer-reviewed) artikelen. Dat eerste zou best het geval kunnen zijn.

Bijvoorbeeld Jaap Goudsmit die zegt dat je prima alle vaccins door elkaar kunt gebruiken. Bij mijn weten is daar nog geen studie op gedaan, maar als bestuurder kan je ervoor kiezen zo iemand te vertrouwen.
Het ging met name om de onderbouwing hoeveel ziekenhuisopnames er na 1 prik werden gestopt. Nou blijkt dat na onderzoek extreem hoog (94%), maar daar waren helemaal geen gegevens over. En dat is wat ik bedoel met een risico: als er nu in het VK toch nog allerlei mensen met een eerste vaccinatie in het ziekenhuis terecht waren gekomen, had je wellicht de vaccinatiebereidheid aangetast. Nu blijkt dat je na je eerste vaccin zo goed als nooit in het ziekenhuis gerecht komt, is snel bij iedereen de eerste prik zetten misschien wel de verstandigste strategie. Dan ontlast je de ziekenhuizen het snelst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198192528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het ging met name om de onderbouwing hoeveel ziekenhuisopnames er na 1 prik werden gestopt. Nou blijkt dat na onderzoek extreem hoog (94%), maar daar waren helemaal geen gegevens over. En dat is wat ik bedoel met een risico: als er nu in het VK toch nog allerlei mensen met een eerste vaccinatie in het ziekenhuis terecht waren gekomen, had je wellicht de vaccinatiebereidheid aangetast. Nu blijkt dat je na je eerste vaccin zo goed als nooit in het ziekenhuis gerecht komt, is snel bij iedereen de eerste prik zetten misschien wel de verstandigste strategie. Dan ontlast je de ziekenhuizen het snelst.
Nee dat begrijp ik. Mijn punt is dat de topwetenschappers uit het veld best een inschatting kunnen maken dat de eerste prik al dat effect heeft toch? Uiteraard is dat met serieuze onzekerheid, maar ik ga er wel vanuit dat de Britse regering daar op vaart.

(Overigens moet je bij die percentages wel meenemen dat Schotland in een lockdown zat in die periode.)
pi_198196021
Bank boss warns EU over `very serious escalation´ in financial services grab
De EU heeft aan Engelse banken gevraagd waarom euro clearing nog niet naar de EU is verhuisd (de tijdelijk verleende equivalence loopt in juni 2022 af). Bank of England is bang dat de EU naast de euro clearing (25% van de Engelse clearing markt) ook op de overige 75% aast maar levert daar geen bewijs voor. Het is wel goed voor te stellen dat deze handel tegelijk mee zou verhuizen.
quote:
Britain and the EU are working to secure a memorandum of understanding that should create a framework for financial regulation between the two in the hope it will grant London more access following Brexit.
Dit is een leugen. De MoU voor financial services is gepland voor maart en is alleen bedoeld voor het opzetten van het framework. Het verlenen van eventuele equivalence aan het VK loopt via een apart traject waar de EU geen deadline voor heeft gegeven.
pi_198196292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:28 schreef Arnold_ het volgende:
Bank boss warns EU over `very serious escalation´ in financial services grab
De EU heeft aan Engelse banken gevraagd waarom euro clearing nog niet naar de EU is verhuisd (de tijdelijk verleende equivalence loopt in juni 2022 af). Bank of England is bang dat de EU naast de euro clearing (25% van de Engelse clearing markt) ook op de overige 75% aast maar levert daar geen bewijs voor. Het is wel goed voor te stellen dat deze handel tegelijk mee zou verhuizen.
[..]

Die vraag is niet aan Engelse banken maar aan Europese banken gesteld. Die daarop ongetwijfeld zullen antwoorden dat er, buiten Londen, geen clearing huizen zijn met evenveel liquiditeit. Oftewel: verhuizen gaat de Europese banken geld kosten. Vervolgens is het dan de vraag wat de EC daarmee gaat doen.

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik dacht dat clearing nou precies zo'n onderwerp was waarvan de meesten het wel prima vonden om in Londen te laten.
  donderdag 25 februari 2021 @ 17:07:05 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198200414
quote:
11s.gif Op woensdag 24 februari 2021 23:04 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

In de NRC is men daar ook niet blind voor:
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)kje-riskant-a4033169
Precies:
https://www.groene.nl/artikel/schizofreen-2021-02-24

Het is ook nog eens een broedplaats voor poseurs of, erger, criminelen. De bullshit jobs brigade.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198244170
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_198244692
Prachtig artikel in The Times vandaag over de desastreuze gevolgen van Brexit op kleine en middelgrote bedrijven in allerlei sectoren; van Whiskey tot kinderfietsen tot landbouwmachines.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198244755
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 07:48 schreef Heph844 het volgende:
Prachtig artikel in The Times vandaag over de desastreuze gevolgen van Brexit op kleine en middelgrote bedrijven in allerlei sectoren; van Whiskey tot kinderfietsen tot landbouwmachines.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een bende ;( Die Brexit brengt vooral heel veel ellende met zich mee.
pi_198248995
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 01:13 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik weet niet in hoeverre dit fenomeen daadwerkelijk door Brexit veroorzaakt wordt, hoewel de eerste twee voorbeelden natuurlijk frappant zijn. In andere landen wordt ook bij veel (etens)waren benadrukt dat het in eigen land wordt geproduceerd, incl. de vlag op de verpakking. Ik heb de indruk dat er een algemene tendens is meer lokaal in te kopen, deels uit milieu-overwegingen en deels uit zorg over globalisering danwel ter ondersteuning van de lokale economie.

Wordt dit in Nederland eigenlijk gedaan (Nederlandse vlaggen op de verpakking e.d.)? Is mij namelijk nooit opgevallen.
pi_198249115
quote:
5s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:41 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre dit fenomeen daadwerkelijk door Brexit veroorzaakt wordt, hoewel de eerste twee voorbeelden natuurlijk frappant zijn. In andere landen wordt ook bij veel (etens)waren benadrukt dat het in eigen land wordt geproduceerd, incl. de vlag op de verpakking. Ik heb de indruk dat er een algemene tendens is meer lokaal in te kopen, deels uit milieu-overwegingen en deels uit zorg over globalisering danwel ter ondersteuning van de lokale economie.

Wordt dit in Nederland eigenlijk gedaan (Nederlandse vlaggen op de verpakking e.d.)? Is mij namelijk nooit opgevallen.
Volgens mij heeft Campina het op de melkpakken staan, maar op dat en misschien wat 'oerhollandse' Unox gerechten na heb je het wel zo'n beetje gehad.
pi_198249434
New Morocco-UK shipping route launched to bypass Brexit border woes
https://archive.is/1N51W
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 28 februari 2021 @ 15:12:52 #249
2651 svann
night-hawk
pi_198250612
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2021 01:13 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
En en twee zou net kunnen, bij drie en vier ga ik wel erg aan een Fok-style photoshop denken. :D
Is ingegeven door de oproep meer brittish fish te eten nu de export stagneert?

In vlaamse supermarkten staat er wel al decennia een vlaggetje op sommige producten; koop vlaamse waar.
In ieder geval opvallend vaker dan dat je bij ons een nederlands vlaggetje zag staan.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198250799
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 15:12 schreef svann het volgende:

[..]

En en twee zou net kunnen, bij drie en vier ga ik wel erg aan een Fok-style photoshop denken. :D
Is ingegeven door de oproep meer brittish fish te eten nu de export stagneert?
https://shop.coop.co.uk/p(...)97-b0d4-931114c3f0f8
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 1 maart 2021 @ 10:01:34 #251
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198264248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 08:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

De Britten hebben een andere aanpak, ze hopen voor juli alle eerste vaccinaties te zetten, maar wachten vrij lang (3 maanden) met de tweede prik. Je ziet dat het percentage met twee prikken al lager is dan in Nederland. In beide landen wordt dus verwacht in september klaar te zijn met prikken, alleen zijn ze daar sneller klaar met het zetten van de eerste prikken.

Nou wijst een studie uit Schotland er op dat dat best een handige strategie kan zijn. Werd gister ook besproken in de Kamer en misschien gaat Nederland er ook wel toe over. Maar de Britten deden dit feitelijk zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, dat is toch wel een risico dat ze genomen hebben.
Dat gebeurt nu in NL ook.
Mijn vader krijgt vandaag de eerste prik (ik gok AZ) maar de tweede staat pas ergens eind mei.
Bij mijn moeder (P) zat er wel netjes 2 weken tussen bij mijn oma (P) zitten er opeens 4 weken tussen.

Maar eerlijk is eerlijk de strategie en onderhandelingen van het VK lijken wel beter te zijn dan wat we hier nu zien.
Ik snap trouwens ook niet waarom de EC zo gefaald heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198264358
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu in NL ook.
Mijn vader krijgt vandaag de eerste prik (ik gok AZ) maar de tweede staat pas ergens eind mei.
Bij mijn moeder (P) zat er wel netjes 2 weken tussen bij mijn oma (P) zitten er opeens 4 weken tussen.

Maar eerlijk is eerlijk de strategie en onderhandelingen van het VK lijken wel beter te zijn dan wat we hier nu zien.
Ik snap trouwens ook niet waarom de EC zo gefaald heeft.
AstraZeneca hoort meer weken tussen te zitten dan bij Pfizer, dat is de aanbeveling van de fabrikant zelf. Het VK heeft ook bij Pfizer die tweede prik op de lange baan geschoven: https://www.trouw.nl/binn(...)-nederland~b5bbbadb/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 1 maart 2021 @ 10:59:48 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198265174
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk de strategie en onderhandelingen van het VK lijken wel beter te zijn dan wat we hier nu zien.
Ik snap trouwens ook niet waarom de EC zo gefaald heeft.
Ik heb het idee dat beide groepen (EC + VK) ongeveer hetzelfde onderhandeld hebben - de contracten zijn op hetzelfde moment gesloten, de teksten komen grotendeels overeen - alleen de verdeelsleutel van de schaarse vaccins van nu wordt, wellicht mede doordat het een 'Oxford'-vaccin is, in het relatieve voordeel van het VK uit wordt gelegd, telkens weer.
  Overall beste user 2022 maandag 1 maart 2021 @ 17:55:58 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198271500
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:


Ik snap trouwens ook niet waarom de EC zo gefaald heeft.
Zijn er tekorten dan?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 1 maart 2021 @ 21:04:22 #255
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_198275836
Wellicht heeft het iets te doen met Britse hypocrisie?

quote:
Het idee van zo'n exportverbod schiet bij de Britten in het verkeerde keelgat, die ook klant zijn bij AstraZeneca. De Britse vaccinatieminister Nadhim Zahawi heeft de EU gewaarschuwd dat vaccinnationalisme 'een doodlopende weg' is. "Niemand is veilig totdat de hele wereld veilig is", aldus Zahawi.
Bron

quote:
De EU dreigt vaccinproducenten met een exportverbod als ze de contractueel vastgelegde vaccindoses voor de EU-landen niet leveren. De VS en het Verenigd Koninkrijk kennen al dergelijke restricties terwijl van de in de EU geproduceerde vaccins eenderde naar landen buiten Europa gaat.
Bron

Zou ook niet weten hoe je het de EU kwalijk kan nemen als AstraZeneca zich niet aan de contractuele afspraken houdt.

quote:
Uit de verklaringen van Soriot in het parlement blijkt dat de farmaceut toezeggingen heeft gedaan aan het Verenigd Koninkrijk die neerkomen op voorrang bij de levering van vaccins. In het contract dat AstraZeneca met de Commissie sloot, zegt het bedrijf dat geen enkele andere partij voorrang krijgt.
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:55:49 #256
131800 Tarado
cap de fusca
pi_198300894
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk de strategie en onderhandelingen van het VK lijken wel beter te zijn dan wat we hier nu zien.
Ik snap trouwens ook niet waarom de EC zo gefaald heeft.
De Jonge zei gisteren dat de EU alleen een eindproduct heeft gekocht bij de diverse leveranciers en de VS en VK veel meer garanties hebben verlangd over halffabricaten etc. en de productie ervan, dus die hebben gewoon meer controle over het hele proces, die fabriek in NL die aan VK halffabricaten levert is daar een onderdeel van.

Kortom beter aangepakt door het VK en de VS en voor de EU een les voor een volgende keer.
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:12:23 #257
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198308852
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

De Jonge zei gisteren dat de EU alleen een eindproduct heeft gekocht bij de diverse leveranciers en de VS en VK veel meer garanties hebben verlangd over halffabricaten etc. en de productie ervan, dus die hebben gewoon meer controle over het hele proces, die fabriek in NL die aan VK halffabricaten levert is daar een onderdeel van.

Kortom beter aangepakt door het VK en de VS en voor de EU een les voor een volgende keer.
Say what! ;-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198314397
Brussels says plan to extend Brexit grace period breaks international law
quote:
Sefčovič later spoke to Frost on Wednesday evening to inform the British cabinet minister that the EU would “respond to these developments in accordance with the legal means established by the Withdrawal Agreement and the Trade and Cooperation Agreement”.
En de grace period voor maart is alleen nog maar de eerste.
pi_198314973
https://www.independent.c(...)tm_source=reddit.com

Gaan we weer. De Tories wil kennelijk graag een handelsoorlog met de EU beginnen.

https://www.theguardian.c(...)ood-friday-agreement

Het begin van de troubles 2.0? Fijn die Brexit van de Engelsen.
pi_198315174
Dat ze uit zijn op confrontatie was vorig jaar ook al duidelijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_198317301
Het regelboek waar de Tories mee werken gaat er nog steeds van uit dat de EU de Ieren onder de bus gooit als dat zelfs maar een korte termijn winst oplevert. Net zoals bij de Amerikaanse Republikeinen is het vooral projectie van wat ze zelf zouden doen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:18:56 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198320558
Aardig artikel over dwangmatige leugenaar Bojo.

quote:
...it shows that Boris Johnson’s word means nothing. He lies, and lies, and lies, sometimes because it’s in his interests to deceive, sometimes just out of habit. You can tell when he’s lying – you can see his lips move.
https://www.theneweuropea(...)oris-johnson-7394440
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 4 maart 2021 @ 17:32:56 #263
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198321630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:48 schreef Arnold_ het volgende:
Brussels says plan to extend Brexit grace period breaks international law
[..]

En de grace period voor maart is alleen nog maar de eerste.
[ afbeelding ]
En even voor de volledigheid, nog in december waren de Britten nog tegen verlenging.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:59:31 #264
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_198332191
EU parliament shelves vote on Brexit deal after Boris Johnson ‘violates’ agreement
quote:
“The European parliament leaders want to see where this is going.”
Ik ook eigenlijk.
twitter
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:14:05 #265
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_198336122
Iedere media zal een zekere bias hebben, maar dit is gewoon ronduit leugenachtig en ziekelijk.

quote:
'Everything has stayed in EU!' Brussels gloats after stopping AstraZeneca jabs going to UK
Onderaan in hetzelfde artikel

quote:
Export requests mostly concern the Pfizer-BioNTech vaccine which is manufactured in Belgium. AstraZeneca and Moderna shots have also been exported from the EU.

Since January 30 more than 8 million vaccines were shipped from the EU to Britain, a third EU source told Reuters.

Britain has so far prevented the export of AstraZeneca vaccines to the EU, using a UK-first clause in its supply contract with the Anglo-Swedish firm.
Bron: Daily Express

Als je dergelijke media hebt die aan de lopende band de bevolking aan het opnaaien is met leugenachtige 'nieuwsartikelen' dan creer je toch wel iets gevaarlijks. Nu is censureren heel gevaarlijk, maar met dergelijke media heb ik toch wel moeite. Dit is puur het opnaaien van mensen met verdraaide werkelijkheden en het verzinnen van nepnieuws. Vraag mij af hoe je zoiets kan bestrijden, want denk dat vrij veel mensen vatbaar zijn voor dit retoriek. De Brexit is hier denk ik toch wel het levende voorbeeld van.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:06:09 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198337056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:14 schreef RichardHammond het volgende:
Iedere media zal een zekere bias hebben, maar dit is gewoon ronduit leugenachtig en ziekelijk.
[..]

Onderaan in hetzelfde artikel
[..]

Bron: Daily Express

Als je dergelijke media hebt die aan de lopende band de bevolking aan het opnaaien is met leugenachtige 'nieuwsartikelen' dan creer je toch wel iets gevaarlijks. Nu is censureren heel gevaarlijk, maar met dergelijke media heb ik toch wel moeite. Dit is puur het opnaaien van mensen met verdraaide werkelijkheden en het verzinnen van nepnieuws. Vraag mij af hoe je zoiets kan bestrijden, want denk dat vrij veel mensen vatbaar zijn voor dit retoriek. De Brexit is hier denk ik toch wel het levende voorbeeld van.
Ja en nee, het publiek laat zich ook opnaaien en belazeren, het is echt niet moeilijk om de feiten te checken of te achterhalen maar als de stemmer daar zelf te belazerd voor is dan moet die stemmer ook niet raar opkijken, en al helemaal niet klagen, als ze genaaid worden.
Zie de visserij industrie in het VK anno 2021 voor een perfect voorbeeld. Ze hebben zich laten gebruiken als uithangbord voor Brexit en in laten pakken door leugens en slogans en nu staan ze voor een bankroet in veel gevallen. Tja, nou, jammer dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198337645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:14 schreef RichardHammond het volgende:
Iedere media zal een zekere bias hebben, maar dit is gewoon ronduit leugenachtig en ziekelijk.
[..]

Onderaan in hetzelfde artikel
[..]

Bron: Daily Express

Als je dergelijke media hebt die aan de lopende band de bevolking aan het opnaaien is met leugenachtige 'nieuwsartikelen' dan creer je toch wel iets gevaarlijks. Nu is censureren heel gevaarlijk, maar met dergelijke media heb ik toch wel moeite. Dit is puur het opnaaien van mensen met verdraaide werkelijkheden en het verzinnen van nepnieuws. Vraag mij af hoe je zoiets kan bestrijden, want denk dat vrij veel mensen vatbaar zijn voor dit retoriek. De Brexit is hier denk ik toch wel het levende voorbeeld van.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:19:35 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198352309
Een minder grote financile sector in het VK hoeft niet ongunstig te zijn, aangezien het samen gaat met onoprecht en valsspelend gedrag:

https://www.nature.com/articles/nature13977
https://www.researchgate.(...)the_banking_industry
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198352403
Brexit: EU to launch legal proceedings against UK 'very soon'
https://www.theguardian.c(...)against-uk-very-soon

Brussels has warned it will launch legal action “very soon” following a move by the UK to unilaterally delay implementation of part of the Brexit deal relating to Northern Ireland.

The European commission vice-president, Maro efčovič, said the announcement by the government on Wednesday had come as a “very negative surprise”.

David Frost, the Cabinet Office minister, said the UK was extending a series of “grace periods” designed to ease trade between Northern Ireland – which remains in the EU single market for goods – and Great Britain while permanent arrangements are worked out.

It provoked a furious response in Brussels, with the EU accusing Britain of going back on its treaty obligations in the Brexit withdrawal agreement intended to ensure there is no return of a hard border between Northern Ireland and the Republic.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 11:14:08 #270
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198352932
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 11:17:33 #271
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198352972
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
Een minder grote financile sector in het VK hoeft niet ongunstig te zijn, aangezien het samen gaat met onoprecht en valsspelend gedrag:

https://www.nature.com/articles/nature13977
https://www.researchgate.(...)the_banking_industry
En wat vervangt die banen en belastinginkomsten dan wel? Landbouw? Visserij? En de dames van de catering? Schoonmakers? Beveiligers? Ook maar op het land gaan werken of zo?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198353141
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:19 schreef Klopkoek het volgende:
Een minder grote financile sector in het VK hoeft niet ongunstig te zijn, aangezien het samen gaat met onoprecht en valsspelend gedrag:

https://www.nature.com/articles/nature13977
https://www.researchgate.(...)the_banking_industry
Dat de financile sector een te groot deel van de Britse economie bepaalde lijkt me niet echt omstreden. Punt is wel dat daar ook het geld verdiend werd, als die sector de economie niet meer laat drijven hebben ze verdomde weinig alternatieven. Maar goed, de rekening van de Brexit komt toch wel bij de gewone Brit terecht en niet bij de conservatieve elite die ze in deze ellende heeft gestort...
pi_198353179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat vervangt die banen en belastinginkomsten dan wel? Landbouw? Visserij? En de dames van de catering? Schoonmakers? Beveiligers? Ook maar op het land gaan werken of zo?
Ligt voor de hand dat die weer terug belanden in sectoren waar ze oorspronkelijk in zijn begonnen (als student of werknemer), ergens in het STEM wereldje dus.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:08:18 #274
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198353590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En wat vervangt die banen en belastinginkomsten dan wel? Landbouw? Visserij? En de dames van de catering? Schoonmakers? Beveiligers? Ook maar op het land gaan werken of zo?
Dit kun je prima zelf bedenken... Vooral omdat de pond zal zakken en dus export voordeliger wordt voor hun topsectoren zoals farmacie. Je klinkt als een financile maffia lobbyist, de onoprechte en corrupte sector dus.

Mensen die doen alsof het VK qua hoogwaardige industrie achterloopt op Nederland/Belgi snappen er niet veel van. Die kennen de feiten niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:09:12 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198353597
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat de financile sector een te groot deel van de Britse economie bepaalde lijkt me niet echt omstreden. Punt is wel dat daar ook het geld verdiend werd, als die sector de economie niet meer laat drijven hebben ze verdomde weinig alternatieven. Maar goed, de rekening van de Brexit komt toch wel bij de gewone Brit terecht en niet bij de conservatieve elite die ze in deze ellende heeft gestort...
Net als de rekening van de EU :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198353630
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Net als de rekening van de EU :)
Is dat zo? Gelukkig pakt die rekening overigens voor de hele samenleving wel zeer ruim positief uit. Niet in de laatste plaats voor de gewone burgers.

Maar waarom vind jij het blijkbaar geen enkel probleem wanneer de gewone Britten keihard genaaid worden voor dit elitaire conservatieve experiment?
pi_198353658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit kun je prima zelf bedenken... Vooral omdat de pond zal zakken en dus export voordeliger wordt voor hun topsectoren zoals farmacie. Je klinkt als een financile maffia lobbyist, de onoprechte en corrupte sector dus.

Mensen die doen alsof het VK qua hoogwaardige industrie achterloopt op Nederland/Belgi snappen er niet veel van. Die kennen de feiten niet.
Die farmaceutische sector (met bij elkaar natuurlijk maar een beperkte economische impact) is dan weer geheel afhankelijk van Europese grondstoffen en afzet. Iets eerder in dit topic stond al een triest verhaal van verschillende medicijnenfabrikanten die hun productie daardoor noodgedwongen naar Europa moesten verhuizen.

Die sector kunnen we dus doorstrepen. Zijn er nog andere sectoren waar de Britten wel duurzaam geld mee kunnen gaan verdienen?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:20:41 #278
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198353741
Internationale experts schatten het VK als behoorlijk technologisch geavanceerd in:

https://www.usnews.com/ne(...)-perception?slide=11

Zoals wel bij meer dingen klopt het dominante beeld niet echt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 6 maart 2021 @ 12:23:24 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198353770
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is dat zo? Gelukkig pakt die rekening overigens voor de hele samenleving wel zeer ruim positief uit. Niet in de laatste plaats voor de gewone burgers.

Maar waarom vind jij het blijkbaar geen enkel probleem wanneer de gewone Britten keihard genaaid worden voor dit elitaire conservatieve experiment?
Dat naaien valt wel mee. Het aantal ongelukken op werk is bijvoorbeeld redelijk laag, lager dan hier.

https://ec.europa.eu/euro(...)s_at_work_statistics
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198353844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat naaien valt wel mee. Het aantal ongelukken op werk is bijvoorbeeld redelijk laag, lager dan hier.

https://ec.europa.eu/euro(...)s_at_work_statistics
Nu niet weer lafjes proberen de doelpalen te verplaatsen.
Wie gaat uiteindelijk de rekening voor de Brexit betalen? Is dat de gewone Brit of komt dit keer op magische wijze de rekening voor een conservatief experiment van de elite wel bij die elite terecht? En hoe zie je dat dan voor je?


overigens klopt je claim niet. De Britten scoren 0,78 per 100.000 en Nederland 0,6 per 100.000.
pi_198354366
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit kun je prima zelf bedenken... Vooral omdat de pond zal zakken en dus export voordeliger wordt voor hun topsectoren zoals farmacie. Je klinkt als een financile maffia lobbyist, de onoprechte en corrupte sector dus.

Mensen die doen alsof het VK qua hoogwaardige industrie achterloopt op Nederland/Belgi snappen er niet veel van. Die kennen de feiten niet.
De medicijnen van Theresa May worden blijkbaar gemaakt wel in Denemarken.
https://www.independent.c(...)enmark-a8636541.html
pi_198354917
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a4034404

Hier gaan we nog veel last van krijgen tot men de grootste ellende heeft gerepareerd...
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:58:47 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198355161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:01 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De medicijnen van Theresa May worden blijkbaar gemaakt wel in Denemarken.
https://www.independent.c(...)enmark-a8636541.html
Kleine kanttekening. Dat is uit 2018... maar zou nog steeds dezelfde situatie kunnen zijn natuurlijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198355408
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

Kleine kanttekening. Dat is uit 2018... maar zou nog steeds dezelfde situatie kunnen zijn natuurlijk.
Deze is van dit jaar:
quote:
Insulin in the UK comes from three main pharmaceutical manufacturers – Lilly, Sanofi and Novo Nordisk. These suppliers currently import insulin from outside of the UK. We understand that these insulin suppliers will keep at least six weeks stock of insulin in the UK to reduce potential disruption.
https://www.diabetes.org.(...)etes/brexit-diabetes

Novo Nordisk is een Deens bedrijf
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 17:04:24 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198358276
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit kun je prima zelf bedenken... Vooral omdat de pond zal zakken en dus export voordeliger wordt voor hun topsectoren zoals farmacie. Je klinkt als een financile maffia lobbyist, de onoprechte en corrupte sector dus.

Mensen die doen alsof het VK qua hoogwaardige industrie achterloopt op Nederland/Belgi snappen er niet veel van. Die kennen de feiten niet.
Maar het pond stijgt momenteel. En export is lastig als je eerst de grondstoffen moet IMporteren, het VK heeft vrijwel geen grondstoffen zelf. Maar goed, dat is pas de eerste horde.

En kap nou eens met dat persoonlijke gesneer en geframe, mijn opmerking was gebaseerd op de realiteit, investeringen in het VK voor productie zijn er gewoon nauwelijks want als je wil EXporteren dan is je dichtsbijzijnde markt de EU. Een markt waar je dan met importheffingen en beperkingen te maken hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198358477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
Internationale experts schatten het VK als behoorlijk technologisch geavanceerd in:

https://www.usnews.com/ne(...)-perception?slide=11

Zoals wel bij meer dingen klopt het dominante beeld niet echt.
Internationale experts, waar heb je het over? Dit is gebaseerd op een survey onder 20.000 willekeurige burgers en gaat om de perceptie van die burgers over technologische ontwikkeling.

Die burgers zien Rusland kennelijk ook als technologisch hoog geavanceerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2021 17:21:27 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 12:56:15 #287
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198373572
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 12:29 schreef KareldeStoute het volgende:
overigens klopt je claim niet. De Britten scoren 0,78 per 100.000 en Nederland 0,6 per 100.000.
Je 'vergeet' naar de non-lethal ongelukken te kijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 12:59:42 #288
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198373644
Kijk ook eens naar de Wereldbank data:

https://data.worldbank.or(...)cent_value_desc=true

Wat ze exporteren is dus relatief hoogwaardig (en stijgende). Sorteer van hoog naar laag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_198373827
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je 'vergeet' naar de non-lethal ongelukken te kijken.
Oh, we moeten dus niet naar de data waar je naar linkt te kijken maar naar heel wat anders?
Wederom een poging de doelpalen te verzetten dus...

En wederom negeer je het belangrijkste deel van de post. Wie gaat uiteindelijk de rekening voor de Brexit betalen? Is dat de gewone Brit of komt dit keer op magische wijze de rekening voor een conservatief experiment van de elite wel bij die elite terecht? En hoe zie je dat dan voor je?
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 13:18:43 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198373894
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh, we moeten dus niet naar de data waar je naar linkt te kijken maar naar heel wat anders?
Wederom een poging de doelpalen te verzetten dus...

En wederom negeer je het belangrijkste deel van de post. Wie gaat uiteindelijk de rekening voor de Brexit betalen? Is dat de gewone Brit of komt dit keer op magische wijze de rekening voor een conservatief experiment van de elite wel bij die elite terecht? En hoe zie je dat dan voor je?
Ook een leuke, "een laag pond is goed voor de export!", nu is dat in de praktijk al de laatste jaren onwaar gebleken maar dat laat onvermeld dat een land wat voor 40-50% afhankelijk is van de IMport van voedsel dus bij een lager pond meer zal moeten betalen voor hun basisbehoeften aan voedsel.

Dat is dus ook een onderdeel van de rekening van Brexit, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 7 maart 2021 @ 13:30:47 #291
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_198374039
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 12:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je 'vergeet' naar de non-lethal ongelukken te kijken.
werken in de financile sector blijkt dus toch wel gezond te zijn :P
  zondag 7 maart 2021 @ 14:13:42 #292
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198374826
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 13:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

werken in de financile sector blijkt dus toch wel gezond te zijn :P
Ja leuk, maar de landen die heleml onderaan staan hebben zo een opgeblazen sector (met mega bailouts) dus niet...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 maart 2021 @ 14:44:57 #293
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_198375423
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja leuk, maar de landen die heleml onderaan staan hebben zo een opgeblazen sector (met mega bailouts) dus niet...
En daar hebben we een probleem:
quote:
Across the EU-27, there were 1 659 non-fatal accidents per 100 000 persons employed in 2018. The range for incidence rates among the EU Member States was from less than 100 non-fatal accidents per 100 000 persons employed in Romania and Bulgaria to more than 2 500 per 100 000 persons employed in Portugal and Spain, while a considerably higher rate was recorded in France (3 445 non-fatal accidents per 100 000 persons employed) — see Figure 2. Particularly low incidence rates for non-fatal accidents may reflect an under-reporting problem linked to: poorly-established reporting systems, little financial incentive for victims to report, non-binding legal obligations for the employers, and so on. In the same way, well-established reporting/recognition systems may often explain the high incidence rate in some countries. While the phenomenon of low non-fatal incidence rates can in part be considered to reflect under-reporting, the situation for incidence rates of fatal accidents is different as it is much more difficult to avoid reporting a fatal accident.

pi_198375664
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Na drie keer doorklikken... zonder dat gaat het grafiekje puur om dodelijke ongevallen.
Maar ga je nog een keer in op het belangrijkste deel van de post. Wie gaat uiteindelijk de rekening voor de Brexit betalen? Is dat de gewone Brit of komt dit keer op magische wijze de rekening voor een conservatief experiment van de elite wel bij die elite terecht? En hoe zie je dat dan voor je?

[ Bericht 3% gewijzigd door Tijger_m op 07-03-2021 18:02:23 ]
  maandag 8 maart 2021 @ 11:37:19 #295
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198389748
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 14:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Na drie keer doorklikken... zonder dat gaat het grafiekje puur om dodelijke ongevallen.
Maar ga je nog een keer in op het belangrijkste deel van de post. Wie gaat uiteindelijk de rekening voor de Brexit betalen? Is dat de gewone Brit of komt dit keer op magische wijze de rekening voor een conservatief experiment van de elite wel bij die elite terecht? En hoe zie je dat dan voor je?
Tuurlijk niet. Hij heeft wel vaker bronnen gequote die zijn eigen stelling onderuit halen en dan zie je meneer ook niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198402891
twitter



echt schokkend de rij bij de londense voedsel bank. Gelukkig hebben we het in Nederland nog niet zo slecht.....
pi_198458355
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 09:32 schreef zakjapannertje het volgende:
https://nos.nl/video/2372(...)brexitproblemen.html

Engeland bloeit op deze manier wel echt op nu. :P
Tja dat krijg je met zulke narcistische leiders.
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 11:17:10 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198459238
40% minder export in januari. Kolere.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 12:13:13 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198460118
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 11:17 schreef Ulx het volgende:
40% minder export in januari. Kolere.
Just a scratch.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')