En dan moet je er maar vertrouwen in hebben dat de organisatie wel kritisch is op welke projecten ze accepteren. Als die gelijk zijn aan welke projecten er nu op de site gepubliceerd worden, dan zijn ze naar mijn idee niet kritisch genoeg. Wij als FOKkers zijn een stuk kritischer op welke we wel of niet een goed project vinden. Dan snap ik wel dat je rendement naar 3% gaat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze gaan uit van, dus niet: garanderen die 3% netto.....
Want anders zou je kunnen overwegen dat de gemiddelde belegger in Collin 3,31% netto netto overhoudt. Uiteraard doen wij fokkers het allemaal beter, dus er is een grote groep die slechter scoort.
Voor deze groep zou het een alternatief kunnen zijn. Er van uitgaande dat men vanwege spreiding in CF wil beleggen.
Voor de beperkte groep die rond de 3% scoort met een eigen mix, zou je kunnen betogen dat het fonds voor 0,31% de belegger een boel keuzestress en administratief beheer uit handen neemt.........![]()
Zelf vind ik het ook veel te leuk, en te winstgevend, om het stuur uit handen te geven, en zeker niet als men die 3% niet kan of wil garanderen.
Ik neem deze niet mee. Voor mij teveel commercieel vastgoed in plaatsen die pre-corona al niet top waren en post-corona m.i. een klap krijgen. Met borgstellingen etc. doe ik niet veel omdat je maar moet afwachten wat er werkelijk overblijft van de waarde wanneer je er aanspraak op wilt maken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De investeringslink:
https://www.collincrowdfu(...)4585837755723815a547
Vergunning ombouw naar 4 zelfstandige woningen is verleend:quote:Op donderdag 24 december 2020 12:39 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 1 jarig SiG project Valutaboulevard 18 van maar liefs 650k.
https://investeren.sameni(...)m-valutaboulevard-18
Ik ben benieuwd of SiG die vol gaat krijgen.
Voor mij is 1 jaar echt te kort maar de ervaring leert dat er voor kort lopende projecten veel animo is.
Doei! Want KOM.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Zus neemt de beautysalon van moeder over:
https://www.kapitaalopmaa(...)ten/MORE-ITZ#project
Er is een 2e hypotheek als zekerheid op het bedrijfspand
Broer is eigenaar van het pand en sluit de hypotheek over naar kapitaalopmaat
https://www.kapitaalopmaa(...)al-Estate-BV#project
Investeerders van zus blijven de 2e hypotheek houden. Investeerders van broer krijgen een 1e en 3e rang de hypothecaire zekerheid
Let op dat je de info in dit jaaroverzicht nodig hebt voor je aangifte 2021 (niet voor 2020).quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:35 schreef dyna18 het volgende:
Jaaroverzicht van SamenInGeld 2020 is nu beschikbaar.
Ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:41 schreef ML45 het volgende:
[..]
Ik neem deze niet mee. Voor mij teveel commercieel vastgoed in plaatsen die pre-corona al niet top waren en post-corona m.i. een klap krijgen. Met borgstellingen etc. doe ik niet veel omdat je maar moet afwachten wat er werkelijk overblijft van de waarde wanneer je er aanspraak op wilt maken.
Het project bij Newfunding vind ik zelf beter, meer woonruimte en minder commerciële ruimtes.
Dit kan weer alleen bij KOM. Door investeerders is bij het vorige project expliciet gevraagd of er wordt afgelost op de hypotheek. Dit is toen bevestigd. Aan investeerders is de indruk gewekt dat de LTV hierdoor maandelijks afneemt..quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef KrekelJapie het volgende:
Zus neemt de beautysalon van moeder over:
https://www.kapitaalopmaa(...)ten/MORE-ITZ#project
Er is een 2e hypotheek als zekerheid op het bedrijfspand
Broer is eigenaar van het pand en sluit de hypotheek over naar kapitaalopmaat
https://www.kapitaalopmaa(...)al-Estate-BV#project
Investeerders van zus blijven de 2e hypotheek houden. Investeerders van broer krijgen een 1e en 3e rang de hypothecaire zekerheid
In geval van zakelijk investeren vanuit bijvoorbeeld een BV is deze wel degelijk van belang voor boekjaar 2020 (vandaar dat het tijdig verstreken hiervan wel belangrijk is). Voor IB box 3 investeringen is dat inderdaad anders.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:02 schreef Inductor het volgende:
Let op dat je de info in dit jaaroverzicht nodig hebt voor je aangifte 2021 (niet voor 2020).
Iemand zet 60k in de OG onderneemster, de Postelse Hoeve laat ik zitten, OG Limburg bescheiden meegenomen denk dat deel tzt in de sale gaat, plus de HA, de Poolse connectie ook gepakt, high potentials met ambitie.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:11 schreef zeeland6 het volgende:
Algemeen. Ik heb vraagtekens bij dat sommigen kost wat kost willen investeren in projecten die vaag zijn, info onvolledig is en meer vragen oproepen dat de pitch kan beantwoorden. De laatste twee projecten van de omvorming tot studentenhuisvesting en vastgoedonderneemster zijn daar twee voorbeelden van. In de pitch staan mooi verdekte rode vlaggen en als je op het forum kijkt verschijnen er steeds meer rode vlaggen. Dat is het mooie van dit forum.
zelfde bij mijquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:35 schreef zeeland6 het volgende:
collin heeft problemen ?
Error establishing a database connection
Hier ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:35 schreef zeeland6 het volgende:
collin heeft problemen ?
website is down, de app werkt nog welquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:35 schreef zeeland6 het volgende:
collin heeft problemen ?
Wat een karig overzicht bij SamenInGeld zeg... In een fatsoenlijk overzicht staat de stand op 1-1 en 31-12, en liefst ook een overzicht van aflossingen, ontvangen rente etc.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:35 schreef dyna18 het volgende:
Jaaroverzicht van SamenInGeld 2020 is nu beschikbaar.
Meer dan dit heb je niet nodig voor aangifte IB. Op de website staat netjes een overzicht van de totale aflossingen en ontvangen rente per kalenderjaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:49 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
[..]
Wat een karig overzicht bij SamenInGeld zeg... In een fatsoenlijk overzicht staat de stand op 1-1 en 31-12, en liefst ook een overzicht van aflossingen, ontvangen rente etc.
Ik laat deze ook voor wat het is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:41 schreef ML45 het volgende:
[..]
Ik neem deze niet mee. Voor mij teveel commercieel vastgoed in plaatsen die pre-corona al niet top waren en post-corona m.i. een klap krijgen. Met borgstellingen etc. doe ik niet veel omdat je maar moet afwachten wat er werkelijk overblijft van de waarde wanneer je er aanspraak op wilt maken.
Het project bij Newfunding vind ik zelf beter, meer woonruimte en minder commerciële ruimtes.
Doe wel stukje mee een deel van Zus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:53 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik kan de details niet zien want mijn rekening is gesloten bij KOM.
Maar als dit weer zo'n project is waarbij het ene familielid uit de crowd leent om een ander familielid uit te kopen, dan snap ik daar werkelijk niks van. Dat doe je toch niet? Dat hou je toch binnen de familie in plaats van de crowd rente te laten vangen? Je laat dan toch simpelweg de verkoper financieren en laat de koper gewoon over een periode van een paar jaar de koopprijs aflossen?
Ik kan er met mijn kop niet bij. Of er zit geen geld in de zaak, óf het is oplichting van de crowd, óf de ouders zijn zwaar egocentrisch en pakken graag geld van hun eigen kids.
Inmiddels werkt de site weer.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:35 schreef zeeland6 het volgende:
collin heeft problemen ?
Anderzijds heb ik ook wel eens vraagtekens bij hier besproken projecten die een default werden; zo van hoe heb je daar in vredesnaam in kunnen investeren.... Zo maakt ieder zijn goede of minder goede afwegingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:11 schreef zeeland6 het volgende:
Algemeen. Ik heb vraagtekens bij dat sommigen kost wat kost willen investeren in projecten die vaag zijn, info onvolledig is en meer vragen oproepen dat de pitch kan beantwoorden. De laatste twee projecten van de omvorming tot studentenhuisvesting en vastgoedonderneemster zijn daar twee voorbeelden van. In de pitch staan mooi verdekte rode vlaggen en als je op het forum kijkt verschijnen er steeds meer rode vlaggen. Dat is het mooie van dit forum.
Fijn maar weer. Net 2 tientjes aan dit avontuurtje overgehoudenquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:00 schreef Horsemen het volgende:
Weer een vervroegde aflossing bij SiG.
Oude Markt 8 en 9, Dr. Poelsstraat 17 te Schinnen.
Al binnen het 1e jaar maar wel met een (beperkte) boeterente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |