quote:
Maar een afname van 2% op de kliniek (vandaag) is toch best een flinke afname? Als het elke dag met zo'n aantal afneemt zijn we over anderhalve maand leeg.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, die afname vind ik verwaarloosbaar. Maar goed, blijf maar mierenneuken hierover - wat we nu zien is gewoon niet echt bemoedigend wat mij betreft.
Dat is het 'm nou juist, dat doet het niet de afgelopen weken. Het schommelt en daardoor zak je niet lekker door.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een afname van 2% op de kliniek (vandaag) is toch best een flinke afname? Als het elke dag met zo'n aantal afneemt zijn we over anderhalve maand leeg.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is het 'm nou juist, dat doet het niet de afgelopen weken. Het schommelt en daardoor zak je niet lekker door.
Cijfertechnisch gezien niet, geef ik toe, gevoelsmatig blijf ik het kwakkelen vinden. Sorry, maar zo denk ik erover.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
7 januari waren er volgens het LCPS 2052 in de kliniek, nu 1814. Dat is een afname van 238, in een week tijd.
[ afbeelding ]
7 januari waren het er 704 en nu 688, dus een afname van 16 in een week tijd.
Dat kun je toch geen stagnatie noemen?
Er is sprake van een daling, maar die is zeer licht. Het gaat bepaald niet heel hard. Je kunt daarin focussen op de daling, en je kunt daarin zien dat het heel traag gaat en vrijwel stagneert.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]Tuurlijk. Dat is ook zo, je mag altijd alles uit je duim zuigen als het maar negatief is.
Dat snap ik wel hoor, dat het gevoelsmatig zo over kan komen. De R hakkelt rond de 0,9 ofzo, dus de afname gaat langzaam doordat ook de toename nog steeds relatief flink is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Cijfertechnisch gezien niet, geef ik toe, gevoelsmatig blijf ik het kwakkelen vinden. Sorry, maar zo denk ik erover.
Verder is het bijzonder vermoeiend om iedere keer zo feitelijk aangevallen te worden. Er lijkt hier soms 0 ruimte te bestaan voor gevoel en emotie, nee - het moet allemaal volgens het boekje en cijfermatig. Dat wilde ik nog even zeggenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is sprake van een daling, maar die is zeer licht. Het gaat bepaald niet heel hard. Je kunt daarin focussen op de daling, en je kunt daarin zien dat het heel traag gaat en vrijwel stagneert.
Daar komt bij dat er net zo goed ruimte moet zijn voor een negatieve interpretatie van zaken als een positieve. Zit er toch niet zo bovenop de hele tijd. De een is negatiever dan de ander. Laat het, negeer het.
Joh, iemand plaatst dagcijfers waarin alle seinen op 'dalen' staan en zet daar gewoon doodleuk bij dat 'het' stagneert. Bij navraag ligt dat aan één grafiekje (van de 4) waarin zogenaamd geen daling te zien zou zijn, maar er nog steeds wel een daling is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is sprake van een daling, maar die is zeer licht. Het gaat bepaald niet heel hard. Je kunt daarin focussen op de daling, en je kunt daarin zien dat het heel traag gaat en vrijwel stagneert.
Daar komt bij dat er net zo goed ruimte moet zijn voor een negatieve interpretatie van zaken als een positieve. Zit er toch niet zo bovenop de hele tijd. De een is negatiever dan de ander. Laat het, negeer het.
Daar ben je zelf ook behoorlijk debet aan door regelmatig om bronnen te roepen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verder is het bijzonder vermoeiend om iedere keer zo feitelijk aangevallen te worden. Er lijkt hier soms 0 ruimte te bestaan voor gevoel en emotie, nee - het moet allemaal volgens het boekje en cijfermatig. Dat wilde ik nog even zeggen
Klopt, ik lees me graag in of laat me graag goed informeren. Dat staat los van de interpretatie van die info.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben je zelf ook behoorlijk debet aan door regelmatig om bronnen te roepen.
Misschien geven de mensen die iets delen waar jij met 'bron?' op reageert ook wel een interpretatie of laten ze hun gevoel spreken. Of geldt dat alleen als het in jouw straatje past?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, ik lees me graag in of laat me graag goed informeren. Dat staat los van de interpretatie van die info.
Dan is het misschien handig als je de steeds terugkerende negatieve invulling van de betreffende user negeert in plaats van daar telkens op een nare manier op te reageren. Je kunt iets ook niet lezen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Joh, iemand plaatst dagcijfers waarin alle seinen op 'dalen' staan en zet daar gewoon doodleuk bij dat 'het' stagneert. Bij navraag ligt dat aan één grafiekje (van de 4) waarin zogenaamd geen daling te zien zou zijn, maar er nog steeds wel een daling is.
Kwestie van interpretatie, mn neus. Gewoon een telkens terugkerend truukje van de betreffende user om altijd alleen maar te kijken naar de cijfers die in zijn ogen het negatiefst zijn en die daarom op dat moment het belangrijkst zijn. Zonder enige uitleg gewoon iets opschrijven dat volkomen onwaar is bij een twitterbericht dat ie zelf plaatst, en niet dat het voor het eerst is.
Als meerdere mensen last ondervinden van dezelfde user, dan ligt het toch bij die user. Is gewoon zeer vervelend om altijd ergens negatief in te staan.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het misschien handig als je de steeds terugkerende negatieve invulling van de betreffende user negeert in plaats van daar telkens op een nare manier op te reageren. Je kunt iets ook niet lezen.
Het is niet mijn bedoeling om je erop aan te vallen uiteraard, maar als je post 'het stagneert' terwijl dat niet uit de cijfers lijkt te komen wil ik dat graag begrijpen, waarom je dat zo ziet. Het kan net zo goed betekenen dat ik het niet goed leesquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verder is het bijzonder vermoeiend om iedere keer zo feitelijk aangevallen te worden. Er lijkt hier soms 0 ruimte te bestaan voor gevoel en emotie, nee - het moet allemaal volgens het boekje en cijfermatig. Dat wilde ik nog even zeggen
Dat is jullie interpretatie dat ik 'altijd' negatief ben, want dat is verre van waarquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Als meerdere mensen last ondervinden van dezelfde user, dan ligt het toch bij die user. Is gewoon zeer vervelend om altijd ergens negatief in te staan.
Door jou voelde ik me dan ook niet aangevallen, het is de toon die de muziek maakt en sommige users hier hebben nogal een aanvallerig karakter.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is niet mijn bedoeling om je erop aan te vallen uiteraard, maar als je post 'het stagneert' terwijl dat niet uit de cijfers lijkt te komen wil ik dat graag begrijpen, waarom je dat zo ziet. Het kan net zo goed betekenen dat ik het niet goed lees
Topic meteen dood.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[modbreak]Duidelijk En door![/modbreak]
Feestquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan kunnen we weer beginnen met het praten in cirkeltjes
Spoiler alert, man!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of wachten jullie liever tot 15:15? Spanning wel een beetje weg zo.
Kunnen we nu bepaalde sectoren (ik noem maar even geen namen) gaan opengooien?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
24 nieuwe COVID opnames op IC (24 minder dan gisteren)
Covid bezetting IC: 685 (3 minder dan gisteren)
217 nieuwe opnames kliniek (9 minder dan gisteren)
Bezetting kliniek COVID: 1784 (30 minder dan gisteren)
Ik zit er elke middag zo bij:quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Of wachten jullie liever tot 15:15? Spanning wel een beetje weg zo.
Zoals je ziet dalen de ziekenhuiscijfers. Uiteindelijk is dat wat telt. Als expert op gebied van ziekenhuiscapaciteit zou ik adviseren om voorzichtig al wat sectoren open te gooien. Ik zou zelf beginnen met de Horeca, sportscholen en sportkantines.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Kunnen we nu bepaalde sectoren (ik noem maar even geen namen) gaan opengooien?
Graag je deskundige mening Lenny.
Stagnatiequote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
24 nieuwe COVID opnames op IC (24 minder dan gisteren)
Covid bezetting IC: 685 (3 minder dan gisteren)
217 nieuwe opnames kliniek (9 minder dan gisteren)
Bezetting kliniek COVID: 1784 (30 minder dan gisteren)
Bedankt voor deze deskundige analyse, ik stel dat zeer op prijs.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoals je ziet dalen de ziekenhuiscijfers. Uiteindelijk is dat wat telt. Als expert op gebied van ziekenhuiscapaciteit zou ik adviseren om voorzichtig al wat sectoren open te gooien. Ik zou zelf beginnen met de Horeca, sportscholen en sportkantines.
Je zit al klaar met kroegenopen.gif hè?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zoals je ziet dalen de ziekenhuiscijfers. Uiteindelijk is dat wat telt. Als expert op gebied van ziekenhuiscapaciteit zou ik adviseren om voorzichtig al wat sectoren open te gooien. Ik zou zelf beginnen met de Horeca, sportscholen en sportkantines.
7daagsgemiddelde op IC is 36. Dan is 24 prima toch? Helemaal als het gisteren 48 was.quote:
nou ja, als gisteren gewoon een statistische uitschieter naar boven was en vandaag naar onder dan zit je nog op een gemiddelde van 36.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
7daagsgemiddelde op IC is 36. Dan is 24 prima toch? Helemaal als het gisteren 48 was.
Op kliniek is weekgemiddelde ook gedaald met 31 (218 afgelopen 7 dagen tov 249 daarvoor).
Ik ben niet ontevreden.
Ik doe hierover geen uitspraken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zit al klaar met kroegenopen.gif hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat zo is, hopelijk maakt de media dan wel even een kanttekening over dit 😂quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd of we Lanslingerland nu in de cijfers gaan zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
7 gemeentes met 1 besmettingen
41 gemeentes met 2-4 besmettingen
82 gemeentes met 5-9 besmettingen
75 gemeentes met 10-14 besmettingen
42 gemeentes met 15-19 besmettingen
42 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
500 minder dan gisterenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 6.009 nieuw gemelde positieve testen
- 217 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 94 nieuwe overlijdens
Misschien in de file berichten, het schijnt nogal druk te zijnquote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
Ben benieuwd of we Lanslingerland nu in de cijfers gaan zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |