Ik geef aan dat die avondklok ook gaat zorgen voor een versterkt effect van wat je juist niet wilt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:56 schreef trustychords het volgende:
[..]
Guttegut, daar zal je em mee hebben hoor.
Snap ik, maar doen alsof je daartoe gedwongen wordt is ook niet fair. Als je dan een punt wilt maken, negeer dan de avondklok.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En nu gaan er waarschijnlijk weer een boel mensen nog langer bij elkaar in huis blijven omdat ze hun slaapzak meenemen.
Voor corona nu niet, maar je kunt je wel sterk afvragen of Rutte nog terug kan komen als lijsttrekker.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
Het zal ook niets veranderen. Verkiezingen uitschrijven kost tijd, dus dat zal gewoon midden maart blijven. Nu aftreden betekent in mijn ogen dat ze zeggen: "We hebben hier fouten gemaakt en nemen verantwoordelijkheid", maar dat is 't zo'n beetje.
Niet achter de voordeur.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zijn in principe al aan te pakken wegens verboden groepsvorming en alcohol na 20.00 uur.
Een vriend van mij werkt in de media, en daar gaan alle opnames gewoon zoveel mogelijk door, onder coronamaatregelen, lees mondkapjes, eventueel snel/PCR coronatest, etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, Famke is natuur een ongelofelijke doos en iemand bij wie ik weinig talent kan ontdekken.
Maar hier heb ik toch mijn bedenkingen bij. Neem de opname van de dramaserie The Spectacular over de IRA-aanslag in 1990. Eerst door de burgemeester verboden. Daarna bleek het op basis van de nieuwe noodverordening toch mogelijk te zijn en mocht het.
Nu heb ik de laatste beleidswijziging op dit gebied niet bijgehouden en heeft Famke enorm de schijn tegen, maar als opnames voor mediaproducties mogen plaatsvinden, dan mag of iedereen het of niemand. Het lijkt mij niet de bedoeling dat een burgemeester op basis van wat hij of zij goede smaak vindt, hier een selectie in gaat maken.
Ik kan me voorstellen dat dat bij een bepaalde groep jongeren niet zo is, omdat ze nog thuis wonen en de ouders niet zitten te wachten op een stel logés.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En nu gaan er waarschijnlijk weer een boel mensen nog langer bij elkaar in huis blijven omdat ze hun slaapzak meenemen.
Dat kan en mag wel met een avondklok? Lijkt mij sterk, of dat hoop ik, eigenlijk.quote:
Dat is het kromme. Je mag nu ook al niet met meer dan twee personen op straat samenkomen. Dat word alleen niet genoeg gehandhaafd. Gaat niet opeens veranderen bij een avondklok.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:57 schreef Noek het volgende:
Maar samenkomsten van jongeren zijn al verboden, daar gaat een avondklok niks aan veranderen. Dan is het dubbel verboden?
Altijd wel 1 ouder van het hele groepje wat het wel toestaat.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat bij een bepaalde groep jongeren niet zo is, omdat ze nog thuis wonen en de ouders niet zitten te wachten op een stel logés.
Ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:57 schreef Noek het volgende:
Maar samenkomsten van jongeren zijn al verboden, daar gaat een avondklok niks aan veranderen. Dan is het dubbel verboden?
Ik denk dat die onder VVD-stemmers nog steeds een heel hoog draagvlak heeft.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor corona nu niet, maar je kunt je wel sterk afvragen of Rutte nog terug kan komen als lijsttrekker.
Topsport, wegrennen voor de politie. Nog goed tegen Corona ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:58 schreef Noek het volgende:
Hier willen ze er iig een sport van gaan maken, vd avondklok. En dat doet mijn sporthart wel deugd.
Bewegen is GEZOND, mensOn!
Kan. Maar goed, die hele handhaving wordt toch niks, dat kun je nu al uittekenen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat bij een bepaalde groep jongeren niet zo is, omdat ze nog thuis wonen en de ouders niet zitten te wachten op een stel logés.
Nee, maar op straat mag je wel handhaven als er een avondklok geldt. Dus het idee is dat als mensen niet naar buiten mogen, ze ook niet bij elkaar over de vloer kunnen komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat kan en mag wel met een avondklok? Lijkt mij sterk, of dat hoop ik, eigenlijk.
Nee, maar dat staat er ook niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat kan en mag wel met een avondklok? Lijkt mij sterk, of dat hoop ik, eigenlijk.
Ook dat.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Altijd wel 1 ouder van het hele groepje wat het wel toestaat.
Het ging toch over jongeren die in groepjes buiten hangen?quote:
M'n hond kan ver lopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar op straat mag je wel handhaven als er een avondklok geldt. Dus het idee is dat als mensen niet naar buiten mogen, ze ook niet bij elkaar over de vloer kunnen komen.
Ik heb ook sterk m'n twijfels bij zo'n avondklok, juist vanwege de handhaving. Enkel in de grotere dorpen en steden kun je dan iets doen en dan alsnog kun je niet alles tegenhouden inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:57 schreef Noek het volgende:
Nou ja, ik geloof er niet echt in dat ze straks iedereen op straat gaan aanspreken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar op straat mag je wel handhaven als er een avondklok geldt. Dus het idee is dat als mensen niet naar buiten mogen, ze ook niet bij elkaar over de vloer kunnen komen.
Niet alleen. Een deel van het idee achter de spertijd is dat je ook binnen-bijeenkomsten aanpakt omdat je niet de straat op mag om van A naar B te gaan, en later op de avond weer terug naar A.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging toch over jongeren die in groepjes buiten hangen?
En anders is er altijd nog deze optiequote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan. Maar goed, die hele handhaving wordt toch niks, dat kun je nu al uittekenen.
Sky Newsquote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sommige Britse tabloids zijn wel afvoerputjes van een andere orde. Vergeleken daarmee is de Telegraaf uitermate goede onderzoeksjournalistiek.
@:RipCity was dit The Sun ofzo?
Aanspreken? Gelijk het vuur openen natuurlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof er niet echt in dat ze straks iedereen op straat gaan aanspreken.
Klere wat gaat het traag.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Het uhm.. stagneert nogal helaas
Neequote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:57 schreef Noek het volgende:
-30 is toch geen stagneren? Dat is op het totaal van kliniek een afname van 2%quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben ook helemaal de capaciteit niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, ik geloof er niet echt in dat ze straks iedereen op straat gaan aanspreken.
Ik wacht wel om het hoekje totdat ik een vriendelijke wijkgenoot met een hond tegenkom en dan ga ik daar wel 1.5 meter achter lopen
Ik had de post in kwestie waar ik op reageerde geinterpreteerd als buiten. Ik zie dat dat er niet expliciet stond. My bad. En ik weet wat het idee van de avondklok isquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet alleen. Een deel van het idee achter de spertijd is dat je ook binnen-bijeenkomsten aanpakt omdat je niet de straat op mag om van A naar B te gaan, en later op de avond weer terug naar A.
Al kunnen ze wel bv het kentekenregistratiesysteem van de snelweg gebruiken om mensen aan te spreken die 's avonds de weg op zijn geweest. Ik ben bang dat ze dat soort middelen wel gaan inzetten, aangezien dat systeem nu ook al te pas en te onpas wordt gebruikt voor zaken waar het nooit voor bedoeld is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben ook helemaal de capaciteit niet.
Hoe werkt dat als je 3 minnetjes ziet?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
We moeten toch niet naar dagcijfers kijken volgens jou?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoe werkt dat als je 3 minnetjes ziet?
Als je het meerdere keren kunt krijgen bouw je dus geen immuniteit op.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er geen immuniteit opgebouwd wordt? Dat handjevol mensen dat het nog een keer heeft gekregen op het totaal is toch niet indicatief voor alles?
Dat artikel zegt niets over immuniteit hoor?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je bouwt wel immuniteit op.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)in-bloed-aantoonbaar
... en nog veel meer bronnen als je even je best doet. Dat er hier en daar niet wetenschappelijk onderbouwde tweede besmettingen zijn gevonden zegt natuurlijk niet zoveel, maar dat begrijp jij ook wel.
Terwijl ook juist dat zeer waarschijnlijk niet de jongeren zullen zijn, in die auto's.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al kunnen ze wel bv het kentekenregistratiesysteem van de snelweg gebruiken om mensen aan te spreken die 's avonds de weg op zijn geweest. Ik ben bang dat ze dat soort middelen wel gaan inzetten, aangezien dat systeem nu ook al te pas en te onpas wordt gebruikt voor zaken waar het nooit voor bedoeld is.
Je post hier nu zelf dagcijfers, zegt dat het stagneert terwijl je een afname rapporteert, wat wil je dan precies zeggen?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We moeten toch niet naar dagcijfers kijken volgens jou?
Ik post ook de grafieken die het verloop laten zien, wel op blijven letten he.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je post hier nu zelf dagcijfers, zegt dat het stagneert terwijl je een afname rapporteert, wat wil je dan precies zeggen?
Dus een handjevol mensen die het een tweede keer heeft gekregen is indicatief voor iedereen? Er is in zoveel verschillende onderzoeken al laten zien dat je anti-stoffen minimaal 6 maanden in je bloed blijven, waarom zou je dan niet immuun zijn?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als je het meerdere keren kunt krijgen bouw je dus geen immuniteit op.
[..]
Dat artikel zegt niets over immuniteit hoor?
Alleen dat er wat anti-stoffen in je bloed blijven waardoor je lichaam sneller gaat reageren. Ipv van 0 naar 100 te moeten ga je van 20 naar 100.
Dus heel leuk wat je zegt en een deel van de mensen zal er de 2e keer beter op reageren, maar
je wordt simpelweg niet immuun.
Dat hangt er vanaf wie ze met "jongeren" bedoelen. Soms zijn dat kinderen van 12, soms iedereen onder de 60quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Terwijl ook juist dat zeer waarschijnlijk niet de jongeren zullen zijn, in die auto's.
Politie ziet volgens mij ook helemaal niet op een avondklok te wachten, want links- rechtsom wordt het een gigantische rompslomp en puinhoop met handhaven.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al kunnen ze wel bv het kentekenregistratiesysteem van de snelweg gebruiken om mensen aan te spreken die 's avonds de weg op zijn geweest. Ik ben bang dat ze dat soort middelen wel gaan inzetten, aangezien dat systeem nu ook al te pas en te onpas wordt gebruikt voor zaken waar het nooit voor bedoeld is.
En daarin zie je dat het afneemt. Niet stagneert. Wel kijken wat je post he.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik post ook de grafieken die het verloop laten zien, wel op blijven letten he.
Nee, dit is toch een duidelijke daling.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een stagnering wat mij betreft als je kijkt naar die laatste 14 dagen..
Ben ik het niet mee eens, die afname vind ik verwaarloosbaar. Maar goed, blijf maar mierenneuken hierover - wat we nu zien is gewoon niet echt bemoedigend wat mij betreft.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
En daarin zie je dat het afneemt. Niet stagneert. Wel kijken wat je post he.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, dit is toch een duidelijke daling.
Kwestie van interpretatiequote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, die afname vind ik verwaarloosbaar. Maar goed, blijf maar mierenneuken hierover - wat we nu zien is gewoon niet echt bemoedigend wat mij betreft.
Dat kunnen ze op dit moment echt niet. ANPR heeft alleen het kenteken, verder niets. Daar moet dus allerlei info bij gezocht worden bij RDW of politie (ANPR camerás zijn volgens mij van de politie).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Die afname is 20-30 over een periode van 2 weken. Vorige week lagen er op vrijdag 708 op de IC, nu zijn het er 690. Afname = afname.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, die afname vind ik verwaarloosbaar.
En kijk nu eens naar dat grafiekje voor de verpleegafdelingen. IC daalt altijd het langzaamst en als laatst.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is gewoon een stagnering wat mij betreft als je kijkt naar die laatste 14 dagen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |