Er werd hier gisteren nog een artikel gedeeld waarin de conclusie werd getrokken dat het grotendeels door gedrag komt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:43 schreef Evenstar het volgende:
Die besmettingcijfers in Ierland he ... is daar nou van bevestigd dat het echt komt door UK mutatie?
Hoe zit het in rest van UK of is het vooral Londen waar het mis gaat?
Niet genoeg in verdiept om eerlijk te zijn, maar wat is de kans dat het gewoon grotendeels door gedrag komt? Misschien wel besmettelijker, maar niet zoveel besmettelijker?
In Ierland hebben ze versoepeld tijdens de kerst, las ik. Ook de restaurants waren open.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:43 schreef Evenstar het volgende:
Die besmettingcijfers in Ierland he ... is daar nou van bevestigd dat het echt komt door UK mutatie?
Hoe zit het in rest van UK of is het vooral Londen waar het mis gaat?
Niet genoeg in verdiept om eerlijk te zijn, maar wat is de kans dat het gewoon grotendeels door gedrag komt? Misschien wel besmettelijker, maar niet zoveel besmettelijker?
Thanks, ben benieuwd. Had er zelf nog niet echt tijd voor gehad om verder te lezen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er werd hier gisteren nog een artikel gedeeld waarin de conclusie werd getrokken dat het grotendeels door gedrag komt.
In de UK waren ze begin dec ook nog aan het versoepelen toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:48 schreef Noek het volgende:
Dus is het best gek dat een avondklok als optie wordt voorgesteld door Rutte afgelopen week omdat het in Engeland en Ierland misgaat. Misschien gaat het daar juist mis door gedrag en niet al te slimme beslissingen daar. Dan ga je daarom hier niet een avondklok instellen.
Daar zaten ze gewoon weer vrolijk in het voetbalstadion.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de UK waren ze begin dec ook nog aan het versoepelen toch?
Die vergelijking met hier maken gaat sowieso vrij mank want wij zitten al sinds 15 dec is een flinke lockdown en daarvoor waren de horeca ook al maanden dicht.
Kabinet is omgevallen. Gaat dat betekenen dat er zonder weerstand een avondklok ingevoerd kan worden?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:48 schreef Noek het volgende:
Dus is het best gek dat een avondklok als optie wordt voorgesteld door Rutte afgelopen week omdat het in Engeland en Ierland misgaat. Misschien gaat het daar juist mis door gedrag en niet al te slimme beslissingen daar. Dan ga je daarom hier niet een avondklok instellen.
Plekken als dierentuinen openen, van 2 naar 4 personen buiten en lief vragen of je aub. niet meer binnen wil afspreken i.v.m. grotere kans op besmetting zal volgens mij echt veel meer opleveren dan een avondklok.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:48 schreef Noek het volgende:
Ja, en daar waren nog tot heel lang boxen en gyms open bijv.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de UK waren ze begin dec ook nog aan het versoepelen toch?
Die vergelijking met hier maken gaat sowieso vrij mank want wij zitten al sinds 15 dec is een flinke lockdown.
Nee hoor, dat ze zijn gevallen wil niet zeggen dat zezich opeens niet meer hoeven te verantwoorden hequote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kabinet is omgevallen. Gaat dat betekenen dat er zonder weerstand een avondklok ingevoerd kan worden?
Een avondklok wordt hier voorgesteld omdat men vooral bij jongeren nog teveel samenkomsten ziet (inclusief alcohol) waardoor afstand en andere regels snel vervagen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:48 schreef Noek het volgende:
Die, volgens mij relatief kleine groep, jongeren die al tien maanden geen fuck geven gaan zich ook niet tegen laten houden door een avondklok denk ik.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een avondklok wordt hier voorgesteld omdat men vooral bij jongeren nog teveel samenkomsten ziet (inclusief alcohol) waardoor afstand en andere regels snel vervagen.
Op gebied van de coronacrisis blijft het kabinet missionair, dus daar verandert niets.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kabinet is omgevallen. Gaat dat betekenen dat er zonder weerstand een avondklok ingevoerd kan worden?
Rutte zei eerder deze week dat zelfs als het kabinet zou vallen ze op coronabeleid niet demissionair zouden worden, dus dat zal denk gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tja, hier is in de appgroep al afgesproken dat wij gewoon bij elkaar blijven pitten nu als we met paar man voetbal gaan kijken op zaterdagavond. Wat waarschijnlijk slechter is dan als we gewoon weer naar huis waren gefietst, maar als Rutte met onzin komt aanzetten kan hij het terug krijgen ook.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Plekken als dierentuinen openen, van 2 naar 4 personen buiten en lief vragen of je aub. niet meer binnen wil afspreken i.v.m. grotere kans op besmetting zal volgens mij echt veel meer opleveren dan een avondklok.
Snap echt waarom ze het willen doen, maar het gaan inderaad juist een omgekeerd effect hebben ben ik bang. Als je ziet dat zelfs mensen die zich tien maanden zoveel mogelijk aan de regels hebben gehouden rebels gedrag gaan vertonen ben je een stapje te ver gegaan.
Rutte gebruikte Engeland en Ierland als voorbeeld vd week, dat moesten we niet willen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een avondklok wordt hier voorgesteld omdat men vooral bij jongeren nog teveel samenkomsten ziet (inclusief alcohol) waardoor afstand en andere regels snel vervagen.
Als ik dit lees vraag ik me eigenlijk ondertussen af of er uberhaubt op andere beleidsterreinen iets gebeurd anders dan corona, demissionair of niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rutte zei eerder deze week dat zelfs als het kabinet zou vallen ze op coronabeleid niet demissionair zouden worden, dus dat zal denk gewoon doorgaan.
De pakkans zal sowieso minimaal zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die, volgens mij relatief kleine groep, jongeren die al tien maanden geen fuck geven gaan zich ook niet tegen laten houden door een avondklok denk ik.
Dan zorgen ze dat ze voor 20:00 binnen zijn en lekker blijven feesten tot 04:00.
Hoeveel man zou het serieus om gaan die nu nog bijelkaar komen etc?
Die zijn in principe al aan te pakken wegens verboden groepsvorming en alcohol na 20.00 uur.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En nu gaan er waarschijnlijk weer een boel mensen nog langer bij elkaar in huis blijven omdat ze hun slaapzak meenemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij verandert het op dit vlak niets.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kheb 'm gevondenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Thanks, ben benieuwd. Had er zelf nog niet echt tijd voor gehad om verder te lezen.
Guttegut, daar zal je em mee hebben hoor.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, hier is in de appgroep al afgesproken dat wij gewoon bij elkaar blijven pitten nu als we met paar man voetbal gaan kijken op zaterdagavond. Wat waarschijnlijk slechter is dan als we gewoon weer naar huis waren gefietst, maar als Rutte met onzin komt aanzetten kan hij het terug krijgen ook.
Het zal ook niets veranderen. Verkiezingen uitschrijven kost tijd, dus dat zal gewoon midden maart blijven. Nu aftreden betekent in mijn ogen dat ze zeggen: "We hebben hier fouten gemaakt en nemen verantwoordelijkheid", maar dat is 't zo'n beetje.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees vraag ik me eigenlijk ondertussen af of er uberhaubt op andere beleidsterreinen iets gebeurd anders dan corona, demissionair of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |