Nee, maar een referendum moet wel zin hebben. Een peiling van Ipsos kan er wel wat naast zitten, maar echt niet >20 procentpunt. Een referendum kost gewoon zo'n 30 miljoen, dat moet je niet zo maar weg gooien.quote:Op zondag 25 september 2022 13:22 schreef NM07 het volgende:
[..]
Een peiling vind ik toch niet zo betrouwbaar, leg de vraag maar een keer in een officieel bindend referendum voor. Gaat meer om het principe, dat ook de monarchie democratisch gelegitimeerd is ja of nee. De bevolking is nooit (bindend) gevraagd, en peilingen zijn ook maar steekproeven en geen wetgeving.
Misschien heb je gelijk, al zie ik het niet als weggegooid geld. Het kan juist vertrouwen geven in het systeem en aan de bevolking. Wellicht is het referendum te combineren met een aantal andere vraagstukken zodat het nog wat waardevoller is.quote:Op zondag 25 september 2022 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar een referendum moet wel zin hebben. Een peiling van Ipsos kan er wel wat naast zitten, maar echt niet >20 procentpunt. Een referendum kost gewoon zo'n 30 miljoen, dat moet je niet zo maar weg gooien.
Meloni geld als 'soft eurosceptisch'quote:Op zondag 25 september 2022 12:12 schreef Hanca het volgende:
Wat uit de Nederlandse pers begrijp (van de Italiaanse bronnen kan ik lastig bepalen of ze links of rechts zijn en hoe betrouwbaar ze zijn) is Meloni wel erg conservatief en behoorlijk rechts, maar is ze niet echt anti-EU. Wel is ze tegen meer bevoegdheden naar de EU schuiven. Ben dus benieuwd hoe dit voor de EU uit zal pakken. Ze is geen Orban en ook zeker geen Morawiecki, maar het botst denk ik wel behoorlijk met de plannen van Macron, Scholz en Von der Leyen. Nou vind ik wat tegenwicht tegen hun plannen (Europese President en minister van buitenlandse zaken, Europese belastingen, enz) niet zo erg, maar nationalistisch-rechts is natuurlijk ook niet alles. En ik hoop vooral dat ze de Italiaanse economie wel wil blijven hervormen. En dat lijkt me zeker met Salvini als partner erg lastig.
Uiteindelijk is het natuurlijk enorm zonde dat Draghi veel te snel weg moest.
Wouw. Even kijken wat de gevolgen gaan zijn.quote:Op zondag 25 september 2022 23:06 schreef hollandia02 het volgende:
#ElezioniPolitiche2022
Fratelli d’Italia 23%
M5S 18%
PD 16%
Lega 14%
ItalExit 7%
Forza Italia 6%
Azione/ItaliaViva 5%
PCI 4%
Italia Sovrana e Popolare 3%
Vita 2%
Moderati 1%
Insieme per il Futuro 1%
Exitpoll
Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, de olietanker die de Italiaanse bureaucratie heet heb je niet zomaar even bijgestuurd.quote:Op zondag 25 september 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw. Even kijken wat de gevolgen gaan zijn.
En Matterella zit er nog.quote:Op zondag 25 september 2022 23:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zal allemaal zo'n vaart niet lopen, de olietanker die de Italiaanse bureaucratie heet heb je niet zomaar even bijgestuurd.
M5S toch niet zo rechts nationalistisch tegenwoordig?quote:Op zondag 25 september 2022 23:39 schreef BlackLining het volgende:
![]()
![]()
Je zult goddome maar hebben dat de twee grootste partijen in je land rechts nationalistisch van aard zijn![]()
Goh, waarom zouden ze nou net die naam gekozen hebben als partij?quote:Op zondag 25 september 2022 23:51 schreef Houtenbeen het volgende:
feitje![]()
Fratelli d'Italia is ook de eerste zin van het volkslied
Je hebt inderdaad gelijk als ik zo wat lees. Baseerde mee wat op hun samenwerking met Lega.quote:Op zondag 25 september 2022 23:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
M5S toch niet zo rechts nationalistisch tegenwoordig?
quote:De radicaal-rechtse Georgia Meloni heeft de overwinning opgeëist in de Italiaanse verkiezingen
Is uitstekende samenvatting van haar gedrag en denkbeelden.quote:
Ze is wel radicaal, in elk geval zeer radicaal conservatief. Daar is toch weinig aan gelogen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |