abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 23:19:11 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199186942
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Sorry. Niet mee eens.
Deze deadline staat al meer dan een jaar. Er was dus tijd genoeg om met een volledige regering een plan te bedenken. Zoiets hoeft niet vijf voor twaalf bedenkt te worden.
Jij weet ook wel wat er speelt: hervormingen van de hypotheekrenteaftrek.. dat gaat een VVD dus nooit voor de verkiezingen ter sprake brengen. :D

(Lekker klagen over al het geld wat naar de EU verdwijnt, verder. Dat scoort beter. )

Eigenlijk is mijn grootste klacht dat over dit soort EU zaken niet gerapporteerd wordt door journalisten. Het komt niet echt in het nieuws. Helaas.
Oh, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, ik constateer alleen dat wat ik aanvoerde het excuus zal zijn waarom er geen plan is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199188244
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ondertussen heeft NL (een zwaar getroffen land, dit meen ik serieus) nog geen enkel herstelplan ingediend. :{
De vier grootste economieën van de EU presenteren morgen om 8 uur hun gezamenlijke plan tot herstel. De vijfde economie van de EU is nowhere to be found...clueless.
Dat herstelplan heeft mede als doel om de staatsschuld weer in proporties te brengen. Nederland heeft eind 2021 een staatsschuld van max 61%, er is dus geen herstelplan nodig. Die ene procent heb je geen plan voor nodig.

Zie hier de staatsschuld 2020: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-omhoog-2020-corona

Italië: 155,8%
Spanje: 120%
Frankrijk: 115,7%
Duitsland: 69,8%
Nederland: 54,5%

Morgen is er idd een deadline voor hoe je de corona-fondsen wil besteden, maar die heeft Nederland helemaal niet nodig en ze hebben dan ook nauwelijks recht op een bedrag (geloof dat Nederland iets van 4 of 5 miljard kan krijgen uit de enorme pot van 670 miljard). Maar die deadline is alleen voor hen die het geld gelijk nodig heeft, je mag het gewoon verder t/m 2023 indienen alleen dan krijg je het wat later. Nederland heeft in zijn begroting 2021 geen geld uit dit fonds opgenomen.

Er is inderdaad zelfs een kans dat Nederland die 5 miljard laat lopen, de eisen zijn nogal streng. Maar dat laten ze terecht aan het volgende kabinet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 28-04-2021 07:09:46 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199231364
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar vrezen veel mensen voor.
Al heeft de president wel veel invloed op wie de PM wordt.

Ondertussen heeft NL (een zwaar getroffen land, dit meen ik serieus) nog geen enkel herstelplan ingediend. :{
De vier grootste economieën van de EU presenteren morgen om 8 uur hun gezamenlijke plan tot herstel. De vijfde economie van de EU is nowhere to be found...clueless.
volgens Sander van Hoorn in het 8 Uur-Journaal van gisteren is Nederland bang dat ze van hun gekoesterde hypotheekrenteaftrek af moeten als ze coronasteun van de EU aanvaarden.
pi_199231471
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:44 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

volgens Sander van Hoorn in het 8 Uur-Journaal van gisteren is Nederland bang dat ze van hun gekoesterde hypotheekrenteaftrek af moeten als ze coronasteun van de EU aanvaarden.
Het is terecht niet aan een demissionair kabinet om te beslissen dat de HRA wordt afgeschaft. Sowieso heeft het afschaffen van de HRA enorme gevolgen voor de helft van alle huishoudens in Nederland. En voor de huizenmarkt. De 5 miljard die Nederland kan krijgen uit dit fonds zijn dan totaal irrelevant, als je de HRA wil afschaffen moet je dat om politieke redenen doen, niet omdat je een zeer klein eenmalig bedragje kunt krijgen.

Ik vind trouwens de keuze om nu nog niet mee te doen sowieso te begrijpen. Nederland zit niet in accute geldnood, zoals praktisch alle andere landen wel. Zelfs Duitsland heeft een veel problematischere staatsschuld. Nederland kan rustig wachten tot de gevolgen van corona op de economie nog een stuk duidelijker zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 20:10:40 #55
236264 crew  capricia
pi_205404583
Nou..dit lijkt weer het einde van Draghi te zijn.

twitter

Hij heeft opnieuw zijn ontslag ingediend.
Definitely not CIA
pi_205404888
Uit wat ik hier zie stort Lega in en winnen FdI en PD. FfI lijkt me niks, maar als PD groter wordt zou het nog best redelijk uit komen:

https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/italy/

Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 21:05:02 #57
236264 crew  capricia
pi_205405273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
Uit wat ik hier zie stort Lega in en winnen FdI en PD. FfI lijkt me niks, maar als PD groter wordt zou het nog best redelijk uit komen:

https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/italy/

[ afbeelding ]
FdI (Giorgia Meloni) is een soort Forum voor Democratie. Die is echt heel naar, idd.

PD (democratische partij) is een beetje onze PvdA. Maar dan met oud premiers. Oud premier Renzi komt er vandaan (maar richtte onlangs zijn eigen afsplitsing op).
Wie is de 'lijsttrekker' nu dan eigenlijk, van de PD, is dat oud premier Paolo Gentiloni of oud premier Letta?
Definitely not CIA
pi_205405566
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 21:05 schreef capricia het volgende:

[..]
FdI (Giorgia Meloni) is een soort Forum voor Democratie. Die is echt heel naar, idd.

PD (democratische partij) is een beetje onze PvdA. Maar dan met oud premiers. Oud premier Renzi komt er vandaan (maar richtte onlangs zijn eigen afsplitsing op).
Wie is de 'lijsttrekker' nu dan eigenlijk, van de PD, is dat oud premier Paolo Gentiloni of oud premier Letta?
Letta, dacht ik... maar die partij wisselt nog vaker van leider dan Italië van premier (hoeveel oud-premiers zullen daar nog leven, een stuk of 50?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 21:26:49 #59
236264 crew  capricia
pi_205405619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Letta, dacht ik... maar die partij wisselt nog vaker van leider dan Italië van premier (hoeveel oud-premiers zullen daar nog leven, een stuk of 50?).
Moet me even inlezen in zijn achtergrond en gedachten. Ken hem niet zo goed.
Maar het lijkt me heel lastig een meerderheid te vormen met de peilingen die jij zojuist postte.
Definitely not CIA
pi_205409644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 20:39 schreef Hanca het volgende:
Uit wat ik hier zie stort Lega in en winnen FdI en PD. FfI lijkt me niks, maar als PD groter wordt zou het nog best redelijk uit komen:

https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/italy/

[ afbeelding ]
Werkt Italiaanse politiek niet met bloksysteem? Want dan hebben FdI, Lega en Berlusconi samen een meerderheid. Of is dat blok uit elkaar gevallen?
pi_205410092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 11:26 schreef L3gend het volgende:

[..]
Werkt Italiaanse politiek niet met bloksysteem? Want dan hebben FdI, Lega en Berlusconi samen een meerderheid. Of is dat blok uit elkaar gevallen?
Een deel van dat blok is natuurlijk gaan regeren met Draghi. En FdI is ook echt wel de uiterste flank van dat blok, anti-europa en vaak zelfs neo-fascistisch genoemd. Ik betwijfel of partijen als Lega en Forza Italia daar echt in mee zullen gaan. Forza Italia is bijvoorbeeld echt pro-EU.

Op een hoop conservatieve standpunten kunnen ze elkaar wel vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 20:06:35 #62
236264 crew  capricia
pi_205415878
25 september verkiezingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.volkskrant.nl(...)-peilingen~bdbdbb69/
Definitely not CIA
pi_205417785
Giorgia Meloni wordt dus de volgende premier van Italië, tenzij de poll cijfers in de volgende twee maanden drastisch veranderen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 22:27:05 #64
236264 crew  capricia
pi_205417905
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
Giorgia Meloni wordt dus de volgende premier van Italië, tenzij de poll cijfers in de volgende twee maanden drastisch veranderen.
Dat is toch wel echt extreem rechts. Ze komt uit de fascistische jeugdbeweging met een directe link naar Mussolini.
Ook zeer anti EU, maar goed, als ze de miljarden uit het steunfonds wil, zal ze op dat punt moeten inbinden.

Het is overigens de enige partij die niet mee deed aan de brede coalitie van Draghi. Het is dus de oppositie.
En dan heeft ze Salvini van Lega nodig. Dat is een Putin vriend.

Gaat op zijn minst een heel bijzondere regering opleveren. :{
Definitely not CIA
pi_205418446
Italië is wel een beetje het België van Zuid-Europa niet?
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 00:03:02 #66
236264 crew  capricia
pi_205418834
Journalist van La Stampa:
twitter

"Draghi vertrekkend
Kremin-operatie succesvol"

Dit is wel een beetje het gevoel. Zeker nu er opeens meer gas vloeit.

twitter
Definitely not CIA
  vrijdag 22 juli 2022 @ 00:11:01 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205418917
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:03 schreef capricia het volgende:
Journalist van La Stampa:
[ twitter ]
"Draghi vertrekkend
Kremin-operatie succesvol"

Dit is wel een beetje het gevoel. Zeker nu er opeens meer gas vloeit.

[ twitter ]
Bah, weer zo'n Europese hoer van Poetin.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205440522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
Italië is wel een beetje het België van Zuid-Europa niet?
Niet wat betreft eigen koningshuis. Die hebben ze in Italië wel weggestemd na de Tweede Wereldoorlog.

https://nl.m.wikipedia.or(...)aanse_monarchie_1946
pi_205441516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
Italië is wel een beetje het België van Zuid-Europa niet?
ja dat vergelijk kan je wel maken. Ook in Italie zijn er nog huizen waar je naar buiten moet om te poepen net zoals in Belgie, ook daar zijn er 2 gebieden, 1 gebied dat economische beter draait en het andere gebied dat nog in de middeleeuwen is qua economie. Ook in belgie heb je een bestuurder (koning) die wel van wat vrouwtjes houdt net zoals de oud president van italie.

De enige verschillen zijn de maffia, verlichte snelwegen, spaartegoeden van de burgers, en de bestuurssituatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205479319
Dat is natuurlijk wel een beetje het risico van zo'n brede coalitie he. Prijsschieten voor de oppositie, zeker in zo'n compleet disfunctioneel land, om maar niet te zeggen een failed state.

Ik ben benieuwd. Kan me niet voorstellen dat ze daadwerkelijk voor een exit gaan want dan is het economisch gezien helemaal einde oefening. Wordt wel weer een vervelende stem naast Orban in de Unie.

We moeten echt maar eens van dat algemeen vetorecht af. Als dit doorgaat staat de EU weer vier jaar stil. Daar is het de tijd niet voor, geopolitiek gezien.

Je zult Draghi maar zijn zeg. Heb je het zo vaak uitgelegd en voorgedaan, en dan komen ze hiermee aanzetten |:(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206095262
Vandaag de Italiaanse verkiezingen. En het rechtse blok onder leiding van Meloni is hard op weg om de verkiezingen te winnen en mogelijk zelfs een 2/3 meerderheid. De anti-rechtse blok is verdeeld en bestaat uit 3 blokken. Grootste tegenstander is de PD van oud-premier Letta die een linkse coalitie leidt. Verder doet de 5 sterrenbeweging onafhankelijk mee en is er ook een centristencoalitie van oud premier Renzi.

Om 23:00 sluiten de stembureaus en dan krijgen we ook de exit polls. De exit poll is wel spannend, aangezien het verboden is om peilingen te publiceren de afgelopen 14 dagen. Dus het is niet uitgesloten dat de exit poll flink kan afwijken van de polls
pi_206096064
Wat uit de Nederlandse pers begrijp (van de Italiaanse bronnen kan ik lastig bepalen of ze links of rechts zijn en hoe betrouwbaar ze zijn) is Meloni wel erg conservatief en behoorlijk rechts, maar is ze niet echt anti-EU. Wel is ze tegen meer bevoegdheden naar de EU schuiven. Ben dus benieuwd hoe dit voor de EU uit zal pakken. Ze is geen Orban en ook zeker geen Morawiecki, maar het botst denk ik wel behoorlijk met de plannen van Macron, Scholz en Von der Leyen. Nou vind ik wat tegenwicht tegen hun plannen (Europese President en minister van buitenlandse zaken, Europese belastingen, enz) niet zo erg, maar nationalistisch-rechts is natuurlijk ook niet alles. En ik hoop vooral dat ze de Italiaanse economie wel wil blijven hervormen. En dat lijkt me zeker met Salvini als partner erg lastig.

Uiteindelijk is het natuurlijk enorm zonde dat Draghi veel te snel weg moest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 september 2022 @ 12:55:01 #73
423737 NM07
Backwards cap
pi_206096389
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 09:26 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Niet wat betreft eigen koningshuis. Die hebben ze in Italië wel weggestemd na de Tweede Wereldoorlog.
[ afbeelding ]
https://nl.m.wikipedia.or(...)aanse_monarchie_1946
Hier mag in NL ook wel een keer een echt referendum over komen in plaats van “peilingen”.

Ik ben niet per se republiekein maar leg de vraag een keer bij de bevolking zou ik zeggen.
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
pi_206096560
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 12:55 schreef NM07 het volgende:

[..]
Hier mag in NL ook wel een keer een echt referendum over komen in plaats van “peilingen”.

Ik ben niet per se republiekein maar leg de vraag een keer bij de bevolking zou ik zeggen.
Die vraag wordt elk jaar gepeild. Tot de coronacrisis was altijd ruim meer dan 70% voor behouden van het koningshuis, meestal boven de 75%. Dan heeft een duur referendum houden weinig zin (nog los van het feit dat het referendum geen wettelijke grond heeft). Nu is dat percentage wel gezakt naar onder de 60% in de peilingen, dacht ik. Dan komt de vraag wel meer in beeld.

Een referendum houden waarvan de uitslag vooraf vast staat is alleen maar geld weggooien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 september 2022 @ 13:22:05 #75
423737 NM07
Backwards cap
pi_206096614
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die vraag wordt elk jaar gepeild. Tot de coronacrisis was altijd ruim meer dan 70% voor behouden van het koningshuis, meestal boven de 75%. Dan heeft een duur referendum houden weinig zin (nog los van het feit dat het referendum geen wettelijke grond heeft). Nu is dat percentage wel gezakt naar onder de 60% in de peilingen, dacht ik. Dan komt de vraag wel meer in beeld.

Een referendum houden waarvan de uitslag vooraf vast staat is alleen maar geld weggooien.
Een peiling vind ik toch niet zo betrouwbaar, leg de vraag maar een keer in een officieel bindend referendum voor. Gaat meer om het principe, dat ook de monarchie democratisch gelegitimeerd is ja of nee. De bevolking is nooit (bindend) gevraagd, en peilingen zijn ook maar steekproeven en geen wetgeving.
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')