Onmogelijk, er moét een moment komen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:08 schreef OProg het volgende:
Er komt echt geen moment dat we die basismaatregelen officieel stop gaan zetten. Die wateren er gewoon uit. Omdat niemand er meer de urgentie van ziet en het handhaven ook geen zit meer heeft als er geen Covid gevolg aan vast zit. Dus dan zet de restauranteigenaar en ineens een extra tafeltje bij waardoor het al weer iets voller is en ineens is er het nieuwsbericht dat er voor een klein, snel opgezet buitenfestivalletje een vergunning is afgegeven.
Ah, je wilt het in het extreme doortrekken. Okee, dan is er redelijke kans dat we de komende decennia niet van corona af zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Niet perse met vaccins, maar er zijn landen waar je niet in komt zonder verklaring dat je geen polio hebt om maar een voorbeeld te noemen.
(net zoals er nu ook een heleboel landen zijn je uitsluiten van toegang als niet kan aantonen dat je geen corona hebt)
Zoveel haar heb ik nietquote:Op woensdag 13 januari 2021 21:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik heb het kapsel weer terug dat ik in mijn puberjaren had. Ik kan eindelijk weer headbangen
Dat mag je prima als definitie hanteren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dezelfde heb.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:38 schreef eragon2890 het volgende:
Een "maatregel" in deze context is per definitie een *verplichting*. Zoals @:miss_sly zegt, sommige mensen zullen dat soort dingen die zij noemt misschien vrijwillig doen, maar da's geen maatregel.
Laten we het hopen, maar een jaar geleden had niemand nog een mutatie a la de Britse variant aan zien komen. Dus hoeveel garantie heb je dan nog dat het vaccin van 2020, gebaseerd op de mutatie van 2019 gaat werken op een 2021 mutatie?quote:Er is geen énkele reden om aan te nemen dat als straks iedereen gevaccineerd is de 1,5m etc niet gewoon in de dumpster gaan.
Punt is dat als iedereen gevaccineerd is zodat het zich veel minder verspreid, en die vaccins ook nog allemaal 100% beschermen tegen de binnenkant van een ziekenhuis moeten zien zodat de enige die evt nog af en toe ( ook onder 65+ ) ernstig ziek KAN worden er zélf voor gekozen moet hebben het gratis vaccin niet te nemen, het dus geen wissel meer op de samenleving trekt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Punt is dat je geen garantie hebt dat je van een virus afkomt en dan is corona nou net een virus dat een grotere wissel trekt op de maatschappij dan HIV.
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe kleiner de kans dat iemand met een gecompromitteerd immuunsysteem besmet raakt, hoe kleiner de kans dat een mutatie voet aan de grond kan krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat mag je prima als definitie hanteren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dezelfde heb.
[..]
Laten we het hopen, maar een jaar geleden had niemand nog een mutatie a la de Britse variant aan zien komen. Dus hoeveel garantie heb je dan nog dat het vaccin van 2020, gebaseerd op de mutatie van 2019 gaat werken op een 2021 mutatie?
https://nos.nl/liveblog/2(...)-in-april-in-eu.htmlquote:'Eerste doses Janssen-vaccin in april beschikbaar'
De eerste doses van het coronavaccin van farmaceut Janssen uit Leiden zijn in april beschikbaar in de Europese Unie, meldt persbureau Reuters, op basis van een EU-functionaris die betrokken is bij onderhandelingen met farmaceuten. Voor het vaccin van Janssen volstaat één injectie, in tegenstelling tot de middelen van Pfizer/BioNTech en Moderna.
The New York Times meldde vandaag dat de productie vertraging heeft opgelopen. Het bedrijf weigert dat te bevestigen, maar zegt er alles aan te doen om dit jaar te voldoen aan de leveringsverplichtingen. De verwachting is dat er dit jaar 1 miljard doses worden geproduceerd. Eind deze maand of begin februari hoopt Johnson & Johnson meer duidelijkheid te kunnen geven over de effectiviteit van het middel.
Nederland kan op basis van de Europese verdeelsleutel aanspraak maken op bijna 8 miljoen doseringen. Eerder vandaag zei een EU-parlementariër dat Johnson & Johnson, het moederbedrijf van Janssen, waarschijnlijk volgende maand de aanvraag voor goedkeuring wil indienen bij het Europees medicijnagentschap EMA.
Amen. Een goede niet-religieuze heilige drie-eenheid: logica, historie, en wetenschap. Ik ben voor.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet meer als het geen druk meer legt op de zorg. De logica, de historie en de wetenschap zeggen dat dat ook met dit virus gaat gebeuren. Maar net als met je voorbeeld HIV zal het een te beheersen onderdeel van het leven worden en hoeven we geen 1,5 m meer te houden en gaat de mondkapjesplicht verdwijnen, komen er weer festivaltent en knuffelen we weer wie we maar willen. Desnoods met een jaarlijkse prik, net als de griep.
Verbouwen valt mee, maar wel de standaard dingen zoals wat schilderwerk, andere vloer etc. Appartement. En ik weet dat je bijna alles online kunt krijgen tegenwoordig maar bij een verhuizing wil ik gewoon fysieke winkels binnen kunnen voor materialen, meubels, toebehoren etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja snap ik! Ik zit op dit moment ook in een (koop) appartement, maar wilde van een appartement naar een gezinswoning. Nou is het afhankelijk van wat voor woning ik vind of ik een hoge hypotheek nodig heb, maar op dit moment krijg ik denk ik gewoon lastig een hypotheek omdat ik op boten vaar waar in het begin van de crisis nogal wat mensen op zijn overleden (aan corona). en die branche ligt op dit moment nog helemaal stil.
Maar dat zijn inderdaad leuke dingen om naar uit te kijken, moet je veel verbouwen of niet?
Laten we maar beginnen met AstraZenica. Dat zal eerder groot beschikbaar zijn, als alles goed gaat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-in-april-in-eu.html
Had maart gehoopt als ze in februari goedkeuring zouden krijgen
Uiteraard. Maar wie zegt dat het vaccin dat we nu uitrollen voldoende is tegen toekomstige mutaties?quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:44 schreef chratnox het volgende:
Hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe kleiner de kans dat iemand met een gecompromitteerd immuunsysteem besmet raakt, hoe kleiner de kans dat een mutatie voet aan de grond kan krijgen.
Maakt dat laatste wat uit. In de binnenlanden van Afrika worden ze ook nog steeds niet tegen mazelen en andere ziekten ingeënt. Vervelend voor die mensen, maar daar hoeven wij hier niet wakker van te liggen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar wie zegt dat het vaccin dat we nu uitrollen voldoende is tegen toekomstige mutaties?
Het is een illusie om te denken dat de hele wereld dit jaar nog een vaccin krijgt, daarvoor is de vraag veel te groot en het aanbod veel te klein.
83 zei de meneer. Nog geen druppel op een gloeiende plaat als je dat afzet aan 25 passagiersvluchten per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:45 schreef Drekkoning het volgende:
Blijkbaar worden er dus ook genoeg Britten teruggestuurd omdat ze aan komen kakken zonder noodzakelijke reden.
Ik hoop van harte dat we dat met corona ook voor elkaar krijgen. Helaas bieden successen uit het verleden geen garantie voor de toekomst.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:43 schreef eragon2890 het volgende:
Punt is dat als iedereen gevaccineerd is zodat het zich veel minder verspreid, en die vaccins ook nog allemaal 100% beschermen tegen de binnenkant van een ziekenhuis moeten zien zodat de enige die evt nog af en toe ( ook onder 65+ ) ernstig ziek KAN worden er zélf voor gekozen moet hebben het gratis vaccin niet te nemen, het dus geen wissel meer op de samenleving trekt.
Voor de duidelijkheid: polio, mazelen, kinkhoest etc bestaan ook nog. Maar door ~ vaccinatie ~ trekken ze geen wissel meer op de samenleving. Dát is het punt.
De hele wereld geloof ik ook niet idd, daarom zullen overheden de komende paar jaar nog waakzaam zijn. Eenmaal wereldwijde groepsimmuniteit lijkt me dat het wel zal verdwijnen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar wie zegt dat het vaccin dat we nu uitrollen voldoende is tegen toekomstige mutaties?
Het is een illusie om te denken dat de hele wereld dit jaar nog een vaccin krijgt, daarvoor is de vraag veel te groot en het aanbod veel te klein.
Schilderen is wel de grootste rotklus die er te vinden is, op schuren na dan. Maar ja tegen die tijd zal vast het eea wel weer open zijn, de winkels kunnen ze ook niet altijd gesloten houden, helemaal als blijkt dat het niet zo'n significante bron van verspreiding is. Succes ermeequote:Op woensdag 13 januari 2021 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verbouwen valt mee, maar wel de standaard dingen zoals wat schilderwerk, andere vloer etc. Appartement. En ik weet dat je bijna alles online kunt krijgen tegenwoordig maar bij een verhuizing wil ik gewoon fysieke winkels binnen kunnen voor materialen, meubels, toebehoren etc.
Jij vindt ongetwijfeld ook wel iets, ik denk dat de wereld ons van het voorjaar echt alweer behoorlijk toe lacht
Tja, we zouden ze ook medische zorg kunnen geven, dan neemt wellicht de noodzaak tot het ondernemen van een barre tocht naar het rijke Europa ook wel af. Hoeven we daar ook niet meer "wakker van te liggen".quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maakt dat laatste wat uit. In de binnenlanden van Afrika worden ze ook nog steeds niet tegen mazelen en andere ziekten ingeënt. Vervelend voor die mensen, maar daar hoeven wij hier niet wakker van te liggen.
Dat formele moment hobbelt er dan achteraan. Bijvoorbeeld door het niet meer verlengen van de wet inderdaad omdat het gedogen - zoals Nederland rolt - toch al volop aan de gang is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Onmogelijk, er moét een moment komen.
Om twee redenen:
- voor iets formeels als een festival moet idd een vergunning wordne afgegeven, en dat kan botweg niet als er nog een wettelijke eis geld dat men er afstand op houd. *godzijdank* is dit een rechtstaat, en dat betekent dat ook lokaal bestuur zich aan de wet moet houden. Godzijdank.
- de spoedwet waar álle basismaatregelen nu onder hangen moet elke 3 maanden worden verlengd met instemming van tweede kamer of hij bestaat simpelweg niet meer. Ooit (tegen einde jaar?) gaat dat dus niet meer gedaan worden, en vanaf die datum zijn pats boem alle basisregels weg.
Dat kán niet anders, daar is het op ingericht.
Ben ik helemaal voor, alleen er is wel een groot voordeel bij het Johnson & Johnson vaccin en dat is dat ze maar een keer hoeven te spuiten. Dan kun je in dezelfde tijd 2x zoveel vaccineren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we maar beginnen met AstraZenica. Dat zal eerder groot beschikbaar zijn, als alles goed gaat.
Was gewoon een observatie dat er wel gecontroleerd wordt iig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
83 zei de meneer. Nog geen druppel op een gloeiende plaat als je dat afzet aan 25 passagiersvluchten per dag.
En ook noodzakelijke reizigers kunnen besmetten.
Dat zal best. Dat defininieër ik en ik denk de meesten alleen niet als "niet teruggaan naar hoe het voor corona was".quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En persoonlijk denk ik dat die angst best wel blijvend kan zijn bij een groep om aan een aantal regels vast te blijven houden, misschien in mindere mate. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik denk wel dat het te vroeg is om te zeggen dat we helemaal weer terug gaan naar hoe het voor corona was.
Die maand maakt ook niet zo vel uit denk ik. Zolang echt alles maar helemaal klaar is straks om ook vol aan de slag te kunnen met dat Johnson & Johnson voor de overgrote groep.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ben ik helemaal voor, alleen er is wel een groot voordeel bij het Johnson & Johnson vaccin en dat is dat ze maar een keer hoeven te spuiten. Dan kun je in dezelfde tijd 2x zoveel vaccineren.
De kans dat een virus van dier op mens overgaat achten we doorgaans ook erg klein... Neemt niet weg dat de gevolgen erg verstrekkend kunnen zijn zoals we de afgelopen maanden gezien hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:50 schreef chratnox het volgende:
Daar had (volgens mij) @:ipa84 tijdje terug goede uitleg over. Die mutaties ontwikkelen zich binnen een persoon, bij mensen met een immuunsysteem wat gecompromitteerd is. Als je groepsimmuniteit hebt is de kans dat dat plaatsvindt ineens heel klein.
Ja zou sta ik natuurlijk ook met m'n bek vol tanden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 21:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is jaarlijks prikken nog steeds een blijvende maatregel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |