abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 13:01:07 #176
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197383068
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:59 schreef Zeester het volgende:
Ik ben een ‘jongere’ in de grote stad en in zie inderdaad om mij heen nog volop contacten hebben. Wel in kleine clubjes, maar dan wel van klein clubje a naar klein clubje b en dan c op 1 dag. Zaterdag waren bij een collega die om de hoek woont 2 andere collega’s + partners op bezoek (dus met 2 teveel). Ik wilde even hoi zeggen tegen mijn collega’s die ik al 9 maanden niet had gezien. ‘Owww kom maar binnen, dat kan best!’ werd er gezegd. Ik ben op mn strepen gaan staan en heb ze gevraagd naar buiten te komen en anders niet. Toen hebben we half uurtje buiten op 1,5e meter bijgekletst, helemaal prima wat mij betreft.

Maar dat soort dingen zie ik dus heel vaak, en ik moet echt heel hard op mijn strepen staan om daar niet in meegevoerd te worden. En vervolgens krijgen we straks een avondklok, waardoor ik mijn gezellige tv avondjes met 1 of 2 vrienden niet meer kan hebben (datgene wat het leven alleen in huis nog net draaglijk maakt), maar die vrienden gaan er echt geen mens minder om zien hoor.

Dat maakt me soms wel echt een beetje kwaad.
Meestal krijg je dan ook nog eens te horen "stel je niet zo aan joh, kan best even" en ben jij de gekke van de groep, omdat je je wel netjes aan de maatregelen houdt.
pi_197383070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kwam in IJmuiden het land binnen, gaat Ijmuiden ook boven alles? Of Hoek van Holland? Ferries gaan dagelijks meermaals met passagiers naar het VK en weer terug.
Dat is om 1 lijn te trekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197383096
quote:

[..]

Ik kwam in IJmuiden het land binnen, gaat Ijmuiden ook boven alles? Of Hoek van Holland? Ferries gaan dagelijks meermaals met passagiers naar het VK en weer terug.
Of met de auto via Frankrijk, of de trein via Belgi. Moeten we dan alle Fransen gaan tegenhouden? (ik zou voor zijn, maar dat is een andere discussie)

Zoals mijn opa altijd zei: Frankrijk is een geweldig land, het is alleen zo jammer van de Fransen :P
pi_197383110
Kan het niet dat de UK variant er in november al was en het daardoor o.a. belachelijk hard ging begin dec?
Het lijkt me ergens sterk dat wanneer het daar al volop zat het niet hier ook al ruim aanwezig is.
In Bergschenhoek was er in nov ook geen link met de uk.
pi_197383119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ze 100.000 keer horen zeggen, tot november en begin december. Er ging geen persco voorbij of Rutte benadrukte elke keer weer meerdere keren dat met een vaccin we terugkonden naar het oude normaal, weer knuffelen (met dat woordt steeds letterlijk), etc etc. De Jonge heeft dat ook 1000 keer gezegd.

Het verbaasd me dat het nu niet werd genoend, juist ondat ze er normaal elke keer over doorzagen.

n ding though, minder maatregelen stond wel in deze context:

"Als zij gevaccineerd zijn, is dat een belangrijke stap richting een beschermde bevolking, richting minder maatregelen en meer vrijheid. Als alles meezit zullen in de zomer alle zestigplussers en mensen met een kwetsbare gezondheid gevaccineerd zijn, en is in de herfst het hele land beschermd.".

Dat leest voor mij als "als zij (de kwetsbaren) beschermd zijn kunnen we minder maatregelen doen, en volle vrijheid weer als het hele land daarna beschermd is in de herfst. :)
Er zijn nu nieuwe inzichten waarschijnlijk, namelijk dat het coronavirus constant muteert tot andere varianten mogelijk vaccins ondermijnen. Waarschijnlijk werken die dingen ook maar voor een jaar, dus alvorens iedereen gevaccineerd is moeten de groepen die als eerst het vaccin genomen hebben weer een nieuw vaccin krijgen. In het ergste geval een compleet nieuw vaccin aangepast aan een vaccin ontwijkende mutatie die wel in een paar weken gemaakt kan worden, maar er moeten miljarden van gemaakt en verdeeld worden. Mogelijk een "loop" van lockdowns en beperkingen dus met een begin zonder eind. Ik wil jou niets aanpraten, maar dat is hoe ik het allemaal interpreteer en zie. Ik heb ook gezien de afgelopen maanden hoe onze bewindslieden inspelen op nieuwe zorgwekkende ontwikkelingen qua mutaties, dus dat stemt mij weinig hoopvol. Ze slaan echt helemaal door voor dit virus, en wie zegt dat dit straks anders zal zijn?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197383153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Meestal krijg je dan ook nog eens te horen "stel je niet zo aan joh, kan best even" en ben jij de gekke van de groep, omdat je je wel netjes aan de maatregelen houdt.
Dan ben jij opeens de rare veeleisende inderdaad. En dit zijn geen mensen die anti-maatregelen zijn trouwens. Alleen voor henzelf zijn de regels gewoon nt anders.
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:06:23 #182
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197383157
quote:

[..]

Meestal krijg je dan ook nog eens te horen "stel je niet zo aan joh, kan best even"

En als jongere/student klopt dat ook volledig
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197383173
quote:

[..]

Had in dit geval toch wel graag een verplichte quarantaine gehad. Ja daarmee tref je vrachtwagenchauffeurs en andere economische belangen krankzinnig hard mee maar dat is dan maar zo. Er staat zeg maar ook wel wat op het spel.
blablablabla
pi_197383226
quote:

[..]

Wat in maart, april ook een meer dan valide argument was. Maar de ellende duurt nu al bijna een jaar. Dat is niet meer even.
zie email 27 oktober
pi_197383233
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Als je een grens zou moeten sluiten, puur op basis van logica, dan is het die met de UK. Dan er omwegen zijn lijkt me duidelijk. Dat mensen die er wonen er moeite mee hebben zoals onze Tijgertje is geen verrassing natuurlijk.
Oh eens, dat is ook zo. Ik bedoelde meer, de beslissing om die grens te sluiten zou je samen met Frankrijk en Belgi moeten nemen, om te voorkomen dat de mensen die toch willen komen alsnog via die achterdeur zonder test binnenfietsen. Dus op Europees niveau zou je dan voor reizen vanuit het VK die eisen moeten stellen.
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:10:48 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197383234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Had in dit geval toch wel graag een verplichte quarantaine gehad. Ja daarmee tref je vrachtwagenchauffeurs en andere economische belangen krankzinnig hard mee maar dat is dan maar zo. Er staat zeg maar ook wel wat op het spel.
Daar kan je ook een uitzondering voor maken.

Zo goed als elk Europees land heeft een uitzondering voor airline crew / transport / etc. Anders is het niet werkbaar en leg je al het transport plat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197383247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:59 schreef Zeester het volgende:
Ik ben een ‘jongere’ in de grote stad en in zie inderdaad om mij heen nog volop contacten hebben. Wel in kleine clubjes, maar dan wel van klein clubje a naar klein clubje b en dan c op 1 dag. Zaterdag waren bij een collega die om de hoek woont 2 andere collega’s + partners op bezoek (dus met 2 teveel). Ik wilde even hoi zeggen tegen mijn collega’s die ik al 9 maanden niet had gezien. ‘Owww kom maar binnen, dat kan best!’ werd er gezegd. Ik ben op mn strepen gaan staan en heb ze gevraagd naar buiten te komen en anders niet. Toen hebben we half uurtje buiten op 1,5e meter bijgekletst, helemaal prima wat mij betreft.

Maar dat soort dingen zie ik dus heel vaak, en ik moet echt heel hard op mijn strepen staan om daar niet in meegevoerd te worden. En vervolgens krijgen we straks een avondklok, waardoor ik mijn gezellige tv avondjes met 1 of 2 vrienden niet meer kan hebben (datgene wat het leven alleen in huis nog net draaglijk maakt), maar die vrienden gaan er echt geen mens minder om zien hoor.

Dat maakt me soms wel echt een beetje kwaad.
Precies dit ervaar ik ook. Ik vind het disproportioneel. Ik vind het onvoldoende onderbouwd en ik vind het een vorm van collectief straffen.
zie email 27 oktober
pi_197383299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar kan je ook een uitzondering voor maken.

Zo goed als elk Europees land heeft een uitzondering voor airline crew / transport / etc. Anders is het niet werkbaar en leg je al het transport plat.
Ja eens, maar goed waarschijnlijk is het toch al te laat en zitten we er allang mee opgescheept, vandaar alleen wat maatregelen voornamelijk voor de bhne.
blablablabla
pi_197383325
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:06 schreef Caland het volgende:

[..]

En als jongere/student klopt dat ook volledig
En helemaal als de maatregelen tot ergens eind maart of zoverlengd gaan worden. Dan maakt het dus toch niet meer uit wat individuen gaan doen.
pi_197383348
Als ouderen voor het grootste aandeel in besmettingen zorgden had men ze leven en laten leven. Ouderen op de vingers tikken is immers uit den boze voor de huichelaars in Den Haag die bang zijn voor een afstraffing in maart als ze die groep eens vermanend toespreken. Eventjes opnieuw met de billen bloot die jongeren die toch niet naar de stembus gaan. Avondklokje waarom niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197383370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het bericht waarvan je wist dat het kwam :)
Uiteraard. Geef ze die prik, dan zijn ze ook vast bereid om vol gas mee te werken aan het vaccineren van hun klantenbestand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197383402
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197383420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Ik zag het, maar op zich wel rare volgorde van testen. Hij moet toch pas getest worden 5e dag na contact met een besmet iemand (zijn kind) en tot die tijd in quarantaine.
pi_197383421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:18 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Start thuiswonende ouderen behoorlijk snel. Van oud naar jong dus. Ik vroeg me al af hoe ze dat gingen doen, maar dit is wel logisch, lijkt me.
pi_197383447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Politici die gedwongen thuis moeten blijven, vind ik wel een voordeel van deze crisis.
Ploumen is echter niet echt een verbetering.
pi_197383461
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:24 schreef 297534 het volgende:

[..]

Politici die gedwongen thuis moeten blijven, vind ik wel een voordeel van deze crisis.
Ploumen is echter niet echt een verbetering.
Het zou wel een voordeel zijn als heel PvdA thuis moest blijven :9
pi_197383462
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:22 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zag het, maar op zich wel rare volgorde van testen. Hij moet toch pas getest worden 5e dag na contact met een besmet iemand (zijn kind) en tot die tijd in quarantaine.
Klopt inderdaad, 5 dagen na positieve test van risicovol contact.
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:26:11 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197383484
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, 5 dagen na positieve test van risicovol contact.
*5 dagen nadat je contact hebt gehad met iemand met positieve test ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 13 januari 2021 @ 13:27:39 #200
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197383514
Maar is het perse verkeerd om nu ook al getest te worden en evt na 5 dagen nog een keer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')