Je weet niet 5 dagen eerder dat iemand positief gaat testen lijkt me. Maar je hebt gelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
*5 dagen nadat je contact hebt gehad met iemand met positieve test
Misschien heeft die snel een test laten doen en gaat die over 5 dgn weer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zag het, maar op zich wel rare volgorde van testen. Hij moet toch pas getest worden 5e dag na contact met een besmet iemand (zijn kind) en tot die tijd in quarantaine.
Wel onnodig, want je moet toch nog in quarantaine blijven ongeacht de uitslag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:27 schreef Cue_ het volgende:
Maar is het perse verkeerd om nu ook al getest te worden en evt na 5 dagen nog een keer?
Was gisteren dat overleg over de toeslagenaffaire een kabinetsoverleg, of waren Asscher e.d. er ook bij?quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou wel een voordeel zijn als heel PvdA thuis moest blijven
Geen idee, maar wat betreft zou het inderdaad wel kunnen om hem op meerdere momenten te testen. Want dan moet een grotere groep in isolatie.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was gisteren dat overleg over de toeslagenaffaire een kabinetsoverleg, of waren Asscher e.d. er ook bij?
Klopt, maar idd wat Noek zegt, nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:29 schreef Anton91 het volgende:
Wel onnodig, want je moet toch nog in quarantaine blijven ongeacht de uitslag.
Ik wel, maar moest dan altijd boetes betalenquote:Op woensdag 13 januari 2021 13:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die bibliotheek heeft de inleverdata van al het uitgeleende materiaal maar automatisch tot 1 maart verlengd. Ik heb nog nooit zo lang dezelfde biebboeken in huis gehad.
Ja die heb ik ook al maanden, haha.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Die bibliotheek heeft de inleverdata van al het uitgeleende materiaal maar automatisch tot 1 maart verlengd. Ik heb nog nooit zo lang dezelfde biebboeken in huis gehad.
Volgens mij was dat gewoon een kabinetsoverleg dus daar heeft hij niks meer mee te maken. Het enige probleem is of die nog wel geloofwaardig is als lijsttrekken maar dat is een interne zaak van de pvda zelf.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was gisteren dat overleg over de toeslagenaffaire een kabinetsoverleg, of waren Asscher e.d. er ook bij?
Nee, zij is dan weer free to go wanneer ze 24 geen klachten meer heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar idd wat Noek zegt, nieuwsgierigheid.
Maar stel hij is na 5 dagen postief getest, moet zijn dochter dan na 5 dagen ook weer testen?
Volgens mij wel inderdaad, 5 dagen na het laatste risicovolle contact.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar idd wat Noek zegt, nieuwsgierigheid.
Maar stel hij is na 5 dagen postief getest, moet zijn dochter dan na 5 dagen ook weer testen?
Hier is de bieb open voor ophalen van gereserveerd materiaal, en terugbrengen geleend materiaal.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ja precies. Ik had het zelf namelijk, ik hoorde op vrijdag via mijn HR afdeling dat ik in contact was geweest met een besmette collega. Dat contact was op maandag maar ze had pas vrijdag de uitslag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je weet niet 5 dagen eerder dat iemand positief gaat testen lijkt me. Maar je hebt gelijk.
In geval van Asher zou het iets te vroeg geweest kunnen zijn.
Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier is de bieb open voor ophalen van gereserveerd materiaal, en terugbrengen geleend materiaal.
Je vergeet één belangrijk punt. Zelfs als die dingen maar een jaar werken, wat niet waarschijnlijk is, men zegt dat dat het waarschijnlijk het minimum is, niemand weet het, is het véél makkelijker om productie op pijl te houden dan om het op pijl te brengen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn nu nieuwe inzichten waarschijnlijk, namelijk dat het coronavirus constant muteert tot andere varianten mogelijk vaccins ondermijnen. Waarschijnlijk werken die dingen ook maar voor een jaar, dus alvorens iedereen gevaccineerd is moeten de groepen die als eerst het vaccin genomen hebben weer een nieuw vaccin krijgen. In het ergste geval een compleet nieuw vaccin aangepast aan een vaccin ontwijkende mutatie die wel in een paar weken gemaakt kan worden, maar er moeten miljarden van gemaakt en verdeeld worden. Mogelijk een "loop" van lockdowns en beperkingen dus met een begin zonder eind. Ik wil jou niets aanpraten, maar dat is hoe ik het allemaal interpreteer en zie. Ik heb ook gezien de afgelopen maanden hoe onze bewindslieden inspelen op nieuwe zorgwekkende ontwikkelingen qua mutaties, dus dat stemt mij weinig hoopvol. Ze slaan echt helemaal door voor dit virus, en wie zegt dat dit straks anders zal zijn?
Ah right, ik wist niet of het een kabinetsoverleg was of met de betrokkenen oid. Reden was, als hij erbij was geweest, had dan niet het hele kabinet eerst in quarantaine gemoeten? Dat had me ergens gewoon heel grappig gelekenquote:Op woensdag 13 januari 2021 13:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat gewoon een kabinetsoverleg dus daar heeft hij niks meer mee te maken. Het enige probleem is of die nog wel geloofwaardig is als lijsttrekken maar dat is een interne zaak van de pvda zelf.
Ik denk niet geheel onnodig. Hij heeft natuurlijk meerdere contacten en stel dat hij nu ook al positief getest was, hadden ook de mensen waar hij mee in contact was geweest in quarantaine gemoeten. Nu hoeven die mensen dat niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wel onnodig, want je moet toch nog in quarantaine blijven ongeacht de uitslag.
Ja, ik postte het inderdaad zelf ook later.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:40 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik denk niet geheel onnodig. Hij heeft natuurlijk meerdere contacten en stel dat hij nu ook al positief getest was, hadden ook de mensen waar hij mee in contact was geweest in quarantaine gemoeten. Nu hoeven die mensen dat niet.
Ik zag hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 13:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, ik postte het inderdaad zelf ook later.
Dat snap ik maar hij heeft eigenlijk daar niks meer mee te maken omdat er een andere kabinet er zit. Het zou ook erg schijnheilig zijn als hij eist dat het kabinet aftreed terwijl die zelf mee heeft gewerkt aan het probleem Daarom ligt die nu ook onder vuur in de pvda omdat die eigenlijk niet meer geloofwaardig is. Maar goed dit is een discussie die niet hier hoort. Maar het zou wel lachen zijn als de ministerraad via zoom ging en het gesprek met de minister president op vrijdag ook als het hele kabinet in quarantaine moest. Want zelf moeten ze als voorbeeld juist aan de regels houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah right, ik wist niet of het een kabinetsoverleg was of met de betrokkenen oid. Reden was, als hij erbij was geweest, had dan niet het hele kabinet eerst in quarantaine gemoeten? Dat had me ergens gewoon heel grappig geleken
Daar zijn dan wel weer prima uitzonderingen voor te maken. Ik zie wel wat in zo'n beleid wat je schetst in elk geval.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:43 schreef Momo het volgende:
Dan duren 7 dagen heel lang. Zou alleen wel heel naar zijn in geval van bijvoorbeeld overlijdens en begrafenis.
In Griekenland heb ik ook zoiets gehad... Werd je met een bus opgehaald vanaf het vliegveld en naar een hotel gebracht. Op het vliegveld kreeg je een corona test en na 24-48 uur kreeg je een belletje dat je het hotel mocht verlaten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:43 schreef Momo het volgende:
Zou het in Nederland mogelijk zijn om mensen vanuit de UK eerst 5-10 dagen in een hotel in quarantaine te laten gaan? Steeds meer landen gebruiken dat soort technieken. Dan ontmoedig je onnodig reizen wel echt. Is daar überhaupt over nagedacht? Ik heb van een wielrenner gezien die terug ging naar Nieuw-Zeeland dat ze daar ook echt alleen op de kamer mogen blijven en dan 3 keer per dag eten in een pakket krijgen. Dan duren 7 dagen heel lang. Zou alleen wel heel naar zijn in geval van bijvoorbeeld overlijdens en begrafenis.
Als al die bananenrepublieken het kunnen kunnen wij het ook. De politieke wil ontbreekt. Ze proberen het met een zo zacht mogelijke hand door te komen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:43 schreef Momo het volgende:
Zou het in Nederland mogelijk zijn om mensen vanuit de UK eerst 5-10 dagen in een hotel in quarantaine te laten gaan? Steeds meer landen gebruiken dat soort technieken. Dan ontmoedig je onnodig reizen wel echt. Is daar überhaupt over nagedacht? Ik heb van een wielrenner gezien die terug ging naar Nieuw-Zeeland dat ze daar ook echt alleen op de kamer mogen blijven en dan 3 keer per dag eten in een pakket krijgen. Dan duren 7 dagen heel lang. Zou alleen wel heel naar zijn in geval van bijvoorbeeld overlijdens en begrafenis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |