Duidelijk dat jij geen hond hebtquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer natuurlijk. Dat laat je de hond maar voor 8 uur uit.
Honden zijn sowieso ranzig, dus dat maakt weinig uit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft niet iedereen. En een hond op je balkon laten schijten is natuurlijk onwijs ranzig.
Goed dat die uitzondering er is.
Maar ben eerst benieuwd naar de proportionaliteitstoets van die hele avondklok. Een zwaar beperkende maatregel moet zwaar positief effect bewerkstelligen imo.
Wat heeft dat met welzijn te maken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat iemand zonder hond dat niet mag.
Laten we het er maar op houden dat een avondklok sowieso een slecht idee is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
8 uur is veel te vroeg, dan heb je de ochtend daarna een bruine verrassing in de woonkamer.
het is sowieso niet te handhavenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat in vredesnaam gaan handhaven?
Inderdaad. Die moeten gewoon buiten een boodschap doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Omdat honden geen boodschap hebben aan juridisch gelul.
Gast...
Lesje hoe krijg je de supermarkten propvol.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, behoorlijk kut.
Denk dat het anders ook weinig zin heeft. Als je het om 22:00 zet gaan mensen alsnog bijelkaar op bezoek en dan zijn ze voor 22:00 weer thuis. Door het op 20:00 te zetten maak je dat een stuk lastiger.
Zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar als je dan een avondklok inzet moet je het inderdaad om 20:00 zetten om enige vorm van effect te zien denk ik.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Honden zijn sowieso ranzig, dus dat maakt weinig uit.
Jij hebt duidelijk geen hond en de pest in dat je daardoor geen excuus hebt om naar buiten te mogen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer natuurlijk. Dat laat je de hond maar voor 8 uur uit.
Incorrect.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:45 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen hond en de pest in dat je daardoor geen excuus hebt om naar buiten te mogen.
Dat is lastig, zoals ik al eerder aangaf. Het is ook niet dat alle andere maatregelen nou zo goed gehandhaafd (kunnen) worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat in vredesnaam gaan handhaven?
Avondklok zou ook wel een van de eerste regels zijn die ik gewoon ga overtreden mocht de situatie er naar zijn. Ze zoeken het maar lekker uit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ook niet. En dan niet in de meest extreme zin van "ik ga 's avonds lekker toch stiekem naar feestjes met honderden bezoekers", maar ik loop 's avonds nog wel eens naar de brievenbus, of ik fiets naar m'n loods een paar honderd meter verderop om nog wat werk te doen. Als ze zo'n avondklok op 20:00 zouden zetten blijf ik dat doen, en neem ik het (miniscule, er is hier rond die tijd geen kip op straat laat staan dat ik ooit handhaving zie) risico op een boete wel.
Dan krijg je dikke boete jonguh.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup, ik ga ook gewoon lopen hoor. Desnoods 1.5 meter achter iemand met een hondquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok zou ook wel een van de eerste regels zijn die ik gewoon ga overtreden mocht de situatie er naar zijn. Ze zoeken het maar lekker uit.
Nee, ik maak gewoon een goed punt. Het hebben van een hond mag geen reden zijn om regels te overtreden waar andere mensen zich wel aan moeten houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:48 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ok, dan zeur je om het zeuren. Ook goed.
Maar waar dan? De enige plek waar ik mij kan bedenken waar het druk is, is de supermarkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Word je dus gedwongen om je juist in alle drukte te begeven. Juist overdag is het overal hutje mutje vol.
Als de regels zeggen dat je met een hond wel naar buiten mag na 20:00 ben je natuurlijk niet in overtreding.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik maak gewoon een goed punt. Het hebben van een hond mag geen reden zijn om regels te overtreden waar andere mensen zich wel aan moeten houden.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
Volgende feestje betaal ik gewoon alle gasten een euro als ze een wasknijper in elkaar zetten.
Dan is het woon-werk verkeer
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:51 schreef Drekkoning het volgende:
Volgende feestje betaal ik gewoon alle gasten een euro als ze een wasknijper in elkaar zetten.
Dan is het woon-werk verkeer
Technisch gezien misschien, maar het punt blijft staan. Iemand met een hond mag naar buiten, iemand anders niet. Dat is gewoon belachelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als de regels zeggen dat je met een hond wel naar buiten mag na 20:00 ben je natuurlijk niet in overtreding.
Het hebben van een baan met nachtdiensten mag dan ook geen reden zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik maak gewoon een goed punt. Het hebben van een hond mag geen reden zijn om regels te overtreden waar andere mensen zich wel aan moeten houden.
Nee, dat is logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Technisch gezien misschien, maar het punt blijft staan. Iemand met een hond mag naar buiten, iemand anders niet. Dat is gewoon belachelijk.
"Ik werk in de zorg"quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het hebben van een baan met nachtdiensten mag dan ook geen reden zijn?
Wat een onzin.
quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yup, ik ga ook gewoon lopen hoor. Desnoods 1.5 meter achter iemand met een hond
Een baan is anders dan een huisdier.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het hebben van een baan met nachtdiensten mag dan ook geen reden zijn?
Wat een onzin.
Denk verschillen in effectiviteit van je immuunsysteem? Dat heeft heel veel factoren natuurlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:51 schreef theunderdog het volgende:
Is er eigenlijk al onderzoek gedaan naar waarom mensen zo verschillend op COVID reageren?
Zowel mijn moeder als mijn broertje zijn positief getest. Mijn moeder is een dag beetje snotterig geweest, nu nergens meer last van. Terwijl mijn broertje wel echt ziek is. Niet heel erg gelukkig, maar toch. Wel hoofdpijn, misselijk enz.
Fijn dat je dit zelf vindt want je bent echt één van de weinige.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, ik maak gewoon een goed punt.
Hoezo? Je maakt onderscheid op basis van objectieve en praktische overwegingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een baan is anders dan een huisdier.
Als je meerdere honden hebt kun je ook tijdelijk een hond uitlenenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:
[..]Ik zie al dat ik straks allemaal stalkers achter me aan krijg omdat ze willen meeliften met mijn honden. Als een running Forrest Gump door de wijk.
Kan je goed aan verdienen denk ikquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:
[..]Ik zie al dat ik straks allemaal stalkers achter me aan krijg omdat ze willen meeliften met mijn honden. Als een running Forrest Gump door de wijk.
Een honden uitlaatservice is ook een baan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een baan is anders dan een huisdier.
Een baan is noodzakelijk. Een huisdier niet. Daar maak je onderscheid op.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo? Je maakt onderscheid op basis van objectieve en praktische overwegingen.
Ik verhuur ze wel, kan wel wat extra inkomsten gebruiken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als je meerdere honden hebt kun je ook tijdelijk een hond uitlenen
Maar je huisdier heb je al. Moet je hem nu weg doen dan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een baan is noodzakelijk. Een huisdier niet. Daar maak je onderscheid op.
Dat zeg ik niet. Ik vind sowieso dat er geen avondklok moet komen om dit soort onzin te voorkomen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar je huisdier heb je al. Moet je hem nu weg doen dan?
Moet je hem dan in huis laten schijten omdat het anders oneerlijk is dat je met je hond mag wandelen tijdens de avondklok?quote:
Een huisdier uitlaten is net zo noodzakelijk als naar je baan gaan. Zeker voor dat beest.quote:
Je spreekt vooral vanuit je eigen perspectief en wensen. Geeft niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik vind sowieso dat er geen avondklok moet komen om dit soort onzin te voorkomen.
Haha ja precies dit. Wel blij dat ik een hond heb btwquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:
Zeker weten. Veel honden zullen het proberen op te houden, slecht voor de blaas, grotere kans op blaasontsteking.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een huisdier uitlaten is net zo noodzakelijk als naar je baan gaan. Zeker voor dat beest.
Nee, dat is niet zo. En het gaat niet om huisdieren, het gaat alleen maar om honden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een huisdier uitlaten is net zo noodzakelijk als naar je baan gaan.
Eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Technisch gezien misschien, maar het punt blijft staan. Iemand met een hond mag naar buiten, iemand anders niet. Dat is gewoon belachelijk.
Maar dan zou je dat toch in andere omstandigheden ook moeten zien? mijn broertje is nooit ziek. Dus het is niet dat hij nu bekend is met een zwak immuunsysteem.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Denk verschillen in effectiviteit van je immuunsysteem? Dat heeft heel veel factoren natuurlijk.
Je doet het tot nu toe fantastisch, dus als je dan snachts van 00 tot 5 niet op straat mag zijn, is dat toch prima op te brengen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat ik het toch wel fijn vind om op vrijdagavond tenminste nog 1/30 van mijn vriendengroep te kunnen zien. Plus dat ik buitengewoon kriebelig word van nog meer allerhande vrijheidsbeperkende maatregelen.
Tuurlijk wel. Een hond niet uitlaten is pure dierenmishandeling en ongezond voor het dier. Fors hogere kans op blaasontsteking.quote:
20.00 tot 0400 bedoel je.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doet het tot nu toe fantastisch, dus als je dan snachts van 00 tot 5 niet op straat mag zijn, is dat toch prima op te brengen?
Ik zou het wel prettig vinden. Hoe sneller we meer vrijheid terug hebben, des te liever heb ik het
Ja, geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan zou je dat toch in andere omstandigheden ook moeten zien? mijn broertje is nooit ziek. Dus het is niet dat hij nu bekend is met een zwak immuunsysteem.
Dan verzin je toch wat? Laat hem in de tuin schijten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Een hond niet uitlaten is pure dierenmishandeling en ongezond voor het dier. Fors hogere kans op blaasontsteking.
Nee, om huisdieren toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. En het gaat niet om huisdieren, het gaat alleen maar om honden.
Een blokje om is juist heel gezond. Doe ik regelmatig 's avonds laat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik dacht dat we gezonde mensen willen? Ff eruit 's avonds lijkt mij niet meer dan wenselijk.
Het doet me denken aan de nasleep van 9/11. Toen kon voor een boel mensen het inleveren van vrijheden om maar van terroristen af te zijn niet snel en rigoreus genoeg zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:02 schreef 4-elements het volgende:
Dat we het überhaupt over een avondklok moeten hebben hier is eigenlijk al belachelijk.
Een crisis haalt niet altijd het beste in mensen naar boven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het doet me denken aan de nasleep van 9/11. Toen kon voor een boel mensen het inleveren van vrijheden om maar van terroristen af te zijn niet snel en rigoreus genoeg zijn.
Wel als ze een hond bij zich hebbenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:06 schreef Momo het volgende:
Mogen maaltijdbezorgers eigenlijk nog op pad bij een avondklok?
Ik vermoed dat ze wel pizza's mogen bezorgen, maar na afloop van hun dienst niet meer legaal naar huis kunnen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:06 schreef Momo het volgende:
Mogen maaltijdbezorgers eigenlijk nog op pad bij een avondklok?
Welke vrijheden?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het doet me denken aan de nasleep van 9/11. Toen kon voor een boel mensen het inleveren van vrijheden om maar van terroristen af te zijn niet snel en rigoreus genoeg zijn.
Ik wou zeggen idd. Als je een partner hebt die zich 's avonds hond voelt en een riempje draagt (want moet wel aangelijnd) kun je je partner uit laten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:01 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]
Telt dit ook eigenlijk?
Tja, dat wordt geroepen, maar volgens mij valt dat wel mee. Sowieso worden er allerlei zaken geroepen die je evengoed zou kunnen roepen voor andere maatregelen. Bv. een maximumsnelheid op de snelweg? Niet te handhaven!quote:
Werk mag, van en naar werk mag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze wel pizza's mogen bezorgen, maar na afloop van hun dienst niet meer legaal naar huis kunnen.
Even de hond terzijde. Waarom je weerstand tegen die avondklok?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan verzin je toch wat? Laat hem in de tuin schijten.
Het punt blijft dat het belachelijk is om mensen met een hond meer rechten te geven dan zonder. Dus geen avondklok.
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is lastig, zoals ik al eerder aangaf. Het is ook niet dat alle andere maatregelen nou zo goed gehandhaafd (kunnen) worden.
Ik vind het echt geen goed idee om mensen die al zoveel mogelijk thuis moeten zijn/werken ook nog eens de mogelijkheid om een rondje te lopen af te pakken. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Ik zie hier in de wijk 's avonds tientallen mensen een stukje wandelen, door het park, over de dijk etc. Al die mensen verbieden om dat te doen is echt niet slim/gezond.
Ik voorzie een handel in thuisbezorgdjassenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werk mag, van en naar werk mag.
Ik kan me vooral niet voorstellen dat ze dat vanaf 20.00u gaan doen, maar verder zal het een druppel op een gloeiende plaat zijn. Maar dan hebben ze wel lekker maatregelen kunnen treffen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:02 schreef 4-elements het volgende:
Dat we het überhaupt over een avondklok moeten hebben hier is eigenlijk al belachelijk.
Dat was misschien niet het beste woordje, maar met het oog op veiligheid werd er wel ineens heel veel vloeibaar.quote:
Het zal prima te handhaven zijn, daar twijfel ik niet aan. Waar ik wel bang voor ben is wat je nu ook ziet met de coronaboetes. Een groep van 30 die een feest heeft krijgt in veel gevallen een waarschuwing, maar iemand die om 20.15 nog buiten loopt van zn rondje krijgt een boete.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt geroepen, maar volgens mij valt dat wel mee. Sowieso worden er allerlei zaken geroepen die je evengoed zou kunnen roepen voor andere maatregelen. Bv. een maximumsnelheid op de snelweg? Niet te handhaven!
Uiteindelijk gaat het erom dat de positieve kanten opwegen tegen de negatieve kanten. Men is hier drukker bezig met manieren te bedenken hoe je de regels kunt omzeilen (dat kan met de maximumsnelheid ook), terwijl dat helemaal niet het punt is.
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Even de hond terzijde. Waarom je weerstand tegen die avondklok?
Het is misschien ook wel mijn "rebelse" kant die ineens naar boven komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!
Het gaat om rendement, dat is ook het probleem met de huidige lockdown die in principe strenger is dan die in maart maar waar minder mensen zich aan houden, dus ipv kijken hoe ze mensen beter aan de huidige maatregelen kunnen houden gooien ze er nog wat bovenop in de hoop dat rendement van maart te bereiken maar ook door gebrek aan handhaving dus niet gehaald wordt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt geroepen, maar volgens mij valt dat wel mee. Sowieso worden er allerlei zaken geroepen die je evengoed zou kunnen roepen voor andere maatregelen. Bv. een maximumsnelheid op de snelweg? Niet te handhaven!
Uiteindelijk gaat het erom dat de positieve kanten opwegen tegen de negatieve kanten. Men is hier drukker bezig met manieren te bedenken hoe je de regels kunt omzeilen (dat kan met de maximumsnelheid ook), terwijl dat helemaal niet het punt is.
Omdat het lekker is om tijdens een avondwandeling even je hoofd leeg te maken voor je naar bed gaat. Dat is de reden dat veel mensen het doen iig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!
Katten kan je prima aan een lijn leren lopen, vooral als ze nog jong zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
Heb ik net 2 kittens aangeschaft..... had het een hond moeten zijn...
Een kat kan je ook uitlaten. Er zijn tuigjes te koop speciaal voor kattenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
08:00 - 17:30 werk, kind ophalen van BSO, koken, eten, kind naar bed brengen en dan is het ongeveer 20:00. Dat is dan als ik thuis kan werken, als ik naar UMC moet dan ben ik pas 18:15 thuis en dan zou ik 20:00 al niet eens halen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kittens kun je toch nog trainen om naar buiten te laten gaan aan een tuigje?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
Wuhan is het met je oneensquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.
*ziet gat in de markt, gaat snel tuigjes kopen en begint een kitten-verhuurbedrijfquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Katten kan je prima aan een lijn leren lopen, vooral als ze nog jong zijn.
Mijn fretten kunnen het ook prima
De huidige situatie omschrijven als aanmodderen is belachelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wuhan is het met je oneens
Natuurlijk heeft het effect. Vast niet veel, maar aanmodderen zoals nu zet weinig zoden aan de dijk
Ik zou nooit nee zeggen tegen twee poesjes.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
En dan ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.
En met een avondklok gaan we ineens dat succes wel halen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wuhan is het met je oneens
Natuurlijk heeft het effect. Vast niet veel, maar aanmodderen zoals nu zet weinig zoden aan de dijk
quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou nooit nee zeggen tegen twee poesjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |