tuin/balkonquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat die anders je huis vol schijt
Hmm, goed punt, ik kan natuurlijk ook gewoon m'n fretten uitlaten. Die lopen prima aan een lijntje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Eens kijken of ik ergens een hond kan lenen. De kat krijg ik niet zo ver ben ik bang.
Ik heb er 2. Altijd in voor een blokkie om.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Eens kijken of ik ergens een hond kan lenen. De kat krijg ik niet zo ver ben ik bang.
Mja, behoorlijk kut.quote:
Het een is juridisch vrijwel onmogelijk (handhaven achter de voordeur), het andere is juridisch hooguit lastig (handhaven in de publieke ruimte). En het doel is niet om al het bezoek aan banden te leggen (mensen hebben nou eenmaal sociaal contact nodig), maar om risicogestuurd bepaald contact aan banden te leggen (meestal avond-/nachtbezoek).quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dan niet dat je thuis niemand mag ontvangen. Het 1 lijkt me niet moeilijker te handhaven dan het ander (allebei zijn niet te handhaven).
Iemand die 's avonds nog een rondje om gaat met de hond.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind welzijn van mensen belangrijker.
Als je het om 20:00 invoert zal je zéker een uitzondering voor hondenbezitters moeten invoeren, anders zullen er heel wat vloerkleden vervangen moeten worden dit jaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, behoorlijk kut.
Denk dat het anders ook weinig zin heeft. Als je het om 22:00 zet gaan mensen alsnog bijelkaar op bezoek en dan zijn ze voor 22:00 weer thuis. Door het op 20:00 te zetten maak je dat een stuk lastiger.
Zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar als je dan een avondklok inzet moet je het inderdaad om 20:00 zetten om enige vorm van effect te zien denk ik.
Omdat iemand zonder hond dat niet mag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:40 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Iemand die 's avonds nog een rondje om gaat met de hond.
Wat voor schade gaat dat brengen aan de welzijn van mensen?
Met Maurice de Hond een avondje gaan wandelen telt zeker niet, neem ik aan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Ik vind dat er sowieso een uitzondering moet komen voor een blokje om, met of zonder hont.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je het om 20:00 invoert zal je zéker een uitzondering voor hondenbezitters moeten invoeren, anders zullen er heel wat vloerkleden vervangen moeten worden dit jaar.
Heeft niet iedereen. En een hond op je balkon laten schijten is natuurlijk onwijs ranzig.quote:
quote:Belgische maatregelen 'stilletjes' verlengd tot maart
De Belgische regering heeft de coronamaatregelen verlengd tot begin maart. Dat is niet bekendgemaakt op een persconferentie, maar bleek uit één zinnetje in het ministeriële besluit over de situatie van rijscholen. Daarin staat dat alle geldende maatregelen zijn verlengd tot 1 maart.
Minister Verlinden van Binnenlandse Zaken bevestigt het besluit en legt aan de VRT uit waarom niet is gekozen voor een verlenging met enkele weken. "We moeten vooruitziend zijn. Met betrekking tot de reizen en de krokusvakantie hebben we de uitdrukkelijke vraag gekregen om daar al een indicatie van te hebben, zowel van de kant van de burgers uit als van de kant van de reisbureaus." Ze sluit niet uit dat er tussentijds aanpassingen worden gedaan.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-om-nieuwe-golf.html
Tja, iemand die brood verkoopt mag open, maar iemand die schoenen verkoopt niet. Er zijn altijd groepen die iets mogen en anderen niet. Bij een hond uitlaten ga je niet naar buiten voor het welzijn van jezelf.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat iemand zonder hond dat niet mag.
Hoe wil je dat in vredesnaam gaan handhaven?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind dat er sowieso een uitzondering moet komen voor een blokje om, met of zonder hont.
Huisdieren is een breed begrip.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:37 schreef xpompompomx het volgende:
Daar komt het wel op neer natuurlijk. Dat laat je de hond maar voor 8 uur uit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, iemand die brood verkoopt mag open, maar iemand die schoenen verkoopt niet. Er zijn altijd groepen die iets mogen en anderen niet. Bij een hond uitlaten ga je niet naar buiten voor het welzijn van jezelf.
Omdat honden geen boodschap hebben aan juridisch gelul.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:36 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom is hond uitlaten een uitzondering? Dat houdt toch juridisch nooit stand?
Haha, daar ga je met je vissenkom aan een touwtjequote:
8 uur is veel te vroeg, dan heb je de ochtend daarna een bruine, geurige verrassing in de woonkamer of een hond die vanaf 4 uur het huis bij elkaar piept en blaft.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer natuurlijk. Dat laat je de hond maar voor 8 uur uit.
Zelf geen hond?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer natuurlijk. Dat laat je de hond maar voor 8 uur uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |