Even de hond terzijde. Waarom je weerstand tegen die avondklok?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan verzin je toch wat? Laat hem in de tuin schijten.
Het punt blijft dat het belachelijk is om mensen met een hond meer rechten te geven dan zonder. Dus geen avondklok.
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is lastig, zoals ik al eerder aangaf. Het is ook niet dat alle andere maatregelen nou zo goed gehandhaafd (kunnen) worden.
Ik vind het echt geen goed idee om mensen die al zoveel mogelijk thuis moeten zijn/werken ook nog eens de mogelijkheid om een rondje te lopen af te pakken. Dat kan gewoon niet gezond zijn.
Ik zie hier in de wijk 's avonds tientallen mensen een stukje wandelen, door het park, over de dijk etc. Al die mensen verbieden om dat te doen is echt niet slim/gezond.
Ik voorzie een handel in thuisbezorgdjassenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Werk mag, van en naar werk mag.
Ik kan me vooral niet voorstellen dat ze dat vanaf 20.00u gaan doen, maar verder zal het een druppel op een gloeiende plaat zijn. Maar dan hebben ze wel lekker maatregelen kunnen treffen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:02 schreef 4-elements het volgende:
Dat we het überhaupt over een avondklok moeten hebben hier is eigenlijk al belachelijk.
Dat was misschien niet het beste woordje, maar met het oog op veiligheid werd er wel ineens heel veel vloeibaar.quote:
Het zal prima te handhaven zijn, daar twijfel ik niet aan. Waar ik wel bang voor ben is wat je nu ook ziet met de coronaboetes. Een groep van 30 die een feest heeft krijgt in veel gevallen een waarschuwing, maar iemand die om 20.15 nog buiten loopt van zn rondje krijgt een boete.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt geroepen, maar volgens mij valt dat wel mee. Sowieso worden er allerlei zaken geroepen die je evengoed zou kunnen roepen voor andere maatregelen. Bv. een maximumsnelheid op de snelweg? Niet te handhaven!
Uiteindelijk gaat het erom dat de positieve kanten opwegen tegen de negatieve kanten. Men is hier drukker bezig met manieren te bedenken hoe je de regels kunt omzeilen (dat kan met de maximumsnelheid ook), terwijl dat helemaal niet het punt is.
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Even de hond terzijde. Waarom je weerstand tegen die avondklok?
Het is misschien ook wel mijn "rebelse" kant die ineens naar boven komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!
Het gaat om rendement, dat is ook het probleem met de huidige lockdown die in principe strenger is dan die in maart maar waar minder mensen zich aan houden, dus ipv kijken hoe ze mensen beter aan de huidige maatregelen kunnen houden gooien ze er nog wat bovenop in de hoop dat rendement van maart te bereiken maar ook door gebrek aan handhaving dus niet gehaald wordt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, dat wordt geroepen, maar volgens mij valt dat wel mee. Sowieso worden er allerlei zaken geroepen die je evengoed zou kunnen roepen voor andere maatregelen. Bv. een maximumsnelheid op de snelweg? Niet te handhaven!
Uiteindelijk gaat het erom dat de positieve kanten opwegen tegen de negatieve kanten. Men is hier drukker bezig met manieren te bedenken hoe je de regels kunt omzeilen (dat kan met de maximumsnelheid ook), terwijl dat helemaal niet het punt is.
Omdat het lekker is om tijdens een avondwandeling even je hoofd leeg te maken voor je naar bed gaat. Dat is de reden dat veel mensen het doen iig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat er geen verbod is op een wandeling, maar om dat tussen bepaalde tijdstippen te doen. Dan ga je toch op een ander moment wandelen? Ik doe het vaak overdag. Dán is het pas rustig!
Katten kan je prima aan een lijn leren lopen, vooral als ze nog jong zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
Heb ik net 2 kittens aangeschaft..... had het een hond moeten zijn...
Een kat kan je ook uitlaten. Er zijn tuigjes te koop speciaal voor kattenquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
08:00 - 17:30 werk, kind ophalen van BSO, koken, eten, kind naar bed brengen en dan is het ongeveer 20:00. Dat is dan als ik thuis kan werken, als ik naar UMC moet dan ben ik pas 18:15 thuis en dan zou ik 20:00 al niet eens halen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kittens kun je toch nog trainen om naar buiten te laten gaan aan een tuigje?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
Wuhan is het met je oneensquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.
*ziet gat in de markt, gaat snel tuigjes kopen en begint een kitten-verhuurbedrijfquote:Op woensdag 13 januari 2021 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Katten kan je prima aan een lijn leren lopen, vooral als ze nog jong zijn.
Mijn fretten kunnen het ook prima
De huidige situatie omschrijven als aanmodderen is belachelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wuhan is het met je oneens
Natuurlijk heeft het effect. Vast niet veel, maar aanmodderen zoals nu zet weinig zoden aan de dijk
Ik zou nooit nee zeggen tegen twee poesjes.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:10 schreef Mammietje het volgende:
En dan ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zeer ingrijpende maatregel zonder duidelijk effect. Niet proportioneel.
En met een avondklok gaan we ineens dat succes wel halen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wuhan is het met je oneens
Natuurlijk heeft het effect. Vast niet veel, maar aanmodderen zoals nu zet weinig zoden aan de dijk
quote:Op woensdag 13 januari 2021 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou nooit nee zeggen tegen twee poesjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |