abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_197404592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Kom nou, wil je nu werkelijk ontkennen dat er rechten & vrijheden van burgers zijn ingeperkt ?
Nagenoeg niet. Geen dingen die je echt hoeven te beperken.

quote:
JIJ kunt het wel geen probleem vinden, maar het is gewoon een feit dat het ingevoerd is en dat je er een bekeuring voor kunt krijgen
Dat kun je niet ontkennen
Je kunt er een bekeuring voor krijgen, nou en? Als jij je er gewoon netjes aan houdt, wat zeer simpel is, dan hoef je geen enkele seconde om te kijken of er politie in de buurt is.
Dat jij een crimineel type bent die het lachen vindt om de wet te breken is niet mijn probleem.

quote:
Dat mondkapje is WEL een zeer ingrijpend iets, want het was zelfs tegen de grondwet. Pas met de spoedwet kon het opeens verplicht worden
Nee een mondkapje is niet ingrijpend.
Het is een simpel kapje wat je even over je mond en neus doet, nou poehoe wat ingrijpend zeg.
Je merkt het amper als je dat ding op hebt.

Ik ben in Italië geweest in de herfst en daar moest je buiten de hele dag zo'n ding op hebben, geen enkel probleem. Iedereen doet dat en je merkt het niet eens.

quote:
Echt, wat is toch mis met die mensen die altijd "het is de wet" bazelen 8)7
Omdat je gewoon de wet moet volgen?
Natuurlijk kan de wet soms achterlijk lijken, maar dat is het in dit geval niet eens.
Het is heel simpel om gewoon je er even aan te houden.

quote:
Stop nu eens met dit feitenvrije gelul
Wat jij zegt is uitgezonderd van een afgelegen eilandstaat als Nieuw Zeeland nog NERGENS gelukt.

"Als iedereen zich aan de regels houdt, dan waren we er allang afgeweest"
Heel veel mensen denken dat, en daarom zijn ze ook voorstander van een harde lockdown en streng handhaven
Maar dat is luchtfietserij
Maar zelfs in het afgelegen Nieuw Zeeland met vanaf het begin al heel weinig besmettingen, was daar een maandenlange snoeiharde lockdown voor nodig
Denk gewoon even logisch na....
Waarom gaat het in alle landen waar ze wel streng geweest zijn en waar veel gedaan is wel goed?
Precies.....

Als je mensen isoleert dan kan het virus zich niet verspreiden. Simpel zat toch?
Omdat we hier in Europa zo zwak zijn geweest qua maatregelen en nog zwakker qua handhaving kon het virus gewoon lekker blijven aanmodderen.

En daar nog eens extra bovenop heb je een grote groep die opstandig is en een deel die na een half jaar of langer opstandig geworden is. Doordat die wel allemaal contacten zoeken en de wet breken kan het virus zich nog steeds blijven verspreiden.

Daar heeft de overheid echt niets mee te maken. En de overheid kijkt simpelweg naar wat er onder ons burgers aan de hand is. Zijn er geen verspreiding dan gaat alles volledig open. Zijn er veel verspreidingen en zijn burgers ongehoorzaam? Tja dan kan de overheid niet anders.
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:00:19 #252
3542 Gia
User under construction
pi_197405331
https://m.facebook.com/st(...)8&id=100005952854407

Weet niet of dit verhaal hier al voorbij is gekomen, maar is een goede vergelijking om vol te kunnen houden.
pi_197405617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Woon jij in Noord-Korea? Hier doen ze dat niet hoor.
Ik ben geen enkel recht of vrijheid kwijt.
[..]

Door dit soort aso's blijven we gezellig langer met maatregelen zitten, dankjewel....
[..]

Kan hier ook hoor?
Ik hoef als ik buiten ben nergens bang voor te zijn. Ik kan rustig mijn boodschapje doen.
Ik maak mij nergens zorgen om en kan alle kanten gewoon op.
Ik hoef mij ook geen zorgen te maken om een volgende maatregel.

Enige waar je je ''zorgen'' om maakt zijn die mafkezen die te sneu zijn om gewoon even normaal de maatregelen te volgen en er daardoor voor zorgen dat wij allemaal (dus ook degenen die wel opletten) nog langer met de maatregelen moeten zitten.

Die figuren die blijkbaar niet het verstand hebben om te begrijpen dat door die opstandigheid je er alleen maar voor zorgt dat het langer gaat duren.
Geen enkel recht of vrijheid kwijt?
pi_197406724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:00 schreef Gia het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)8&id=100005952854407

Weet niet of dit verhaal hier al voorbij is gekomen, maar is een goede vergelijking om vol te kunnen houden.
Ik vind dit soort verhalen altijd heel leuk hoor, alleen gaan die mensen straks uit solidariteit ook écht meehelpen betalen aan de aankomende crisis en meehelpen bij de GGZ instellingen zodat die de toestroom aan kunnen straks?
  donderdag 14 januari 2021 @ 17:37:21 #255
3542 Gia
User under construction
pi_197408375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:08 schreef XSbig het volgende:

Ik vind dit soort verhalen altijd heel leuk hoor, alleen gaan die mensen straks uit solidariteit ook écht meehelpen betalen aan de aankomende crisis en meehelpen bij de GGZ instellingen zodat die de toestroom aan kunnen straks?
Ik denk dat we dat allemaal zullen moeten.
pi_197408451
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat allemaal zullen moeten.
Nou ik denk dat de jongeren toch echt onevenredig hard worden geraakt doordat de belasting op arbeid wel omhoog zal gaan, terwijl die op vermogen nog steeds laag blijft.

Voor zo ver mijn glazen bol.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:06:26 #257
3542 Gia
User under construction
pi_197408912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:40 schreef XSbig het volgende:

[..]

Nou ik denk dat de jongeren toch echt onevenredig hard worden geraakt doordat de belasting op arbeid wel omhoog zal gaan, terwijl die op vermogen nog steeds laag blijft.

Voor zo ver mijn glazen bol.
Mensen als de auteur van dat stuk werken niet? Betalen geen belasting?
pi_197409340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:57 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik het wel zat ben. Als ik naar buiten kijk zie ik geen lockdown, als je met kerst en oud en nieuw hoort wat mensen allemaal doen is er geen lockdown.

Het kansloze voetvolk maakt voor zichzelf uitzondering na uitzondering, áls ze er al iets mee doen. Op die manier werken de afgekondigde maatregelen niet en zitten we met zijn allen over een half jaar nog steeds in hetzelfde schuitje.

Tegen die tijd heb ik vast en zeker geen werk meer en zijn zo nog veel meer zaken failliet omdat bedrijven door deze lockdown kapot gemaakt worden terwijl Nederland blijkbaar niet op een lockdown zit te wachten en met hun gedrag de effecten van die lockdown die de economie kapot maakt teniet doet.

Waar doe je het dan voor? Niet voor 90% van de Nederlanders die zichzelf boven de regels acht en al dan niet incidenteel gewoon maar doet waar hij zelf zin in heeft en ook niet voor alle mensen die je daarmee door die regels voor niks slachtoffert.
Het is nu na tig onderzoeken wel duidelijk dat lockdowns niet werken. Ook zie je dat aan landen die strenge lockdowns hebben (gehad). Het ligt dus niet aan de bevolking maar aan overheidsbeleid.
https://www.aier.org/arti(...)avirus-the-evidence/
pi_197409427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het is nu na tig onderzoeken wel duidelijk dat lockdowns niet werken. Ook zie je dat aan landen die strenge lockdowns hebben (gehad). Het ligt dus niet aan de bevolking maar aan overheidsbeleid.
https://www.aier.org/arti(...)avirus-the-evidence/
Moet het uberhaupt ergens aan liggen? Het is toch een gegeven dat een virus als deze zich gewoon verspreidt. We kunnen dat slechts helemaal stoppen door onszelf van kant te maken. Dat doen we niet, en dus moeten we genoegen nemen met een compromis. Verspreiding van virussen is inherent aan het mens-zijn.
I'll give you something to do
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:28:56 #260
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197409462
Ga gewoon lekker je ding doen en denk een beetje logisch na dan kan er echt vrij weinig gebeuren. Ik ga geen half jaar thuis zitten voor een virus waar 95% van de mensen niet dood ziek wordt.
pi_197409583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vandaar ook dat je in staat bent om inhoudelijke argumenten te geven.
Dat je roept dat we niet in onze vrijheid worden belemmerd en vervolgens wel druk maken dat er jongeren zijn die een feestje vieren of soms de 1,5 meter niet hanteren. Volg jij het nog? :')
pi_197409661
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ga gewoon lekker je ding doen en denk een beetje logisch na dan kan er echt vrij weinig gebeuren. Ik ga geen half jaar thuis zitten voor een virus waar 95% van de mensen niet dood ziek wordt.
Nog steeds niet begrijpen waar het om gaat :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197409673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen als de auteur van dat stuk werken niet? Betalen geen belasting?
Ik heb het helemaal niet over de auteur van dat stuk, ik heb het over de mensen waar ik al bijna een jaar solidair voor ‘moet’ zijn en wat ik nu al een jaar doe, en vervolgens krijg ik de piet toegespeeld. Dat is de generatie die alles voor elkaar had wat betreft sociale voorzieningen, studeren, wonen etc. Ik ben nu 26, heb twee financiele crisissen meegemaakt, een woningmarkt crisis is bezig, we zitten midden in een pandemie die mijn generatie, en wat generaties naar beneden en boven toe niet tot nauwelijks raakt. En dan komt er waarschijnlijk nóg een financiele crisis aan plus een klimaatcrisis.

Ik ben nu al bijna een jaar thuis, ik ken mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt, hun onderneming zijn kwijtgeraakt. In mijn vriendengroep lopen er al twee bij een psycholoog. En vervolgens is het enige wat ik hoor ‘we moeten solidair aan de ouderen zijn’. Wat als straks het vaccin niet goed genoeg werkt of iets? Laat de ouderen en kwetsbaren dan maar eens solidair aan de jeugd zijn. Het is echt niet zo dat het virus komt aanwaaien, blijkbaar houden zij zich dan ook niet aan de regels.

En ja, ik snap dat het allemaal wat genuanceerder ligt en dat we moeten sturen op de ziekenhuisopname’s, maar een komt een moment en dan is het gewoon genoeg. We kunnen niet nog maandenlang alles en iedereen beschermen ten koste van alles.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:42:05 #264
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197409735
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nog steeds niet begrijpen waar het om gaat :')
Hij zegt toch dat hij het gevoel heeft het voor niks te doen? Ga dan gewoon verder met je leven zoals steeds meer mensen het gaan doen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:42:38 #265
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_197409744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 17:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik denk dat we dat allemaal zullen moeten.
De oudere generaties waren ook nooit solidair toen ze hun huurpandjes voor de hoofdprijs verhuurden of de starters op de arbeidsmarkt voor een fooi kapot werkten.
pi_197410199
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat hij het gevoel heeft het voor niks te doen? Ga dan gewoon verder met je leven zoals steeds meer mensen het gaan doen.
Hij laat merken niet te begrijpen waarom we deze maatregelen hebben.
Dat is best knap na al die tijd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197410243
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Boeit vrij weinig waar het om gaat. Overvolle ziekenhuizen ja jammer dan. Je zult merken hoe snel die oudjes hun deuren en ramen barricaderen als ze merken dat ze misschien geen zorg kunnen krijgen. Dan maar even geen kinderen of kleinkinderen bezoeken. Risico dat er geen ziekenhuisbed meer is voor mij? Prima, maar zolang er plek is en overvallers en moordenaars ook recht hebben op zorg in dit land maak ik mij nergens zorgen over. :')
Ander voorbeeld: ik moest in augustus voor kankeronderzoek naar het ziekenhuis, dankzij covid-19 is dat pas in februari. Nu maar hopen dat die uitstel geen gevolgen heeft voor mijn gezondheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197410333
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

De oudere generaties waren ook nooit solidair toen ze hun huurpandjes voor de hoofdprijs verhuurden of de starters op de arbeidsmarkt voor een fooi kapot werkten.
Want jonge (huur)bazen zijn dat wel?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197410709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:21 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dan ga je naar een ander ziekenhuis waar ze je wel willen helpen. Zeker in augustus was er plek zat.
Kennelijk niet, want dan hadden ze geen wachtlijst gehad.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197410784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kennelijk niet, want dan hadden ze geen wachtlijst gehad.
Geen idee waar je zit dan. Mijn zwager is in Oktober gediagnosticeerd met kanker. Kon 2 weken later beginnen met chemo. Dit in een ziekenhuis in Gelderland. Kan per regio verschillen natuurlijk.
pi_197411258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:11 schreef bianconeri het volgende:

Nee hoor.
Als alle burgers nou gewoon eens zich hadden gehouden aan de maatregelen en verstandig waren dan waren de maatregelen allang weg.
Alleen bepaalde figuren moeten zo nodig opstandig zijn en zich nergens aan houden en daardoor blijven de besmetting aanwezig en soms oplopen.
En daardoor moet het kabinet wel.

Dus de burgers bepalen genoeg daarin.
Als je regels invoert dan is het logisch dat niet iedereen zich er aan houdt, daar hoef je geen geleerde voor te zijn. Volgens mij zijn we nog steeds een democratie.. tenminste dat ik hoorde ik Rutte eens zeggen. Als mensen de regels gelul vinden prima toch, dan riskeren ze mooi hun leven. Als je bang bent om corona te krijgen werk mooi thuis, laat je boodschappen afleveren en kom je met niemand in aanraking.

Gelukkig dat er toch nog veel mensen zijn met een beetje gezond verstand. Als er een virus zou zijn dat 50% van de mensen binnen een week doodt, dan bleven mensen gewoon binnen. Daar waren geen regels, geen reclame campagnes of persco's voor nodig geweest. Maar goed, we leven nu in een wereld waar er een code geel wordt afgegeven voor regen dus tja, dan krijg je dit soort gekloot wat nu al bijna een jaar duurt.
Facts don't care about your feelings
pi_197411998
Ik zie die lockdown vermoeidheid vaak om me heen, maar ik kan zelf nog wel een tijdje door als het moet. Ik ben meerdere malen m´n baan kwijt geraakt wat ook veel impact gehad heeft. Ik ging vlak na de kredietcrisis de arbeidsmarkt op om er vervolgens achter te komen dat men daar helemaal niet op me zat te wachten. Maar nu blijkt het ook een positieve kant te hebben: het heeft me op zeer hoog niveau veerkracht en aanpassingsvermogen gegeven. Zowel psychologisch als financieel.

Dat betekent natuurlijk niet per definitie dat ik het leuk vind om in een lockdown te zitten, maar wel dat ik het makkelijker vol houd. Ik trek me over het algemeen ook niet zoveel aan van mensen die zich er minder goed aan houden, dat moeten ze lekker zelf weten, linksom of rechtsom krijgen ze de gevolgen wel op hun bordje. Maar ik wil het virus zoveel mogelijk buiten mijn sociale kring houden en daar kan ik wel m'n bijdrage aan leveren.
pi_197415569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je regels invoert dan is het logisch dat niet iedereen zich er aan houdt, daar hoef je geen geleerde voor te zijn.
Of het logisch is weet ik niet, maar het is wel de reden waarom we handhaving hebben.
quote:
Volgens mij zijn we nog steeds een democratie.. tenminste dat ik hoorde ik Rutte eens zeggen.
Maar democratie betekent niet dat je dus regels aan je laars kunt lappen.


quote:
Als mensen de regels gelul vinden prima toch, dan riskeren ze mooi hun leven.
Nee, die zorgen ervoor dat we nog langer te maken hebben met beperkende maatregelen.


quote:
Als je bang bent om corona te krijgen werk mooi thuis, laat je boodschappen afleveren en kom je met niemand in aanraking.
Ik kan niet thuis werken met mijn beroep.


quote:
Gelukkig dat er toch nog veel mensen zijn met een beetje gezond verstand. Als er een virus zou zijn dat 50% van de mensen binnen een week doodt, dan bleven mensen gewoon binnen. Daar waren geen regels, geen reclame campagnes of persco's voor nodig geweest.
Oh, voordat de maatregelen kwamen in maart werden bijeenkomsten al afgezegd, liepen reserveringen in de horeca drastisch terug, etc.
Probleem met preventieve maatregelen is dat mensen de gevolgen van de maatregelen merken, maar niet de gevolgen van geen maatregelen.
Daarbij maakt de mortaliteit van het virus niet zoveel uit.

quote:
Maar goed, we leven nu in een wereld waar er een code geel wordt afgegeven voor regen dus tja, dan krijg je dit soort gekloot wat nu al bijna een jaar duurt.
Nee, we leven in een wereld waarbij mensen bij code geel denken aan code rood, terwijl geel gewoon betekent dat je extra moet opletten. Meer niet.
En dit gekloot duurt bijna een jaar omdat de oorzaak, het virus, niet wereldwijd is ingedamd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197415760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:12 schreef Daboman het volgende:
Ik zie die lockdown vermoeidheid vaak om me heen, maar ik kan zelf nog wel een tijdje door als het moet.

Dat betekent natuurlijk niet per definitie dat ik het leuk vind om in een lockdown te zitten, maar wel dat ik het makkelijker vol houd. Ik trek me over het algemeen ook niet zoveel aan van mensen die zich er minder goed aan houden, dat moeten ze lekker zelf weten, linksom of rechtsom krijgen ze de gevolgen wel op hun bordje. Maar ik wil het virus zoveel mogelijk buiten mijn sociale kring houden en daar kan ik wel m'n bijdrage aan leveren.
Dito

Zo doe je dat gewoon goed
pi_197416033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat is niet strijdig met wat ik zeg.
Alleen anders geformuleerd.
Jawel. Het is een wezenlijk verschil. Je ziet het al meer dan een maand verschuiven. De noodbevoegdheden van de noodtoestand die zo fors inbreken op onze grondrechten zijn niet meer verbonden aan de coronacrisis, maar aan corona zelf.

De regering moet het vaccin gebruiken om de coronacrisis zo snel mogelijk te beeindigen. Iedereen vaccineren of een hoge vaccinatiegraag is daarvoor niet nodig omdat de kwetsbare ouderen de crisis veroorzaken door de zorg te overstromen. Het uitbannen van het virus een legitiem doel, maar dat komt na het lenigen van de nood dat de ziekenhuizen dreigen te overstromen. Een enkele jongere die pech heeft en er heel ziek van wordt en blijvend letsel overhoudt is een persoonlijk drama, maar niet een risico dat de maatregelen rechtvaardigt. Daarvoor de noodbevoegdheden gebruiken is misbruik van bevoegdheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197416221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel. Het is een wezenlijk verschil. Je ziet het al meer dan een maand verschuiven. De noodbevoegdheden van de noodtoestand die zo fors inbreken op onze grondrechten zijn niet meer verbonden aan de coronacrisis, maar aan corona zelf.

De regering moet het vaccin gebruiken om de coronacrisis zo snel mogelijk te beeindigen. Iedereen vaccineren of een hoge vaccinatiegraag is daarvoor niet nodig omdat de kwetsbare ouderen de crisis veroorzaken door de zorg te overstromen. Het uitbannen van het virus een legitiem doel, maar dat komt na het lenigen van de nood dat de ziekenhuizen dreigen te overstromen. Een enkele jongere die pech heeft en er heel ziek van wordt en blijvend letsel overhoudt is een persoonlijk drama, maar niet een risico dat de maatregelen rechtvaardigt. Daarvoor de noodbevoegdheden gebruiken is misbruik van bevoegdheid.
Ik heb het even terug gelezen, maar het hogere doel waar ik op doel is niet de vaccinaties, maar het terugdringen van de belasting op de zorg.
Vaccins zijn daarin een middel, evenals de maatregelen.
En als er voldoende zijn gevaccineerd gaat de druk op de zorg omlaag en kunnen de maatregelen worden terug geschroefd.
En met voldoende gevaccineerd volstaat wellicht het vaccineren van de kwetsbaren.
Maar dat blijkt vanzelf.
Die hebben in ieder geval de prioriteit bij het vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197416325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel. Het is een wezenlijk verschil. Je ziet het al meer dan een maand verschuiven. De noodbevoegdheden van de noodtoestand die zo fors inbreken op onze grondrechten zijn niet meer verbonden aan de coronacrisis, maar aan corona zelf.

De regering moet het vaccin gebruiken om de coronacrisis zo snel mogelijk te beeindigen. Iedereen vaccineren of een hoge vaccinatiegraag is daarvoor niet nodig omdat de kwetsbare ouderen de crisis veroorzaken door de zorg te overstromen. Het uitbannen van het virus een legitiem doel, maar dat komt na het lenigen van de nood dat de ziekenhuizen dreigen te overstromen. Een enkele jongere die pech heeft en er heel ziek van wordt en blijvend letsel overhoudt is een persoonlijk drama, maar niet een risico dat de maatregelen rechtvaardigt. Daarvoor de noodbevoegdheden gebruiken is misbruik van bevoegdheid.
We hebben het wel allemaal ter plekke moeten leren. Achteraf bekijken en dan oordelen, ja dan vind je fouten.
pi_197417044
Ik snap de uitzichtloosheid idd... gelukkig zijn er de vaccins maar we zitten in een zware winter en iedereen is het zat. Er moet ook een route-kaart komen om weer eruit te komen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197417466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Het is nu na tig onderzoeken wel duidelijk dat lockdowns niet werken. Ook zie je dat aan landen die strenge lockdowns hebben (gehad). Het ligt dus niet aan de bevolking maar aan overheidsbeleid.
https://www.aier.org/arti(...)avirus-the-evidence/
Wat stel je voor :) gooi het in de groep!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:14:28 #280
489693 Markesh
Antispecisist
pi_197418111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja klopt, iedereen is wat licht gevoelig.

Hier krijgen de meiden morgen allemaal een schoonheidsbehandeling. Voetenbadje, masker, massage enzo.
De oudste krijgt college van een professor van Havard, over DNA.
Gym van Nathan is trouwens ook leuk, op YouTube.

Morgenavond skate disco in de woonkamer, enfin komt wel goed.

Maar ik leef zo mee me5 die kids op de appartementen in de grote steden, zelfs de buitenspeeltuinen zijn al maanden dicht. Hoe verzinnen ze het...
Ik denk dat er vandaag de dag niet heel veel mensen zijn die 5 kinderen op de wereld zetten en in een appartementje wonen.
pi_197419253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik denk dat er vandaag de dag niet heel veel mensen zijn die 5 kinderen op de wereld zetten en in een appartementje wonen.
Gelukkig niet, ons huis heeft 17 kamers, plek zat dus.
pi_197420557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:34 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dat je roept dat we niet in onze vrijheid worden belemmerd en vervolgens wel druk maken dat er jongeren zijn die een feestje vieren of soms de 1,5 meter niet hanteren. Volg jij het nog? :')
Nou pooehhoee wat een vrijheid die je mist.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Als mensen de regels gelul vinden prima toch, dan riskeren ze mooi hun leven. Als je bang bent om corona te krijgen werk mooi thuis, laat je boodschappen afleveren en kom je met niemand in aanraking.

Gelukkig dat er toch nog veel mensen zijn met een beetje gezond verstand.
De ongehoorzaamheid van velen heeft invloed op velen.
Doordat sommigen het er niet eens zijn met regels en alles maar doen blijven wij allemaal in deze zooi zitten.

Ik vind Corona ook niet zo erg, ben er ook niet bang voor. Maar gezond verstand zou je moeten zeggen aan de regels te houden, ook voor je mede mens.
pi_197420617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:07 schreef StarmanFR het volgende:
Ik snap de uitzichtloosheid idd... gelukkig zijn er de vaccins maar we zitten in een zware winter en iedereen is het zat. Er moet ook een route-kaart komen om weer eruit te komen.
Lastig, omdat we niet kunnen voorzien wat er komen gaat. Daar zijn we inmiddels wel achter.
We hebben al een routekaart, maar die is iedereen inmiddels al vergeten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197420763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Lastig, omdat we niet kunnen voorzien wat er komen gaat. Daar zijn we inmiddels wel achter.
We hebben al een routekaart, maar die is iedereen inmiddels al vergeten.
Maar die route kaart was alleen bedoeld voor tijdens de rest van de crisis, dit was voor vaccin nieuws bekend werd, daarom is het laatste niveau ook waakzaam en dan geld nog steeds de 1.5m etc.

Deze user wilt denk ik een routekaart voor hoe we uit de crisis komen en alle beperkingen weer op kunnen heffen, wat rutte gisteren weer zei in de kamer dat dit jaar al zou kunnen gebeuren.

Maar een routekaart daarvoor lijkt me onnodig, want we weten al wanneer we onze vrijheid terug krijgen en niet meer aan die 1.5m etc gebonden zijn: als 70%+ gevaccineerd is. Dus die routekaart is er al.
#WeesGeenWhales
pi_197420817
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar die route kaart was alleen bedoeld voor tijdens de rest van de crisis, dit was voor vaccin nieuws bekend werd, daarom is het laatste niveau ook waakzaam en dan geld nog steeds de 1.5m etc.

Deze user wilt denk ik een routekaart voor hoe we uit de crisis komen en alle beperkingen weer op kunnen heffen, wat rutte gisteren weer zei in de kamer dat dit jaar al zou kunnen gebeuren.

Maar een routekaart daarvoor lijkt me onnodig, want we weten al wanneer we onze vrijheid terug krijgen en niet meer aan die 1.5m etc gebonden zijn: als 70%+ gevaccineerd is. Dus die routekaart is er al.
Op zich zou de huidige routekaart kunnen volstaan, als het aantal besmettingen afneemt kunnen de maatregelen ook worden terug geschroefd.
Probleem is dat de routekaart al snel werd ingehaald door de werkelijkheid en er veel meer maatwerk noodzakelijk was om het virus terug te dringen zonder de maatschappij helemaal de vernieling in te draaien.
Of we er zijn met 70% gevaccineerd is ook nog afwachten. Wie weet is er dan een mutatie die opnieuw vaccineren vereist, of blijkt dat veel mensen opnieuw vatbaar zijn voor het virus op langere termijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197420990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou pooehhoee wat een vrijheid die je mist.
[..]

De ongehoorzaamheid van velen heeft invloed op velen.
Doordat sommigen het er niet eens zijn met regels en alles maar doen blijven wij allemaal in deze zooi zitten.

Ik vind Corona ook niet zo erg, ben er ook niet bang voor. Maar gezond verstand zou je moeten zeggen aan de regels te houden, ook voor je mede mens.
Juist niet, des te harder het virus zich verspreid des te meer mensen immuniteit opbouwen. Gecombineerd met vaccineren ben je sneller klaar.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:23:38 #287
451005 Grems
Clown World
pi_197421067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar die route kaart was alleen bedoeld voor tijdens de rest van de crisis, dit was voor vaccin nieuws bekend werd, daarom is het laatste niveau ook waakzaam en dan geld nog steeds de 1.5m etc.

Deze user wilt denk ik een routekaart voor hoe we uit de crisis komen en alle beperkingen weer op kunnen heffen, wat rutte gisteren weer zei in de kamer dat dit jaar al zou kunnen gebeuren.

Maar een routekaart daarvoor lijkt me onnodig, want we weten al wanneer we onze vrijheid terug krijgen en niet meer aan die 1.5m etc gebonden zijn: als 70%+ gevaccineerd is. Dus die routekaart is er al.
Pijnlijk om te lezen hoeveel mensen er teleurgesteld zullen worden.
pi_197421135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Pijnlijk om te lezen hoeveel mensen er teleurgesteld zullen worden.
Wat is jouw verwachting ten aanzien van deze pandemie?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197421155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:16 schreef Harlon het volgende:

[..]

Juist niet, des te harder het virus zich verspreid des te meer mensen immuniteit opbouwen. Gecombineerd met vaccineren ben je sneller klaar.
Maar ook des te meer kans op vervelende mutaties.
Ik zou daarom niet inzetten op meer verspreiding.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:32:55 #290
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197421162
Ik mag maandag weer naar werk. Eerste kleine stap.
Hopelijk volgen de andere stappen in rap tempo.

Ben wel benieuwd hoe de partijen zich gaan profileren op weg naar de verkiezingen hieromtrent. Kon weleens een slachtveld gaan worden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:33:58 #291
451005 Grems
Clown World
pi_197421177
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is jouw verwachting ten aanzien van deze pandemie?
Dat mensen die verwachten hun vrijheid terug te krijgen ernstig teleurgesteld zullen worden
pi_197421525
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op zich zou de huidige routekaart kunnen volstaan, als het aantal besmettingen afneemt kunnen de maatregelen ook worden terug geschroefd.
Probleem is dat de routekaart al snel werd ingehaald door de werkelijkheid en er veel meer maatwerk noodzakelijk was om het virus terug te dringen zonder de maatschappij helemaal de vernieling in te draaien.
Of we er zijn met 70% gevaccineerd is ook nog afwachten. Wie weet is er dan een mutatie die opnieuw vaccineren vereist, of blijkt dat veel mensen opnieuw vatbaar zijn voor het virus op langere termijn.
De huidige routekaart kan niet volstaan, omdat daar letterlijk geen niveau 0/einde crisis in bestaat, al zijn er 0 besmettingen.

En als die 70-80% gevaccineerd is gaat beter die 1.5m en andere beperkingen eraf. Ik deal nu al bijna een jaar met deze levende hel. Ik ben nu al woest dat puur door efficient beleid in Taiwan in November ze alweer anime conventies hadden zoals wij in 2019, wat ik nou juist zo mis. Ze hebben daar, en China, en nieuw Zeeland, em nog een paar, 0 corona, 0 corona doden, en daardoor ook weer gewoon hun hele vrijheid. Danceclubs, volle stadions en restaurants, festivals, cons, alles.

Dat vaccin moet dat hier terugbrengen. Het wordt letterlijk als argument gebruikt voor jongeren, met experts die letterlijk in het ad zeggen "waarom zou ik me als jongere eigenlijk laten vaccineren?" "Simpel, als 70% gevaccineerd is kunnen de maatregelen weg en we terug naar normaal".

Wat denk je dat er gebeurt als die magische 70% bereikt wordt en dat blijkt dan niet te kunnen? Hoe denk je dat de bevolking, de jongeren, de ondernemers in festivalsector etc (!) dan reageren, zeker daar ze ondertussen ongetwijfeld nog steeds op de nos, nu, rtlnieuws, cnn etc wekelijks zien dat het oude normaal in China, Taiwan, etc tegen die tijd al weer een jaar terug is rn dus weten dat daar wel alles kan en mag weer en het onder controle is?

Wel, iig voor mezelf: als dat gebeurt is de maat vol, ga ik alleen nog maar geld sparen, en zo snel mogelijk emigreren naar Taiwan of China en daar weer lekker van mn oude leven en hobbies genieten. 25% van mn opleiding zit nu al in shenzhen om die reden, en ik garandeer je dat dat heel snel dan tegen de 100% wordt. Alles wat jong is en ziet dat het normale leuke leven daar wel terug is zal vluchten als ze ook maar enigzins kunnen. Ook maar enigzins kunnen betekent in de praktijk dat alles vertrekt wat een economisch belangrijke opleiding heeft en dus alle betas verdwijnen en andere vakken die de toekomst hebben en de genderstudies studenten achterblijven.

Dat is een. Daarnaast voorspel ik een gigantische toename van het aantal mensen die concludeert dat we het dan toch maar gewoon los moeten laten. Denk niet iig dat veel mensen voor eeuwig met de 1.5m door willen gaan.

Totale chaos, volkswoede, en braindrain dus.

Dus voor de toekomst van het land hoop ik dat alle experts gelijk krijgen en de 1.5m eraf kan als we die 70-80% halen.

En anders ga ik sparen sparen sparen en jobhunten in Taiwan Taiwan shenzhen en zie in 2023 de puinhopen wel vanaf daar lachend terwijl ik gezellig lol sta tr hebben op een con in mn nieuwe cosplay.
#WeesGeenWhales
pi_197421563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:23 schreef Grems het volgende:

[..]

Pijnlijk om te lezen hoeveel mensen er teleurgesteld zullen worden.
Zie hierboven. *als* ik teleurgestrld wordt, wat ik niet verwacht, verhuis ik wel naar Taiwan, waar ze alles waar ik voor leef in November al weer terug hadden:
Maar goed, rutte zei gisteren ook weer in de kamer dat hij het oude normaal dit jaar terugverwacht door vaccinatie. Dus waarom zou het dan niet gebeuren?
#WeesGeenWhales
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:05:17 #294
451005 Grems
Clown World
pi_197421670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zie hierboven. *als* ik teleurgestrld wordt, wat ik niet verwacht, verhuis ik wel naar Taiwan, waar ze alles waar ik voor leef in November al weer terug hadden:
Maar goed, rutte zei gisteren ook weer in de kamer dat hij het oude normaal dit jaar terugverwacht door vaccinatie. Dus waarom zou het dan niet gebeuren?
Wat poltici zeggen komt meestal niet overeen met het eindresultaat.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:08:36 #295
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197421720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:59 schreef eragon2890 het volgende:
Dus waarom zou het dan niet gebeuren?
Omdat politici altijd tegen je liegen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_197421930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:08 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Omdat politici altijd tegen je liegen.
Okay, waarom gebeurde het in China, Taiwan, nieuw Zeeland, en andere landen waar men dit ook zei dan wel al?

En daarnaast, met die giga steunpaketten is het hun geld wat in de dump gaat...

Maar goed, in ergste geval zorg ik er dus wel gewoon voor dat ik over paar jaar in Taiwan weer op die events ben. Ben geen peasant mbo'er ofzo lol
#WeesGeenWhales
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:22:49 #297
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197421955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Okay, waarom gebeurde het in China, Taiwan, nieuw Zeeland, en andere landen waar men dit ook zei dan wel al?

En daarnaast, met die giga steunpaketten is het hun geld wat in de dump gaat...
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_197421990
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat doubt je? Werkt YouTube voor jou niet? Dat event in die video was in November in Taiwan, die maand hadden ze ook pride met 130.000 man waar veel over is geraporteerd, en nieuwzeeland verder oud en nieuw met festivals en heeft volle stadions, dat staat op nu.nl gewoon. Wat doubt je precies?
#WeesGeenWhales
pi_197422013
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:40 schreef bianconeri het volgende:

De ongehoorzaamheid van velen heeft invloed op velen.
Doordat sommigen het er niet eens zijn met regels en alles maar doen blijven wij allemaal in deze zooi zitten.

Ik vind Corona ook niet zo erg, ben er ook niet bang voor. Maar gezond verstand zou je moeten zeggen aan de regels te houden, ook voor je mede mens.
Het is gewoon een flut argument, ja doordat mensen niet naar de regels luisteren zitten we nu in deze situatie. Waarom denk je dat er in één jaar zo'n 8.5 miljoen verkeersboetes in Nederland worden uitgedeeld? Regels zijn nodig in een maatschappij dat begrijp ik heel goed, maar het gezonde verstand van mensen zorgt ervoor dat iedereen een bepaalde mening vormt bij het overtreden van een regel. Het grootste deel zal er over eens zijn dat er fors gestraft moet worden op verkrachting, maar te hard rijden vinden de meeste geen probleem als je oplet en naar de omstandigheden kijkt.

De cijfers van corona zijn weinig interessant op het totale plaatje, maar daardoor zit wel praktisch de hele bevolking met behoorlijke maatregelen in de maag. Dan is het logisch dat niet iedereen de regels strikt opvolgt, vooral als de regels ook nog eens vaak onduidelijk en niet logisch zijn. Zeker niet na al bijna een jaar. Als overheid heb je dan een keuze: strenger zijn of het accepteren. Wat zijn de gevolgen van de eerste optie? Wat zijn de gevolgen van de tweede optie? Uiteindelijk legt de overheid alles op het bordje van de burger (duh het is nooit hun fout). Maar de burger is niet helemaal achterlijk, tenminste....
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 15 januari 2021 @ 11:28:02 #300
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197422041
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat doubt je? Werkt YouTube voor jou niet? Dat event in die video was in November in Taiwan, die maand hadden ze ook pride met 130.000 man waar veel over is geraporteerd, en nieuwzeeland verder oud en nieuw met festivals en heeft volle stadions, dat staat op nu.nl gewoon. Wat doubt je precies?
Dacht dat ik alleen China had geselecteerd in de quote.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')